Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoCHOICE

ΔΟΚΙΜΕΣ

Συγκριτική Δοκιμή: Citroen C5 Aircross Hybrid vs Volkswagen Tiguan eHybrid

  • Γιώργος Σκευοφύλαξ (gs@newsauto.gr) Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης

Citroen C5 Aircross Hybrid και Volkswagen Tiguan eHybrid. Δύο διαφορετικές σχολές κατασκευής αυτοκινήτων και δύο μεγάλοι (στις διαστάσεις και στις πωλήσεις) αντίπαλοι στην κατηγορία των Sports Utility Vehicles. Κοινός παρονομαστής οι διαστάσεις και η υβριδική τεχνολογία. Ποιο είναι καλύτερο και σε ποιους τομείς;

Μπορεί η άνεση και η πρωτοτυπία της Citroën, να αντιμετωπίσει την τρομερή ομοιογένεια της Volkswagen;

Τα δύο… μεγάλα SUV εστιάζουν στην πρακτικότητα. Επιπλέον τα VW Tiguan και Citroën C5 Aircross, προσθέτουν στα πλεονεκτήματά τους την υβριδική τεχνολογία, η οποία συνδυάζει την οικονομία καυσίμου, τις χαμηλές εκπομπές ρύπων και το χαμηλό κόστος συντήρησης.

Εμφάνιση με ισοπαλία

Ξεχωρίζουν από τα άλλα SUV και έχουν το δικό τους κοινό. Αυτή είναι η απόδειξη πως η ομορφιά είναι υποκειμενική. Βλέπετε βασίζονται σε δύο διαφορετικές σχολές σχεδίασης. Το υβριδικό C5 Aircross της Citroen έχει έντονη προσωπικότητα και πληθωρικές γραμμές, που δεν καλύπτει. Αντίθετα το Tiguan, ιδιαίτερα στην έκδοση R-Line της δοκιμής, «προσπαθεί» να κρατήσει χαμηλό προφίλ και να κρύψει τις διαστάσεις του, με τεχνάσματα όπως: Τους εμπρός αεραγωγούς (βαμμένοι σε μαύρο χρώμα και με έκταση από χαμηλά) και τα έξτρα μαύρα φτερά στους τροχούς.

Όσο για την υβριδική τεχνολογία δύσκολα θα βρείτε στο σχήμα ή στα διακριτικά κάποια προσπάθεια διαφοροποίησης ή στην εικόνα των υβριδικών εκδόσεων σε σχέση με τις συμβατικές. Στην περίπτωση του C5 Aircross, ψάξτε την μπλε απόχρωση στις πλαϊνές εισαγωγές αέρα του προφυλακτήρα και στο διακοσμητικό φιλέτο των προστατευτικών πλαστικών στις πόρτες ή τα διακριτικά λογότυπα στα εμπρός φτερά και την πίσω πόρτα.

Για το VW Tiguan η παρατηρητικότητα σας, θα πρέπει να γίνει περισσότερο έντονη. Μάλιστα για να σας… αποσπάσουν την προσοχή (με την καλή έννοια) το σχήμα και τα μοτίβα στο σχεδιασμό του πλησιάζουν τα αισθητικά πρότυπα του μεγαλύτερου Touareg με στοιχεία όπως: Η μεγάλη μάσκα και τα επανασχεδιασμένα φώτα LED, τα οποία στις κορυφαίες εξοπλιστικά εκδόσεις έχουν τη νέα τεχνολογία IQ. Light ενεργής ρύθμισης της δέσμης. Εδώ, για να διακρίνετε την έκδοση eHybrid είναι να παρατηρήσετε (από τη μεριά του οδηγού) το πορτάκι φόρτισης που βρίσκεται στο εμπρός φτερό.

Εσωτερικό με Γαλλική υπεροχή….

Με μήκος που ξεπερνά τα 4,5 m τα δύο αυτοκίνητα, «υπόσχονται» ευρυχωρία για τους επιβάτες και αρκετή ευελιξία σε ό,τι αφορά τις μεταφορικές δυνατότητες, κάτι που το βλέπουμε και στην πράξη. Κυρίαρχο χαρακτηριστικό τον άφθονο χώρο που απολαμβάνουν όχι μόνο οι εμπρός αλλά και οι πίσω επιβάτες. Μάλιστα και στις δύο περιπτώσεις το διαθέσιμο πλάτος είναι αρκετό ώστε να διατηρείται η αίσθηση άνεσης και για τον τρίτο επιβάτη στο πίσω κάθισμα.

Πάντως και στα δύο αυτοκίνητα οι υβριδικές εκδόσεις «κλέβουν» λίγη από τη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ σε σχέση με τα συμβατικά μοντέλα. Αιτία ο χώρος για τη φιλοξενία των μπαταριών κάτω από τα πίσω καθίσματα. Σε κάθε περίπτωση, ωστόσο, τα 460 lt του C5 Aircross και τα 476 lt του Tiguan αρκούν για να μεταφέρουν τα… οικογενειακά βάρη.

Το C5 Aircross εκφράζει την ποιοτική προσέγγιση στην γκάμα της Citroën, αγγίζοντας τα επίπεδα της DS. Η Γαλλική αισθητική παντρεύει το στυλ με τη λειτουργικότητα σε έναν χώρο με αίσθηση lounge. Η Citroën έχει βρει τη λύση για όσους θέλουν οι ώρες που περνούν στο αυτοκίνητο να είναι ευχάριστες και απροβλημάτιστες.

Τα καθίσματα, κρατούν το σώμα ξεκούραστο ακόμα και μετά από αρκετές ώρες οδήγησης, το τιμόνι είναι ελαφρύ και κόβει αρκετά κάνοντας εύκολους τους ελιγμούς μέσα στην πόλη, ενώ η κύλιση που εξασφαλίζει η ανάρτηση με τα υδραυλικά bump stop είναι από τις πιο άνετες που μπορεί να βρει κάποιος στην κατηγορία. Η ηχομόνωση είναι ικανοποιητική (ακόμη και στις υψηλές ταχύτητες), ενώ η ηρεμία του εσωτερικού τονίζεται ακόμα περισσότερο, όταν κινείστε ηλεκτρικά μέσα στην πόλη.

…ή Γερμανική ποιότητα;

Το Tiguan από την άλλη πλευρά, «προσπαθεί»  να αναδείξει την λειτουργικότητα μέσα από την Γερμανική οπτική. Η ποιότητα παραμένει σε υψηλά επίπεδα με τα υλικά και την συναρμολόγησή τους να διαμορφώνουν μία premium εικόνα. Η ανανέωση του Tiguan, αφορά την τεχνολογική αναβάθμιση που έχει γίνει και η οποία δηλώνεται με το νέο σύστημα infotainment/ πολυμέσων της VW, με νέο μενού και μεγαλύτερες δυνατότητες συνδεσιμότητας και φωνητικού ελέγχου.

Νέος είναι και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, όπως και το τιμόνι με τους απτικούς διακόπτες (εμπνευσμένοι από τα video games), έτσι έχουν μειωθεί και τα κλασικά μπουτόν. Τα… πλήκτρα αυτά απαιτούν συνήθεια, δεν έχουν αίσθηση και τελικά αφαιρούν κάτι από την λειτουργικότητα. Όσο για το σύστημα πολυμέσων ο εκσυγχρονισμός του, το έκανε πιο αργό με αποτέλεσμα ο οδηγός να αναγκάζεται αρκετές φορές να στρέφει το βλέμμα του προς την κεντρική οθόνη ψάχνοντας το σωστό μενού αποσπώντας την προσοχή του από τον δρόμο.

Κίνηση με άνεση ή ακρίβεια;

Το δίλλημα: Άνεση ή ακρίβεια στους χειρισμούς συνεχίζεται και στον δρόμο. Οι Γερμανοί έχουν ανταλλάξει ένα κομμάτι της απόλυτης άνεσης, η οποία προσφέρεται απλόχερα στο C5 Aircross, για να κερδίσουν την ισορροπία στην κίνηση του Tiguan. Το VW δεν εξαφανίζει τις μικροανωμαλίες του οδοστρώματος και παραμένει λίγο σφικτό για να έχει οικογενειακό χαρακτήρα. Το Tiguan έχει περισσότερη ακρίβεια στις αντιδράσεις και δίνει πιο έντονη πληροφόρηση στον οδηγό. Κάτι που θα σας κάνει να πιέσετε πιο έντονα και να εκμεταλλευτείτε τους 245 ίππους (συνδυαστική δύναμη).

Το C5 Aircross είναι… μαγικό χαλί, ταξιδεύει άνετα και ευθύβολα, φιλτράρει κάθε πληροφορία προς τον οδηγό και σας δίνει την αίσθηση πως δεν… θέλει να πιέζεται. Αν το οδηγήσετε με sport διάθεση θα νοιώσετε τις έντονες κλίσεις, που δεν διαταράσσουν το ταξίδι σας.

Υβριδική τεχνολογία και οικονομία

Παρά τη διαφοροποίηση της οδηγικής προσέγγισης κοινό σημείο είναι πως και στις δύο περιπτώσεις ο ηλεκτροκινητήρας δεν συνοδεύει το παραδοσιακό πακέτο θερμικού κινητήρα και μετάδοσης αλλά είναι ενσωματωμένος στο κιβώτιο ταχυτήτων. Αυτό σημαίνει πως δεν υπάρχει τετρακίνηση.

Το υβριδικό σύστημα του C5 Aircross συνδυάζει τον 1.600άρη PureTech των 180 PS με ηλεκτροκινητήρα 110 PS που τροφοδοτείται από μπαταρία 13,2 kWh, ενώ το Tiguan φιλοξενεί τον 1.4 TSI των 150 PS και ηλεκτροκινητήρα 115 PS με μπαταρία 13 kWh. Στην πράξη και τα δύο συστήματα δίνουν προτεραιότητα στην κίνηση χωρίς ρύπους έχοντας ως προεπιλογή το πρόγραμμα ηλεκτρικής λειτουργίας όταν η μπαταρία είναι φορτισμένη. Η εμπλοκή του θερμικού κινητήρα στο Tiguan, είναι ομαλή.

Στο C5 Aircross η αντίστοιχη διαδικασία είναι λίγο πιο απότομη κατά την ενεργοποίηση του κινητήρα, χωρίς να ενοχλεί. Το Γερμανικό SUV έδειξε επιπλέον μια πιο οικονομική διάθεση σε επίπεδο κατανάλωσης, η οποία εξαρτάται από τις συνθήκες και τις αποστάσεις που διανύει το αυτοκίνητο. Αν περιοριστείτε στις αστικές μετακινήσεις και το φορτίζετε συχνά, τότε είναι εύκολο η μέση κατανάλωση να φλερτάρει με τιμές κοντά στο μηδέν.

Στη διάρκεια της δοκιμής μας, πάντως, με το ποσοστό της ηλεκτρικής κίνησης να αντιστοιχεί περίπου στο 1/5 του συνόλου της συνολικής απόστασης που καλύψαμε, η μέση τιμή της κατανάλωσης του Tiguan διαμορφώθηκε κοντά στα 5,3 lt/100 km και αυτή του C5 Aircross στα 6,7 lt/100 km.

Ο νικητής;

Η υβριδική τεχνολογία έχει ενισχύσει στο C5 Aircross τη χρηστικότητα του μεγάλου SUV της Citroën κάνοντάς του μια εξαιρετικά ολοκληρωμένη πρόταση. Είναι καλοφτιαγμένο, με χώρους και πλήρες σε τεχνολογίες συνδεσιμότητας και ασφάλειας, ενώ πολλοί θα το λατρέψουν για την άνεση και την ηρεμία που έχει μεταφέροντας οδηγό και επιβάτες.

Το Tiguan απαντά στη απόλυτη Γαλλική άνεση με έμφαση στο οδηγικό προφίλ. Η πρόταση της Volkswagen έχει ένα μικρό πλεονέκτημα στους χώρους στην απόδοση και στην τιμή αγοράς.

Η επιλογή μας είναι το C5 Aircross για την άνεση και τους χώρους που προσφέρει σε συνδυασμό με την οικονομία στο καύσιμο και τους χαμηλούς ρύπους. Πιστεύουμε πως αν επιλέξετε ένα μεγάλο SUV δεν σας ενδιαφέρει η οδική συμπεριφορά και η sportive αίσθηση, αλλά η άνεση και η ησυχία στις μετακινήσεις.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA – Citroen C5 Aircross Hybrid
Κινητήρας Βενζίνης & Ηλεκτροκινητήρας: 1.598 cc
Συνδυαστική Ισχύς: 225 PS
Συνδυαστική Ροπή: 367 Nm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,7 sec
Τελική ταχύτητα: 225 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 1,4 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 33 gr/km
Βάρος: 1.845 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.500/1.840/1.654 mm
Μεταξόνιο: 2.730 mm
Χώρος αποσκευών: 460 lt
Τιμή: Από 43.500 ευρώ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA – VW Tiguan eHybrid
Κινητήρας Βενζίνης & Ηλεκτροκινητήρας: 1.395 cc
Συνδυαστική Ισχύς: 245 PS
Συνδυαστική Ροπή: 408 Nm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 7,5 sec
Τελική ταχύτητα: 205 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 1,8 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 41 gr/km
Βάρος: 1.870 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.511/1.859/1.672 mm
Μεταξόνιο: 2.680 mm
Χώρος αποσκευών: 476 lt
Τιμή: 40.220 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πόσο κοστίζει στην Ελλάδα το νέο Citroen C5 Aircross plug-in hybrid
Δοκιμή: Citroen C5 Aircross Plug-in Hybrid
Νέο VW Tiguan Allspace: Ακόμα πιο σύγχρονο (video)

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto