Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο MINI Cooper SE Cabrio στην Ισπανία

Ελλάδα 2:23
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Οδηγούμε το νέο MINI Cooper SE Cabrio στην Ισπανία

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο MINI Cooper SE Cabrio στην Ισπανία

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το καλοκαίρι του 2022 είχαμε γνωρίσει το ένα και μοναδικό δείγμα του ανοιχτού αμιγώς ηλεκτρικού MINI. Τα σχόλια υπήρξαν κατ’ αρχήν θετικά μολονότι διατυπώθηκαν σε θεωρητικό πλαίσιο.

Advertisement
Advertisement

Ένα ηλεκτρικό fashion icon κάμπριο δεν είναι ασφαλώς το μοντέλο που θα κάνει τη διαφορά αλλά ο συνδυασμός μοιάζει να είναι θελκτικός και κυρίως μοιάζει να έχει νόημα.

Υπό αυτό το πρίσμα δεν εκπλαγήκαμε όταν πριν από λίγους μήνες η MINI ανακοίνωσε την παραγωγή μιας περιορισμένης παρτίδας από μόλις 999 MINI SE Cabrio. Η ίδια η βρετανική εταιρεία ισχυρίζεται ότι είναι το πρώτο premium cabrio μηδενικών εκπομπών ρύπων στον κόσμο στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων.

«Πριν από τρία χρόνια λανσάραμε το αμιγώς ηλεκτρικό MINI Cooper SE και σήμερα ένα στα πέντε MINI που πωλούνται στην Ευρώπη είναι ηλεκτρικό. Αυτή η επιτυχία μας ώθησε να υλοποιήσουμε τη μικρή σειρά MINI Cooper SE Cabrio μέσα σε λίγους μόνο μήνες» λέει η Stefanie Wurst, επικεφαλής της MINI.

Advertisement
Advertisement

Λίγες είναι οι αισθητικές λεπτομέρειες που διαφοροποιούν το ηλεκτρικό MINI Cabrio από το αντίστοιχο με τους θερμικούς κινητήρες. Το μπρονζέ φινίρισμα στις λαβές των θυρών και γύρω από τα φωτιστικά σώματα και το λογότυπο E που είναι γνωστό από το MINI Cooper SE και βρίσκεται στον μπροστινό και στον πίσω προφυλακτήρα, είναι τα πιο χαρακτηριστικά.

Υπάρχουν επίσης η επιγραφή «1 OF 999» που τονίζει τον αποκλειστικό χαρακτήρα της περιορισμένης ανοιχτής ηλεκτρικής έκδοσης, αλλά και οι ειδικές ζάντες 17″ σχεδιασμένες για καλύτερη αεροδυναμική απόδοση, οι οποίες μάλιστα κατασκευάζονται από ανακυκλωμένο αλουμίνιο.

Advertisement

Αντίστοιχα «ανεβασμένο» είναι και το εσωτερικό με τα σπορ δερμάτινα (και θερμαινόμενα) καθίσματα, το χορταστικό πολυλειτουργικό τιμόνι ντυμένο με δέρμα Nappa και την χαρακτηριστική στρογγυλή οθόνη αφής του συστήματος διεπαφής, το οποίο αρχικά φαίνεται χαοτικό αλλά σύντομα αντιλαμβάνεσαι το σκεπτικό λειτουργίας του και προσαρμόζεσαι εύκολα.

Advertisement

Αποκλειστικές για τη συγκεκριμένη έκδοση είναι και οι Piano Black επιφάνειες, οι οποίες αναδεικνύουν καλύτερα τον ατμοσφαιρικό φωτισμό. Πίσω από το τιμόνι στέκεται η ψηφιακή οθόνη υψηλής ευκρίνειας που επέχει τον ρόλο του πίνακα οργάνων, η οποία όντως παρέχει χρήσιμες πληροφορίες και είναι ευανάγνωστη.

Επικουρείται και από στάνταρ Head-up display στο οποίο προβάλλονται επίσης όλες οι απαραίτητες ενδείξεις, από την ταχύτητα μέχρι την προβολή των οδηγιών του συστήματος πλοήγησης. Ειδική μνεία πρέπει να κάνουμε στις υπηρεσίες eDrive που παρέχουν στον οδηγό πληροφορίες σχετικά με την τρέχουσα κατανάλωση ενέργειας, την αυτονομία καθώς και συμβουλές για εξοικονόμηση ενέργειας.

Advertisement

Οι χώροι για τους δύο εμπρός επιβάτες είναι επαρκείς, με τη θέση του οδηγού μάλιστα να παραμένει «πολεμική»: χαμηλή, με καλή στήριξη σε πλευρά και μηρούς και τη σωστή απόσταση από το τιμόνι. Ωστόσο, εφόσον χρειαστεί να καθίσουν άλλοι δύο πίσω, θα πρέπει είτε να είναι μικρά παιδιά είτε να έχουν κάνει προχωρημένα μαθήματα γιόγκας.

