Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsAUTOChoice

ΔΟΚΙΜΕΣ

Συγκριτική δοκιμή: Cupra Formentor VZ5 vs Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+

  • Γιάννης Χαρπίδης (gch@carmgz.gr), Φωτ.: Χρήστος Καραγιωργάκης

Θα μπορούσαν να κλέψουν μια θέση στην καρδιά σας μόνο και μόνο επειδή η δική τους χτυπά με οκτάνια σε ένα τέμπο εκρηκτικό και συνάμα εθιστικό.

Το CUPRA Formentor VZ5 και η Mercedes-AMG CLA 45 S υπερασπίζονται τα τελευταία οχυρά της παραδοσιακής συναισθηματικής αυτοκίνησης δηλώνοντας πως η οδηγική απόλαυση είναι θέμα DNA και χαρακτήρα και όχι ύψους ή αμαξώματος.

Σε ένα ίσως όχι και τόσο μακρινό μέλλον, όταν στους δρόμους θα ακούγεται μόνο ο μονότονος βόμβος των ηλεκτροκινητήρων και πιθανότατα ο χρόνος μέσα στο αυτοκίνητο θα περνά χαζεύοντας μια οθόνη και όχι κοιτώντας τον δρόμο, σε κάποια γκαράζ θα είναι κρυμμένα αυτοκίνητα που δεν κουμπώνουν στην πρίζα. Οι ιδιοκτήτες τους θα γνωρίζουν πολύ καλά ότι δεν είναι τρελοί που εξακολουθούν να ξοδεύουν μπόλικο χρήμα για πανάκριβη συνθετική βενζίνη και δεν θα νιώθουν καθόλου άσχημα ή αμήχανα απέναντι στο υποτιμητικό βλέμμα των τριγύρω όταν τους κοιτούν σαν ανεύθυνους τεντιμπόηδες.

Μόνο οι ίδιοι -και λίγοι ακόμα σαν αυτούς- θα μπορούν να καταλάβουν την αξία που έχουν κάποιες θυσίες προκειμένου να απολαμβάνεις κάτι που αγγίζει τις ευαίσθητες χορδές σου. Για έναν petrohead κάτι τέτοιο είναι η οδήγηση ενός αυτοκινήτου που πέρα από τις επιδόσεις και την ακρίβεια έχει την ικανότητα να τον αιχμαλωτίζει με τον χαρακτήρα, με τους ήχους του, με τα ερεθίσματα που μεταφέρει και με όλα όσα κάνουν τον οδηγό να νιώθει ένα κομμάτι μαζί του.

Ανάμεσα σε αυτά τα αυτοκίνητα που θα περιμένουν υπομονετικά στα γκαράζ για μια βραδινή βόλτα ή για ένα ξεκάπνισμα σε κάποιο έρημο βουνό, μακριά από κριτικές περί πολιτικής ορθότητας, είμαστε σίγουροι ότι θα υπάρχουν πυροτεχνήματα όπως το CUPRA Formentor VZ5 και η Mercedes-AMG CLA 45 S. Δύο ιδιαίτερες παρουσίες που θα μπορούσαν να ανήκουν σε μια περιθωριακή σέκτα που στόχο έχει να κρατήσει ζωντανό το συναίσθημα, αδιαφορώντας για πολιτική ορθότητα του σήμερα. Χωρίς καμία μορφή εξηλεκτρισμού, χωρίς ενοχές για τον μεγάλο τριψήφιο αριθμό εκπομπών CO2 και με μπόλικα μελωδικά ντεσιμπέλ από τις εκρήξεις της καύσης βενζίνης στους κυλίνδρους και τα άγρια σκασίματα της εξάτμισης.

Δύο αυτοκίνητα που έχουν ως βασικό στόχο να μετατρέπουν κάθε χιλιοστόλιτρο καυσίμου σε χαμόγελα αξιοποιώντας την πανέξυπνη συνταγή των hyper-hatch αλλά με μια παραλλαγή που εν τέλει ίσως είναι πιο δελεαστική για αρκετούς καθώς προσθέτει στην εξίσωση περισσότερη πρακτικότητα και ελευθερία.

Η crossover ταυτότητα του Formentor, για παράδειγμα, παρόλο που δεν νομίζουμε ότι θα αξιοποιηθεί ποτέ σε εκτός δρόμου εξερευνήσεις, απομακρύνει κάθε φόβο για τραυματισμό του προφυλακτήρα ή της κοιλιάς σε ταλαιπωρημένο οδόστρωμα με ανωμαλίες, στο πέρασμα από σαμαράκια ή στο ανέβασμα σε ράμπες πάρκινγκ που ένα χαμηλό hot-hatch θα απαιτούσε πολλή προσοχή.

Αντίστοιχα η AMG CLA 45 S όχι μόνο δεν χάνει σε αισθητικό δυναμισμό, αλλά προσφέρει και 90 lt επιπλέον χώρο για αποσκευές σε σχέση με την A 45 S, ενώ δεν είναι λίγοι αυτοί που την βρίσκουν πιο κομψή και διακριτική.

Όσο διακριτικό μπορεί να είναι βέβαια ένα τετράθυρο κουπέ με άγριο βλέμμα και φουσκωμένα φτερά που μοιάζει με μικρογραφία της AMG GT 4door. Το φουτουριστικό και ποιοτικό εσωτερικό, από την άλλη, χωρίς προαιρετικές επιλογές, όπως τα μπάκετ καθίσματα ή το τιμόνι με την επένδυση dinamica microfibre -που μοιάζει με alcantara- και το κόκκινο σιρίτι, κρύβει πολύ καλά τον πραγματικό της χαρακτήρα.

Την ίδια στιγμή, οδηγώντας στη ρύθμιση Comfort, η κύλιση είναι τόσο άνετη, το τιμόνι τόσο ελαφρύ και οι αλλαγές στο κιβώτιο τόσο προοδευτικές που θα μπορούσες να πιστέψεις ότι βρίσκεσαι σε μια οποιαδήποτε σβέλτη έκδοση της CLA. Βέβαια είναι μάλλον σίγουρο ότι πολύ σύντομα θα αρχίσεις να παίζεις με τους διακόπτες κάτω από τα μπράτσα του τιμονιού. Στα αριστερά ο απτικός διακόπτης για γρήγορη αλλαγή ρυθμίσεων στην επιλεγμένη δυναμική παράμετρο λειτουργίας όπως την ενεργητική ανάρτηση, την ένταση της εξάτμισης κ.α.

Δεξιά, το περιστροφικό manettino δίνει άμεση πρόσβαση στα προγράμματα λειτουργίας, τα οποία, αλλάζοντας διαδοχικά από Comfort σε Sport, Sport+ και Race, φέρνουν στην επιφάνεια όλο και περισσότερο από το ταλέντο και την ευφυΐα που κρύβεται σε αυτό το αυτοκίνητο. Η παραμετροποίηση που έχει γίνει από την AMG σε καθένα από τα προγράμματα είναι τόσο εύστοχη ώστε να νιώθεις πραγματικά πως αλλάζει όλο το αυτοκίνητο. Το Sport ισορροπεί ιδανικά στη λεπτή γραμμή μεταξύ χρηστικότητας και δυναμισμού και θα μπορούσε άνετα να είναι η επιλογή για κάθε μέρα. Η ανάρτηση γίνεται τόσο σφιχτή ώστε να μην κουράζει, δίνοντας όμως προτεραιότητα στην ακρίβεια. Το τιμόνι αποκτά περισσότερη ευκρίνεια, το κιβώτιο είναι πιο δραστήριο και ευαίσθητο στην πίεση του γκαζιού, ενώ ο κινητήρας δηλώνει πως είναι ο πρωταγωνιστής της παράστασης που ακολουθεί.

Και πώς να μην είναι πρωταγωνιστής ένα σύνολο που από 2.0 lt απλώνει κάτω από το δεξί σου πόδι 421 PS και 500 Nm ροπής. Κάθε άλλο παρά τυχαίο είναι το γεγονός πως ο M139 που δημιουργήθηκε για να υπηρετήσει τις μικρές AMG θα είναι εν τέλει ο κινητήρας που θα οδηγήσει τη γερμανική εταιρεία στην υβριδική εποχή και θα φιλοξενείται στη νέα AMG C63. Η υποψία υστέρησης που μπορείς να πεις ότι διακρίνεις μέχρι τις 3.000 rpm είναι ο μόνος λόγος για να τον χαρακτηρίσεις απλά δυνατό μέχρι εκείνο το σημείο. Γιατί από εκεί και πάνω γίνεται καταιγιστικός, αποκτώντας μια βίαιη ωμότητα όσο περισσότερο απελευθερώνεται από τα δεσμά του καθωσπρεπισμού στα προγράμματα Sport+ και Race. Διαβάζοντας για τα 4,0’’ του 0-100 km/h καταλαβαίνεις πως έχεις να κάνεις με κάτι πολύ γρήγορο. Ομως οι αριθμοί δεν μπορούν να μεταφέρουν την ένταση που αισθάνεσαι τη στιγμή που βυθίζεις το γκάζι.

Όχι μόνο επειδή κολλάς στο κάθισμα ή γιατί ο χρόνος που απαιτείται για να ενώσεις τις στροφές μοιάζει να συμπιέζεται. Η απόλυτη δύναμη και ταχύτητα είναι πλέον κάτι που εξαιτίας των υπερφίαλων ηλεκτρικών τείνει να απομυθοποιηθεί. Αυτό που πραγματικά σε μαγεύει είναι ο συντονισμός της επιτάχυνσης με τον ήχο και τις δονήσεις. Λίγο μετά τις 4.000 rpm το τραχύ μεταλλικό γρύλισμα αρχίζει να μεταλλάσσεται σε διαπεραστικό ουρλιαχτό γεμάτο ενθουσιασμό, σκαρφαλώνοντας προς τον κόφτη, σαν να σου φωνάζει ότι πλησιάζει η στιγμή για αλλαγή. Μπορείς να αφήσεις το εξαιρετικό 8άρι DCT να κάνει όλη τη δουλειά, όμως είναι δύσκολο να αντισταθείς στον πειρασμό να χρησιμοποιήσεις τα μεταλλικά paddles μόνο και μόνο για να νιώσεις το μηχανικό κλικ τη στιγμή που τα τραβάς και στη συνέχεια τη βίαιη κλοτσιά που μοιάζει με χτύπημα σφυριού καθώς κουμπώνει η επόμενη σχέση.

Και βέβαια είναι και ο ήχος της εξάτμισης, ή μάλλον καλύτερα οι πολεμικές ιαχές και τα σκασίματα από τις τέσσερις απολήξεις σε κάθε αλλαγή σχέσης και κάθε «άσε». Μόλις καταφέρεις να τιθασεύσεις τον ενθουσιασμό από το παιχνίδι με τον κινητήρα και επικεντρωθείς στην οδήγηση ανακαλύπτεις ότι το πραγματικό ατού της CLA 45 S δεν είναι η δύναμη αλλά ο τρόπος που αυτή περνά στον δρόμο.

Πλαίσιο, ανάρτηση και μετάδοση έχουν μια μαγική ισορροπία ακόμα και όταν ο ρυθμός ξεπερνά τη λογική. Η πληροφορία που έρχεται στα χέρια αλλά και ολόκληρο το σώμα σε κάνει να νιώθεις κομμάτι του αυτοκινήτου και όσων συμβαίνουν. Η πρόσφυση σε κάθε εγκάρσια και πλευρική φόρτιση σου κουνάει το μυαλό, η κατευθυντικότητα είναι εξαιρετική και κάθε αλλαγή της είναι απλά θέμα μιας κίνησης των καρπών.

Τόσο γρήγορο και ακριβές είναι το τιμόνι που μέχρι να συνηθίσεις είναι σίγουρο ότι θα κάνεις φλύαρες, αχρείαστες διορθώσεις. Όμως ακόμα και αυτές δεν διαταράσσουν την ισορροπία ή τη σιγουριά και την αίσθηση παντοδυναμίας που έχεις πίσω από το τιμόνι της CLA 45 S. Το αστραπιαίο turn-in, το ακλόνητο μπροστινό και το δυνατό δάγκωμα από τα εξαπίστονα φρένα σε προκαλούν να μεταφέρεις το φρενάρισμα όλο και πιο βαθιά μέσα στη στροφή χωρίς την παραμικρή ανησυχία μήπως χάσεις την είσοδο.

Αν έχεις απενεργοποιήσει την ηλεκτρονική εποπτεία επιλέγοντας το Sport+ ή το Race μπορείς να βοηθήσεις την τοποθέτηση με ένα διακριτικό ελάφρωμα της ουράς – που είναι πιο εύκολο απ’ ό,τι στην A Class εξαιτίας του επιπλέον όγκου. Από εκεί και πέρα μπορείς να αφήσεις τα υπόλοιπα στην ευφυέστατη τετρακίνηση 4MATIC+ με ενεργό διαμοιρασμό της ροπής μεταξύ του εμπρός και πίσω άξονα αλλά και μεταξύ των πίσω τροχών.

Ουδέποτε θα νιώσεις το εμπρός μέρος να σε σπρώχνει εκτός τροχιάς. Αντίθετα, μένοντας στο γκάζι η μούρη τραβάει προς τα μέσα τη στιγμή που το πίσω μέρος δίνει την ώθηση για να απογειωθείς στην έξοδο προς την επόμενη στροφή. Αν μάλιστα υπάρχει χώρος και η άσφαλτος γλιστράει -έχοντας βέβαια κάνει την απαραίτητη ιεροτελεστία για την ενεργοποίηση του Drift Mode- μπορείς ακόμα και να διαγράψεις την τροχιά της στροφής με τα τέσσερα σημαδεύοντας την έξοδο με τους τροχούς σχεδόν ευθυγραμμισμένους, χωρίς μάλιστα αυτή η διασκεδαστική προσέγγιση να κοστίζει σε ταχύτητα.

Με άλλα λόγια, το πώς θα επιλέξεις να κινηθείς εξαρτάται από τη διάθεση, το θάρρος και φυσικά την ικανότητα να αξιοποιήσεις όσα πραγματικά μπορεί να προσφέρει η AMG CLA 45 S. Σε κάθε περίπτωση το μόνο βέβαιο είναι πως από τη στιγμή που θα βρεθείς στο κάθισμά της δεν θα θέλεις να την αποχωριστείς. Εκτός βέβαια αν υπάρχει κάποιος καλός λόγος για κάτι τέτοιο. Και το Formentor VZ5 είναι σίγουρα ένας από αυτούς.

Δεν χρειάζεται να ψάξεις πολύ προκειμένου να κατανοήσεις τους λόγους για τους οποίους το Formentor είναι κάτι σαν την κότα με τα χρυσά αυγά για την CUPRA. Το πρώτο αποκλειστικό μοντέλο της ισπανικής φίρμας έχει ήδη αποκτήσει ένα μεγάλο κοινό -μεγάλο ποσοστό από το οποίο γνωρίζει την CUPRA για πρώτη φορά- που έχει λατρέψει τη γεμάτη χάρη και δυναμισμό φιγούρα η οποία συνοδεύεται από ανάλογο χαρακτήρα, την premium, ποιοτική απόδοση και την ελκυστική αναλογία πραγματικής αξίας και τιμής.

Είναι λοιπόν απόλυτα λογικό το Formentor να επιλεχθεί ως το μοντέλο που θα αποτελέσει δήλωση του χαρακτήρα και των δυνατοτήτων της CUPRA. Διότι ακριβώς αυτό είναι το VZ5. Μια δήλωση του πόσο ψηλά μπορεί να φτάσει η απόδοση, η αποτελεσματικότητα και βέβαια η οδηγική ένταση των ισπανικών δημιουργιών. Και επειδή μια δήλωση οφείλει να είναι ηχηρή, το Formentor VZ5 κάνει αισθητή την παρουσία του ακόμα και χωρίς να κινείται. Σαν να μην ήταν αρκετή η γεμάτη ακμές σιλουέτα με το μακρύ καπό και την κουπέ λογική, οι Ισπανοί έχουν προσθέσει μπόλικα στοιχεία από ανθρακονήματα, έχουν πολλαπλασιάσει τις λεπτομέρειες στην απίθανη χάλκινη απόχρωσή τους, έχουν αυξήσει τα μετατρόχια φαρδαίνοντας το πάτημα και έχουν φέρει το αμάξωμα ακόμα πιο κοντά στην άσφαλτο.

Με άλλα λόγια, ακόμα και από μακριά δεν υπάρχει περίπτωση να μπερδέψεις το VZ5 με οποιοδήποτε άλλο Formentor. Κάτι που δεν ισχύει για την περίπτωση που φιλοξενείσαι στο εσωτερικό. Εκεί οι λεπτομέρειες που δηλώνουν τη διαφοροποίηση από τις μικρότερες εκδόσεις είναι ελάχιστες, αν και εν τέλει αυτό δεν ενοχλεί καθώς η καμπίνα έχει μια σπορ αύρα που φτιάχνει τη διάθεση ακόμα και με την εξαιρετική θέση οδήγησης. Ωστόσο αντιλαμβάνεσαι ότι βρίσκεσαι στο VZ5 μόνο ψάχνοντας τα προγράμματα οδήγησης στην κεντρική οθόνη αφής με τη σχετικά αργή απόκριση και βλέποντας πως ανάμεσά τους υπάρχει και Drift Mode ή μέχρι να πατήσεις το μπουτόν της εκκίνησης.

