Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Volvo C40 Recharge AWD 408 PS

Ελλάδα 19:58
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Volvo C40 Recharge AWD 408 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Volvo C40 Recharge AWD 408 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το C40 Recharge είναι «κατασκευαστικό ορόσημο» για τη Volvo. Δεν ήταν το πρώτο, είναι όμως το καθοριστικό για την επίτευξη του στόχου που έχει θέσει η εταιρεία ως το 2030.

Advertisement
Advertisement

Ο Χόκαν Σάμουελσον, ο τέως Διευθύνων Σύμβουλος της Volvo Cars, εξέπληξε τον παγκόσμιο αυτοκινητικό Τύπο τον Μάρτιο του 2021. Ανακοίνωσε ότι η σουηδική εταιρεία θα μετατραπεί σε έναν κατασκευαστή αποκλειστικά ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων ως το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας.

Ήταν ο μόνος τρόπος για να παραμείνει επιχειρηματικά ενεργή, όπως δήλωσε τότε. Η Volvo ήταν η πρώτη ευρωπαϊκή εταιρεία η οποία ανακοίνωσε επίσημα την πρόθεσή της για τη μετάβαση αποκλειστικά προς την ηλεκτροκίνηση. Λίγο μετά, θα ακολουθήσουν και άλλες, όπως γνωρίζουμε.

Advertisement
Advertisement

Μεταξύ άλλων, ο Σάμουελσον θα πει χαρακτηριστικά: «Για να παραμείνουμε μια επιτυχημένη εταιρεία, χρειάζεται να αυξήσουμε την κερδοφορία μας. Συνεπώς, αντί να επενδύουμε σε σχέδια τα οποία θα μας συρρικνώσουν επιλέγουμε να επενδύσουμε στο μέλλον. Στην ηλεκτροκίνηση και στις πωλήσεις μέσω διαδικτύου».

Toν Ιανουάριο του 2022 το κορυφαίο στέλεχος της Volvo θα αποχωρήσει από την θέση του και την ενεργό επαγγελματική δράση. Ωστόσο, θα προλάβει να εγκρίνει την παραγωγή και να δει να κατασκευάζεται το C40.

Όπως ξέρουμε, δεν ήταν το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της, καθώς προηγήθηκε το XC40 Recharge Pure Electric.

Advertisement

Όμως, ήταν το πρώτο που εξελίχθηκε και δημιουργήθηκε εξαρχής ως τέτοιο, καθώς βασίστηκε στην καινούργια πλατφόρμα «CMA» («Compact Modular Architecture») η οποία δημιουργήθηκε από την εταιρεία γι’ αυτόν τον σκοπό.

Advertisement

Η αναβάθμιση
To C40, ως μοντέλο, επικαιροποιήθηκε σε σύντομο χρονικό διάστημα από την επίσημη παρουσίασή του. Αυτό δεν ήταν απαραίτητο σε ό,τι αφορά στον σχεδιαστικό τομέα -το μοντέλο ήταν σύγχρονο και καινούργιο. Όμως, ήταν επιβεβλημένο να αλλάξει σε δομικά στοιχεία του για να γίνει πιο αποδοτικό.

Η Volvo έχει στον εταιρικό αξιακό κώδικά της και την προστασία του περιβάλλοντος -πέραν της παρεχόμενης ασφάλειας σε επιβάτες και λοιπούς χρήστες του δρόμου. Η μετατροπή της σε έναν κατασκευαστή αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων εκπληροί αυτό τον σκοπό. Όμως, αυτό δεν αρκεί, χρειάζεται η διαρκής εξέλιξη.

Advertisement

Το C40 άλλαξε αναγκαστικά. Τι σημαίνει αυτό; Ότι οι άνθρωποι της σουηδικής εταιρείας βελτίωσαν την τεχνολογία και δημιουργήσαν πιο αποδοτικά συστήματα. Συστήματα που αφορούν τόσο στις μπαταρίες όσο και στους ηλεκτροκινητήρες με τους οποίους εφοδιάζεται το μοντέλο.

