Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | COTY 2023

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Kia EV6 Long Range RWD 229 PS

  • Νίκος Μαρινόπουλος (nm@newsauto.gr), Φωτ.: Χρήστος Καραγιωργάκης

Μετά την τετρακίνητη έκδοση του EV6 έφτασε και η ώρα να δοκιμάσουμε και αυτή που έχει ένα μοτέρ λιγότερο.

Το EV6 δεν είναι μόνο ένα από τα πιο ολοκληρωμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της αγοράς αλλά ίσως το καλύτερο που να ανταποκρίνεται στην σχέση αξία/ τιμής. Σόρρυ, Tesla.

Δεν είναι μόνο η space σχεδίαση αυτή που σε κερδίζει στο EV6. Είναι το γενικότερο τεχνολογικό του ταπεραμέντο που σε βάζει αμέσως σε ένα κλίμα που ηλεκτρίζει. Από την πρώτη κιόλας στιγμή που θα βρεθείς πίσω από το τιμόνι του μπαίνεις στην πρίζα αντικρίζοντας το μεταμοντέρνο ταμπλό με τις δύο οθόνες 12,3 ιντσών.

Ακόμη και αν αυτή η διάταξη πέρασε λίγο αργότερα στο νέο Sportage και με πιο μετά σε lite έκδοση στο επερχόμενο Niro, συνεχίζει να εντυπωσιάζει στην πρώτη της εκτέλεση. Κάτι η multimode σειρά από τους εναλλασσόμενους διακόπτες αφής, κάτι το κυρτό ψηφιακό πάνελ, κάτι η φαρδιά κονσόλα με το μεγάλο βάθος και την περίσσεια χώρου, κάτι…

Βασικά είναι πολλά εκείνα που χρειάζονται για να ξεχωρίσουν ένα διάκοσμο από τα ειωθότα. Και πέρα από το high-tech κόκπιτ το EV6 είναι ένα ηλεκτρικό crossover με οικογενειακούς χώρους. Όλοι οι επιβάτες βολεύονται με άνεση, υπάρχουν όλες οι ανέσεις συνδεσιμότητας, ενώ τα 490 λίτρα του χώρου αποσκευών αρκούν και περισσεύουν για το ταξίδι δίχως τα μπαγκάζια να μπλέκονται με το καλώδιο χάρη στο frunk των 50 λίτρων που υπάρχει μπροστά.

Δεν θα σας κουράσω άλλο, αφού όλα αυτά τα έχουμε αναφέρει στην δοκιμή μας με την τετρακίνητη έκδοση των 325 ίππων. Το EV6 της δοκιμής μας έχει την ίδια μπαταρία των 77,4 kWh με την βασική διαφορά πως έχει μόνο ένα ηλεκτρικό μοτέρ στον πίσω άξονα. Στην πράξη δεν θα καταλάβετε την διαφορά παρά μόνο στην βίαιη εκκίνηση ή σε κάποια ανηφόρα με βρεγμένο οδόστρωμα.

Γενικά, κινείστε ήρεμα δεν θα σας λείψει σχεδόν ποτέ το μπροστινό μοτέρ, ενώ οι πιο σβέλτοι θα νιώσετε ελαφρώς την ουρά να αποσταθεροποιείται σε κάθε απότομο βύθισμα του πεντάλ. Όσο για τις επιδόσεις παραμένουν «ηλεκτρικές» καλύπτοντας με το παραπάνω τους απαιτητικούς, ενώ στο θέμα της αυτονομίας τα πράγματα είναι ακόμη καλύτερα αφού μπορεί κανείς να έχει στην διάθεσή του 450+ χιλιόμετρα (εξαρτάται βέβαια από το στιλ οδήγησης του καθενός).

Ολοκληρώνοντας θεωρώ πως όποιος θέλει να αποκτήσει ένα EV6 δεν θα πρέπει να τον προβληματίζει ιδιαίτερα η απουσία του μπροστινού ηλεκτρικού μοτέρ. Τουναντίον, θεωρώ πως το πισωκίνητο είναι πιο ισορροπημένο με ελαφρώς μικρότερη κατανάλωση ενέργειας και συνάμα αυξημένη αυτονομία. Και το κυριότερο είναι πως κοστίζει και ένα «τάληρο» λιγότερο από το τετρακίνητο EV6.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ – ΚΙΑ EV6 Long Range RWD (229 PS, 77,4 kWh)
Ισχύς, Ροπή ηλεκτροκινητήρα: 228 PS / 350 Nm
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 1 σχέσης
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 7,3 sec
Τελική ταχύτητα: 185 km/h
Χωρητικότητα μπαταρίας: 77,4 kWh
On board φορτιστής: 10,5 kW
Μεικτή κατανάλωση εργοστασιακή / δοκιμής: 16,5 / 18 kWh/100 km
Αυτονομία εργοστασιακή/ δοκιμής: Έως 528 / 455 km
Βάρος: 1.985 kg
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.680×1.880×1.550 mm
Μεταξόνιο: 2.900 mm
Χώρος αποσκευών: 490-1.300 lt (+52 μπροστά)
Τιμή: 57.990€ (με έκπτωση και επιδότηση 49.990€)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Οδηγούμε το νέο Kia Niro στη Γερμανία
Δοκιμή: Kia Sportage 1.6T 180 PS 2WD 7DCT
Συγκριτική δοκιμή: Kia EV6 AWD vs Ford Mustang Mach-E RWD vs VW ID.4 GTX

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto