Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1: Έξι αγώνες sprint το 2023

Ελλάδα 13:21
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

F1: Έξι αγώνες sprint το 2023

FORMULA 1

F1: Έξι αγώνες sprint το 2023

FORMULA 1

Η FIA και F1 συμφώνησαν χθες στην αύξηση των αγώνων με sprint από 3 σε 6 για το 2023. Επίκεινται και άλλες αλλαγές στην προσπάθεια βελτίωσης του θεάματος.

Advertisement
Advertisement

Η απόφαση είχε καθυστερήσει λόγω του ότι η ομοσπονδία ήθελε περισσότερα λεφτά για το προσωπικό της (κριτές, αγωνοδίκες κλπ) ώστε να δώσει την έγκρισή της. Το ποιοι αγώνες θα έχουν sprint του χρόνου δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμη. Λογικά αυτό θα συμβεί μέχρι το τέλος της φετινής χρονιάς.

Βέβαια, η αλήθεια είναι ότι οι αγώνες sprint δεν έχουν ενθουσιάσει κιόλας μέχρι στιγμής το κοινό. Ωστόσο, οι υπεύθυνοι της F1 πιστεύουν ότι αξίζει να ακολουθήσουν τον δρόμο αυτόν. Η απόφαση εντάσσεται σε ένα γενικότερο πλαίσιο με το οποίο η Liberty θέλει να δώσει ενδιαφέρον σε κάθε ημέρα του αγωνιστικού τριημέρου.

Advertisement
Advertisement

Μάλιστα για το 2024 εξετάζεται μία νέα μορφή αγωνιστικού τριημέρου για τα GP που έχουν sprint. Συγκεκριμένα, θα υπάρχει μόνο μία περίοδος ελεύθερων δοκιμών το πρωί της Παρασκευής. Έπειτα θα λαμβάνουν χώρα οι κατατακτήριες για το sprint όπως συμβαίνει και τώρα. Το πρωί του Σαββάτου, όμως, δεν θα έχουμε ελεύθερες δοκιμές. Αντιθέτως, θα έχουμε δεύτερη περίοδο κατατακτήριων, αυτήν τη φορά για τον κυρίως αγώνα.

Σκέψεις για αλλαγές σε VSC, SC και DRS

Έπειτα από τον αγώνα της Monza στον οποίον ο Verstappen πήρε την καρό σημαία με το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα, οι υπεύθυνοι της F1 σκέφτονται να αλλάξουν και άλλα πράγματα. Αρχικά, εξετάζεται το κατά πόσον η κόκκινη σημαία θα μπορεί να βγαίνει πιο συχνά. Ιδίως σε περιπτώσεις στις οποίες απαιτούνται αρκετοί γύροι ώστε να καθαριστεί η πίστα.

Advertisement

Έπειτα, εξετάζεται η κατάργηση του εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας (VSC) και η αντικατάστασή του από το κανονικό Safety Car. Επιπλέον, οι υπεύθυνοι του σπορ σκέφτονται η εντολή για το unlapping να γίνεται αμέσως μόλις τα μονοθέσια παραταχτούν πίσω από το SC και όχι αφού καθαριστεί τελείως η πίστα. Το σκεπτικό είναι πως ούτως ή άλλως η ταχύτητά τους θα είναι μειωμένη. Συνεπώς δεν θα αποτελούν κίνδυνο για τους κριτές που εργάζονται στην πίστα.

Η χρήση του DRS είναι κάτι που βρίσκεται ακόμη υπό εξέταση επίσης. Η F1 θα επιθυμούσε ιδανικά την πλήρη κατάργησή του. Ωστόσο, φαίνεται ότι το άνοιγμα της πίσω πτέρυγας είναι ακόμη απαραίτητο για την διευκόλυνση των προσπερασμάτων. Ακόμη και με τη νέα γενιά μονοθέσιων τα οποία μπορούν πιο εύκολα να μάχονται εκ του σύνεγγυς σε υψηλές ταχύτητες.

Advertisement

Τέλος, εξετάζεται το ενδεχόμενο να γίνουν πιο αυστηρές οι ποινές για την υπέρβαση του μέγιστου επιτρεπτού αριθμού στοιχείων PU. Συγκεκριμένα, έχει προταθεί η εκκίνηση από το πίσω μέρος του grid ακόμη και για την χρήση ενός πλεονάζοντος στοιχείου σε οποιοδήποτε σημείο της σεζόν.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
F1: Το Μονακό στο πρόγραμμα μέχρι το 2025
Horner: Ο Toto επηρέαζε συνεχώς τους αγωνοδίκες (+video)
Πόσα χρήματα χρειάζoνται για να γίνει κανείς οδηγός στην Formula 1;

Advertisement