FORMULA 1

F1 GP ΗΠΑ: Προεπισκόπηση

Ελλάδα 12:00
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

F1 GP ΗΠΑ: Προεπισκόπηση

FORMULA 1

F1 GP ΗΠΑ: Προεπισκόπηση

FORMULA 1

Η F1 ταξιδεύει στην αμερικανική ήπειρο για το GP των ΗΠΑ. Στον αγώνα αυτόν η Red Bull μπορεί να εξασφαλίσει και μαθηματικά τον τίτλο των κατασκευαστών.

Advertisement
Advertisement

Στην Red Bull αρκεί η Ferrari να μην συγκεντρώσει 19 βαθμούς περισσότερους από εκείνην στον αγώνα ώστε να πάρει το πέμπτο πρωτάθλημα κατασκευαστών στην ιστορία της. Εν ολίγοις, εάν κάποιος εκ των Verstappen-Perez κερδίσει τον αγώνα ή οι δυο τους τερματίσουν στο 3-4, το πρωτάθλημα θα λήξει και τυπικά στις ΗΠΑ.

Ο αγώνας των ΗΠΑ, όμως, θα έχει και άλλα ενδιαφέροντα σημεία. Ένα από αυτά είναι το τεστ ελαστικών του 2023 της Pirelli που θα διεξαχθεί αντί του FP2. Οι δοκιμές θα έχουν διάρκεια 90 λεπτών και οι ομάδες θα μπορούν να βάλουν στα cockpits των αυτοκινήτων τους, οδηγούς από τις ακαδημίες τους.

Advertisement
Advertisement

Επιπλέον, οι Mercedes κα Alpine φέρνουν τις τελευταίες τους αναβαθμίσεις για φέτος στην πίστα του Τέξας. Εκείνη της Mercedes αφορά σε ένα νέο αεροδυναμικό πακέτο. Ενώ της Alpine είναι μία παραλλαγή του νέου πατώματος που χρησιμοποιήθηκε με επιτυχία σε Σιγκαπούρη και Ιαπωνία.

Από την άλλη, ο Mattia Binotto είχε δηλώσει μετά τη Suzuka, ότι η Ferrari δεν πρόκειται να φέρει άλλα upgrades φέτος. Η Scuderia θα στραφεί αποκλειστικά στην εξέλιξη του μονοθέσιου της για το 2023. Είναι, ωστόσο, εξαιρετικά πιθανό να περαστεί νέα PU στον Leclerc ενόψει των τεσσάρων τελευταίων αγώνων της σεζόν.

Advertisement

Τέλος, πρόκειται για τον εντός έδρας αγώνα της Haas. Η αμερικανική ομάδα έχει προγραμματίσει για σήμερα το απόγευμα μία συνέντευξη τύπου στην πίστα. Το πιθανότερο είναι πώς θα ανακοινωθεί ένας νέος μεγάλος χορηγός για την ομάδα.

Χαρακτηριστικά σιρκουί

Το υπερσύγχρονο 5,515 χιλιομέτρων COTA άνοιξε τις πύλες του στις 21 Οκτωβρίου του 2012 ενώ φιλοξένησε και το πρώτο του Grand Prix τον Νοέμβριο του ιδίου έτους. Ήταν η τελευταία (και μάλλον η μόνη επιτυχημένη) προσπάθεια του Bernie Ecclestone για διείσδυση της F1 στην αγορά των ΗΠΑ. Όλοι οι αγώνες που έχουν διεξαχθεί μέχρι στιγμής εκεί είχαν εξαιρετικά υψηλή προσέλευση θεατών.

Advertisement

Η χάραξη της αριστερόστροφης διαδρομής ακολουθεί τη φιλοσοφία του Istanbul Park. Προσομοιώνει πολλά γνωστά σημεία αρκετών κλασσικών σιρκουί. Ως εκ τούτου η πίστα αποτελεί οδηγική πρόκληση με τα πολλά διαφορετικά είδη στροφών αλλά και τη μεγάλη αντίθεση ανάμεσα στον ταχύτατο πρώτο τομέα και τον πολύ αργό και τεχνικό τρίτο τομέα.

Αυτή η διττή ταυτότητα του σιρκουί απαιτεί τα μέγιστα και από τους μηχανικούς οι οποίοι καλούνται να επιλέξουν ένα set-up με το οποίο το μονοθέσιο θα συμπεριφέρεται ιδανικά σε κάθε σημείο της διαδρομής. Ένα επιπλέον ζήτημα είναι οι αρκετές ανωμαλίες του οδοστρώματος. Σύμφωνα με τους υπεύθυνους της πίστας η ασφαλτόστρωση του 2020 αλλά και οι εργασίες που ακολούθησαν πέρσι και φέτος έχουν βελτιώσει την κατάσταση.

Advertisement

Οι ζώνες DRS είναι δύο, με την πρώτη να βρίσκεται στην κεντρική ευθεία και την δεύτερη ανάμεσα στις στροφές 11 και 12. Ο αγώνας ολοκληρώνεται έπειτα από 56 γύρους.

Ελαστικά

Οι γόμες C2, C3 και C4 θα χρησιμοποιηθούν ως Hard, Medium και Soft στον αγώνα του Austin. Η πίστα καταπονεί αρκετά τα ελαστικά. Τόσο με τα μεγάλα πλευρικά φορτία που τους ασκούντα στις γρήγορες στροφές όσο και με τον… βασανιστικό τρίτο τομέα.

Συνήθως ο αγώνας στο Τέξας έβγαινε με δύο Pit-stops. Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε εάν με τα ελαστικά του 2022, κάποια ομάδα θα επιχειρήσει την μία στάση. Μπορεί να βρισκόμαστε στον αμερικανικό νότο, αλλά η βροχή δεν είναι καθόλου σπάνιο φαινόμενο εκεί. Έτσι, αν και ο αγώνας προβλέπεται στεγνός, μία ξαφνική βροχόπτωση μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα.

Τηλεοπτική κάλυψη

Το τριήμερο θα καλυφθεί τηλεοπτικά από την ΕΡΤ αλλά και την Cosmote TV. Από το πρωινό ξύπνημα της Suzuka αλλάζουμε σε… μεταμεσονύκτιες προβολές! Οι ώρες μετάδοσης κάθε περιόδου είναι:

  • Παρασκευή 21/10
    22:00: FP1
  • Σάββατο 22/10
    01:00: FP2
    22:00: FP3
  • Κυριακή 23/10
    01:00: Κατατακτήριες δοκιμές
    22:00: Αγώνας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Mario Andretti: Με τέρμα το γκάζι και στα 82! (+video)
Haas: Πολύ ακριβός ο Mick Schumacher
Πώς η Red Bull πρόλαβε τον Verstappen