Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoCHOICE

ΔΟΚΙΜΕΣ

Πρώτη δοκιμή: Subaru Outback 2.5 Αdventure

  • Γιώργος Σκευοφύλαξ (gs@newsauto.gr), Φωτογραφίες Γιώργος Σβολόπουλος

Το Subaru Outback «δελεάζει» τους αγοραστές με τη στιβαρή του εμφάνιση και τους κερδίζει με το ευρύχωρο, πρακτικό εσωτερικό του, τις άνετες μετακινήσεις εντός και εκτός δρόμου και χαρακτηριστικά όπως τον κινητήρα boxer των 2.500 κ.εκ., το συμμετρικό σύστημα μόνιμης τετρακίνησης και το αυτόματο κιβώτιο CVT.

Το Outback κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στην αγορά το 1995. Τώρα βρίσκεται στην έκτη γενιά του.

Το μεγαλύτερο ύψος της ανάρτησης και οι προστατευτικές «ποδιές» φωνάζουν «Ενεργό Αυτοκίνητο Ελεύθερου Χρόνου», αλλά η Subaru ισχυρίζεται πως η οδική συμπεριφορά είναι το ίδιο διασκεδαστική όπως των απλών (ίσως και των Station Wagon) μοντέλων της.

Εμφάνιση ανάμεσα σε δύο κόσμους

Μην ψάξετε για το τι σας θυμίζει το Outback, δεν θα το βρείτε, αφού δεν μοιάζει με μοντέλο άλλης εταιρίας και συνδυάζει κάτι μεταξύ Ευρώπης και Αμερικής (σε ότι αφορά τους όγκους).  Οι γραμμές που τρέχουν κατά μήκος των θυρών και φτάνουν ως την πίσω αεροτομή δημιουργούν ένα δυναμικό προφίλ. Τα πλαστικά προστατευτικά στα φτερά και οι «ποδιές» ενισχύουν την εικόνα… ελεύθερου χρόνου και προσθέτουν ένταση στην εμφάνιση.

Το μήκος έχει αυξηθεί από τα 4.820 στα 4.870 χιλιοστά προσφέροντας όφελος στους εσωτερικούς χώρους και στο πορτμπαγκάζ. Η ευρυχωρία πίσω έχει βελτιωθεί επιπλέον, με το χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών να έχει μεγαλώσει κατά 6 χιλιοστά. Το πορτμπαγκάζ, εξοπλισμένο με hands-free τεχνολογία ανοίγματος, έχει μεγαλύτερο πλάτος κατά 23,9 χιλιοστά και 20 χιλιοστά το μήκος και το πλάτος της επιφάνειας φόρτωσης.

Οι εκτός δρόμου προδιαγραφές

Η απόσταση από το έδαφος μεγάλωσε στα 213 χιλιοστά, (είναι κοντά σε αυτή του Forester). Η γωνία προσέγγισης αυξήθηκε, σε 19,7°, (από 18,8°) η γωνία ράμπας από 20,3° σε 21°ενώ η γωνία αναχώρησης παρέμεινε πρακτικά αμετάβλητη παρά το μεγαλύτερο μήκος του πίσω μέρους του αυτοκινήτου.

Ανεβείτε στο… εσωτερικό

Ένα από τα καλά της πορείας του Outback στην αγορά των ΗΠΑ, είναι πως όλα έχουν μελετηθεί στο εσωτερικό, ώστε να επιτρέπουν στους επιβάτες να νιώθουν άνετα και να απολαμβάνουν τον χρόνο που αφιερώνουν εκεί, είτε πρόκειται για το πήγαινε και έλα από το σχολείο είτε για μία εκδρομή στη φύση.

Ο πίνακας οργάνων – πλήρως ανασχεδιασμένος – χαρακτηρίζεται από μια νέα μεγάλη και κάθετη οθόνη αφής 11,6 ιντσών, από την οποία μπορεί να ελεγχθεί μια ποικιλία λειτουργιών. Οι οριζόντιες γραμμές του ταμπλό και το διευρυμένο παρμπρίζ τονίζουν την αίσθηση ευρυχωρίας στο εσωτερικό.

Υλικά υψηλής ποιότητας -για παράδειγμα, το δέρμα Nappa– κάνουν το σαλόνι του νέου Outback όχι μόνο όμορφο αλλά και ταυτόχρονα ανθεκτικό, ώστε να διατηρήσει την εμφάνιση και τη λειτουργικότητά του για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Κινητήρας, κιβώτιο ταχυτήτων και τετρακίνηση

Το νέο Outback φοράει τον βενζινοκινητήρα FB25 των 2.500 κ.εκ., 169 ίππων με βελτιωμένο το 90% των τμημάτων του. Πρώτα απ’ όλα το σύστημα ψεκασμού είναι πια άμεσο. Οι προδιαγραφές «μιλούν» για αύξηση της ισχύς όσο και της ροπής, ενώ έχει μειωθεί η κατανάλωση και οι εκπομπές ρύπων (8,6 λίτρα/100 χλμ. δίνει η Subaru). Το 0-100 έρχεται σε 10,2 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα είναι 193 χλμ./ώρα.

Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι αυτόματο (θεωρητικά 8 σχέσεων) CVT με την επωνυμία Lineartronic TR58, που έχει ρυθμιστεί και προσαρμοστεί στο νέο Outback. Η Subaru λέει πως περισσότερο από το 80% των δομικών τμημάτων αυτού του κιβωτίου έχουν αναθεωρηθεί ή τροποποιηθεί για να γίνει καλύτερη η αίσθηση της οδήγησης και να μειωθούν οι εκπομπές ρύπων (193 γρ. CO2/χλμ.).

Σε συνδυασμό με το Subaru Symmetrical AWD, το Active Torque Split έχει ως στόχο τη βέλτιστη κατανομή της ροπής κίνησης μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα ανάλογα με την πρόσφυση. Το σύστημα X-Mode συμβάλλει στην ασφαλέστερη και αποτελεσματικότερη οδήγηση σε ιδιαίτερα δύσκολες επιφάνειες.

Στο δρόμο και λίγο έξω από αυτόν

Οι πρώτες δοκιμές έχουν και κάποια μειονεκτήματα, όπως τα λίγα (μόλις 140 είχε το Outback) χιλιόμετρα, που έχουν τα αυτοκίνητα. Έτσι βάλαμε το κορυφαίο Subaru στο χώμα αλλά όχι να αναρριχηθεί σε πέτρες ή σε κάποιο off road park.

Ο σχεδιασμός της καμπίνας του Subaru, είναι περισσότερο λειτουργικός, παρά έντονος ή διαφορετικός. Ίσως κάποιοι να τον χαρακτηρίσουν συνηθισμένο, αλλά σίγουρα έχει ποιότητα υλικών και κατασκευής. Ο οδηγός κάθεται ψηλά και χειρίζεται το σύνολο των λειτουργειών από την οθόνη των 11,6”. Είναι ευανάγνωστη εύκολη στον χειρισμό και θα την μάθετε μέσα σε λίγα λεπτά. Το Outback Adventure διαθέτει κλιματισμό διπλής ζώνης, θερμαινόμενα και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα μπροστινά καθίσματα, και άφθονες θύρες USB. Το εσωτερικό απογειώνεται από το ηχοσύστημα Harman-Kardon 12 ηχείων, 576 watt.

Αρχικά ο ήχος του boxer αν και καλυμμένος από την ηχομόνωση παραμένει γνώριμος. Το… γρύλισμά του θα το ακούσετε μόνο στις υψηλές στροφές και όχι στο ταξίδι ή όταν κινείστε στην πόλη. Το σύστημα μετάδοσης κάνει περισσότερο θόρυβο ειδικά όταν επιταχύνετε για να κάνετε μία προσπέραση ή όταν θέλετε να ανεβάσετε ταχύτητα στην έξοδο της στροφής. Η λειτουργία της επιλογής ταχυτήτων με τα paddles πίσω από το τιμόνι σας δίνουν την αίσθηση πως συμμετέχετε στις αλλαγές ταχυτήτων.

Μέχρι να φτάσουμε στον χωματόδρομο, επιβεβαιώσαμε πως το Outback έχει ύψος και γέρνει στις στροφές όταν το οδηγείτε σαν Impreza. Οι 169 ίπποι ακούγονται λίγοι αλλά με την βοήθεια της ροπής και του κιβωτίου ταχυτήτων κινούν τα 1.642 κιλά του αμαξώματος με άνεση.

Πιστεύουμε πως οι περισσότεροι ιδιοκτήτες Outback ενδιαφέρονται περισσότερο για την ποιότητα οδήγησης και την ικανότητα του αυτοκινήτου να κινείται εκτός δρόμου σε βατούς χωματόδρομους παρά να κάνουν παιχνίδια επιτάχυνσης από φανάρι σε φανάρι. Με 213 χιλιοστά ύψος και την τετρακίνηση το Outback μπορεί εύκολα να κινηθεί σε δύσκολες καιρικές συνθήκες, ακόμη και σε λασπωμένους δρόμους. Μάλιστα με τα προγράμματα για κίνηση σε χιόνι και λάσπη ή κίνηση σε δύσκολες συνθήκες γίνεται ευκολότερη. Η ανάρτηση του Outback κρατά μία ισορροπία ανάμεσα στην άνεση και την οδική συμπεριφορά. Το τιμόνι του είναι ακριβές και εύκολο στην πόλη και τον αυτοκινητόδρομο. Ωστόσο, δεν διαθέτει sportive αίσθηση.

Όσο για την οικονομία η Subaru δίνει 8,6 λίτρα/100 χλμ. ενώ εμείς είδαμε στον μετρητή λίγο παραπάνω από 9,1 λίτρα και 9,6 λίτρα όταν πιέσαμε σε δρόμο με στροφές αλλά και βατό χωματόδρομο.

Χαρακτηριστικά ασφάλειας και βοήθειας οδηγού

Εκτός από βελτιώσεις στα δομικά στοιχεία που βελτιώνουν την παθητική ασφάλεια του οχήματος, το σύστημα EyeSight, που είναι στάνταρ σε όλα τα επίπεδα εξοπλισμού, έχει υποβληθεί σε σημαντικές ενημερώσεις και εξελίξεις. Όλα τα μοντέλα Outback διατίθενται στάνταρ με τη σειρά τεχνολογίας βοήθειας οδηγού EyeSight της εταιρείας . Τα βασικά χαρακτηριστικά ασφαλείας περιλαμβάνουν προειδοποίηση σύγκρουσης προς τα εμπρός και αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης, cruise control με υποβοήθηση διατήρησης λωρίδων, παρακολούθηση τυφλού σημείου και πίσω ειδοποίηση διασταύρωσης.

Συμπέρασμα

Για να ξεχωρίσει σε έναν κόσμο που ευνοεί τα crossover, και να διατηρήσει την επαφή του με την Αμερική, το Outback μεγάλωσε σε διαστάσεις, μιμείται το στυλ των SUV, ενώ προσπαθεί να διατηρήσει την οδική συμπεριφορά ενός «ψηλού» station wagon. Και το καταφέρνει. Είναι άνετο, γρήγορο, με χώρους αλλά και με τετρακίνηση, που θα το βοηθήσει να ξεπεράσει σοβαρά εμπόδια. Επιπλέον είναι ξεχωριστό σε εμφάνιση…

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Subaru Outback Αdventure
Κινητήρας: 2.498 cc
Ισχύς: 169 PS/ 5.000 rpm
Ροπή: 252 Nm/3.800 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο CVT (συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης)
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10,2 sec
Τελική ταχύτητα: 193 km/h
Μεικτή κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής : 8,6 l/100 km / 9,1 l/100 km
Εκπομπές CO2: 193 gr/km
Βάρος: 1.642 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.870/1.875/1.675 mm
Μεταξόνιο: 2.745 mm
Χώρος αποσκευών: 522
Τιμή: 60.750 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Το σκληροτράχηλο Subaru Outback Wilderness (video)
Νέο Subaru Outback: Οι τιμές στην Ελλάδα
Ποιο είναι το νέο Subaru που θα μας απασχολήσει προσεχώς;

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto