Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1: Χωρίς κουβέρτες ελαστικών από το 2024

Ελλάδα 13:17
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

F1: Χωρίς κουβέρτες ελαστικών από το 2024

FORMULA 1

F1: Χωρίς κουβέρτες ελαστικών από το 2024

FORMULA 1

Η F1 είναι η μόνη μεγάλη σειρά αγώνων που εξακολουθεί να χρησιμοποιεί ηλεκτρικές κουβέρτες για την προθέρμανση των ελαστικών. Όμως, από το 2024 αυτές καταργούνται.

Advertisement
Advertisement

Η απόφαση είχε ληφθεί εδώ και αρκετό καιρό. Οι F1 και Pirelli είχαν συμφωνήσει από κοινού την κατάργησή τους σε τέσσερα στάδια. Το πρώτο ήταν πέρσι, όταν οι μέγιστες επιτρεπτές θερμοκρασίες ήταν 100°C για τα εμπρός και 80°C για τα πίσω ελαστικά. Φέτος, οι θερμοκρασίες μειώθηκαν σε 70°C εμπρός και πίσω.

Οι παρενέργειες αυτής της αλλαγής φάνηκαν κυρίως κατά τους πρώτους αγώνες της σεζόν. Θα θυμάστε τότε τα παράπονα των περισσότερων οδηγών έπειτα από pit-stop σχετικά με τα πολύ κρύα ελαστικά τα οποία τους έδιναν χαμηλή πρόσφυση. Ωστόσο, ομάδες και οδηγοί δεν άργησαν να προσαρμοστούν στη νέα αυτή συνθήκη.

Advertisement
Advertisement

Για το 2023 οι μέγιστη θερμοκρασία προθέρμανσης στις επιφάνειες των εμπρός και πίσω ελαστικών θα πέσει στους 50°C. Μάλιστα, η επόμενη σεζόν θα είναι και η τελευταία στην οποίαν θα δούμε τις ομάδες της F1 να χρησιμοποιούν ηλεκτρικές κουβέρτες ελαστικών. Από το 2024 η κατάργησή τους θα είναι πλήρης.

Όμως, για να γίνει η μετάβαση αυτή ομαλά, θα πρέπει να υπάρξουν και αλλαγές στον τρόπο κατασκευής των ελαστικών. Όπως εξηγεί ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Mario Isola: “Δεν αρκούν απλώς νέες συνθέσεις. Οι δυνάμεις που ασκούνται στα ελαστικά από ένα μονοθέσιο F1 είναι τόσο μεγάλες ώστε η πίεσή τους αυξάνεται κατά 10-12 psi στη διάρκεια ενός stint. Το προφίλ και η επιφάνεια επαφής του ελαστικού με το οδόστρωμα αλλάζουν”.

Δοκιμές κατά την διάρκεια των αγωνιστικών τριημέρων

Advertisement

Με το καλεντάρι του 2023 να αποτελείται από 24 Grand Prix, η επόμενη σεζόν της F1 θα είναι η πιο μακρά στην ιστορία του σπορ. Το γεγονός αυτό, μοιραία, περιορίζει τον διαθέσιμο χρόνο δοκιμών για την εξέλιξη των ελαστικών. Ο Isola τονίζει: “Ασφαλώς, κατά τη διάρκεια της ευρωπαϊκής σεζόν θα μπορούμε να ζητούμε από κάποιες ομάδες να παραμένουν στην πίστα μερικές ημέρες μετά από ένα GP ώστε να δοκιμάσουμε τα ελαστικά μας. Όμως, αυτό δεν θα είναι εύκολο όταν θα πρέπει να ταξιδεύουν σε αγώνες που βρίσκονται εκτός Ευρώπης”.

Advertisement

Έτσι, σύμφωνα με τον Isola, η λύση που προκύπτει είναι σε αρκετά αγωνιστικά τριήμερα να υπάρξει πρόβλεψη για δοκιμές ελαστικών κατά τη διάρκεια της Παρασκευής. Συγκεκριμένα, προτείνεται η παράταση του FP2 κατά 30 λεπτά. Σε αυτό το διάστημα όλες οι ομάδες θα δοκιμάζουν τις νέες γόμες της Pirelli.

Η πρόκληση του να κατασκευάσουμε ένα ελαστικό το οποίο να βολεύει και τις 10 ομάδες είναι μεγάλη” πιστεύει ο Isola. “Ενδέχεται να υπάρξουν παράπονα για την μεγαλύτερη καταπόνηση των PU, αλλά πιστεύω ότι θα βρούμε την χρυσή τομή. Όμως, θεωρώ ότι η παράταση του FP2 σε ορισμένους αγώνες είναι μια πολύ καλή ιδέα” συμπληρώνει ο Ιταλός. Το επιπλέον ημίωρο στο FP2 θα εφαρμοστεί φέτος στο GP των ΗΠΑ, στο Ώστιν.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
F1: Αυτό είναι το πιο καυτό grid της σεζόν
Ferrari: Δεν έχουμε κατανοήσει ακόμη πλήρως τα μονοθέσια του 2022
F1: Το Μονακό στο πρόγραμμα μέχρι το 2025

Advertisement