Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1 GP Αζερμπαϊτζάν: Ο νόμος του Λεκλέρ! (+video)

Ελλάδα 20:25
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

F1 GP Αζερμπαϊτζάν: Ο νόμος του Λεκλέρ! (+video)

FORMULA 1

F1 GP Αζερμπαϊτζάν: Ο νόμος του Λεκλέρ! (+video)

FORMULA 1

Ο Σαρλ Λεκλέρ κατάφερε με μία συγκλονιστική επίδοση να κερδίσει καθαρά τις Red Bull των Φερστάπεν και Πέρεζ. Έτσι, πήρε για τρίτη συνεχόμενη χρονιά την pole στους δρόμους του Μπακού.

Advertisement
Advertisement

Ο οδηγός της Ferrari έχει αναμφίβολα μία ιδιαίτερη σχέση με την πίστα στην πρωτεύουσα του Αζερμπαϊτζάν. Το 2017 είχε κυριαρχήσει πλήρως στην F2 εκεί, ενώ έναν χρόνο αργότερα θα έκανε την πρώτη πραγματικά μεγάλη εμφάνισή του ως rookie με την Sauber.

Είχε χάσει την pole του 2019 από καθαρά δικό του λάθος. Ωστόσο από το 2021 και μετά ξεκινάει συνέχεια από την πρώτη θέση. Η ικανότητά του να οδηγεί τις Ferrari του αφήνοντας χιλιοστά απόστασης από τους τοίχους εκατέρωθεν της διαδρομής είναι απαράμιλλη.

Advertisement
Advertisement

Και εάν η περσινή pole του Λεκλέρ δεν εξέπληξε κανέναν δεν θα μπορούσαμε να πούμε το ίδιο και για την φετινή. Βλέπετε παρά την αδιαμφισβήτητη ισχύ του κινητήρα της Ferrari, η μέχρι τώρα εικόνα της SF-23 δεν έπειθε. Το ιταλικό μονοθέσιο ήταν μεν γρήγορο στις κατατακτήριες. Όχι, όμως, σε βαθμό απειλητικό για την πανίσχυρη RB19.

Advertisement

Πηγαίνοντας στο Αζερμπαϊτζάν όλοι περίμεναν ότι το αριστούργημα του Άντριαν Νιούι, με το τεράστιο πλεονέκτημα τελικής ταχύτητας θα έκανε περίπατο. Ωστόσο ο διάβολος, όπως λένε, βρίσκεται στις λεπτομέρειες. Αλλά και στην Ferrari με τον αριθμό 16.

Πώς έγινε η ανατροπή

Η Red Bull ήταν όντως πανίσχυρη στις μεγάλες ευθείες του Μπακού. Η τελική ταχύτητα του Φερστάπεν στον τελευταίο του γύρο κατά το Q3 ήταν 342 χλμ/ώρα. Την ίδια στιγμή η SF-23 άγγιζε μόλις τα 330 χλμ/ώρα.

Advertisement

Παρόμοιο ήταν το πλεονέκτημα της RB19 στην δεύτερη ευθεία μεταξύ των στροφών 2 και 3. Το χρονικό κέρδος είναι τεράστιο χάρη στην τέλεια ισορροπία που έχει επιτύχει η σχεδιαστική ομάδα της Red Bull ήδη από πέρσι.

Οι αναρτήσεις της RB19 -αλλά και της προκατόχου της- προσαρμόζονται άψογα στις υψηλές ταχύτητες ώστε να σταθεροποιούν την ροή του αέρα κάτω από το μονοθέσιο. Αυτό δίνει πολλά πλεονεκτήματα, ένα εκ των οποίων είναι και οι υψηλές τελικές.

Βέβαια, η RB19 πληρώνει ένα μικρό τίμημα για αυτήν την πολυτέλεια και αυτό δεν είναι άλλο από την σχετική της δυσκολία να φέρει γρήγορα σε θερμοκρασία λειτουργίας τα εμπρός ελαστικά. Στους προηγούμενους αγώνες, αυτό δεν φάνηκε ιδιαίτερα.

Στο Μπακού, όμως, με την πολύ πιο βελτιωμένη SF-23 -χάρη στη νέα πίσω πτέρυγα- και τον… δαίμονα Λεκλέρ πίσω από το τιμόνι της, το σενάριο είχε αλλάξει. Ο Λεκλέρ έπαιρνε πίσω όλο το κέρδος των Red Bull στις ευθείες μέχρι την στροφή 7. Μπαίνοντας στην παλιά πόλη, ο Μονεγάσκος με την Ferrari του να λειτουργεί στα όρια της πρόσφυσης μπορούσε να πάρει ρίσκα τα οποία ούτε που θα διανοούνταν οι Φερστάπεν και Πέρεζ.

Όχι επειδή δεν έχουν την ικανότητα. Απλώς η RB19 ήταν πιο δύσθυμη στην φάση του turn-in. Και αυτό ανάγκαζε τους οδηγούς της να είναι πιο προοδευτικοί στις κινήσεις τους με το τιμόνι αλλά και τα πεντάλ.

Ο παράγοντας Λεκλέρ

Φυσικά, δεν μπορούμε να παραβλέψουμε την συμβολή του Λεκλέρ στο σημερινό αποτέλεσμα. Μπορεί όντως η SF-23 να ήταν βελτιωμένη. Ωστόσο πιστεύουμε ότι το μεγαλύτερο μέρος της σημερινής επιτυχίας οφείλεται σε εκείνον. Αρκεί να ρίξουμε μία ματιά στον χρόνο του Σάινθ, οκτώ δέκατα αργότερο από εκείνον του teammate του.

Όταν ο Σαρλ έχει το μονοθέσιο του σε καλή ισορροπία είναι ικανός να μας χαρίσει μερικούς από τους πιο όμορφους γύρους στην ιστορία του σπορ. Και αυτό ακριβώς έκανε και σήμερα. Περάσματα δίπλα από τον τοίχο που έκοβαν την ανάσα. Όσες ακροβασίες, όμως, και εάν έκανε ο Μονεγάσκος, όλες ήταν με απόλυτη ηρεμία και αρμονία. Ένας γύρος χάρμα ιδέσθαι.

Θα μπορέσει ο Μονεγάσκος να προβληματίσει το ίδιο τις Red Bull και στον αγώνα; Πιστεύουμε ότι κάτι τέτοιο θα είναι δύσκολο. Το προαναφερθέν μειονέκτημα της RB19 με τα εμπρός ελαστικά γίνεται πλεονέκτημα στους αγώνες. Η φθορά τους είναι μικρότερη στην Red Bull και αυτό -σε συνδυασμό με την υψηλότερη τελική- της δίνει ανώτερο ρυθμό αγώνα σε σχέση με την Ferrari.

Ωστόσο στο αυριανό Sprint ο Λεκλέρ και η Ferrari θα έχουν μία πρώτης τάξεως ευκαιρία για να πάρουν περισσότερους βαθμούς από την Red Bull. Ακόμη και εάν θα είναι μόνο ένα Sprint.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
F1: Επικυρώθηκε η δομή των τριημέρων με Sprint
Πώς βλέπει το μέλλον του ο Φερστάπεν;
F1 GP Αζερμπαϊτζάν: Στην pole ο Λεκλέρ!