ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Kia EV9 384 PS AWD

Ελλάδα 12:57
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμή: Kia EV9 384 PS AWD

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Kia EV9 384 PS AWD

ΔΟΚΙΜΕΣ

Έχει μπάνικη εμφάνιση, επταθέσιους χώρους, όλες τις τεχνολογικές ανέσεις, δύο μοτέρ για τετρακίνηση, επιδόσεις GT και 500 χιλιόμετρα με μία φόρτιση. Τι άλλο να ζητήσεις από έναν ηλεκτρικό Χάλκ;

Advertisement
Advertisement

Δεν είναι απλά το πιο εντυπωσιακό Kia που έχει υπάρξει μέχρι τώρα, αλλά μία τρανή απόδειξη για τα τεράστια άλματα που έχουν κάνει οι Κορεάτες.

Αν έχετε βαρεθεί τα Tesla, τα Land Rover, τα BMW και τα Mercedes, τότε αυτό είναι το πιο ευρύχωρο, επταθέσιο ηλεκτρικό SUV που ψάχνετε. Το μόνο πρόβλημα είναι πως δεν θα μπορείτε να κινηθείτε πουθενά δίχως να τραβήξετε την προσοχή.

Θα πρέπει να είσαι πολύ βαθιά βυθισμένος στις σκέψεις σου για να μην αντιληφθείς πως πέρασε από δίπλα σου αυτό το τεράστιο SUV που σε αντίθεση με τον πράσινο Χάλκ έχει ένα ιδιαίτερο ματ μπλε. Ίσως και να σκεπτόσουν τι λογαριασμούς έχεις να πληρώσεις ή τι ώρα τελειώνουν τα παιδιά το φροντιστήριο…

Advertisement
Advertisement

Ειδάλλως είναι σχεδόν αδύνατο να μην πρόσεξες όλο αυτό τον όγκο που ξεπερνά σε μήκος τα πέντε μέτρα και φτάνει κοντά το μπόι σου.

Αν σώνει και καλά έπρεπε να περιγράψω το EV9 με μία λέξη, τότε αυτή θα ήταν μία: μπάνικο! Από μπροστά το βλέμμα σου καρφώνεται στη μεγάλη, σχεδόν κάθετη μάσκα με  ακροβολισμένα LED, ενώ πίσω υπάρχει ένα πολύ όμορφο εφέ με τις κολόνες να στενεύουν προς τα πίσω.

Advertisement

Και παρά τον boxy όγκο του, το EV9 καταφέρνει να δείχνει άκρως ελκυστικό και διαφορετικό από οτιδήποτε κυκλοφορεί στους ελληνικούς δρόμους. Ειδικότερα στην GT Line έκδοση εξοπλισμού της δοκιμής μας.

Advertisement

Το σχεδιαστικό τμήμα της Kia απλά έδωσε τα ρέστα του προσθέτοντας έξυπνες λεπτομέρειες, όπως είναι οι αυτόματα προεκτεινόμενες λαβές στις πόρτες, οι ράγες της οροφής, οι αεροδυναμικές ζάντες με το «KIΛ» κ.α., ευτυχώς, υπάρχουν κανονικοί εξωτερικοί καθρέπτες και όχι οι προαιρετικές κάμερες.

Ταυτόχρονα, τα μαύρα γυαλιστερά  πλαστικά που τρέχουν στα πλαϊνά και τα τόξα των φτερών λειτουργούν ως ένα τρικ που κρύβει τον όγκο ενός αμαξώματος που απέχει από το έδαφος 17,7 εκατοστά.

Εξίσου εντυπωσιακός είναι και ο ποιοτικός διάκοσμος (με μεγάλο ποσοστό χρήσης βιώσιμων υλικών, όπως ανακυκλωμένα υλικά από υφάσματα, πλαστικά μπουκάλια κ.α.) με τους αχανείς χώρους. Ξεκινώντας από το ταμπλό υπάρχουν τρεις οθόνες πίσω από ένα ενιαίο πάνελ.

Advertisement

Συγκεκριμένα, υπάρχουν δύο μεγάλες οθόνες, η μία στο ρόλο του πίνακα οργάνων προσφέροντας όλες τις πληροφορίες που χρειάζεσαι και η άλλη στο ρόλο της touch-screen. Ενδιάμεσα υπάρχει και μία μικρότερη 5,3 ιντσών για τον λεπτομερή έλεγχο του κλιματισμού.

Ωστόσο, η θέση της δεν είναι και τόσο εργονομική αφού στο οπτικό σου πεδίο παρεμβάλλεται η στεφάνη του τιμονιού. Έτσι, το καλύτερο (και το ασφαλέστερο) που έχει να κάνει κανείς να επιλέγει τις ρυθμίσεις από τους φυσικούς διακόπτες ή από τους απτικούς στη βάση της οθόνης.

Το μενού του συστήματος infotainment είναι απλουστευμένο και το μαθαίνεις γρήγορα, ενώ η οθόνη έχει όμορφα γραφικά και πολύ γρήγορη απόκριση. Πολύ βολικοί είναι και οι διακόπτες πάνω στο τιμόνι με την ωραία λαβή, οι οποίοι είναι φυσικοί και ευτυχώς όχι αφής.

Εξίσου βολικό είναι και το κυλινδρικό volume ενώ στα συν είναι και manual αναζήτηση για ραδιοφωνικούς σταθμούς. Στο κάτω μέρος υπάρχουν δύο διακόπτες, ένας Drive Mode για την επιλογή των προφίλ οδήγησης (Eco, Sport, Normal, My Drive) και ένας Terrain Mode (Mud, Sand ή Snow) για κίνηση μακριά από την άσφαλτο.

Πίσω και δεξιά από το τιμόνι βρίσκεται o επιλογέας της κίνησης με ενσωματωμένο το διακόπτη εκκίνησης (EV). Είναι βολικός και εύχρηστος για να τον συνηθίσεις πολύ εύκολα.

Επίσης, τα paddles στο τιμόνι λειτουργούν για την επιλογή των τεσσάρων βαθμίδων έντασης της ανάκτησης ενέργειας προσφέροντας και λειτουργία i-Pedal.

Το EV9 είναι από τα αυτοκίνητα που εκτός του οδηγού (που μαζί με τον συνοδηγό έχει στη διάθεση του αλά business ηλεκτρικά κλιματιζόμενα καθίσματα, ηλεκτρική ρύθμιση θερμαινόμενου τιμονιού κ.α.) τα χαίρονται και όλοι οι άλλοι. Ίσως και περισσότερο, όντας αποδεσμευμένοι από το καθήκον της οδήγησης….

Χάρη στην επταθέσια (2+3+2) είναι ότι πρέπει για μια οικογένεια όταν στα μάτια των μικρών παιδιών η καμπίνα μοιάζει σαν το απόλυτο playroom με άπειρους χώρους για μικροαντικείμενα.

Υπάρχουν σχεδόν τα πάντα, θύρες για USΒ για να φορτίζουν οι συσκευές, θήκες για τα παιχνίδια και τα παγουρίνα, αεραγωγοί με τα χειριστήρια στην οροφή για βέλτιστη διάχυση αέρα, πολλαπλές ρυθμίσεις με το πάτημα ενός διακόπτη για όλα τα καθίσματα.

Αξιοσημείωτο είναι πως οι πίσω δύο θέσεις, οι οποίες αναδιπλώνονται πολύ εύκολα, έχουν πολύ χώρο πάνω από τα κεφάλια και αρκετό για τα γόνατα ακόμη και για ενήλικες. Όσο για τα παιδιά, μοιάζει με την τέλεια κρυψώνα για να απομονωθούν με την ησυχία τους.

Τώρα, οι μεγαλύτεροι θα πρέπει να γνωρίζουν ότι στο μπροστινό καπό υπάρχει ένα frunk χωρητικότητας 90 λίτρων (52 στις τετρακίνητες εκδόσεις, όπως της δοκιμής μας), ιδανικό για την αποθήκευση των καλωδίων φόρτισης ή ότι άλλο χωράει.

Όσο για το κανονικό πίσω πορτμπαγκάζ προσφέρει 828 λίτρα στην πενταθέσια διάταξη, ενώ όταν η 3η σειρά είναι ανεπτυγμένη η χωρητικότητα μειώνεται στα 333 λίτρα. Ακόμη και έτσι, οι χώροι παραμένουν σούπερ.

Ελπίζω να μη σας κούρασα με τα εσωτερικά χαρίσματα του EV9, επειδή είχα άλλα τόσα να σας πω. Αλλά πάμε στο ζουμί και στην πρώτη ερώτηση που έχουν σχεδόν όλοι για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Πόσα χιλιόμετρα βγάζει; Χαλαρά, μια 500άρα, αφού η τεράστια μπαταρία των σχεδόν 100 kWh είναι η σωστή από ενεργειακής άποψης για να μετακινεί τους 2,6 τόνους του αμαξώματος.

Το πολύ θετικό είναι πως η εξελιγμένη E-GMP πλατφόρμα 800V διασφαλίζει βέλτιστη διαχείριση ενέργειας με αποτέλεσμα το EV9 να καταναλώνει κατά μέσο όρο περίπου 22-25 kWh, ανάλογα βέβαια με το στιλ/ προφίλ οδήγησης και το φορτίο/ επιβάτες που υπάρχουν κάθε φορά.

Αφενός, ο οδηγός δεν θα ζητήσει τίποτα παραπάνω από το απίστευτο ευκολοδήγητο EV9 και τα δύο ηλεκτρομοτέρ που συνδυαστικά αποδίδουν 385 ίππους και που προσφέρουν εξαιρετικές ρεπρίζ ωθώντας αγόγγυστα το EV9.

Ακόμη και μέχρι την τελική του κατασκευαστή, όταν η επιτάχυνση αποδίδεται ομαλά και δίχως τα αχρείαστα ενοχλητικά kicks, π.χ. όπως σε ένα Tesla Model Y.

Κατά  βάση το EV9 είναι πισωκίνητο (εδώ μπαίνουν και οι χιονοαλυσίδες, αν έχετε μόνο ένα σετ), ενώ όταν το απαιτήσουν οι συνθήκες εμπλέκεται ακαριαία και το μπροστινό μοτέρ.

Κάτι που θα αρέσει στους οδηγούς είναι ότι υπάρχει επιλογή αναπαραγωγής ενός τεχνητού ήχου σε τρεις εντάσεις. Προσωπικά, επέλεξα τη μεσαία ένταση (υπάρχει και off) που βοηθά να αντιλαμβάνεσαι και τον ρυθμό της επιτάχυνσης.

Όσο για τα φρένα, απλά είναι εντυπωσιακά για το πως «κοκαλώνουν» όλο αυτό τον όγκο. Ένας όγκος που είναι τρομερά καλοστημένος -τηρουμένων πάντοτε των αναλογιών- και ελεγχόμενος γεμίζοντας με απόλυτη εμπιστοσύνη τον οδηγό στις κλειστές στροφές.

Η ανάρτηση είναι απλή δίχως ηλεκτρονικά ή πνευματικά συμπληρώματα που ενδεχομένως θα ανέβαζαν ψηλότερα την τιμή πώλησης. Προσφέρει τα απαιτούμενα επίπεδα άνεσης και μόνο στους πολύ χάλια δρόμους θα ζητήσεις λίγο καλύτερη απορροφητικότητα. Αλλά ας μην ξεχνάμε και το βάρος αφού μόνο η μπαταρία ξεπερνά κατά πολύ το μισό τόνο.

Ταυτόχρονα, στο ταξίδι το EV9 είναι απλά αρχοντικό με εξαιρετική ποιότητα κύλισης και απουσία σοβαρών αεροδυναμικών θορύβων (σ.σ. ο αεροδυναμικός συντελεστής είναι Cd: 0,28).

Εδώ θα εκτιμήσετε και την υψηλή ικανότητα DC φόρτισης που φτάνει τα 240 kW και που στο ταξίδι και σε ιδανικές συνθήκες μπορεί να δώσει πάνω από 200 χλμ. μέσα σε περίπου ένα τέταρτο της ώρας.

Στο δια ταύτα: δεν ξέρω για εσάς, αλλά το EV9 θεωρώ πως είναι ένα από τα πιο ενδιαφέροντα μοντέλα που δοκίμασα τελευταία.  Ναι, είναι γοητευτικά χοντροκομμένο, όσο και ευκολοδήγητο. Τόσο όσο χρειάζεται για να σε κάνει να νιώθεις ξεχωριστός πίσω από το τιμόνι του, με το μόνο βασικό πρόβλημα να είναι η αναζήτηση θέσης στάθμευσης.

Προσθέστε τους τεράστιους επταθέσιους (προαιρετικά εξαθέσιους) χώρους που θα τους χαρεί δεόντως η φαμίλια, τα ισορροπημένο setup, τις τετρακίνητες επιδόσεις και τη μεγάλη αυτονομία με μία φόρτιση και έχετε ένα πακέτο που δικαιολογεί σε πολύ μεγάλο βαθμό τα χρήματα που απαιτούνται.

Τουλάχιστον, για όποιον τα έχει και όποιον μπορεί να τα διαθέσει…

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Kia EV9 AWD GT-Line 384 PS 99,8 kWh
Ηλεκτροκινητήρας: 1 ανά άξονα 192 PS/350 Νm, σύγχρονος μόνιμου μαγνήτη
Συνδυασμένη ισχύς, ροπή: 385 PS, 700 Nm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Χωρητικότητα μπαταρίας, OBC: 99,8 kWh, 11 kW (AC), 240 kW (DC)
Κιβώτιο: Αυτόματο μίας σχέσης
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 5,3 sec
Τελική ταχύτητα: 200 km/h
Μέση κατανάλωση (εργοστασιακή/ δοκιμής): 22,8 / 24 kWh/100 km
Αυτονομία (εργοστασιακή/ δοκιμής): 505 / 500 χλμ.
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 5.015×1.980×1.780 mm
Μεταξόνιο: 3.100 mm
Βάρος: 2.664 kg
Χώρος αποσκευών: 52 (frunk)/ 333 (7θεσιο)/ 828 (5θέσιο)/ 2.318 (αναδιπλωμένα) lt
Τιμή: Από 81.000 ευρώ (από 77.000 ευρώ το πισωκίνητο RWD)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Toyota Prius Plug-in Hybrid
Δοκιμή: BMW i5 eDrive40
Δοκιμή: Audi Q8 55 e-tron quattro