Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

Πώς η Red Bull πρόλαβε τον Verstappen

Ελλάδα 5:27
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Πώς η Red Bull πρόλαβε τον Verstappen

FORMULA 1

Πώς η Red Bull πρόλαβε τον Verstappen

FORMULA 1

Έχουμε συνδέσει τον Max Verstappen με την Red Bull. Ωστόσο η στρατολόγηση του Max στο Milton Keynes δεν θεωρούνταν πάντα δεδομένη, όπως αποκαλύπτει ο Helmut Marko.

Advertisement
Advertisement

Εξάλλου, η πορεία του νεαρού Ολλανδού από τα πρωταθλήματα καρτ γινόταν υπό την αυστηρή επίβλεψη του πατέρα του, Jos. Ο πατήρ Verstappen είχε τον έλεγχο της καριέρας του γιου του μέχρι που έφτασε η ώρα για την συμμετοχή του στο πρωτάθλημα της ευρωπαϊκής Formula 3.

Εκεί, πλέον, ο Jos -γνωρίζοντας το πως λειτουργούν τα πράγματα στο μηχανοκίνητο αθλητισμό- αποφάσισε να κάνει ένα βήμα πίσω. Περίμενε ήδη προτάσεις από τους “μεγάλους” του χώρου να πέσουν στο τραπέζι. Και δεν έπεσε έξω.

Advertisement
Advertisement

Το ξεκίνημα του Max στην F3 ήταν σχετικά υποτονικό. Αλλά από το τριήμερο του Βελγίου και μετά όλα άλλαξαν. Ο Verstappen κέρδισε και τους τρεις αγώνες στο Βέλγιο και ξαφνικά το όνομά του άρχισε να γίνεται γνωστό. Στο επόμενο τριήμερο του Norisring, ο Verstappen εντυπωσίασε τους πάντες οδηγώντας με slicks σε μεικτές συνθήκες. Φυσικά κέρδισε.

“Οι συνθήκες άλλαζαν συνεχώς αλλά εκείνος ήταν δύο δευτερόλεπτα ανά γύρο ταχύτερος όλων. Εκεί που οι άλλοι φρέναραν, εκείνος ανέβαζε ταχύτητα” θυμάται ο Helmut Marko. “Γνωρίζαμε για τον Max ήδη από τα πρωταθλήματα καρτ. Αλλά μόνο αφού μεταπήδησε στην F3, προσπαθήσαμε συγκροτημένα να τον εντάξουμε στο δυναμικό μας” συμπληρώνει.

Ο ανταγωνισμός από την Mercedes

Advertisement

Φυσικά, η Red Bull δεν ήταν η μόνη που ενδιαφέρθηκε. Ένα άλλος Αυστριακός που λεγόταν… Niki Lauda προσπαθούσε επίσης να προσεγγίσει τον Max. Είχε ενημερωθεί για το ταλέντο του από τον Gerhard Berger. Και σύντομα ο αριθμός που των ομάδων της F1 που κυνηγούσαν τον ταλαντούχο νεαρό αυξήθηκαν.

“Ενώ διαπραγματευόμασταν με τους Verstappen μάθαμε ότι ξαφνικά και ο Niki είχε μπει στο παιχνίδι” λέει ο Marko. “Έπρεπε να κινηθούμε γρήγορα. Και έτσι στον αγώνα του Spielberg προσφέραμε στον Verstappen κάτι που η Mercedes δεν μπορούσε να προσφέρει. Μία θέση στην F1 άμεσα“.

Advertisement

Ο Marko υποσχέθηκε ότι θα έβαζε τον Max σε αυτοκίνητο F1 την ίδια χρονιά. Και αυτό συνέβη όντως για πρώτη φορά στο FP1 του ιαπωνικού GP. Την επόμενη χρονιά θα ερχόταν και το ντεμπούτο του Verstappen με την Toro Rosso η οποία σήμερα έχει μετονομαστεί σε AlphaTauri.

Κίνηση ματ

Εκεί, ο Max θα είχε να αντιμετωπίσει εκτός από την πρόκληση της F1 και τον έντονο εσωτερικό ανταγωνισμό από τον επίσης rookie, Carlos Sainz Jr. Το κλίμα στην junior ομάδα της Red Bull σύντομα έγινε τεταμένο. “Από τη μία είχαμε έναν οξυδερκή πολιτικό όπως ο Carlos Sainz και από την άλλη έναν συναισθηματικό τύπο όπως ο Jos. Οι συγκρούσεις ήταν συνεχείς”.

Advertisement

Το σχέδιο ήταν οι δύο νεαροί οδηγοί να παραμείνουν και το 2016 στην Toro Rosso. Όμως, σύντομα τα πράγματα θα άλλαζαν δραματικά. “Το 2015 ο Kvyat είχε αποδειχθεί γρηγορότερος του Ricciardo. Όμως από την δεύτερη ημέρα των χειμερινών δοκιμών του 2016 του μπήκε στο κεφάλι η ιδέα ότι υπήρχε πρόβλημα με τα φρένα στο μονοθέσιο. Άρχισε να χάνει σε ταχύτητα πρώτα και μετά ήρθαν τα ατυχήματα. Έπρεπε να αντιδράσουμε” παρατηρεί ο Marko.

Η σοκαριστική απόφαση του managemment της Red Bull για την ανταλλαγή θέσεων μεταξύ Kvyat και Verstappen ήρθε παραμονές του ισπανικού GP. “Ήταν η καλύτερη δυνατή κίνηση” πιστεύει ο Marko. “Από τη μία ενδυναμώσαμε την μεγάλη ομάδα και από την άλλη ησύχασαν τα πράγματα στην Toro Rosso. Ο πατέρας Sainz το πήρε πολύ βαριά βέβαια” θυμάται ο Dr. Marko.

Ο Max Verstappen οδήγησε πρώτη φορά για την Red Bull στην Βαρκελώνη του 2016. Και όπως θα θυμούνται οι περισσότεροι, εκεί πήρε και την πρώτη νίκη της καριέρας του. Τα υπόλοιπα είναι, πλέον, ιστορία

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Αφιέρωμα Max Verstappen: Όλα στο μάξιμουμ! (+video)
Verstappen: Μετά τη Γαλλία ήξερα ότι θα πάρουμε το πρωτάθλημα
Mario Andretti: Με τέρμα το γκάζι και στα 82! (+video)