Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsAUTOChoice

FORMULA 1

Formula 1: Oι 18άρες ζάντες αλλάζουν τις ισορροπίες

  • Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης (constantinos.eleftheriadis@gmail.com)

Πώς τα νέα “18ιντσα” ελαστικά της Pirelli θα επηρεάσουν το φετινό παγκόσμιο πρωτάθλημα; Οι πρώτες εντυπώσεις από το test στη Βαρκελώνη.

Τα ελαστικά είναι, ίσως, ο κρισιμότερος παράγοντας για τις επιδόσεις ενός μονοθεσίου Formula 1. Σίγουρα, δεν προκαλούν το ίδιο ενδιαφέρον όπως μία υβριδική μονάδα ισχύος 1.100+ ίππων ή ένα καινοτόμο αεροδυναμικό εξάρτημα. Ωστόσο, για να έχουν νόημα τα παραπάνω, θα πρέπει το όποιο όφελος θεωρητικά προσφέρουν να μπορεί να περάσει στο οδόστρωμα. Και για να γίνει αυτό πρέπει να μεσολαβήσουν πρώτα ο οδηγός και έπειτα τα ελαστικά.

Υπό αυτό το πρίσμα, οι αλλαγές στα ελαστικά της Pirelli για το 2022 ίσως αποδειχτούν σημαντικότερες για την έκβαση του φετινού πρωταθλήματος, ακόμη και από τις αλλαγές στον σχεδιασμό των μονοθεσίων. Αρχικά, η νέα, μεγαλύτερη διάμετρος των ζαντών έχει επηρεάσει έτσι κι αλλιώς τον σχεδιασμό και τις ρυθμίσεις στις αναρτήσεις των μονοθεσίων, ακόμη και τον τρόπο οδήγησης ορισμένων πιλότων.

Η αλληλεπίδραση των νέων ελαστικών με το εκάστοτε μονοθέσιο θα είναι τεράστιας σημασίας. Παραδείγματος χάριν, ο Verstappen οδηγούσε στο τεστ της Βαρκελώνης πολύ πιο «γλυκά» από ότι τον έχουμε συνηθίσει, ενώ αντιθέτως ο Leclerc ήταν πολύ επιθετικός κατά τη φάση του φρεναρίσματος και της εισόδου στις αργές στροφές του sector 3. «Φαίνεται ότι ταιριάζουν στην νέα γενιά αυτοκινήτων και ότι σου επιτρέπουν να τα πιέζεις περισσότερο σε σχέση με το παρελθόν» δήλωσε ο Carlos Sainz, ο οποίος συμπλήρωσε περισσότερους γύρους από οποιονδήποτε άλλο στην Βαρκελώνη.

Όμως και οι γόμες που θα διατίθενται στις ομάδες θα είναι τελείως διαφορετικές σε σχέση με αυτές που είχαμε συνηθίσει τα τελευταία χρόνια. «Έπρεπε να επανασχεδιάσουμε συνολικά το ελαστικό, καθώς και να αναθεωρήσουμε το εύρος των διαθέσιμων γομών μας. Ουσιαστικά πρόκειται για εντελώς καινούργιο προϊόν» δήλωνε πρόσφατα ο Mario Isola της Pirelli.

Υπήρχε η απαίτηση για ένα ελαστικό που θα είχε μεγαλύτερο εύρος λειτουργίας, αλλά και θα μπορεί να ανακτήσει τις επιδόσεις του έπειτα από συνεχόμενους γύρους «σκληρής» χρήσης. Οι πρώτες ενδείξεις είναι ενθαρρυντικές. Στη Βαρκελώνη ζητήθηκε από τους οδηγούς να κάνουν αλλεπάλληλα stints με πίεση στα ελαστικά τα οποία θα διαχωρίζονταν από ορισμένους γύρους «ανάκτησης». Τα αποτελέσματα στη συμπεριφορά των νέων Pirelli ήταν θετικά.

Στην ισπανική πίστα, οι γόμες που χρησιμοποιήθηκαν από τις ομάδες (λόγω της φύσεως του σιρκουί) ήταν οι C3 και C4 με τη μεταξύ τους διαφορά σε χρόνο ανά γύρο να υπολογίζεται στο 1 με 1,5 sec υπέρ της μαλακότερης C4. Ίσως, όμως, αυτή η ασυνήθιστα μεγάλη τιμή να ήταν και αποτέλεσμα των χαμηλών θερμοκρασιών λόγω εποχής. Αναμένεται, ότι οι διαφορές ανά γόμα θα κυμαίνονται μεταξύ 0,5 και 0,7 sec ανά γύρο. Το graining δεν αποτέλεσε πρόβλημα επίσης με τον Bottas να δηλώνει: «Αισθάνθηκα καλύτερα από ότι περίμενα. Σε σχέση με αυτό που θυμάμαι από το test του Άμπου Ντάμπι, το graining ήταν αμελητέο».

Στα τεστ του Μπαχρέιν την ερχόμενη εβδομάδα, το grid θα έχει μία τελευταία ευκαιρία ώστε να αντλήσει κρίσιμες πληροφορίες από τα νέα ελαστικά των οποίων ο αριθμός σετ ανά αγώνα θα καθορίζεται και φέτος αποκλειστικά από την Pirelli. Και φυσικά όποια ομάδα καταφέρει να κάνει την C3 πρωτίστως και τις C2 και C4 δευτερευόντως να δουλέψουν καλύτερα στο μονοθέσιό της θα έχει εξασφαλίσει ένα τεράστιο πλεονέκτημα για τις Κυριακές του 2022.

Από το 2014 η ομάδα αυτή ήταν η Mercedes. Φέτος;

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πωλείται η θρυλική F300 του Michael Schumacher
Επίσημο: Τέλος το Grand Prix της Ρωσίας
FIA: Συμμετοχή υπό όρους για τον Mazepin και τους Ρώσους αθλητές

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto