Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση newsautoEXECUTIVE | newsautoCHOICE

FORMULA 1

GP ΗΠΑ: Cowboy Max!

  • Πάνος Σεϊτανίδης (instagram.com/SeitanF1)

Ο Max Verstappen κατέκτησε την όγδοη φετινή του νίκη και πρώτη επί Αμερικανικού εδάφους, διευρύνοντας έτσι το βαθμολογικό του προβάδισμα έναντι του Lewis Hamilton!

Οι δυο τους ενεπλάκησαν σε μία συναρπαστική μάχη, μία σκακιέρα στρατηγικής, όπου ο Ολλανδός κράτησε τα ηνία στο τέλος έχοντας πιο ταλαιπωρημένα ελαστικά και πλέον είναι 12 πόντους μπροστά, με 5 αγώνες να απομένουν για το φινάλε της σεζόν του 2021!

Όμως ας δούμε βήμα-βήμα τι έγινε στο Circuit of the Americas. Το Austin, υποδέχθηκε ομάδες και οδηγούς με την καλοκαιρία να συνεχίζεται. Η θερμοκρασία αέρα ήταν στους 28 βαθμούς Κελσίου ενώ αυτή του οδοστρώματος στους 36.

O Max Verstappen βρισκόταν για 12η φορά στην καριέρα του στην pole position και για έβδομη φορά φέτος, μοιραζόταν την πρώτη σειρά του grid με τον μεγάλο του αντίπαλο στη μάχη του τίτλου, τον Lewis Hamilton.

Πίσω τους ήταν η δεύτερη Red Bull με τον Sergio Perez, η Ferrari του Charles Leclerc ενώ ο teammate του, Carlos Sainz, ήταν μπροστά από τις δύο McLaren, με τον Valtteri Bottas να εκκινεί μόλις ένατος. Κατετάγη 4ος αλλά είχε ποινή 5 θέσεων στο grid για αλλαγή κινητήρα εσωτερικής καύσης στη W12.

Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Hamilton έκανε καλύτερη εκκίνηση και παρά την προσπάθεια του Verstappen να του κλείσει το δρόμο, ο παγκόσμιος πρωταθλητής έστριψε πρώτος.

Πίσω του είχαμε σχετικά καθαρή εκκίνηση, με τον Perez τρίτο, τον Leclerc τέταρτο και τον Sainz να δίνει μεγάλες μάχες με τις McLaren. Η μοναδική επαφή ήταν στην ουρά, ανάμεσα στη Williams του Nicholas Latifi και την Aston Martin του Lance Stroll.

Οι γύροι περνούσαν αλλά ήταν σαφές πως η μέση γόμα ελαστικών δεν θα έφτανε μακριά, από τον γύρο 8 άρχισαν τα φυσιολογικά pit stop και στον 11, ο Verstappen μπήκε να βάλει τη σκληρή γόμα. Τον ακολούθησε ο Norris, στο γύρο 12 μπήκαν οι Ricciardo-Sainz και στον 13 ο Perez με τον Leclerc.

O Hamilton περίμενε μέχρι τον γύρο 14 για τη δική του αλλαγή ακολουθώντας ξεκάθαρα διαφορετική στρατηγική, με μεγαλύτερα τα πρώτα δύο stint και πιο μικρό το τελευταίο.

Επέστρεψε στην πίστα 6 δευτερόλεπτα πίσω από τον μεγάλο αντίπαλό του και σταδιακά μείωσε στα 3, πριν έρθει η ώρα των δεύτερων αλλαγών.

Πάλι μπήκε πρώτος ο Verstappen, στον γύρο 30, με τη Mercedes να κρατά τον οδηγό της έξω για άλλους 8. Μέχρι τότε, ο οδηγός της Red Bull είχε πλησιάσει στα 11 δευτερόλεπτα.

Όταν ο Lewis βγήκε από το pit lane, ήταν 8 δευτερόλεπτα πίσω από τον αντίπαλό του, έχοντας πολύ πιο φρέσκα ελαστικά.

Όσο για τις μάχες πίσω τους, ο Perez είχε χάσει έδαφος, δεν απειλούσε και δεν τον απειλούσε κανείς. Το ίδιο ίσχυε και με τον τέταρτο Leclerc ενώ το τρενάκι των McLaren με τον Sainz, είχε αποκτήσει ένα ακόμα βαγόνι, αυτό της Mercedes του Bottas.

Φτάνοντας στον γύρο 45, μόλις 3.8 δευτερόλεπτα χώριζαν τους δύο διεκδικητές του τίτλου, διαφορά που στον γύρο 48 είχε πέσει στα 2.3. O 37χρονος βρέθηκε ακόμα πιο κοντά αλλά όταν η διαφορά έπεσε κάτω από τα δύο δευτερόλεπτα, ο ακάθαρτος αέρας από την RB16B τον εμπόδιζε να πλησιάσει ακόμα πιο κοντά.

Έτσι ο Βρετανός ακολουθούσε, προσπαθώντας μάταια να μπει στη ζώνη χρήσης DRS που τόσο χρειαζόταν. Και σε σχηματισμό έφτασαν μέχρι τέλους, με τον Verstappen να πανηγυρίζει μία σημαντική νίκη.

Το βάθρο συμπλήρωσε ο Perez κι αυτό ήταν το 200ο της Red Bull Racing στη Formula 1. Ακολούθησαν οι Leclerc, Ricciardo, ενώ στο τέλος, ο Bottas προσπέρασε τον Sainz. Norris, Yuki Tsunoda (AlphaTauri) και Sebastian Vettel (Aston Martion) συμπλήρωσαν τη δεκάδα.

Αναλυτικά η κατάταξη:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Το NBA «πατάει γκάζι» με τη Formula 1

H Red Bull Racing μετέτρεψε σε πίστα το κέντρο του Dallas (video)

Νέο F1 Vlog για το… κανταΐφ Grand Prix Τουρκίας (video)

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto