Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoChoice: PHEV

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Jeep Renegade 1.5 Τ e-Hybrid

  • Γιώργος Σκευοφύλαξ (gs@newsauto.gr), Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης

Το Renegade παραμένει το μικρότερο των Jeep. Είναι επιτυχημένο χάρη στο χαρακτηριστικό του στυλ, το χαμηλό κόστος λειτουργίας και τους χώρους του ενώ οι περισσότεροι αγοραστές επιλέγουν το απλό σύστημα μετάδοσης κίνησης στους εμπρός τροχούς.

Το μικρότερο SUV της Jeep παραμένει μια δημοφιλής επιλογή χάρη στον μοναδικό χαρακτήρα του.

Το Renegade είχε, και έχει, να δείξει κάτι ξεχωριστό στην κατηγορία, από όλα τα άλλα SUV. Βλέπετε είναι ένα πραγματικό downsized 4×4, όχι ένα supermini «ντυμένο» σαν 4×4. Το ανανεωμένο Jeep Renegade, έχει πολλές αναβαθμίσεις και όχι ένα απλό facelift.

Τι νέο υπάρχει λοιπόν;

Οι περισσότεροι δεν θα προσέξουν πολλά με την πρώτη ματιά. Η Jeep λέει ότι οι σχεδιαστές της έχουν φέρει το νέο Renegade, πολύ κοντά στο ολοκαίνουργιο Wrangler, κάτι, που φαίνεται πιο έντονα στα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω (LED) και τη σχεδίαση της μάσκας. Επιπλέον είναι και τα 171 χιλιοστά της απόστασης από το έδαφος, που του δίνουν μία macho εμφάνιση και μας προκαλούν να βγούμε στον πρώτο χωματόδρομο, που θα βρούμε  για εξερεύνηση.

H έκδοση e-Hybrid ξεχωρίζει μόνο από το διακριτικό πράσινο «e» στην πίσω πόρτα και το διαφορετικό μότο: There is only one earth (παράφραση του: There is only one Jeep).

Στις αλλαγές, που δεν φαίνονται η έκδοση e-Hybrid της δοκιμής μας συνδυάζει τον turbo κινητήρα βενζίνης των 1.500 κυβικών που αποδίδει 130 ίππους και 240 Nm ροπής, με έναν συμπαγή ηλεκτροκινητήρα ενσωματωμένο στο κιβώτιο DCT. Ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί να αποδώσει επιπλέον έως και 15 kW (20 ίππους), με τη λειτουργία e-Boost.

Η τεχνολογία e-Hybrid προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική κίνηση σε χαμηλές ταχύτητες, σε ελιγμούς στάθμευσης ή κατά το… ρολάρισμα (coasting). Το συνδυασμό συμπληρώνει το νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DCT) 7 σχέσεων, το οποίο, σύμφωνα με την Jeep συμβάλλει στη μείωση ως και -13%g/km CO2 στο μικτό κύκλο WLTP σε σύγκριση με το προηγούμενο συμβατικό σύστημα μετάδοσης κίνησης.

Είναι τόσο δυναμικό και μέσα;

Η Jeep εξακολουθεί να θέλει να μας θυμίζει, ότι το Renegade ανήκει στην μεγάλη αμερικάνική οικογένεια. Προσθέτει κάθε τόσο και μερικά… χαριτωμένα χαρακτηριστικά και λεπτομέρειες που μας πηγαίνουν στο Willys, στην περιπέτεια και την ιστορία, όπως στο περίγραμμα των ηχείων (με το σχήμα από το μπροστινό μέρος του) για παράδειγμα. Ακόμη και τα πατάκια έχουν και αυτά συνθήματα για το περιβάλλον και την προστασία του κάτι που βρήκαμε  υπερβολικό.

Βέβαια αυτό που δεν άρεσε σε εμάς άλλοι το βρήκαν έξυπνο και μοντέρνο ενώ ενθουσιάστηκαν και με τις κρυμμένες λεπτομέρειες και τα σκίτσα που θυμίζουν την συγγένεια με το πρώτο Jeep. Ίσως αυτό είναι και το μυστικό του Renegade. Έχει προσωπικότητα.