Το μπάσο γρύλισμα που φτάνει στ’ αφτιά δεν το μπερδεύεις με οποιοδήποτε άλλο άκουσμα. Είναι η πρώτη φορά που ο διάσημος 5κύλινδρος κινητήρας της Audi μπαίνει κάτω από το καπό αυτοκινήτου άλλης φίρμας του ομίλου Volkswagen και αυτό από μόνο του λέει πολλά για την CUPRA και τα σχέδια που υπάρχουν γι’ αυτή. Αν έπρεπε να μαντέψουμε τον λόγο για τον οποίο η απόδοση του 2.5 TFSI έχει κατέβει από τους 400 PS του RS 3 στους 390 PS, θα σκεφτόμασταν πως η Audi συμφώνησε να δανείσει το ιερό της δισκοπότηρο με την προϋπόθεση ότι θα κρατούσε για την ίδια το κορυφαίο πακέτο προδιαγραφών του 5κύλινδρου συνόλου.

Σε κάθε περίπτωση, μιλώντας για τέτοιο επίπεδο απόδοσης, λίγη σημασία έχουν οι 10 PS ή τα 20 Nm ροπής που λείπουν από το VZ5 σε σχέση με το RS 3. Αυτό που μετρά είναι πως υπάρχει ο απίθανος ήχος που ξεκινά σαν θυμωμένος βρυχηθμός χαμηλά και μεταλλάσσεται σε μελωδία από βροντές καθώς οι στροφές ανεβαίνουν.

Κάπως αντίστοιχη είναι και η εξέλιξη των πραγμάτων στην απόδοση της δύναμης. Αν λίγο πριν έχεις οδηγήσει την AMG, ο κινητήρας του CUPRA χαμηλά μοιάζει σαν φιμωμένος. Το τράβηγμα είναι γεμάτο αλλά όχι εκρηκτικό, σαν ένα αόρατο χέρι να κρατά το αυτοκίνητο, σαν ηφαίστειο που βράζει στα έγκατα της γης. Και κάπου μεταξύ 3.000 και 4.000 rpm έρχεται η έκρηξη και το ξέσπασμα που σε κολλάει στο κάθισμα. Μην έχετε καμία αμφιβολία πως το VZ5 είναι γρήγορο.

Πολύ γρήγορο. Τα 4,2” για το 0-100 km/h το αποδεικνύουν. Απλά για να νιώθεις και να εξαργυρώνεις τη δύναμη θα πρέπει να κρατάς τον κινητήρα στο πάνω μισό της κλίμακας των στροφών. Σύμμαχος σε αυτό είναι το σβέλτο 7άρι DSG διπλού συμπλέκτη με την αρκετά πυκνή κλιμάκωση που έχει νεύρο, αλλά όχι την άγρια μηχανική ανάδραση που απολαμβάνεις στο κιβώτιο της Mercedes-AMG. Η ζωντάνια του κινητήρα τονίζεται επίσης και από την πιο επιθετική χαρτογράφηση των προγραμμάτων Sport και Cupra στα οποία το VZ5 αποκτά το σετάρισμα που του αρμόζει.

Αυτό βέβαια δεν ακυρώνει την αξία του προγράμματος Comfort στο οποίο το VZ5 κοντράρει την ευχρηστία και την άνεση των μικρότερων εκδόσεων και πιθανότατα είναι η τέλεια επιλογή για κάθε μέρα. Oταν όμως βρεθείς στην κατάλληλη διαδρομή, θέλεις τον κινητήρα σε επαγρύπνηση, το τιμόνι γεμάτο πληροφορία, την ενεργητική ανάρτηση DCC στα πιο σφιχτά από τα 15 διαθέσιμα στάδια ρύθμισης και την τετρακίνηση έτοιμη να μετατρέψει και το παραμικρό ψήγμα πρόσφυσης σε ταχύτητα.