Αλλά αυτό είναι κάτι που περιμένεις από ένα αυτοκίνητο με μήκος 3.850 mm και μεταξόνιο 2.495 mm. Επίσης, δεν περιμένεις πολλά περισσότερα από τα 160 lt χωρητικότητας του πορτμπαγκάζ, δεδομένου ότι ο περισσότερος χώρος προορίζεται για την αποθήκευση της υφασμάτινης κουκούλας με το τυπικό μοτίβο Union Jack. Αυτή η τελευταία έχει πλήρως ηλεκτρική λειτουργία και μπορεί να ανοιγοκλείσει και εν κινήσει μέχρι τα 30 km/h.

Η μπαταρία του ηλεκτρικού MINI Cabrio έχει καθαρή ενεργειακή απόδοση 28,9 kWh (μεικτή 32,6 kWh). Αυτό σημαίνει ότι με μια μέση κατανάλωση 17,2 kWh/100 km που δίνει η εταιρεία, το SE Cabrio έχει μέγιστη αυτονομία στα 201 km, όπερ εστί μεθερμηνευόμενο μην ονειρεύεστε μακρινά ταξίδια με ανοιχτή οροφή.

Μπορείτε ωστόσο άνετα να πραγματοποιήσετε κοντινές αποδράσεις στη θάλασσα ή το βουνό κοντά στην πόλη. Αφενός λογικό, δεδομένου ότι όσοι (λίγοι) το προτιμήσουν θα το κάνουν επειδή πρωτίστως έχουν στο μυαλό τους τη στιλάτη αστική μετακίνηση, αφετέρου κρίμα διότι με ιπποδύναμη που φτάνει τους 184 PS και ροπή στα 270 Nm το MINI SE Cabrio είναι ένα σβέλτο αυτοκίνητο.

Το στήσιμο της ανάρτησης μάλιστα το νομιμοποιεί να προσδιορίζεται και ως σπορ. Η απόκριση του τιμονιού στις εντολές, το εμπρός μέρος που θαρρείς και ιχνηλατεί την άσφαλτο σαν κυνηγόσκυλο, οι πολύ περιορισμένες κλίσεις και η πανταχού παρούσα αίσθηση του χαμηλού κέντρου βάρους, το καθιστούν ένα πολύ ευχάριστο στην οδήγηση αυτοκίνητο.

Με το έξτρα μπόνους της «γεμάτης» αίσθησης της επιτάχυνσης που έχουν όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Υπάρχει όμως και κάτι ακόμα που σε ιντριγκάρει: Ανοίγεις την οροφή, διαλέγεις έναν επαρχιακό απόμερο δρόμο και υπάρχουν φορές που νομίζεις ότι είναι σαν να κάνεις ποδήλατο.

Τίποτα δεν παρεμβάλλεται ανάμεσα στις αισθήσεις σου και σε όσα μπορεί να σου προσφέρει η φύση. Ούτε δονήσεις, ούτε ο ήχος του κινητήρα, ούτε αγριεμένα σκασίματα από την εξάτμιση που θα άκουγες από ένα MINI Cooper Works. Ένα απαλό θρόισμα, μια αίσθηση απρόσκοπτης ροής και -εφόσον το πιέσεις στα σοβαρά- ο θόρυβος που κάνουν τα εμπρός ελαστικά ενόσω πασχίζουν να διαχειριστούν αυτό το ορμητικό ποτάμι ροπής που έχουν όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Αυτό βέβαια έχει ως τίμημα την αποσύνδεση με την έννοια της σπορ οδήγησης όπως την ξέραμε μέχρι σήμερα, αλλά προφανώς όλα έχουν ένα τίμημα.

Το τίμημα του ίδιου του αυτοκινήτου βεβαίως είναι δυσθεώρητο. βλέπεις στον τιμοκατάλογο €62.500 και αναρωτιέσαι αν σε γελούν τα μάτια σου. Το MINI SE Cabrio ωστόσο είναι, όπως είπαμε, ένα ειδικό αυτοκίνητο περιορισμένης παραγωγής που προφανώς απευθύνεται σε ένα πολύ συγκεκριμένο κοινό.

Δεδομένου ότι πρόκειται για το πρώτο δείγμα ανοιχτού ηλεκτρικού αυτοκινήτου δείτε το περισσότερο ως τον προάγγελο μια νέας γενιάς κάμπριο που θα χαρίσουν διαφορετικού τύπου αισθητηριακά ερεθίσματα στους μελλοντικούς οδηγούς τους.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – MINI Cooper SE Cabrio
Κινητήρας: Μονός ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη
Μπαταρία: Ιόντων λιθίου, 32,6 kWh (net 28,9 kWh)
Χρόνος φόρτισης: 0-80% σε 35 min (DC 50 kW), 3,5 h (AC 11 kW)
Iσχύς: 184 PS
Ροπή: 270 Nm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο, μονής σχέσης
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,2 sec
Τελική ταχύτητα: 150 km/h
Μέση κατανάλωση (εργοστασίου/ δοκιμής):17,2 kWh/100 km
Εκπομπές CO2: 0 gr/km
Διαστάσεις ΜxΠxΥ: 3.863 x 1.727 x 1.415 mm
Μεταξόνιο: 2.495 mm
Χώρος αποσκευών: 160 lt
Τιμή: Από 39.900 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Στην τελική ευθεία το ηλεκτρικό Mini Countryman
Με περισσότερες επιλογές το νέο ηλεκτρικό Mini Cooper
Πόσα θα δίνατε για ένα ανοιχτό Land Rover Defender;