Η θέση οδήγησης είναι λίγο ιδιαίτερη (αλλά δεν απαιτεί προσαρμογή). Κάθεστε ψηλά (φυσικά) και βλέπετε σε πρώτο πλάνο, το ταμπλό και το καπό να εκτείνεται μπροστά σας μαζί με ένα τιμόνι με χοντρή στεφάνη.

Τα καθίσματα είναι μαλακά και άνετα ενώ τα μεγάλα παράθυρα σας βοηθούν να βλέπετε έξω και να μπαίνει φως στο εσωτερικό του Jeep. Ο χώρος για τα πόδια στο πίσω μέρος είναι καλός για παιδιά και για επιβάτες κανονικού μεγέθους. Οι ψηλοί θα αντιμετωπίσουν τις πλάτες των εμπρός καθιμάτων, αλλά οι τετράγωνες (blog) διαστάσεις δίνουν αρκετό χώρο για τους ώμους και το κεφάλι θυμίζοντας τις αμερικανικές καταβολές του μοντέλου.

To infotainment Uconnect των 8,4 ιντσών (στον μοντέλο Upland της δοκιμής μας) κλέβει την παράσταση είναι αρκετά εύκολο στη χρήση, έχει καλή ευκρίνεια και αίσθηση απόκρισης.

Με το infotainment να έχει μεγαλώσει, μοιραία τα χειριστήρια του συστήματος κλιματισμού, έχουν κατέβει χαμηλά και έχουν σχεδόν χαθεί, οπότε τα ρυθμίζετε μόνο σε στάση, ή μέσω της οθόνης.

Η ποιότητα των υλικών είναι καλή, με ένα συνδυασμό από μαλακά (στα σημεία που ακουμπάμε) και σκληρά υλικά (εκεί που δεν αγγίζουμε). Από τα πατάκια (από ανακυκλωμένο PVC) μέχρι τα καθίσματα και την οροφή, το εσωτερικό διαθέτει εκτεταμένη χρήση ανακυκλωμένων υλικών βιώσιμης προέλευσης.

Τα καλύμματα (από ύφασμα Seaqual και βινύλιο), χρησιμοποιούν ένα φιλικό προς το περιβάλλον σκληρυντικό, ενώ η εσωτερική ταπετσαρία οροφής είναι κατασκευασμένη από 100% ανακυκλωμένο πλαστικό PET, καθώς και περιβλήματα από ανακυκλωμένα πλαστικά.

Για τις καθημερινές μετακινήσεις ή τις εκδρομές, το νέο Jeep Renegade διαθέτει πολλαπλές αποθηκευτικές λύσεις για όλα όσα χρειαστείτε στην διαδρομή σας: Από την υποδοχή για smartphone στην κεντρική κονσόλα μέχρι το νέο δίχτυ στο ίδιο σημείο που μπορεί να χωρέσει ένα iPad mini.

Ο χώρος αποσκευών έχει επίπεδο δάπεδο φόρτωσης (351 ή 1.297 λίτρα με τα καθίσματα διπλωμένα), ενώ μπορείτε να και φορτώσετε ογκώδη αντικείμενα με ευκολία χάρη στα διαιρούμενα πίσω καθίσματα (40:20:40).

Πως είναι στο δρόμο;

Το Jeep e-Hybrid της δοκιμής μας συνδυάζει τετρακύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1.500 κ.εκ. με turbo που αποδίδει 130 ίππους (240 Nm ροπής), με έναν συμπαγή ηλεκτροκινητήρα (20 ίππων) ενσωματωμένο στο κιβώτιο DCT. Οι 150 ίπποι στο σύνολό τους κινούν ήπια και ομαλά το 1.420 κιλών Jeep.

