Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Kia EV6 GT AWD 585 PS, 77 kWh

Ελλάδα 21:34
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Kia EV6 GT AWD 585 PS, 77 kWh

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Kia EV6 GT AWD 585 PS, 77 kWh

ΔΟΚΙΜΕΣ

Αν σας έλεγαν μέχρι πριν από μερικά χρόνια ότι ένα Kia θα απέδιδε 585 άλογα και θα έπιανε τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 3,5 δευτερόλεπτα, θα το πιστεύατε;

Advertisement
Advertisement

Αν μιλούσαμε για ένα συμβατικό μοντέλο με θερμικό κινητήρα, ίσως και όχι. Ωστόσο, στα ηλεκτρικά τα άλογα βγαίνουν πολύ πιο εύκολα προσφέροντας εκρηκτικές επιδόσεις. Για όσο τους επιτρέπει η μπαταρία τους.

Μία τέτοια περίπτωση είναι και το EV6 GT, το οποίο είναι ισχυρότερο κατά 260 ίππους από την «απλή» τετρακίνητη έκδοση που ακολουθεί ή αν προτιμάτε 356 άλογα πιο δυνατό από την πισωκίνητη με το ένα μοτέρ. Όπως και να το κάνουμε πρόκειται για εντυπωσιακές διαφορές ισχύος για ένα GT με όλη τη σημασία της λέξης.

Καταρχήν, αποκλείεται να μη γυρίσεις να κοιτάξεις το ισχυρότερο και ταχύτερο αυτοκίνητο που έχει κατασκευάσει ποτέ η Kia. Ειδικότερα όταν είναι κατάμαυρο με τις κιτρινοπράσινες δαγκάνες να ξεχωρίζουν πίσω από τους τεράστιους τροχούς των 21 ιντσών με τα χαμηλοπρόφιλα 40άρια λάστιχα.

Advertisement
Advertisement

Ογκομετρικά το GT δεν διαφέρει από τα EV6 που έχουμε δοκιμάσει, ενώ αισθητικά υπάρχουν κάποιες αεροδυναμικές βελτιώσεις (το αμάξωμα είναι ελάχιστα χαμηλότερο κατά 5 χλστ.) και τα απαραίτητα λογότυπα.

Η ίδια αύρα επικρατεί και στο διάκοσμο με τα σπορ καθίσματα με τις κίτρινες ραφές, το νέο τιμόνι και τις διάφορες GT λεπτομέρειες να αποτυπώνονται σε αρκετά σημεία.

Advertisement

Οι βασικές διαφοροποιήσεις κρύβονται όμως κάτω από το αμάξωμα το οποίο είναι πιο βαρύ κατά 110 κιλά από το EV6 των 356 ίππων και φτάνει περίπου τους 2,2 τόνους.

Το βάρος του GT γίνεται αντιληπτό από τα πρώτα χιλιόμετρα που θα το οδηγήσεις και από τις πρώτες στροφές. Είναι ένα ηλεκτρικό που προσφέρει εξαιρετικές επιταχύνσεις ανάλογες ενός supercar με τα δύο μοτέρ να επικοινωνούν ιδανικά μεταξύ τους.

Advertisement

Μάλιστα, στο Eco πρόγραμμα το εμπρός απεμπλέκεται για βέλτιστη κατανάλωση. Στα άλλα δύο προγράμματα, τα Normal και Sport (σ.σ. η διαφορά από το ένα στο άλλο είναι ιδιαίτερα αισθητή), έχει πιο συμμετοχικό ρόλο.

Όταν επιλεγεί από το διακόπτη στο τιμόνι το προφίλ GT η κατανομή είναι σχεδόν ισόποση και ταυτόχρονα νιώθεις το EV6 να αγριεύει και να μπορεί να τα βάλει με οποιοδήποτε supercar στον ανοιχτό δρόμο.

Αλλά και στις στροφές στρίβει σαν τρένο ακολουθώντας τη σωστή γραμμή. Αυτό όμως που μπορεί να σε συγκρατήσει περισσότερο δεν είναι η πρόσφυση του EV6 GT, αλλά αυτή η αίσθηση του βάρους. Α, να μην ξεχάσω να αναφερθώ και στην επιλογή τριών διαφορετικών τεχνητών ήχων με επίσης τρία επίπεδα έντασης.

Advertisement

Προσωπικά, είχα επιλέξει το πιο μπάσο ήχο στην ελάχιστη έντασή του, περισσότερο για να σπάσω την ηλεκτρική αφωνία και να αντιλαμβάνομαι καλύτερα τον ρυθμό της επιτάχυνσης.

Μηχανολογικά το πίσω μοτέρ του απλού EV6 AWD έχει μπει στον εμπρός άξονα του GT με ισχύ 218 ίππων. Το πίσω ηλεκτρομοτέρ είναι καινούργιο, σύγχρονο μόνιμου μαγνήτη, με πολλές αναβαθμίσεις για να αποδίδει 367 ίππους.

Και κάπως έτσι η μέγιστη συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 585 ίππους και η ροπή τα 740 Nm χαρίζοντας ένα «0-100» σε 3,5 δλ. και μία πολύ υψηλή για ηλεκτρικό τελική 260 χλμ./ώρα.

Η μπαταρία είναι ίδια με αυτή του EV6 AWD, στις 77,4 kWh και με μία φόρτιση προσφέρει 424 χιλιόμετρα. Προφανώς, μια μεγαλύτερη να ωφελούσε την αυτονομία αλλά θα πρόσθετε αρκετά περισσότερα κιλά στο ήδη ευτραφές GT.

Στο πίσω άξονα υπάρχει ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό με χαρακτηριστικά torque vectoring για ανεξάρτητη κατανομή στο κάθε -πίσω- τροχό.

Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι το GT έχει ένα μπλοκέ E-LSD πίσω διαφορικό που δίχως τα ηλεκτρονικά δεσμά αφήνει την ουρά του να γωνιάσει για όσο αντέχεις.

Για να εμπλακεί το Drift Mode και η κίνηση να περνά μόνο στους πίσω τροχούς θα πρέπει να τραβήξεις ταυτόχρονα και τα δύο paddles για κάτι περισσότερο από τρία δευτερόλεπτα και εφόσον έχεις από πριν απενεργοποιήσει το ESC.

Και το λέω αυτό διότι στο ξεκίνημα ή στις χαμηλές ταχύτητες μπορείς να το διασκεδάσεις. Από εκεί και πέρα, αν δεν βρίσκεσαι σε «ελεγχόμενο» περιβάλλον, τότε θα πρέπει να το λέει η ψυχή σου για να «παίξεις» με το βαρύ GT που μαζεύει ταχύτητα δίχως να το καταλάβεις.

Εννοείται πως ένα βαρύ ηλεκτρικό GT διαθέτει και δυνατά φρένα με αεριζόμενους δίσκους 380/ 360 χλστ. εμπρός/πίσω που έχουν πολύ καλή απόδοση και αποτελεσματικότητα.

Το ηλεκτρομηχανικό τιμόνι έχει κοντύτερο λόγο κρεμαγέρας, ενισχυμένη είναι η ανάρτηση (πίσω πολλαπλοί σύνδεσμοι, με πιο χοντρές αντιστρεπτικές) με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ που ελέγχουν με βέλτιστο τρόπο τις κινήσεις του αμαξώματος με τεχνολογία αντιβύθισης στο φρενάρισμα και στην επιτάχυνση

Τα επίπεδα άνεσης είναι σχετικά καλά για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου αλλά αν υπήρχε ένα πιο comfort πρόγραμμα θα μπορούσε να είναι καλύτερη. Πάντως, ταιριάζει στο GT χαρακτήρα του EV6, το οποίο είναι λίγο πιο άνετο -π.χ. από τη Mustang Mach-E GT– στην καθημερινή χρήση, όντας λιγότερο hardcore. Εδώ θα βρείτε πολύ χρήσιμη και τη λειτουργία i-Pedal επιλέγοντας την από τα paddles στο τιμόνι.

Εν κατακλείδι, το EV6 GT είναι αυτό που λέει, αλλά και αυτό που φαίνεται από το μέγεθος του και το τρίμετρο μεταξόνιο του. Είναι ένα GT για τον ανοιχτό δρόμο που καταπίνει σχεδόν ότι βρει στο διάβα του. Όπως όλα τα μοντέλα του είδους του υπάρχει ένα θέμα με την κατανάλωση που κυμαίνεται στις 30 kWh/100 χλμ.

Μικρό το κακό, αν είχαμε να κάνουμε με ένα συμβατικό GT, ένα με θερμικό μοτέρ που μπορεί να ταϊστεί ξανά μέσα σε λίγα λεπτά. Ωστόσο, όταν έχουμε να κάνουμε με ένα ηλεκτρικό, όπως το EV6 GT, που προσφέρει λίγα παραπάνω από τα 300 χιλιόμετρα πραγματικής αυτονομίας, τότε υπάρχει ένας σχετικός περιορισμός.

Αλλά, έτσι έχουν τα πράγματα με όλα τα καλά. Ζητούν κάτι παραπάνω… Και ίσως να έχουν μικρή σημασία για όποιον θέλει να οδηγεί ένα πραγματικά ξεχωριστό ηλεκτρικό, που να είναι ταχύτατο και ναζιάρικο και να προκαλεί σοκ και δέος ακόμη και σε ένα Tesla.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ – Kia EV6 GT AWD (585 PS, 77 kWh)
Συνδυαστική ισχύς/ ροπή: 585 PS / 740 Nm
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα εμπρός/ πίσω: 218 PS / 367 PS
Ροπή ηλεκτροκινητήρα εμπρός/ πίσω: 255 Nm / 390 Nm
Χωρητικότητα μπαταρίας, OBC: 77,4 kWh, 11 kW (AC), 240 kW (DC)
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 1 σχέσης
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 3,5 sec
Τελική ταχύτητα: 260 km/h
Μεικτή κατανάλωση εργοστασιακή, δοκιμής: 20,6 kWh/100 km, 30 kWh/100 km
Αυτονομία εργοστασιακή, δοκιμής: 424 / 320 χλμ.
Βάρος: 2.200 kg
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.695×1.890×1.550 mm
Μεταξόνιο: 2.900 mm
Χώρος αποσκευών: 480-1.260 lt (+frunk: 20 lt)
Τιμή (με επιδότηση): από 75.990 ευρώ (από 65.990 ευρώ με τη επιδότηση και έκπτωση)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Kia EV9 384 PS AWD
Πρώτη επαφή με το Hyundai Ioniq 5 N
Δοκιμή: Lexus RX 500h F Sport Performance