Live Κίνηση
Περισσότερα
Mazda 2021

Βενζίνη ή Diesel; Ο e-Skyactiv-X της Mazda είναι το μέλλον

Ελλάδα 2:39
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Βενζίνη ή Diesel; Ο e-Skyactiv-X της Mazda είναι το μέλλον

Mazda 2021

Βενζίνη ή Diesel; Ο e-Skyactiv-X της Mazda είναι το μέλλον

Mazda 2021

Η Mazda, με την δημιουργικότητα και την αντισυμβατική της φιλοσοφία, κρατάει το «συμβατικό» καύσιμο στους κινητήρες της μειώνοντας θεαματικά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της μάρκας.

Advertisement
Advertisement

Το «ανήσυχο» πνεύμα της Mazda εξελίσσει διαρκώς τα αυτοκίνητά της από πλευράς αισθητικής, καθώς και μηχανολογικής.

Ένα σπουδαίο τεχνολογικό επίτευγμα αποτελεί ο κινητήρας Skyactiv-X, με τη Mazda να ενσωματώνει τα πλεονεκτήματα των diesel σε έναν αποδοτικό βενζινοκινητήρα. Ο εν λόγω κινητήρας παρουσιάστηκε πριν περίπου 3 χρόνια και ξεχωρίζει στη διαδικασία καύσης.

Πιο συγκεκριμένα, η τεχνολογία Spark Controlled Ignition Compression (SPCCI), η οποία επιτρέπει στον κινητήρα να αλλάζει ιδανικά μεταξύ της συμβατικής καύσης και της αυτανάφλεξης με συμπίεση χρησιμοποιώντας ένα σπινθήρα για να ενεργοποιήσει και τους δύο τύπους καύσης με διαφορετικό τρόπο. Επομένως, ο Skyactiv-X βελτίωσε θεαματικά την κατανάλωση και μείωσε τις εκπομπές του CO2 και του NOX.

Advertisement
Advertisement

H eξέλιξη του Skyactiv

H Mazda συνέχισε να εξελίσσει τον Skyactiv-Χ κινητήρα μέχρι σήμερα, παρουσιάζοντας την νέα επαναστατική εκδοχή του, την e-Skyactiv X.

Advertisement

O e-Skyactiv X συνδυάζει ακόμα υψηλότερες επιδόσεις με μεγαλύτερη απόδοση, χάρη στο αναβαθμισμένο SPCCI (Spark Controlled Compression Ignition) της Mazda. Ο νέος κινητήρας είναι διαθέσιμος στα μοντέλα Mazda3 και CX-30.

Advertisement

Η απόδοση του αναβαθμισμένου e-Skyactiv X έχει βελτιωθεί προσφέροντας τώρα 6 επιπλέον ίππους και 16 Nm παραπάνω ροπή. Αποτέλεσμα αυτού είναι η συνολική ισχύς του να φτάνει πλέον τους 186 ίππους (137 kW) στις 6.000 rpm και η μέγιστη ροπή τα 240 Nm στις 4.000 rpm Υπάρχει επίσης βελτίωση στις τιμές κατανάλωσης βάσει του πρωτοκόλλου WLTP, η οποία εμφανίζεται μειωμένη κατά 0.4 λ./100 χλμ., αλλά και των εκπομπών CO2 που έχουν περιοριστεί κατά 8 γρ/χλμ.

Αυτές οι βελτιώσεις τόσο στην απόδοση όσο και στην οικονομία, επιτυγχάνονται χάρη στην αλλαγή της σχέσης συμπίεσης του κινητήρα e-Skyactiv X από 16.3:1 σε 15.0:1. Οι τροποποιήσεις περιλαμβάνουν τη βελτιστοποίηση της καύσης, τα διαφορετικά πιστόνια, καθώς και την αναβάθμιση του λογισμικού του συστήματος κίνησης Mazda M Hybrid. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα όχι μόνο τη διεύρυνση του πεδίου λειτουργίας και της αποδοτικότητας της καύσεως, αλλά την εξασφάλιση μεγαλύτερης σταθερότητας της ανάφλεξης που περιορίζει ακόμα περισσότερο το ήδη χαμηλό ποσοστό εμφάνισης του ανεπιθύμητου φαινομένου της αυτανάφλεξης (πειράκια), ή της προ-ανάφλεξης, που οφείλεται συνήθως στις διαφορετικές ποιότητες καυσίμου στις διάφορες αγορές.

Advertisement

Οι εκδόσεις με τον κινητήρα e-Skyactiv X αποτελούν σήμερα το 40% των μοντέλων Mazda3 (Hatchback & Sedan) και CX-30 που πουλήθηκαν πανευρωπαϊκά το 2020. Ο βενζινοκινητήρας Skyactiv-X διατίθεται με επιλογή χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων Skyactiv-MT ή 6τάχυτου αυτόματου Skyactiv-Drive. Το Mazda3 Hatchback και το Mazda CX-30 e-Skyactiv X διατίθενται και με το προαιρετικό σύστημα 4κίνησης i-Activ all-wheel drive (AWD).

Αξίζει να σημειωθεί ότι το MAZDA 3 με τον αναβαθμισμένο κινητήρα e-Skyactiv X 186 ίππων, στις εκδόσεις με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και σύμφωνα με το ισχύον φορολογικό σύστημα στην Ελλάδα, δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας αφού εκπέμπει CO2 λιγότερα από 122 γρ/χλμ.

Θέλετε να οδηγήσετε κάποιο από τα μοντέλα της MAZDA; Αν ναι, πατήστε εδώ: https://www.mazda.gr/Test-drive

Διαβάστε επίσης:
Δοκιμή: Mazda CX-30 e-Skyactiv X 2.0 186 hp
Mazda: 10 χρόνια KODO Design (video)
Mazda MX-5: Ένας σύγχρονος θρύλος