Το ξεκίνημα γίνεται με την ηλεκτρική ενέργεια, αθόρυβα και αποτελεσματικά, μόλις η ταχύτητα ανέβει μπαίνει στο… παιχνίδι και το θερμικό μοτέρ (κύκλου Miller). Αν πιέσετε για άμεση επιτάχυνση, η εισαγωγή του βενζινοκινητήρα γίνεται με μία καθυστέρηση. Για το «κόμπιασμα» ευθύνεται μάλλον το αυτόματο κιβώτιο, που δείχνει να «διστάζει να επιλέξει» ταχύτητα. Το ίδιο συμβαίνει και με το kick down, ή όταν πιέζετε πολύ για να επιταχύνει. Η Jeep δίνει 9,7 δευτερόλεπτα για το «0-100» και 191 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας.

Στην πόλη και τον αυτοκινητόδρομο οι αλλαγές είναι πολύ ομαλές, ακόμα κι αν χρησιμοποιείτε τη χειροκίνητη λειτουργία (το κάνετε με το μοχλό, δεν υπάρχουν paddles). Μοναδική ακουστική «ενόχληση» οι αεροδυναμικοί ήχοι από σχεδόν κάθετο παρμπριζ και τους καθρέφτες. Ο θόρυβος από τον κινητήρα μένει εκτός καμπίνας. Άλλωστε με τη βοήθεια του ηλεκτροκινητήρα, το θερμικό μοτέρ δουλεύει με χαμηλές στροφές. Έτσι η κίνηση γίνεται ήπια και ήσυχα, χωρίς θόρυβο ή κραδασμούς και πάνω από όλα με οικονομία.

Η κατανάλωση καυσίμου σύμφωνα με την Jeep είναι 5,7 λτ./100 χλμ., ενώ στη δοκιμή μας είδαμε στο όργανο μέτρησης από 6,1 ως 7,3 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

Σε επαρχιακό δρόμο με στροφές, το τιμόνι του Renegade σας δίνει αρκετές πληροφορίες και είναι άμεσο στις αντιδράσεις. Δεν γέρνει πολύ και οι αναρτήσεις σας δίνουν μία αίσθηση ασφάλειας και κρατούν τις κακοτεχνίες του δρόμου εκτός καμπίνας. Σε αυτό βοηθούν και οι 17άρες ζάντες και τα ελαστικά με υψηλό  προφίλ που φιλτράρουν τις ανωμαλίες.

Συστήματα Ασφάλειας

Το Renegade είναι σχεδιασμένο προκειμένου να προσφέρει περισσότερες από 60 κατ’ επιλογή δυνατότητες ασφάλειας και προστασίας, μεταξύ αυτών και Forward Collision Warning-Plus, LaneSense, Departure Warning-Plus, Adaptive Cruise Control, Park Sense, Blind Spot Monitoring, Rear Cross-path detection, Traffic Sign Recognition και Intelligent Speed Assist.

Συμπέρασμα

Το μικρότερο SUV της Jeep είναι μια δημοφιλής επιλογή με τον αρκετά μοναδικό χαρακτήρα του. Σε μια κατηγορία που όλα τα Crossover ή και ψευδο-SUV είναι σχεδόν ίδια και με λιγότερη προσωπικότητα από την φωνή στο σύστημα πλοήγησης, το Renegade φαίνεται και είναι διαφορετικό. Δεν είναι ένα crossover που θα αγοράσετε ορθολογικά – είναι πιθανώς το μόνο αυτοκίνητο στην κατηγορία του που είναι μια αγορά με την καρδιά.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ – Jeep Renegade 1.5 Τ 150hp e-Hybrid
Κινητήρας: 1.469 cc με σύστημα mild hybrid 48V
Ισχύς: 130 PS + e Motor 20 PS
Ροπή: 240 Nm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,7 sec
Τελική ταχύτητα: 191 km/h
Μεικτή κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 5,7 l/100 km / 6,9 l/100 km
Εκπομπές CO2: 130 gr/km
Βάρος: 1.420 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.236/ 1.805/ 1.684 mm
Μεταξόνιο: 2.570 mm
Χώρος αποσκευών: 391 lt
Τιμή: από 32.500 €

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Jeep Renegade: Με αγάπη από τη Βραζιλία
Jeep: Νέες υβριδικές εκδόσεις για Renegade και Compass (Τιμές)
56ο Easter Jeep Safari: Η μεγάλη ετήσια γιορτή της Jeep

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto