Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: MINI Cooper SE Countryman ALL4

Ελλάδα 11:56
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: MINI Cooper SE Countryman ALL4

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: MINI Cooper SE Countryman ALL4

ΔΟΚΙΜΕΣ

Ανανεωμένο οπτικά, αναβαθμισμένο με plug-in υβριδική τεχνολογία, το Mini Cooper SE Countryman ALL4 αποδίδει 220 ίππους (συνδυαστικά) με κατανάλωση 2,0 lt/100 km. Διατηρεί όμως και την οδική γοητεία των MINI;

Advertisement
Advertisement

Αυτό που έχει πετύχει η MINI είναι να δίνει σε κάθε της μοντέλο μία σπορτίφ αίσθηση στην οδήγηση. Μπορεί να μην είναι αυτή των καρτ (σε όλα τα μοντέλα της), όπως υπερηφανεύεται, αλλά κάθε φορά που βρισκόμαστε πίσω από το τιμόνι ενός αυτοκινήτου της υπάρχει μία διάθεση παιχνιδιού και διασκέδασης. Δεν είναι πάντα απαραίτητο να είναι έντονη αλλά υπάρχει. Από τη θέση οδήγησης, το εσωτερικό, τις επιδόσεις ή την οδική συμπεριφορά, όλα δίνουν ερεθίσματα και αφορμές για να πιέσει κανείς και να διασκεδάσει.

«Ναι αλλά και στο Countryman;» θα ρωτήσετε και όχι άδικα. Θυμηθείτε πως σε αυτό το μοντέλο όλα είναι παραπάνω: διαστάσεις, χώροι, βάρος. Το τελευταίο στην plug-in υβριδική έκδοσή του έχει μεγαλώσει αρκετά (μπαταρίες, ηλεκτροκινητήρες, περιφερειακά).

Περιπετειώδης εμφάνιση

Advertisement
Advertisement

Οι αλλαγές στο αμάξωμα είναι διακριτικές, κάνοντας περισσότερο έντονο τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Η ανανεωμένη μάσκα, τα νέα LED φώτα, τα πίσω φωτιστικά σώματα (με σχήμα Αγγλικής σημαίας και αυτά LED), οι καινούργιες ζάντες που μπορούν να φθάσουν έως και τις 19 ίντσες και τα νέα χρώματα έχουν φρεσκάρει όσο χρειαζόταν το αυτοκίνητο, χωρίς να αλλάξουν την οπτική ταυτότητα σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις. Κάτι που βοηθά να μην χαθεί το στυλ MINI, η οποία είναι πολύ σημαντική για τις πωλήσεις. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε το «off road» πακέτο με πρόσθετα αξεσουάρ, όπως οι αλουμινένιες προστατευτικές ποδιές εμπρός και πίσω αλλά και τα μαύρου χρώματος προστατευτικά στα φτερά των τροχών, τα οποία δίνουν μία πιο περιπετειώδη και macho εμφάνιση.

Στυλάτο εσωτερικό

Στην καμπίνα των επιβατών, υπάρχουν όλες οι αναβαθμίσεις, που συναντάμε και στην υπόλοιπη γκάμα της μάρκας. Πιο σημαντική αλλαγή ο (ημί) ψηφιακός πίνακας οργάνων των 5,0 ιντσών. Για να εξηγήσουμε το «ημί» στον ψηφιακό πίνακα να σας πούμε πως στο αριστερό κομμάτι του έχει μία βελόνα η οποία διακρίνεται κάτω από την οθόνη και δεν προβάλλεται σε αυτήν. Η διαφορετικότητά του πίνακα εστιάζεται στο ότι έχει ματ επίστρωση, όπως τα προστατευτικά των smartphone. Στο κέντρο της κονσόλας, υπάρχει η κλασική οθόνη των 8,8 ιντσών η οποία αποτελεί το κέντρο ελέγχου του infotainment. Οι δύο οθόνες ( των οργάνων ελέγχου και του συστήματος πολυμέσων) είναι πρακτικές, ευανάγνωστες και με σύγχρονα γραφικά. Αφήνοντας τις ψηφιακές εφαρμογές, παρατηρούμε πόσο καλοφτιαγμένο είναι το εσωτερικό: Με σύγχρονο σχεδιασμό, προσεγμένες λεπτομέρειες (οι αεροπορικοί διακόπτες αναδείχθηκαν και παραμένουν στα MINI) ποιοτικά πλαστικά, πολύ καλή συναρμολόγηση και αρκετές πρακτικές λύσεις για τέσσερις επιβάτες, το Countryman ξεχωρίζει και εδώ από τα άλλα MINI.

Advertisement

Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή και ισορροπεί ανάμεσα στο σπορτίφ και την άνεση. Τα καθίσματα μπορεί να είναι σκληρά, όμως δεν κουράζουν στις πολύωρες μετακινήσεις ενώ οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι ικανοποιητικοί για δύο μεγαλόσωμους ενήλικες. Το πορτμπαγκάζ μπορεί να χωρέσει από 450 έως και 1.390 λίτρα (όταν τα πίσω καθίσματα είναι διπλωμένα σε αναλογία 40/20/40) τιμές που είναι πολύ καλές για μία μικρή οικογένεια. Όμορφη λεπτομέρεια αυτή του εύκολου ανοίγματος για το χώρο αποσκευών. Έχετε γεμάτα χέρια (με ψώνια ή αποσκευές) και θέλετε να ανοίξετε την πόρτα του χώρου αποσκευών; Απλά χρησιμοποιήστε το πόδι σας. Το προαιρετικά διαθέσιμο σύστημα άνετης πρόσβασης και η λειτουργία Easy Opener, σε συνδυασμό με την αυτόματη λειτουργία της πέμπτη πόρτας , ανοίγουν το πορτ-μπαγκάζ του Countryman με μία γρήγορη κίνηση του ποδιού κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα.

Advertisement

Countryman Plug-in υβριδικό

Η plug-in εκδοχή του Countryman, με το τελευταίας γενιάς σύστημα eDrive, το οποίο εφοδιάζεται με τον υπετροφοδοτούμενο 3κύλινδρο κινητήρα των 1500 κ.εκ., που αποδίδει 125 ίππους. Ο κινητήρας αυτός συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 95 ίππων ο οποίος βρίσκεται κάτω από τον χώρο αποσκευών. Η συνδυαστική ισχύς φθάνει στους 220 ίππους, αρκετούς για να κινήσουν το βαρύ αμάξωμα σε γρήγορους ρυθμούς, τόσο σε από στάση εκκινήσεις (0-100 χλμ σε 6,8″). Το ηλεκτρικό μοτέρ δίνει την κίνηση στον πίσω άξονα και παίρνει ενέργεια από μία μπαταρία των 9,6 kWh, που βρίσκεται κάτω από τα πίσω καθίσματα, δίπλα στο ρεζερβουάρμ που εδώ είναι μικρότερο (στα 36 λίτρα). Η μπαταρία μπορεί να φορτίσει έως το 80% της χωρητικότητάς της σε περίπου 3,5 ώρες σε οικιακό δίκτυο ή περίπου στο μισό χρόνο σε ένα wallbox των 3,6 kW.

Advertisement

Η ηλεκτρική αυτονομία που δίνει η εταιρία είναι μεταξύ 55 και 61 χιλιόμετρων, κάτι που θέλει προσπάθεια για να το πετύχετε. Το σύστημα αυτό έχει τρεις προεπιλεγμένες λειτουργίες, την υβριδική, την αμιγώς ηλεκτρική (με τελική ταχύτητα 135 χλμ./ ώρα) και μία ακόμα που διατηρεί την ενέργεια της μπαταρίας για χρήση όταν και όποτε την χρειαστείτε. Όσο για την κατανάλωση, οι μετρήσεις ποικίλλουν ανάλογα με την κίνηση ή τον τρόπο οδήγησης. Οι τιμές μπορούν να είναι από μηδενικές (κίνηση με ηλεκτρισμό), 3,5 με 4,0 λίτρα αμόλυβδης κινούμενοι υβριδικά, ή και πάνω από τα 5,5 λίτρα με άδεια τη μπαταρία και κίνηση με τον κινητήρα βενζίνης. Σκεφτείτε πως ο 1.500άρης έχει να «σηκώσει» 1.790 κιλά.

Crossover και όχι καρτ

Με ή χωρίς μπαταρία (πάντα είναι καλύτερα με την τελευταία φορτισμένη) η κίνηση είναι ήσυχη χωρίς κραδασμούς και θόρυβο και μόνο όταν χρειαστεί να εμπλακεί ο βενζινοκινητήρας και σε συνθήκες έντονης επιτάχυνσης κάνει αισθητή την παρουσία του στο εσωτερικό. Δύσκολα θα καταλάβετε πως η plug-in έκδοση έχει 135 έξτρα κιλά από την απλή (All4), καθώς η ισχύς, το κιβώτιο αλλά και η αίσθηση της δύναμης καλύπτουν το βάρος και μόνο υπό πίεση (επιτάχυνση σε έντονη ανηφόρα ή προσπέρασμα με το MINI φορτωμένο) θα νιώσετε λίγη ένταση στην προσπάθεια. Τίποτα όμως δενεπηρεάζει τον crossover χαρακτήρα του Countryman που παραμένει ένα ποιοτικό και άνετο, με πολύ καλή κύλιση αυτοκίνητο. Και η σπορτίφ προσωπικότητα; Υπάρχει αλλά εδώ είναι καλυμμένη κάτω από άλλα γνωρίσματα. Σε δρόμο με στροφές το βάρος, οι μαλακές αναρτήσεις και το «χαλαρό» σε αίσθηση τιμόνι να σας «κόψουν» λίγο τη φόρα χωρίς όμως να σας κάνουν να νοιώσετε ανασφάλεια. Σε ένα ομαλό χωματόδρομο, η τετρακίνηση, η ικανοποιητική δύναμη οι αναρτήσεις ακόμη και το… χαλαρό  τιμόνι να σας δώσουν την διάθεση για παιχνίδι (μέσα σε όρια πάντα).

Τελικά;

Συνοψίζοντας, το plug-in υβριδικό Countryman είναι μία πολύ καλή πρόταση για όσους αναζητούν ένα εξηλεκτρισμένο αυτοκίνητο με δυνατότητα ηλεκτροκίνησης. Αν έχετε το πλεονέκτημα της εταιρικής χρήσης, τότε οι φορολογικές ελαφρύνσεις είναι σημαντικό κίνητρο.

Η τιμή των 40.785 ευρώ είναι ένα κόστος που δικαιολογείται για όσους ψάχνουν κάτι το ιδιαίτερο ή το διαφορετικό χωρίς να χάνουν τα πλεονεκτήματα των SUV γενικά και αυτά του Countryman ειδικά. Οι μικρές αλλαγές εκσυγχρόνισαν την έκδοση Countryman με το… οικολογικό «S», εξασφαλίζοντάς του ταυτόχρονα και τη δυνατότητα αμιγούς ηλεκτρικής κίνησης.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά MINI Cooper SE Countryman ALL4

Κινητήρας: 1.499cc + ηλεκτρικό μοτέρ
Ισχύς: 125 (95) PS / 5000-5.500 rpm
Ροπή: 320 Nm (165 Nm) /2.500 rpm
Συνδυαστική απόδοση 220 PS, 385 Nm
Mπαταρία 8,8 kWh
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 6,8 sec
Τελική ταχύτητα: 196 km/h
Μέση κατανάλωση: 1,7-2,0 lt/100 km & 13,1-14 kWh/100 km
Εκπομπές CO2: 40 gr/km (WLTP)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.297 x 1.822 x 1.559 mm
Μεταξόνιο: 2.670 mm
Βάρος: 1.715 kg
Χώρος αποσκευών: 450 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 0€
Τιμή: Από 40.785 ευρώ