Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Ηλεκτρικά

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Στα χέρια μας το ηλεκτρικό Volkswagen ID.3

  • newsautoteam

Η Vοlkswagen αφήνει πίσω της κάθε παλιά συνήθεια και γυρίζει σελίδα με μια εμφατική επανεκκίνηση. Οδηγούμε λοιπόν, το αυτοκίνητο που θα πρωταγωνιστήσει στη νέα εποχή της: το ηλεκτρικό ID.3.

Βλέπεις τι έχουν προσπαθήσει να πετύχουν και καταλαβαίνεις αμέσως γιατί προσπάθησαν να το κάνουν. Κάθε άλλο παρά σύμπτωση είναι το γεγονός πως το εσωτερικό του ID.3 φέρνει στο μυαλό την Apple και την Tesla. Στη συνείδηση του αγοραστικού κοινού το όνομα της Apple αποτελεί τον ορισμό της κομψότητας στις ηλεκτρονικές συσκευές, ενώ αυτό της Tesla ορίζει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Και το ID.3 έχει φτιαχτεί για το ευρύ αγοραστικό κοινό ακριβώς όπως στο παρελθόν τα Beetle και Golf.

 

Στην Ελλάδα το ηλεκτρικό VW ID.3 (τιμές)

 

Οι αναλογίες και οι καθαρές μινιμαλιστικές λεπτομέρειες εκφράζουν ξεκάθαρα ένα σύγχρονο ύφος. Χάρη στο μεγαλύτερο κατά 100 mm μεταξόνιο σε σχέση με αυτό του Golf η καμπίνα είναι ιδιαίτερα ευρύχωρη και το πορτμπαγκάζ φτάνει τα ικανοποιητικά 385 lt. Ομως ακόμα και στο καλά εξοπλισμένο αυτοκίνητο που οδηγούμε, έχεις την αίσθηση ότι θα μπορούσε να υπάρχει λίγο περισσότερο χρώμα και κάποιες πιο εκλεπτυσμένες επιφάνειες. Τα υλικά που χρησιμοποιούνται στις πιο φτωχές εκδόσεις μάλιστα είναι πιο κοινότoπα και η ατμόσφαιρα από το χρωματικό παιχνίδι σε αποχρώσεις του γκρι δεν ενθουσιάζει το μάτι. Το ID.3 είναι τόσο απλοποιημένο και μινιμαλιστικό όσο θα άρμοζε στο iCar, όμως η τυπική κομψότητα των προϊόντων της Apple έχει χαθεί κάπου στη μετάφραση. Ακόμα και έτσι, όμως, κάποια αδιάφορα πλαστικά δεν είναι ικανά να μειώσουν τις προσδοκίες. Εν μέσω του «Dieselgate» το αφεντικό της Tesla, Elon Musk, είχε αναφέρει ότι η Volkswagen θα μπορούσε να εκμεταλλευτεί αυτή τη σκοτεινή περίοδο για να αλλάξει κατεύθυνση και να ποντάρει σε ένα καθαρό, ηλεκτρικό μέλλον. Η αλήθεια είναι πως δεν είχε και άλλη επιλογή. Και κάπως έτσι, σήμερα βρισκόμαστε πίσω από το τιμόνι του ID.3 νιώθοντας το ίδιο προνομιούχοι και τυχεροί όσο αυτοί που οδήγησαν πρώτοι το Beetle και το Golf Mk1.

Μπαίνοντας μέσα αντικρίζεις το αρκετά φορτωμένο πολυλειτουργικό τριάκτινο τιμόνι, την παραλληλόγραμμη οθόνη οργάνων στο μέγεθος ενός μεγάλου iPhone και τη μεσαία έγχρωμη οθόνη αφής με τα πέντε κουμπιά και τους τέσσερις ρεοστατικούς διακόπτες – την πιο πρόσφατη εμμονή της VW, που εντούτοις δεν προσφέρει την πρακτικότητα των κλασικών συρόμενων χειριστηρίων. Αφού πατήσεις τον διακόπτη εκκίνησης πρέπει να περιστρέψεις στη θέση Drive τον παχύ επιλογέα που βρίσκεται στην κολόνα του τιμονιού και να είσαι μετρημένος στο πάτημα του γκαζιού. Στην παρούσα φάση η μόνη διαθέσιμη μπαταρία είναι αυτή των 58 kWh, ενώ θα ακολουθήσουν μεγαλύτερες και μικρότερες εκδόσεις. Η πλατφόρμα MEB είναι τύπου σκέιτμπορντ, με τις μπαταρίες μεταξύ των δύο αξόνων για βέλτιστη χωροταξική εκμετάλλευση και κατανομή βάρους. Ο ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένος πίσω και τροφοδοτεί τους αντίστοιχους τροχούς μέσω μετάδοσης μονής σχέσης. Η ισχύς φτάνει τους 204 PS, ενώ η ροπή των 31,6 kgm είναι ακαριαία διαθέσιμη και τα καταφέρνει εξαιρετικά απέναντι στα 1.794 kg βάρους του ID.3. Η ησυχία που κυριαρχεί, καθώς και η γεμάτη επιτάχυνση από κάθε ταχύτητα είναι δύο στοιχεία που πρέπει να συνηθίσεις. Το μεσαίο ID.3 επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 7,3’’, που σημαίνει ότι είναι 1,1’’ πιο αργό από το νέο Golf GTI με το χειροκίνητο κιβώτιο.

Ομως ενώ το GTI σε βάζει στη δράση μέσα από ένα κρεσέντο ήχων, δονήσεων και αλλαγών σχέσεων, ο ηλεκτρικός αδελφός του μεταβάλλει τα κινητικά του δεδομένα με τόση ευκολία σαν να αψηφά την ορμή και τη βαρύτητα. Αυτό είναι το μεγάλο ταλέντο των ηλεκτρικών: σε κάνουν να αισθάνεσαι ότι κινείσαι επάνω σε ένα λεπτό στρώμα αέρα και εξαπολύουν φουλ επίθεση σε ένα πετάρισμα των βλεφάρων, χωρίς συμπλέκτες, χωρίς αλλαγές ταχυτήτων, χωρίς κόφτες. Το ID.3 συνδυάζει την έντονη επιτάχυνση με την εξαιρετική ησυχία στην κύλιση. Ο μόνος ήχος που μπορείς να ακούσεις είναι το στρίγκλισμα από τα ελαστικά, αν αποφασίσεις να πιέσεις το ηλεκτρικό VW στις στροφές. Σε αντίθεση με τα Renault Zoe και Nissan Leaf που βγάζουν έναν υπερβολικά ήπιο χαρακτήρα, το ID.3 έχει ένα σαφώς πιο ζωντανό και ενθουσιώδες ύφος. Πάντως η ανάρτηση δείχνει κάπως σφιχτή στις έντονες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Οχι σε βαθμό που θα ενοχλήσει, όμως η ενδοτικότητα της απόσβεσης θυμίζει περισσότερο αυτοκίνητο με σπορ διάθεση παρά ένα απλό καθημερινό μοντέλο. Επιπλέον στις χαμηλές ταχύτητες, μεταξύ 40-80 km/h, η αμεσότητα του τιμονιού με το μεταβλητό βήμα δεν είναι τόσο ζωντανή. Από την άλλη πλευρά, ο κύκλος στροφής είναι εξαιρετικός καθώς φτάνει τα 10,2 m, όμως το τιμόνι χρειάζεται μια επιπλέον πλήρη περιστροφή απ’ άκρη σ’ άκρη σε σχέση με αυτό του Golf GTI. Τα φρένα είναι αποτελεσματικά ακόμα και όταν ζεσταθούν, ωστόσο το πεντάλ έχει μια κάπως αδιάφορη αίσθηση. Πάντως ο υπεύθυνος εξέλιξης, Frank Welsch, τονίζει πως ακόμα εκκρεμούν κάποιες τελικές ρυθμίσεις. «Παρά το γεγονός πως το αυτοκίνητο βρίσκεται στη γραμμή παραγωγής, οι μικρές ρυθμίσεις που έχουν στόχο την περαιτέρω βελτίωση δεν σταματούν ποτέ».

Υπάρχουν τέσσερα προγράμματα οδήγησης (Eco, Comfort, Sport και Individual), τα οποία επιδρούν στο τιμόνι, στην απόκριση του κινητήρα, στον ήχο, στο Cruise Control, στον φωτισμό και τον κλιματισμό, ενώ υπάρχει και δυνατότητα εξατομίκευσης των παραπάνω έξι παραμέτρων, μέσω όμως ενός μενού με πολλά βήματα που δεν κολακεύουν τη χρηστικότητα. Ακόμα πιο περίπλοκη είναι η ρύθμιση της λειτουργίας του Travel Assist, του συστήματος που προσφέρει αυξημένες δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης και το οποίο θα υπάρχει επίσης στο Golf GTI. Το σύστημα έχει πλήρη πρόσβαση στα φρένα και τον κινητήρα, ενώ μπορεί να διατηρεί το αυτοκίνητο εντός της λωρίδας του, με την προϋπόθεση πως η διαγράμμιση είναι απόλυτα ευκρινής. Επιπλέον το ID.3 έχει την ικανότητα να κινείται αυτόνομα σε διασταυρώσεις, όμως δεν έχει ενεργοποιηθεί ακόμα η λειτουργία για αυτόματη στάση και εκκίνηση στα φανάρια. Φυσικά ένα πρωινό με το ID.3 δεν είναι αρκετό για να διαπιστώσουμε την πραγματική αυτονομία ή να δοκιμάσουμε τις διαφορετικές μεθόδους φόρτισης, η οποία μπορεί να διαρκέσει από 35 λεπτά σε ταχυφορτιστή 100 kW έως και περίπου δέκα ώρες σε μια απλή οικιακή πρίζα. Επίσης χρειάζεται αρκετό διάστημα συμβίωσης για να δεις τον πραγματικό αντίκτυπο των μεγάλων γυάλινων επιφανειών στο ενεργειακό ισοζύγιο. Είναι σίγουρο ότι το σύστημα κλιματισμού θα έχει δύσκολο έργο σε συνθήκες έντονης ζέστης και κατά συνέπεια θα επιβαρύνει αρκετά τις μπαταρίες. Μια άλλη ερώτηση που θα απαντηθεί με τον χρόνο είναι αν τελικά οι ρεοστατικοί διακόπτες είναι κάτι που συνηθίζεις. Ελπίζουμε να είναι έτσι.

Σε δυναμικό επίπεδο το ID.3 υπερέχει σαφώς των περισσότερων αντιπάλων του. Είναι πολύ πιο καλοφτιαγμένο από το Tesla Model 3 και έχει καλύτερη αναλογία παροχών/τιμής σε σχέση με την BMW i3, όμως θα πρέπει να αποδείξει την ικανότητά του απέναντι στα πολύ έξυπνα Hyundai Kona Electric και Kia e-Niro. Πάντως σε αυτό το ID.3 προπαραγωγής οι βασικές παράμετροι δείχνουν σωστά φροντισμένες. Το ID.3 δείχνει ώριμο, ικανό και άκρως ποθητό.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: ΜΟΝΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΜΑΓΝΗΤΗ, 204 PS, 31,6 kgm
ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 58 kWh
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΜΟΝΗΣ ΣΧΕΣΗΣ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΠΙΣΩ
0-100 KM/H: 7,3’’
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 160 km/h
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ: 420 km
CO2: 0 g/km
ΒΑΡΟΣ: 1.794 kg

Διαβάστε ακόμα

Στην Ελλάδα το ηλεκτρικό VW ID.3 (τιμές)

To VW ID.3 ξεπερνά την εργοστασιακή αυτονομία (+video)

Η Τesla ετοιμάζει ανταγωνιστή για το VW ID.3

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto