Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1: Διαμάχη για τους κανονισμούς του 2026

Ελλάδα 13:51
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

F1: Διαμάχη για τους κανονισμούς του 2026

FORMULA 1

F1: Διαμάχη για τους κανονισμούς του 2026

FORMULA 1

Μπορεί να μας χωρίζουν ακόμη δυόμισι χρόνια από την εφαρμογή της νέας φόρμουλας για το 2026. Ωστόσο η διαμάχη σχετικά με αυτήν έχει ήδη ξεκινήσει.

Advertisement
Advertisement

Συγκεκριμένα η Red Bull επιθυμεί ορισμένες αλλαγές στους νέους κανονισμούς έχοντας τις Mercedes και Ferrari απέναντί της.

Ας δούμε, όμως, πρώτα το… μήλον της έριδος. Τα κυριότερα σημεία των νέων κανονισμών που έχουν γίνει γνωστά μέχρι στιγμής είναι τα εξής: Η ισχύς στις νέες PU θα παράγεται σχεδόν ισόποσα από τον κινητήρα εσωτερικής καύσεως και τον ηλεκτροκινητήρα MGU-K. Δεν θα υπάρχει MGU-H ενώ τα καύσιμα θα έχουν μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα. Τα κιβώτια ταχυτήτων θα έχουν έξι σχέσεις αντί για οκτώ που έχουν σήμερα.

Advertisement
Advertisement

Ο Κρίστιαν Χόρνερ της Red Bull πιστεύει ότι η F1 βαδίζει προς τη λάθος κατεύθυνση με τους νέους κανονισμούς. «Όσο θετική και αν είναι η εισαγωγή οικολογικών καυσίμων, θα πρέπει να εξετάσουμε πριν να είναι πολύ αργά την αναλογία ηλεκτρικής ισχύος και ισχύος από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης που στοχεύουμε. Δεν πρέπει να δημιουργήσουμε αυτοκίνητα Frankenstein όπου το σασί πρέπει να πληρώσει για τις αμαρτίες της κίνησης».

Βαρύτερα μονοθέσια

Οι νέες PU θα παράγουν περί τα 420 kW από τον κινητήρα εσωτερικής και 350 από τον ηλεκτροκινητήρα. Οι μπαταρίες θα είναι μεγαλύτερες και το βάρος του συστήματος αυξημένο κατά 150 κιλά. Επιπλέον με τα μέχρι τώρα δεδομένα όλα δείχνουν ότι μέρος της παραγόμενης ενέργειας από τον βενζινοκινητήρα θα χρησιμοποιείται για την φόρτιση της μπαταρίας. Χοντρικά τα νέα μονοθέσια θα καταναλώνουν 30 κιλά καυσίμου μόνο για αυτήν τη λειτουργία!

Advertisement

«Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης δεν πρέπει να γίνει γεννήτρια για τη φόρτιση της μπαταρίας. Θα μπορούσαμε να το αποτρέψουμε διορθώνοντας την αναλογία ηλεκτρικής ισχύος προς ισχύ κινητήρα καύσης. Δεν χρειάζεται να είναι πολύ. Πέντε έως δέκα τοις εκατό στην κατεύθυνση της καύσης θα βοηθούσε» προτείνει ο Χόρνερ.

Advertisement

Επιπλέον, η προοπτική της εισαγωγής αεροδυναμικών βοηθημάτων ανησυχεί περεταίρω τον Βρετανό. «Δεν θα υπάρχει ούτε αρκετό slipstream ούτε αρκετό DRS για να προσπεράσεις».

Ο αντίλογος

Φυσικά αυτή είναι η μία όψη του νομίσματος. Τόσο η Mercedes όσο και η Ferrari διαφωνούν με οποιαδήποτε αλλαγή των τεχνικών κανονισμών του 2026. Υποστηρίζουν δε, ότι η όλη ιστορία έχει να κάνει αποκλειστικά με την Red Bull η οποία δεν έχει πιάσει τους στόχους στην εξέλιξη της PU της.

Advertisement

Ωστόσο και ο τεχνικός διευθυντής της Formula 1 Πατ Σίμοντς πιστεύει ότι οι ανησυχίες του Χόρνερ είναι υπερβολικές. Βασίζονται σε προσομοιώσεις που είναι εννέα μηνών. Σύμφωνα με τον Σίμοντς, οι χρόνοι γύρων μετά τις τελευταίες δοκιμαστικές διαδρομές είναι παρόμοιοι με τους τρέχοντες. Επιπλέον και τα χαρακτηριστικά οδήγησης έχουν αλλάξει ελάχιστα.

Όσο για το θέμα της κατανάλωσης καυσίμου για την φόρτιση της μπαταρίας ο Σίμοντς πιστεύει ότι οι ομάδες έσκαψαν μόνες τους αυτό το λάκκο. Φοβούμενες τους νέους κατασκευαστές, όλες απέρριψαν την πρόσθετη ανάκτηση ενέργειας στον μπροστινό άξονα.

Σύμφωνα με τον Σίμοντς το επιχείρημα της αύξησης του βάρους ήταν απλώς μια δικαιολογία: “Σύμφωνα με τους υπολογισμούς μας, θα μπορούσαν να το κάνουν με επιπλέον 18 κιλά για δύο γεννήτριες 130 kW (176 ίππους) συμπεριλαμβανομένων των ημιαξονίων, ενός διαφορικού και της καλωδίωσης. Θα είχαμε αξιοποιήσει τα υπόλοιπα 130 κιλοβάτ και θα μπορούσαμε να μειώσουμε τη χωρητικότητα στο ρεζερβουάρ γλιτώνοντας 10 κιλά από τον πίσω άξονα».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
FIA: Πρόκειται να εγκρίνει τις Andretti και Hitech!
F1: Τρεις ομάδες πάνω από το όριο μπάτζετ;
F1 GP Ουγγαρίας: Προεπισκόπηση