Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Πόσο έχουν μειωθεί οι εκπομπές CO2 στην Ευρώπη;

Ελλάδα 13:31
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Πόσο έχουν μειωθεί οι εκπομπές CO2 στην Ευρώπη;

ΝΕΑ

Πόσο έχουν μειωθεί οι εκπομπές CO2 στην Ευρώπη;

ΝΕΑ

Αισιόδοξα τα μηνύματα που έρχονται από την έρευνα της JATO για το 2021.

Advertisement
Advertisement

Η επέλαση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και των PHEV φαίνεται πως «πιάνει τόπο» στην προσπάθεια για μείωση των ρύπων που προέρχονται από νέα επιβατικά οχήματα στο περιβάλλον.

Μειωμένη εμφανίζεται η εκπομπή CO2 ανά καινούργιο αυτοκίνητο που ταξινομείται στην Ευρώπη, σύμφωνα με έρευνα που αφορά 17 χώρες της γηραιάς ηπείρου, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα. Συνολικά βλέπουμε μείωση της τάξης του 16%, καθώς από τα 117,7 γραμμάρια CO2/χλμ. κατά μέσο όρο το 2020, φθάσαμε στα 99 γραμμάρια CO2/χλμ. ανά αυτοκίνητο το 2021.

Advertisement
Advertisement

Πρωταθλήτρια χώρα για ακόμη μία φορά είναι η Νορβηγία με μόλις 16,9 γραμμάρια CO2 κατά μέσο όρο εκπομπών, με τις πωλήσεις για το περασμένο έτος να αφορούν κυρίως αμιγώς ηλεκτρικά και PHEV. Στις τελευταίες θέσεις βρίσκονται Σλοβενία, Κροατία και Ελλάδα με τις πωλήσεις αντίστοιχων αυτοκινήτων να βρίσκονται κάτω από το 6% του συνόλου των ετήσιων ταξινομήσεων.

Στην κορυφή των εταιρειών με στόλο μειωμένων εκπομπών CO2 βρίσκεται η Tesla (παράγει μόνο ηλεκτρικά) που είδε 165.700 αυτοκίνητα να πωλούνται στην Ευρώπη, αριθμός που την εντάσσει στην πρώτη 25άδα με τις πλέον δημοφιλείς μάρκες. Ακολουθεί η Renault που χάρη στις πωλήσεις του Zoe πέτυχε μόλις 86,7 γραμμάρια CO2/χλμ. για κάθε ταξινόμηση, ενώ στην τρίτη θέση η Hyundai έδειξε τη συνεχή άνοδο της τεχνολογικά τα τελευταία χρόνια.

Advertisement

Σε αντίθεση με αυτό που έδειξαν τις περασμένες δεκαετίες, Toyota και Honda βρίσκονται χαμηλά στη λίστα με τις εκπομπές CO2. Παρά τον πλούσιο υβριδικό τους στόλο (το 69% των Toyota για το 2021 ήταν υβριδικά) πέτυχαν 108,8 γραμμάρια/χλμ. και 114,6 αντίστοιχα, με τη Suzuki να βρίσκεται ακόμη πιο χαμηλά (117,7 γραμμάρια) παρά τη γκάμα με μικρά αυτοκίνητα πόλης.

Advertisement

Με το σύστημα μέτρησης της JATO και τον νέο κύκλο WLTP αν θέλει κάποια εταιρεία να αποφύγει τα πρόστιμα θα πρέπει να διαθέτει σοβαρές προτάσεις σε αμιγώς ηλεκτρικά και PHEV και όχι μόνο υβριδικά ή βενζινοκίνητα μοντέλα. Το κόστος σε κάθε άλλη περίπτωση είναι υψηλό με τη νομοθεσία επί ευρωπαϊκού εδάφους να θέλει τις εταιρείες να πληρώνουν 95 ευρώ για κάθε γραμμάριο επιπλέον του ορίου για κάθε ένα αυτοκίνητο που πωλούν. Καταλαβαίνει κανείς λοιπόν ότι αν δεν χαλαρώσουν τα όρια και οι αυστηρές νόρμες της E.E. θα πρέπει να περιμένουμε την απόλυτη ηλεκτρική αντεπίθεση στο χώρο του αυτοκινήτου και μάλιστα χωρίς άλλη καθυστέρηση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
ΕΕ: Στο στόχαστρο οι εκπομπές CO2 των plug-in hybrid μοντέλων!
Πως οι εκπομπές CO2 αλλάζουν τους δασμούς
«Καμπανάκι» ACEA στην ΕΕ για τις εκπομπές CO2

Advertisement