Η εκδοχή Recharge Pure Electric Twin Motor AWD, δηλαδή η ισχυρότερη αυτού, έχει επωφεληθεί από τη συγκεκριμένη εξελικτική διαδικασία. Θυμίζουμε ότι πριν η μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύς του έφτανε τους 408 ίππους. Το ίδιο ισχύει και τώρα.

Πριν μας ψέξετε ότι κάναμε για λάθος, ας εξηγήσουμε. Το τετρακίνητο C40 διαθέτει στον εμπρός άξονα τον καινούργιο ασύγχρονο ηλεκτροκινητήρα που έχουν δημιουργήσει οι μηχανικοί του Τμήματος Έρευνας και Εξέλιξης της εταιρείας και κατασκευάζεται στην πόλη Skövde (Σουηδία).

Αυτός αποδίδει 150 ίππους και μέγιστη ροπή 250 Νm και συνδυάζεται με τον αναβαθμισμένο σύγχρονο μόνιμου μαγνήτη που υπάρχει στο πίσω μέρος. Η μέγιστη ισχύς του τελευταίου φτάνει τους 258 ίππους και η μέγιστη ροπή του τα 420 Nm.

Η μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύς τους είναι 408 ίπποι και η μέγιστη συνδυαζόμενη ροπή φτάνει τα 670 Nm. Σε σχέση με ό,τι αφορούσε αρχικά στη συγκεκριμένη εκδοχή του μοντέλου, η μέγιστη ισχύς είναι ταυτόσημη, ενώ η μέγιστη ροπή είναι αυξημένη κατά 10 Nm (ήταν 660 Nm).

Η διαφορά τώρα είναι η εξής: Πριν, η τετρακίνητη έκδοση του C40 40 Recharge Pure Electric διέθετε δύο σύγχρονους ηλεκτροκινητήρες μόνιμου μαγνήτη. Καθένας από αυτούς απέδιδε 204 ίππους και 330 Nm μέγιστη ροπή, αντιστοίχως.

Αναβαθμισμένες είναι και οι μπαταρίες ιόντων λιθίου του οχήματος. Πλέον, η ονομαστική ενεργειακή χωρητικότητά τους είναι 82 kWh και η πραγματική 79 kWh (αρχικά, ήταν 78 kWh και 75 kWh, αντίστοιχα).

Οι άνθρωποι της Volvo βελτίωσαν και τη διαχείριση ενέργειας των συσσωρευτών. Σε συνδυασμό με τους πιο αποδοτικούς ηλεκτροκινητήρες και σε ό,τι αφορά σε αυτή που χρειάζονται για να κινούν το αυτοκίνητο, η μέση τυποποιημένη κατανάλωση είναι 17,4 kWh/100 χλμ. (αντί 19,8 kWh/100 χλμ.).

Το ουσιαστικό, ωστόσο, είναι η αύξηση της αυτονομίας κίνησης σε σχέση με πριν. Η Volvo ανακοινώνει ότι στο C40 Recharge Pure Electric Twin Motor AWD αυτή φτάνει τα 550 χλμ. με μια πλήρη φόρτιση, δηλαδή έχει αυξηθεί κατά 100 χλμ. σε σχέση πριν. Αναμφισβήτητα, ο αριθμός είναι εντυπωσιακός.

Με την ευκαιρία βελτίωσης των δομικών στοιχείων του αυτοκινήτου, οι άνθρωποι της εταιρείας αναβάθμισαν και την ικανότητα φόρτισής του σε ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος. Τώρα, αυτό μπορεί να γίνει σε παροχή έως και 205 kW (αντί των έως και 150 kW, συγκριτικά). Σε μια τέτοια περίπτωση οι μπαταρίες του φορτίζουν από το 10%-80% σε περίπου 28 λεπτά της ώρας.

Άλλαξε και η οδική συμπεριφορά του;
Όχι. Απλά και ξεκάθαρα. Το διευκρινίζουμε εξαρχής. Όμως, χρειάζεται να διευκρινίσουμε τι εννοούμε.

Κοιτώντας το C40 Recharge, γενικά ως μοντέλο, καταλαβαίνεις ότι έχει σχεδιαστεί και κατασκευαστεί για να είναι όσο το δυνατόν πιο απλό και πρακτικό. Το πεντάθυρο coupe αμάξωμά του είναι λιτό αισθητικά, όπως απαιτεί η καθημερινότητα και η φιλοσοφία των Σουηδών.

Το λιτό εμπρός μέρος του, με τα χαρακτηριστικού σχήματος LED φώτα ημέρας και το ευμέγεθες εταιρικό σήμα της Volvo, είναι τυπικό και άμεσα αναγνωρίσιμο ακόμη και από μακριά.

Το ίδιο ισχύει και για πίσω, όπου τα φώτα, η έντονα κεκλιμένη διαμόρφωση της οροφής με την προσαρτημένη αεροτομή στην άκρη της και το σχετικά μικρών διαστάσεων εκεί τζάμι συνιστούν ένα ιδιότυπο σύνολο το οποίο δείχνει κομψό.

Ο SUV χαρακτήρας του ενισχύεται από το μαύρο προστατευτικό πλαστικό που περιβάλλει το αμάξωμα. Μάλιστα, η Volvo ανακοινώνει ότι η γωνία προσέγγισης είναι 20,1 μοίρες, η γωνία ράμπας 16,2 μοίρες και η γωνία διαφυγής 26,6 μοίρες. Πέραν αυτών, το αυτοκίνητο μπορεί να διεξέλθει από υδάτινο πέρασμα βάθους 45 εκατοστών.

Στο εσωτερικό του, η εικόνα της απλότητας είναι επίσης προφανής. Όλα μοιάζουν να περιστρέφονται γύρω από την κεντρική οθόνη αφής 9,0 ιντσών μέσω της οποίας πραγματοποιούνται σχεδόν όλες οι επιμέρους λειτουργίες του συστήματος πολυμέσων.

Η σύμπραξη της Volvo με την Google είναι προφανής, ωστόσο υπάρχει η δυνατότητα διασυνδεσιμότητας και Apple CarPlay.

Εμπρός από τον οδηγό, στον πίνακα οργάνων, είναι τοποθετημένη έγχρωμη οθόνη 12,3 ιντσών στην οποία αυτός δύναται να επιλέγει τις ενδείξεις και πληροφορίες που επιθυμεί κάθε φορά.

Τα καθίσματα είναι σχετικά σφιχτά σε αίσθηση και επενδεδυμένα από ανακυκλωμένο υλικό, το οποίο καλύπτει και μεγάλο ποσοστό του εσωτερικού. Στο πίσω μέρος, ο ωφέλιμος χώρος είναι καλός για δύο ενήλικες και μόνο υψηλόσωμοι θα έχουν θέμα με το διαθέσιμο ύψος.

Η πανοραμική οροφή που υπάρχει δεν το μειώνει περαιτέρω. Όμως, η ορατότητα προς πίσω είναι περιορισμένη και ο χώρος αποσκευών μικρότερος από όσο θα θέλαμε. Πάντως, υπάρχει αποθηκευτικός χώρος 31 λίτρων και στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου («frunk»).

Η ανάρτηση του τετρακίνητου C40 Recharge Pure Electric είναι σχετικά σφιχτή, τόσο επειδή έχει να ανταπεξέλθει στο σχετικά μεγάλο βάρος των 2.185 κιλών όσο και στην αυξημένη ισχύ.

Εμπρός, αποτελείται από γόνατα τύπου MacPherson με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδο και πίσω υπάρχει διάταξη πολλαπλών συνδέσμων όπως και αντιστρεπτική ράβδος. Στην πράξη, είναι αρκετά αποτελεσματική και παρέχει άνεση στους επιβάτες.

Η ισχύς των 408 ίππων ίσως να μην ακούγεται «πολλή» για ό,τι ισχύει πλέον σε ένα ηλεκτροκίνητο όχημα. Ωστόσο, η εφαρμογή της -και ιδίως η απόδοση της ροπής- γίνεται με τέτοιο τρόπο που είναι αντιπροσωπευτικός ενός sports car!

H επιτάχυνση του C40 Recharge Pure Electric Twin Motor AWD είναι τόσο άμεση και έντονη που χρειάζεται προσοχή από τον οδηγό, τουλάχιστον στην αρχή.

Αυτό δεν αφορά μόνο στην επιτάχυνση από στάση αλλά και στη ρεπρίζ. Το αυτοκίνητο αυξάνει με πολύ γρήγορο ρυθμό την ταχύτητά του και (ο οδηγός) πρέπει να την εκτιμά σωστά εάν αποφασίσει να κινηθεί με σβέλτο ρυθμό, ιδίως σε δρόμο με απανωτές στροφές.

Στον αντίποδα αυτής της κατάστασης, το αυτοκίνητο διαθέτει και σύστημα «one pedal drive» το οποίο έχει έντονη τροχοπέδη για πιο αποτελεσματική ανάκτηση ενέργειας. Όταν ο οδηγός το συνηθίσει, μπορεί να κινείται εντός πόλης χρησιμοποιώντας μόνο το δεξί πεντάλ για μεγάλο χρονικό διάστημα της διαδρομής.

Η κατανάλωση ενέργειας του αυτοκινήτου επηρεάζεται σημαντικά από τον ρυθμό κίνησης. Η μέση τιμή που μετρήσαμε ήταν 24,3 kWh/100 χλμ. Τέλος, το σύστημα πέδησης επιβραδύνει έντονα και αποτελεσματικά το σχετικά βαρύ όχημα και το επίπεδο θορύβου στο εσωτερικό είναι χαμηλό.

Το C40 C40 Recharge Pure Electric Twin Motor AWD διακρίνεται σε κάθε τομέα του χωρίς να το φανερώνει, πόσο μάλλον να το διατυμπανίζει. Αρχικά, σε ελκύει με την κομψότητά του αλλά στη συνέχεια σου επιτρέπει να εκπλαγείς. Πώς; Με το να έχεις τη δυνατότητα να το ανακαλύψεις.

Είναι καλοκατασκευασμένο, με πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού και υψηλό επίπεδο ασφάλειας. Είναι ένα αυτοκίνητο που θα σε ηρεμεί και «είναι εκεί» όποτε το χρειαστείς. Είναι ένα Volvo.

H Volvo Car Hellas προσφέρει τριετή εργοστασιακή εγγύηση (ή για 100.000 χλμ.) η οποία μπορεί να επεκταθεί στα πέντε χρόνια (ή για 100.000 χλμ.). Επίσης, οι μπαταρίες του αυτοκινήτου καλύπτονται από εγγύηση κατασκευαστή για οκτώ χρόνια ή για 160.000 χιλιόμετρα.

Τεχνικά χαρακτηριστικάVolvo C40 Recharge Pure Electric Twin Motor AWD 408 PS

Κινητήρας: Δύο ηλεκτροκινητήρες, ασύγχρονος εμπρός, σύγχρονος μόνιμου μαγνήτη πίσω
Μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύς: 408 PS
Μέγιστη συνδυαζόμενη ροπή: 670 Nm
Χωρητικότητα μπαταρίας: 82 kWh (Ονομαστική)
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο μίας σχέσης
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 4,7 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/δοκιμής: 17,4 kWh/100 km/24,3 kWh/100 km
Αυτονομία εργοστασιακή: 550 km («WLTP»), 580 km (Πόλη, «WLTP»)
Εκπομπές CO2: 0
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.440/1.873/1.591 mm
Μεταξόνιο: 2.702 mm
Βάρος: 2.185 kg
Χώρος αποσκευών: 413-1.205 lt
Τιμή: Από 63.364 ευρώ («PURE»)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δείτε από κοντά και οδηγήστε το Volvo EX30
H Volvo… βαρέθηκε την Polestar
Αυτό το Volvo θα μπορούσε να φέρει την επανάσταση