Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Πρώτη δοκιμή: MINI Cooper

Ελλάδα 9:45
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Πρώτη δοκιμή: MINI Cooper

ΔΟΚΙΜΕΣ

Πρώτη δοκιμή: MINI Cooper

ΔΟΚΙΜΕΣ

Πόσο εύκολο είναι να διατηρηθεί η αυθεντικότητα ενός μοντέλου, που έγινε θρύλος για τις compact διαστάσεις του και την οδική συμπεριφορά του; Πως στέκεται ανάμεσα στο σύνολο των SUV και των crossovers, που υπερθεματίζουν την άνεση, τους χώρους  και την οικονομία;

Advertisement
Advertisement

Το πρώτο compact premium αυτοκίνητο της μικρής κατηγορίας, το MINI ανανεώνεται, εξελίσσεται και προσαρμόζεται στα νέα δεδομένα της αγοράς.

Εξωτερικά το «καθαρό» μοτίβο παραμένει και κάνει την σχεδιαστική φιλοσοφία του, αυτοκινήτου περισσότερο έντονη. Στο εσωτερικό, η επανασχεδιασμένη καμπίνα υπογραμμίζει τον πολυτελή χαρακτήρα του 3θυρου MINI. Προσθήκες στη γκάμα του στάνταρ και έξτρα εξοπλισμού, αποτελούν: Oι νέοι εξωτερικοί χρωματισμοί, ζάντες αλουμινίου, επενδύσεις εσωτερικού και καινοτόμες τεχνολογίες, συστημάτων υποστήριξης οδήγησης, λειτουργικότητας και συνδεσιμότητας, ολοκληρώνουν την τελευταία ανανέωση του MINI.

Τι άλλαξε εξωτερικά…

Advertisement
Advertisement

Περιμέναμε πως η εμφάνιση δεν θα αλλάξει, όμως οι σχεδιαστές κάτω από το σχεδιαστικό μοτίβο «Purist» έκαναν επεμβάσεις στην εμφάνιση εμπρός με προβολείς LED (τώρα στο βασικό εξοπλισμό), φινιστρίνια νέας σχεδίασης, επανασχεδιασμένη πίσω ποδιά και πίσω φώτα LED σε σχέδιο Union Jack (Αγγλική σημαία). Επιπλέον προστέθηκαν νέα χρώματα αλλά και σχέδια στις ζάντες αλουμινίου.

Κυρίαρχο σχεδιαστικό στοιχείο είναι η χαρακτηριστική μάσκα, της οποίας το εξαγωνικό πλαίσιο καταλαμβάνει τώρα σημαντικά περισσότερο χώρο και οι στρογγυλοί προβολείς που αποτελούν σήμα κατατεθέν της MINI. Τα φώτα στάθμευσης αντικαθίστανται από κάθετους αεραγωγούς στα εξωτερικά άκρα, ώστε να δημιουργούνται τα air curtains που βελτιώνουν την αεροδυναμική. Οι κλασικές αναλογίες MINI και οι κοντοί πρόβολοι παραμένουν τα στοιχεία «κλειδιά» στο προφίλ του αυτοκινήτου. Ένα μαύρο πλαίσιο «αντιγράφει» το εξαγωνικό σχήμα της μάσκας και φέρνει ισορροπία στο σχεδιαστικό μοτίβο.

…και εσωτερικά

Advertisement

Η πρώτη εντύπωση από το εσωτερικό είναι ότι πρόκειται για ένα τυπικό MINI, αλλά με μία δεύτερη ματιά γίνονται αντιληπτές οι παρεμβάσεις στις λεπτομέρειες. Λιγότεροι αρμοί και διακόπτες, δίνουν στην καμπίνα μία πιο συμπαγή και μοντέρνα αίσθηση. Η «καθαρή» διάταξη του cockpit με το νέο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών, ενσωματώνει περισσότερες λειτουργίες μειώνοντας τον αριθμό των χειριστηρίων, κάτι που απαιτεί εξοικείωση από τον οδηγό.

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων στην κολώνα του τιμονιού και το αναγνωρίσιμο ως… MINI κεντρικό όργανο δείχνουν την πορεία της μάρκας στην ψηφιακή εποχή. Η οθόνη των οργάνων ελέγχου, βέβαια είναι ψηφιακή στο μεσαίο της κομμάτι και αναλογική (με εμφάνιση ψηφιακής) στις δύο άκρες της, με την ματ επιφάνεια, που θυμίζει smartphone.

Advertisement

Ένα στοιχείο του εσωτερικού που δεν φαίνεται και το μαθαίνουμε από τις προδιαγραφές, είναι η χρήση 100% ανακυκλωμένου υλικού για τις επιφάνειες των σπορ καθισμάτων και το μοτίβο (Light Chequered το ονομάζουν) στο σχέδιό τους. Παρά τις αλλαγές στην σύστασή τους δεν έχασαν το σπορ χαρακτήρα τους και παρέμειναν άνετα σε μικρές και μεγάλες διαδρομές ενώ συμβάλουν στην αίσθηση της υψηλής ποιότητας του εσωτερικού.

Την ποιότητα αυτή ενισχύει ο εσωτερικές φωτισμός (lighting mood) με τις προεπιλεγμένες ρυθμίσεις «Lounge» και «Sport». Στο «Lounge» mode, το φόντο οθόνης φωτίζεται σε απόχρωση μεταξύ turquoise και petrol blue και στο «Sport» mode, το φόντο είναι κόκκινο και ανθρακί. Στο πίσω κάθισμα χωρούν δύο ενήλικες με λίγες υποχωρήσεις αλλά χωρίς… αποσκευές. Αν θέλετε να ταξιδεύσετε τέσσερις είναι καλύτερο να επιλέξετε μαλακές αποσκευές (sac de voyage) και μάλιστα μικρού/μεσαίου μεγέθους (χώρος αποσκευών από 211 έως 731 λίτρα).

Κίνηση a la carte ή Go-Kart

Advertisement

Η κίνηση στο MINI είναι ανάλογα με τις επιθυμίες σας (a la carte) ήρεμη καθημερινή ή με sport χαρακτηριστικά (Go-Kart) όπως η εταιρία καυχιέται. Ο 1.500άρης κινητήρας των 136 ίππων, σε συνδυασμό με το 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο Steptronic με διπλό συμπλέκτη, σύστημα Adaptive chassis και Adaptive Suspension (κινητήρας/ κιβώτιο/ τιμόνι και ανάρτηση προσαρμόζονται ανάλογα με τις συνθήκες) δουλεύουν χωρίς να ξεχωρίζουν και δημιουργούν ένα ισορροπημένο σύνολο, που μπορεί να γίνει διασκεδαστικό αν εσείς θέλετε.

Ο κινητήρας δεν βάζει φωτιά στο δρόμο, αλλά κινεί γρήγορα το MINI (0-100 χλμ./ώρα σε 8,2”) και κρατά την κατανάλωση χαμηλά. Οι προδιαγραφές του μιλούν για 5,5 λίτρα καυσίμου. Εμείς είδαμε (στον υπολογιστή ταξιδιού) 6,0 λίτρα με ήρεμη οδήγηση και στα 6,5 λίτρα όταν πιέσαμε. Η στιγμή της εκκίνησης είναι αρκετά ήρεμη, χωρίς έντονο θόρυβο, χωρίς ιδιαίτερο ήχο. Θα θέλαμε να ακούγεται λίγο περισσότερο το μοτέρ όσο ανεβαίνουν οι στροφές ή έστω να ακούμε ένα ήχο από το turbo.

Η άμεση απόκριση του κινητήρα, η ακρίβεια στην κατευθυντικότητα, τα ισχυρά φρένα και οι ρυθμίσεις των αναρτήσεων και της απόσβεσης έχουν σχεδιαστεί για σπορ οδήγηση αλλά δεν σας κουράζουν αν δεν έχετε τη διάθεση να πιέζετε σε… αγωνιστικούς ρυθμούς.

Η νέα έκδοση της προσαρμοζόμενης ανάρτησης Adaptive Suspension (διατίθεται για πρώτη φορά προαιρετικά και στo Cooper) πετυχαίνει μία ισορροπία μεταξύ σπορ συμπεριφοράς και άνεσης. Η γενική αίσθηση μπορεί να παραμένει σφιχτή αλλά η ανάρτηση, εξομαλύνει τα απότομα και συνεχόμενα ανώμαλα κομμάτια του δρόμου.

Ανάλογα με τη κατάσταση και τις συνθήκες του δρόμου, χάρη στην ελεγχόμενη απόσβεση της ανάρτησης διατηρούνται τα επίπεδα άνεσης και παράλληλα τα σπορ χαρακτηριστικά όταν κινείστε, για παράδειγμα, σε ένα επαρχιακό δρόμο. Στο ταξίδι ο ήχος του κινητήρα δεν περνά στην καμπίνα αλλά είναι ο θόρυβος από την κύλιση (πάνω από τα 120 χλμ./ώρα) που γίνεται αισθητός. Τα παραπάνω μικρά ελαττώματα θα τα ξεχάσετε μόλις οι τροχοί του MINI πατήσουν σε δρόμο επαρχιακό με στροφές. Εκεί η χαρά της οδήγησης θα σας ανταμείψει.

Συμπέρασμα

Τελικά στην MINI με λίγες οπτικές παρεμβάσεις και με κάποιες μηχανικές βελτιώσεις (Adaptive chassis και Adaptive Suspension) διατηρούν τον χαρακτήρα και την αυθεντικότητα του. Σχήμα και χαρακτήρας το διαφοροποιούν στην αγορά και η οδική συμπεριφορά μαζί με την χρηστικότητα και την οικονομία είναι τα προτερήματά του. Η τρίθυρη έκδοση του MINI αποδεικνύει ότι το γνήσιο παραμένει νέο κάθε φορά. Το Cooper με τον κινητήρα βενζίνης των 1.500 κυβικών και τους 136 ίππους, εκφράζει την ισορροπία ανάμεσα στο διασκεδαστικό και το καθημερινά πρακτικό.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – MINI Cooper (2021)
Κινητήρας: 1499 cc
Ισχύς: 136 PS
Ροπή: 220 Nm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,2 sec
Τελική ταχύτητα: 210 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 5,5 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 125 gr/km
Βάρος: 1.225 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 3.863 x 1.727 x 1.414 mm
Μεταξόνιο: 2.495 mm
Χώρος αποσκευών: 211-731 λίτρα
Τέλη κυκλοφορίας: 80 ευρώ
Τιμή: από 21.520 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Το ανανεωμένο MINI John Cooper Works
Το 2025 θα παρουσιαστεί το νέο MINI Cabrio
Δοκιμή: MINI Cooper SE Countryman ALL4