Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Ηλεκτρικά

Fleet Cars

Πόσους φορτιστές φορτηγών πρέπει να έχει η Ελλάδα το 2027

  • Γιώργος Κ. Ανδρής (ga@newsauto.gr)

Συνολικά σε όλα τα κράτη – μέλη υπολογίζεται ότι πρέπει να έχουν τοποθετηθεί περισσότεροι από 77.000 φορτιστές την επόμενη 6ετία.

Τα ηλεκτρικά φορτηγά θα πρέπει να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές των οδικών εμπορευματικών μεταφορών. Εάν αναπτυχθεί ένα αρκετά πυκνό δίκτυο κατάλληλων σταθμών φόρτισης σε ολόκληρη την ΕΕ, η απορρόφησή τους από την αγορά αναμένεται να αυξηθεί ταχέως τα επόμενα χρόνια.

Ένα σημαντικό ερώτημα είναι: πού είναι οι καλύτερες τοποθεσίες για τοποθετηθούν οι σταθμοί φόρτισης για βαρέα οχήματα; Από λειτουργική άποψη, οι φορτιστές είναι καλύτερα τοποθετημένοι εκεί που τα φορτηγά σταματούν τακτικά σήμερα.

Για να εντοπίσει τις τοποθεσίες με κορυφαία προτεραιότητα, ο ACEA ανέθεσε στην Fraunhofer ISI να βοηθήσει στην ανάλυση ενός μοναδικού συνόλου δεδομένων που συντάχθηκε από επτά κατασκευαστές φορτηγών που καλύπτουν τις συντεταγμένες GPS περίπου 400.000 φορτηγών σε λειτουργία σε όλη την Ευρώπη.

H νέα ανάλυση που διεξήχθη από το Fraunhofer Institute for Systems and Innovation Research ISI για λογαριασμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) θα βοηθήσει τις κυβερνήσεις και τους φορείς εκμετάλλευσης υποδομών να δώσουν προτεραιότητα στο πού να ξεκινήσουν την εγκατάσταση σημείων φόρτισης για ηλεκτρικά φορτηγά.

«Τα ηλεκτρικά φορτηγά θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην απελευθέρωση των ανθρακούχων οδικών εμπορευματικών μεταφορών. Εάν εγκατασταθούν γρήγορα αρκετοί σταθμοί φόρτισης σε ολόκληρη την ΕΕ, η απορρόφησή τους από την αγορά θα αυξηθεί τα επόμενα χρόνια», δήλωσε ο Martin Lundstedt, Πρόεδρος του Συμβουλίου Εμπορικών Οχημάτων της ACEA και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Volvo.

«Δεδομένου ότι οι σταθμοί φόρτισης που ταιριάζουν στις συγκεκριμένες ανάγκες των φορτηγών λείπουν σχεδόν εντελώς σήμερα, η πρόκληση που έχουμε μπροστά μας είναι τεράστια. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο θέλουμε να βοηθήσουμε τις κυβερνήσεις και τα ενδιαφερόμενα μέρη του κλάδου να κατευθύνουν τις επενδύσεις τους εκεί που χρειάζονται περισσότερο», εξήγησε ο Lundstedt.

Καθώς οι οδηγοί φορτηγών μεταβαίνουν στα ηλεκτρικά οχήματα, είναι απίθανο να αλλάξουν την οδηγική τους συμπεριφορά. Ο στόχος αυτής της μελέτης είναι επομένως να χαρτογραφήσει ακριβώς πού κάνουν οι οδηγοί στάσεις σήμερα και ποιες από αυτές τις στάσεις φορτηγών χρησιμοποιούνται συχνότερα.

Η Fraunhofer ISI ανέλυσε τις συντεταγμένες GPS περίπου 400.000 φορτηγών σε λειτουργία σε όλη την Ευρώπη σε διάστημα 12 μηνών, εστιάζοντας στη διάρκεια των στάσεων σε μεμονωμένες τοποθεσίες. Η ανάλυση διαπίστωσε ότι το 10% των τοποθεσιών που συχνάζουν τα φορτηγά στην Ευρώπη (πάνω από 3.000) αντιπροσωπεύουν περίπου το 50% (78.000) των συνολικών στάσεων που κάνουν τα φορτηγά.

 

Έχοντας αυτό κατά νου, ο ACEA καλεί τις εθνικές κυβερνήσεις να διασφαλίσουν ότι το 10% των κορυφαίων τοποθεσιών στάσεων φορτηγών στις χώρες τους είναι εξοπλισμένες με κατάλληλους ηλεκτρικούς φορτιστές το αργότερο έως το 2027.

Οι ακριβείς τοποθεσίες όλων των στάσεων φορτηγών σε 29 ευρωπαϊκές χώρες εμφανίζονται σε πέντε περιφερειακούς χάρτες: κεντρική Ευρώπη, βόρεια Ευρώπη, νοτιοανατολική Ευρώπη, νότια Ευρώπη και δυτική Ευρώπη.

Οι χάρτες διακρίνουν επίσης τους διαφορετικούς χρόνους στάσης των φορτηγώνσύντομες στάσεις (κάτω από μία ώρα) και μεγάλες στάσεις (διανυκτέρευση στάθμευσης). Αυτό είναι σημαντικό καθώς η διάρκεια καθορίζει τις ανάγκες φόρτισης, όπως ο διαθέσιμος χρόνος για πλήρη επαναφόρτιση και η απαιτούμενη ισχύς εξόδου. Οι χάρτες προσδιορίζουν επίσης ακριβώς πού βρίσκονται οι πιο χρησιμοποιούμενες στάσεις φορτηγών (κυρίως σε χώρους ανάπαυσης κατά μήκος αυτοκινητοδρόμων, τοποθεσίες εταιρειών, κόμβους logistics και λιμάνια).

Καθώς οι ευρωβουλευτές και οι υπουργοί της ΕΕ προετοιμάζουν τις τελικές τους θέσεις σχετικά με τον Κανονισμό για την Υποδομή Εναλλακτικών Καυσίμων (AFIR), ο ACEA ζητά αφοσιωμένους και φιλόδοξους στόχους για συγκεκριμένες υποδομές φορτηγών για κάθε κράτος μέλος.

Η Ελλάδα βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις του πίνακα του ACEA και σύμφωνα με την έρευνα θα πρέπει να τοποθετηθούν 73 φορτιστές σε όλη την Επικράτεια για να μπορούν να φορτίζουν τα φορτηγά τους οι οδηγοί τους.

Total truck stop locations Total truck stops/day Locations requiring chargers by 2027 Stops/day at locations requiring chargers by 2027
1 Germany 7,452 34,521 746 18,300
2 France 5,833 25,615 584 14,357
3 Italy 3,367 10,688 337 5,857
4 UK 2,989 17,797 299 10,318
5 Spain 2,818 12,622 282 7,340
6 Poland 1,445 5,859 145 2,994
7 Netherlands 1,014 4,437 102 2,345
8 Belgium 899 4,646 90 2,317
9 Austria 877 4,270 88 2,235
10 Czech Republic 811 4,494 82 2,485
11 Sweden 672 4,716 68 2,578
12 Hungary 587 2,547 59 1,323
13 Switzerland 301 895 31 385
14 Slovakia 276 1,428 28 710
15 Romania 274 1,012 28 552
16 Denmark 269 1,488 27 725
17 Norway 217 1,837 22 913
18 Portugal 186 562 19 245
19 Bulgaria 138 402 14 213
20 Finland 132 622 14 281
21 Lithuania 114 305 12 156
22 Slovenia 102 800 11 425
23 Croatia 67 216 7 85
24 Luxembourg 60 442 6 259
25 Greece 58 136 6 73
26 Ireland 45 274 5 161
27 Latvia 44 141 5 61
28 Serbia 41 173 5 99
29 Estonia 33 136 4 62
TOTAL 31,121 143,083 3,126 77,853

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Έρευνα σοκ: Πόσους νέους φορτιστές την εβδομάδα χρειάζεται η Ευρώπη;
Ανύπαρκτοι οι ταχυφορτιστές σε όλη την ΕΕ!
Η χώρα όπου δεκάδες χιλιάδες φορτιστές ηλεκτρικών «σαπίζουν»

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto