Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1 GP Ιταλίας: Χρυσή ευκαιρία για τον Leclerc

Ελλάδα 11:08
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

F1 GP Ιταλίας: Χρυσή ευκαιρία για τον Leclerc

FORMULA 1

F1 GP Ιταλίας: Χρυσή ευκαιρία για τον Leclerc

FORMULA 1

Λαμβάνοντας υπόψη το πώς έχει εξελιχθεί μέχρι στιγμής η σεζόν είναι εξαιρετικά πιθανό η Monza να αποτελέσει μία από τις καλύτερες ευκαιρίες της Ferrari για νίκη. Και ειδικά του Leclerc.

Advertisement
Advertisement

Ο Μονεγάσκος είναι ο μόνος από τους 4 οδηγούς των Ferrari και Red Bull που δεν θα δεχθεί ποινή στην εκκίνηση για πλεονάζοντα στοιχεία PU. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με τον πολύ καλό ρυθμό που επέδειξε η Ferrari την Παρασκευή, φέρνουν τον Charles σε μία ελαφρώς πλεονεκτική θέση.

Ασφαλώς, η ποινή 5 θέσεων του Verstappen δεν είναι ακριβώς και καταδικαστική για τον Ολλανδό. Άλλωστε, μόλις πριν δύο εβδομάδες στο Spa, ο Max κέρδισε ξεκινώντας από την 14η θέση τον αγώνα. Επιπλέον, συνολικά η πίστα ταιριάζει περισσότερο στα χαρακτηριστικά της RB18 και όχι της F1-75.

Advertisement
Advertisement

Όμως, η Ferrari φαίνεται ότι θα είναι πιο ανταγωνιστική εντός έδρας από ότι ήταν στο επίσης υπερταχύ σιρκουί του Βελγίου. Αυτό δεν το γράφουμε βασιζόμενοι αποκλειστικά στο ότι οι Leclerc και Sainz σημείωσαν τους ταχύτερους χρόνους σε FP1 και FP2 αντίστοιχα. Η συνολική εικόνα των κόκκινων (με μερικούς επετειακούς τόνους κίτρινου) μονοθέσιων είναι βελτιωμένη.

Η Red Bull επικεντρώνεται στα μεγάλα stints

Στον έναν γρήγορο γύρο με τα soft η F1-75 είναι ισοδύναμη με την RB18. Ίσως και ελαφρώς ταχύτερη. Εκεί που υπερτερεί η Red Bull είναι στα μεγάλα stints. Οι Verstappen και Perez δοκίμασαν τόσο με τα soft όσο και με τα medium αρκετά μεγάλες προσομοιώσεις αγώνα. Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα για τις RB18 είναι με την medium γόμα. Με αυτήν ο Verstappen ήταν περίπου τρία δέκατα ανά γύρο ταχύτερος του Sainz.

Advertisement

Από την άλλη, η Ferrari φαίνεται να ποντάρει περισσότερο στο να βελτιστοποιήσει τα μεγάλα stints με την soft γόμα. Το εάν ο δρόμος αυτός είναι και ο σωστός για την Scuderia θα φανεί κυρίως κατά το FP3. Όπως κι αν έχει η κατάσταση, όμως, η Ferrari θα πρέπει να προσαρμοστεί περισσότερο σήμερα στην μεσαία γόμα η οποία αναμένεται να είναι καθοριστική για τον αγώνα. Και κυρίως να αποφύγει τα λάθη.

Για την ώρα αυτό που μπορούμε να πούμε είναι ότι οι F1-75 ήταν εξαιρετικές στις επιταχύνσεις τους από τα δύο σικέιν της πίστας και στην μικρή ευθεία ανάμεσα στις Lesmo. Επίσης, δεν είχαν μεγάλη υστέρηση στην τελική τους ταχύτητα από τις RB18.

Advertisement

Βέβαια αυτό συνέβη εν μέρει και επειδή οι Red Bull έφεραν περισσότερο φτερό από ότι συνήθως. Ο κύριος λόγος για την επιλογή αυτή είναι η μείωσης της φθοράς των ελαστικών. Παράπλευρα πλεονεκτήματα ήταν οι υψηλές ταχύτητες των RB18 εντός των Lesmo, Ascari και Parabolica.

Mercedes εναντίον McLaren και Alpine

Εκείνη που μοιάζει να χάνει έδαφος για την ώρα είναι η Mercedes. Οι Russell και Hamilton ήταν αρκετά πιο πίσω από τις Ferrari και τις Red Bull τόσο στον έναν γύρο όσο και στα long runs. Σε γύρους qualifying η McLaren –δηλαδή ο Norris– θα προβληματίσει τις Mercedes. Σε συνθήκες αγώνα η απειλή για τις W13 θα έρθει από τις Alpine.

Advertisement

Με τους Verstappen, Perez, Sainz και Hamilton να έχουν όλοι ποινές, είναι εξαιρετικά πιθανό οι πρώτες πέντε θέσεις στο grid της Κυριακής να καταληφθούν από τους Leclerc, Russell, Norris και τις δύο Alpine.

Η γαλλική ομάδα ήταν η μόνη που δοκίμασε με τον Ocon -ο οποίος θα φοράει στην Monza ένα κράνος-αφιέρωμα στον Michael Schumacher- προσομοίωση αγώνα στην hard γόμα. Αυτό ίσως την βοηθήσει, εάν η φθορά στα medium αποδειχθεί μεγαλύτερη από την αναμενόμενη. Επίσης η A522 ήταν εξαιρετικά γρήγορη και με τα medium στα χέρια του Alonso. Ο Ισπανός, μάλιστα, ήταν ο μόνος οδηγός πλην του Verstappen που έκανε τόσο μεγάλα σε διάρκεια long runs σε FP1 και FP2.

Όμως, το μεγάλο στοίχημα παραμένει η εκτέλεση του αγώνα με μία στάση και συνδυασμό soft-medium. Η Ferrari, για την ώρα, πιστεύει ότι το κλειδί του αγώνα βρίσκεται στην πρώτη, ενώ η Red Bull στην δεύτερη. Ποια θα δικαιωθεί;

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Porsche: Δεν μπαίνει στην F1 με την Red Bull το 2026!
F1 GP Ιταλίας: Βροχή οι θέσεις ποινής – Κόκκινο το FP1
F1 GP Ιταλίας: Ο Sainz ταχύτερος στο FP2