Κάθεσαι αρκετά πιο ψηλά σε σχέση με την AMG και, παρόλο που αυτό σου επιτρέπει να βλέπεις πιο μακριά και να είσαι προετοιμασμένος για ό,τι πλησιάζει, χρειάζεται κάποιο διάστημα μέχρι το μυαλό να συνδυάσει την αίσθηση αυτού που βλέπεις με αυτό που αισθάνεσαι στο σώμα. Οι πλευρικές φορτίσεις που σε πιέζουν στο κάθισμα, το δάγκωμα του turn-in, η ζωντάνια σε κάθε αλλαγή κατεύθυνσης δεν συνάδουν με αυτά που κανονικά μπορεί να κάνει ένα crossover/ SUV.

Ναι, η μούρη βουτάει λίγο περισσότερο στην είσοδο και οι κάθετες ταλαντώσεις είναι λίγο πιο τονισμένες από αυτές της AMG, όμως ο τρόπος που το VZ5 πατάει και ισορροπεί τον όγκο του, το απόλυτα αναλογικό και δυνατό σαν να πέφτεις σε τοίχο φρενάρισμα και η απόκριση σε κάθε δυναμική μεταβολή θυμίζουν περισσότερο hot-hatch παρά SUV. Ακόμα και αν δεν έχει τη χειρουργική ακρίβεια και την ανάλαφρη αίσθηση της AMG είναι αδύνατο να μην εντυπωσιαστείς με το πόσο αποτελεσματικά βάζει τη δύναμη στον δρόμο και τη μετατρέπει σε ταχύτητα.

Η μετάδοση είναι το ιδανικό ταίρι για το πλαίσιο και αν οι δυνατές τετρακίνητες εκδόσεις του ομίλου Volkswagen ήταν μέχρι τώρα γνωστές για την εκτελεστική τους δεινότητα το VZ5 είναι μία από τις αποδείξεις ότι πλέον έχουν αποκτήσει και οδηγικό χαρακτήρα. Καταλαβαίνεις πως η ευφυέστατη τετρακίνηση -που και εδώ ρυθμίζει την κατανομή εμπρός/πίσω αλλά και μεταξύ των πίσω τροχών- δεν βασίζεται στο ταλέντο του εμπρός άξονα ώστε απλά να βοηθά στην ισορροπία της πρόσφυσης διοχετεύοντας την περίσσια δύναμης πίσω.

Πέραν των περιπτώσεων που θα προκαλέσεις τη μεταφορά βάρους για να ζωντανέψεις λίγο την ουρά και να φτιάξεις την τοποθέτηση στην είσοδο, διαπιστώνεις ότι μένοντας στο γκάζι το πίσω μέρος έχει πλέον τη διάθεση να εμπλακεί στο παιχνίδι και να σπρώξει το VZ5 προς την έξοδο επιταχύνοντας την απογείωση προς την επόμενη στροφή. Αν έχεις, δε, ενεργοποιήσει το Drift Mode και υπάρχει αρκετός χώρος μπορείς ακόμα και να κοιτάς την έξοδο με λίγο ανάποδο και ένα μεγάλο χαμόγελο ζωγραφισμένο στο πρόσωπο.

Τι άλλο μπορείς να ζητήσεις; Δεν είναι μόνο η δύναμη και η ταχύτητα που κάνουν την AMG CLA 45 S και το Formentor VZ5 δύο τόσο ξεχωριστά αυτοκίνητα. Βάζουμε στοίχημα ότι στο προσεχές μέλλον το «δυνατό» και το «γρήγορο» θα είναι τόσο κοινότυπα χαρακτηριστικά που θα πάψουν να εξυμνούνται. Ο χαρακτήρας όμως; Είναι κάτι που συναντάμε όλο και σπανιότερα στις σύγχρονες δημιουργίες και αυτό ακριβώς είναι το μαγικό όπλο των δύο αυτοκινήτων.

Αμφότερα έχουν χαρακτήρα, ουσία και, πάνω απ’ όλα, την ικανότητα να αγγίζουν τον οδηγό. Και αυτό κάνει ακόμα πιο δύσκολη την επιλογή. Αν μιλούσαμε υπεράνω χρημάτων, το αυτοκίνητο που θα φυλάγαμε στο γκαράζ για τις λυτρωτικές βόλτες στο ηλεκτρικό μέλλον θα ήταν η Mercedes-AMG CLA 45 S. Πρόκειται για ένα τέλειο δείγμα μηχανολογικής αρτιότητας και οδηγικής πιστότητας. Ενα αλήτικο hyper-hatch με ουρά, με την ποιότητα της Mercedes και την εμμονή στην τελειότητα των πρωταθλητών της F1, που μοιάζει βουτηγμένο στην αδρεναλίνη.

Ομως η προσγείωση στην πραγματικότητα είναι αδύνατο να παραβλέψει την παραπάνω από σημαντική διαφορά τιμής μεταξύ των δύο αυτοκινήτων. Ναι, η AMG είναι ένα καλύτερο σπορ αυτοκίνητο, όμως όχι 20.000 ευρώ καλύτερο από το Formentror VZ5. Η CUPRA έχει καταφέρει όχι μόνο να ξεπεράσει σε εστίαση και ένταση χαρακτήρα ακόμα και το αδελφό Audi RS Q3, αλλά έχει δημιουργήσει ένα από τα πιο ικανά και οδηγικά ανταποδοτικά super-SUV που υπάρχουν σήμερα.

Οποια και αν είναι η επιλογή σας, να είστε πάντως σίγουροι ότι σε αυτό το πολύ πιθανό μέλλον τα υποτιμητικά και γεμάτα αποδοκιμασία βλέμματα που θα σας καρφώνουν, όταν το γαύγισμα του κινητήρα και τα σκασίματα της εξάτμισης θα ενοχλούν την ηλεκτρική ηρεμία, θα έχουν μέσα τους μια τεράστια δόση ζήλιας.

 KEY TECH – Εξυπνη τετρακίνηση

Παρά τις διαφορετικές ονομασίες, η τετρακίνηση 4MATIC+ της Mercedes-AMG και 4Drive της CUPRA χρησιμοποιούν αντίστοιχη τεχνολογία συνεχούς ρύθμισης της ροπής μεταξύ του εμπρός και πίσω άξονα, αλλά και μεταξύ των πίσω τροχών με τη χρήση ηλεκτρονικά ελεγχόμενων συμπλεκτών. Σε αυτή τη δυνατότητα βασίζεται και η λειτουργία Drift Mode που προσφέρεται και από τις δύο εταιρείες. Κατά την ενεργοποίησή της η περισσότερη δύναμη διοχετεύεται στον πίσω άξονα και ειδικότερα στον πίσω εξωτερικό τροχό που έχει και τη μεγαλύτερη πρόσφυση ώστε να δημιουργηθεί υπερστροφή ισχύος.


CUPRA FORMENTOR VZ5

 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 2.480 cc, i5, TURBO, ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΔΙΠΛΟΥ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ 7 ΣΧΕΣΕΩΝ, ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΤΡΟΧΟΥΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (E) / ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π), ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.468/1.852/1.505 mm, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.681 mm, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 410 lt

MERCEDESAMG CLA 45 S

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.991 cc, i4, TURBO, ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΔΙΠΛΟΥ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ 8 ΣΧΕΣΕΩΝ, ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΤΡΟΧΟΥΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (E) / ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π), ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.693/1.857/1.413 mm, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.729 mm, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 460 lt

ΙΣΧΥΣ + ΡΟΠΗ
CUPRA 390 PS @ 5.700-7.000 rpm, 480 Nm @ 2.250-5.700 rpm
ERCEDES 421 PS @ 6.750, 500 Nm @ 5.000 – 5250 rpm

ΒΑΡΟΣ
CUPRA 1.683 kg
MERCEDES 1.600 kg

ΚΙΛΑ / ΙΠΠΟ
CUPRA 4,3 kg/PS
MERCEDES 3,8 kg/PS

0-100 km/h
CUPRA 4,2”
MERCEDES 4,0”

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ lt/100 km
CUPRA TEST 14,3 ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ 10,1
MERCEDES TEST 13,8 ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ 8,2

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ
CUPRA 250 km/h
MERCEDES 270 km/h

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ
CUPRA 55 lt
MERCEDES 51 lt

ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ
CUPRA 384 km
MERCEDES 369 km

CO2
CUPRA 228 g/km
MERCEDES 186 g/km

ΤΙΜΗ
CUPRA ΑΠΟ € 63.890
MERCEDES ΑΠΟ € 88.500

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Συγκριτική Δοκιμή: Toyota Aygo X 1.0 vs Suzuki Ignis 1.2
Συγκριτική δοκιμή: Ford Puma vs Hyundai Kona vs Peugeot 2008 vs Toyota Yaris Cross Hybrid
Συγκριτική δοκιμή: BMW i4 M50 Gran Coupe vs Ford Mustang Mach-E GT

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto