Menu
LIVE η κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

FORMULA 1

«Η F1 έμαθε από το θάνατο του Bianchi…»

  • Panos Seitanidis

Συμπληρώθηκαν δύο χρόνια από το δυστύχημα του Jules Bianchi στο Grand Prix Ιαπωνίας (5/10/2014) και ο Βλαδίμηρος Ρυς, ο φωτογράφος που στεκόταν δίπλα στο σημείο της εξόδου του Γάλλου, μιλάει στο NewsAuto για εκείνες τις δραματικές στιγμές.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟΝ ΠΑΝΟ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗ (facebook.com/seitanf1)

Ο βραβευμένος φωτογράφος που έχει κατά το ήμισυ ελληνική καταγωγή, συγκεκριμένα από τη Θεσσαλονίκη, περιγράφει εκείνο το μαύρο για την Formula 1 απόγευμα: «Ήταν η πρώτη φορά που συνέβαινε ένα τέτοιο συμβάν μπροστά στα μάτια μου. Αρχικά δεν είχα αντιληφθεί τη σοβαρότητα της κατάστασης. Μόνο όταν έφτασα δίπλα στο σημείο άρχισα να καταλαβαίνω πως μάλλον ήταν πολύ σοβαρά τα πράγματα. Είδα πως δεν έβγαινε από το μονοθέσιο, όπως συνήθως οι οδηγοί μετά τα ατυχήματα. Γρήγορα λοιπόν ήταν σαφές το πόσο σοβαρή ήταν η κατάσταση».

Ο Βλαδίμηρος αντέδρασε ενστικτωδώς, όπως κάθε φωτογράφος, απαθανατίζοντας στιγμές. Οι περισσότεροι, θα είχαν βγάλει μία περιουσία από αυτές τις εικόνες – δεν υπήρχε άλλος φωτογράφος σε εκείνο το σημείο. Εκείνος όμως όχι.

Jules-Bianchi640

«Δεν θα μπορούσα να δημοσιεύσω αυτές τις φωτογραφίες. Στο μυαλό μου ήταν ξεκάθαρο πως όσες εικόνες τράβηξα ενστικτωδώς, δεν θα τις χρησιμοποιούσα. Δεν ήταν και τόσες πολλές. Από τη στιγμή που ήρθε το ιατρικό αυτοκίνητο και πλέον ήταν σαφής η σοβαρότητα της κατάστασης, σταμάτησα να φωτογραφίζω», μας λέει, εξηγώντας και τις κινήσεις του τα λεπτά που ακολούθησαν. «Το πώς αντιδρώ σε τέτοιες περιπτώσεις, είναι κάτι που μέσα μου έχω ξεκαθαρίσει εδώ και πολλά χρόνια. Έχω διαβάσει πολλές κριτικές για φωτογράφους που αντί να δράσουν βάσει όσων συνέβαιναν γύρω τους, τραβούσαν φωτογραφίες. Αν λοιπόν συμβεί κάτι μπροστά μου στην πίστα και δεν υπάρχει κάποιος να βοηθήσει κοντά, θα πετάξω τις κάμερες και θα τρέξω εγώ. Δεν θα μπορούσα να τραβάω φωτογραφίες ενώ κάποιος με χρειάζεται. Όμως ειδικά στην περίπτωση του Bianchi, όταν έφτασα στο σημείο, ήταν ήδη εκεί τέσσερις κριτές. Προσπαθούσαν να τον βγάλουν από το μονοθέσιο αλλά με προσοχή, να κρατούν το κεφάλι του… σε τέτοιες περιπτώσεις, δεν μπορείς να βοηθήσεις πραγματικά. Αυτοί είναι εκπαιδευμένοι και ξέρουν ακριβώς τι πρέπει να κάνουν. Εσύ μπορεί να θες να βοηθήσεις αλλά στην πραγματικότητα, να κάνεις κακό! Το ένστικτό σου λοιπόν, λέει να κάνεις τη δουλειά σου και να καταγράψεις αυτό που συμβαίνει. Μέχρι ένα σημείο όμως. Αν δεν ξέρω αν ο άλλος ζει ή όχι, δεν μπορώ να συνεχίζω να φωτογραφίζω…».

vlad-a640

Δύο χρόνια έχουν περάσει από εκείνο το μουσκεμένο απόγευμα στη Σουζούκα. Ήταν η πρώτη απώλεια οδηγού, μετά τον θρυλικό Ayrton Senna, που είχε σκοτωθεί στην Ίμολα το 1994. Από εκείνη τη μέρα όλα άλλαξαν άρδην στον τομέα της ασφάλειας. Άλλαξαν όμως πράγματα και τώρα;

«Η Formula 1 σίγουρα έχει πάρει το μάθημά της. Όλοι είναι πιο προσεκτικοί και δεν αναφέρομαι μόνο σε αντίστοιχες περιπτώσεις, με γερανούς εντός πίστας. Ακόμα και σε ότι αφορά σε εμάς τους φωτογράφους, το που κινούμαστε. Μετά από κάθε κάθε τέτοιο δυστύχημα, όπως του Bianchi, η FIA δίνει όλο και περισσότερη σημασία στον τομέα της ασφάλειας. Για παράδειγμα, τώρα έχουμε περισσότερες ‘κόκκινες ζώνες’, σημεία δηλαδή στα οποία δεν έχουμε πρόσβαση. Γενικά η ασφάλεια έχει αυξηθεί σε μεγάλο βαθμό», τονίζει ο Βλαδίμηρος.

Ας ελπίσουμε, αυτή να ήταν η τελευταία αφορμή για βελτίωση των μέτρων ασφαλείας στην F1.

Jules Bianchi (FRA) Marussia F1 Team signs autographs for the fans. 23.05.2014. Formula 1 World Championship, Rd 6, Monaco Grand Prix, Monte Carlo, Monaco, Friday.

#JB17

Δημοφιλή στο Protothema.gr