Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Hyundai i20 N

Ελλάδα 15:25
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Hyundai i20 N

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Hyundai i20 N

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το i20 N δεν έχει τίποτε να κρύψει. Είναι όλα όσα μπορείς να δεις και να υποθέσεις. Μία μηχανή που προσφέρει ανόθευτη οδηγική απόλαυση,  που εξαργυρώνει στο έπακρο το κάθε της γραμμάριο για το σκοπό που κατασκευάστηκε από τo Ν Division.

Advertisement
Advertisement

Άπαξ και βρεθείς πίσω από το τιμόνι του i20 N θα ακούσεις πολλά. Ευχές και κατάρες μαζί. Από το «κουκλί φίλε, καλή διασκέδαση» έως και το «πω τον που, κοίτα τι οδηγεί» και άλλα πολλά. Θαυμασμός και ζήλια. Ενθουσιασμός και φθόνος. Αυτά για όσους δεν έχουν το κλειδί του i20 N στην τσέπη τους (έστω και για μία εβδομάδα όπως το newsauto team), της πρώτης μικρής βολίδας της Hyundai που έφτασε με σκοπό να αποκαθηλώσει το βασιλικό Ford Fiesta ST. Θα τα καταφέρει;

Με την σκόνη του ράλι Ακρόπολις να έχει κάτσει καλά-καλά, το i20 N προκαλεί απ’ όπου και αν περάσει. Άλλωστε θα ήταν αδύνατο να σου ξεφύγει από το βλέμμα ένα οποιοδήποτε Ν, για την περίσταση το i20 Ν με ένα φουλ αεροδυναμικό πακέτο (σπόιλερ, εισαγωγές αέρα, αεροτομή για downforce 20 κιλών στα 200 χλμ./ώρα, πίσω διαχύτης, κ.α.), το οποίο υπερθεματίζεται από το χαρακτηριστικό γαλάζιο με τις κόκκινες ρίγες χαμηλά και τα -για την περίσταση του event στα Μέγαρα, δεν προσφέρονται στον πελάτη- αυτοκόλλητα Ν στις πόρτες.

Advertisement
Advertisement

Πως είναι η θέα από το σπορ κάθισμα (με ενσωματωμένα προσκέφαλα) σε ένα ζωηρό διάκοσμο με γαλάζιες ραφές και λεπτομέρειες; Έντονα… Ακροπολική. Βολεύεσαι μονομιάς και εκτιμάς την καλή πλευρική στήριξη, ενώ το τιμόνι έχει γεμάτη λαβή και πολλούς διακόπτες. Το μάτι πέφτει στους δύο γαλάζιους με το Ν απ’ όπου υπάρχει άμεση πρόσβαση στα προφίλ οδήγησης (Eco, Normal, Sport, N, N Custom) και ένα μεγάλο εύρος παραμετροποίησης. Ακόμη και το τι κάνει ο κάθε διακόπτης.

Όσο για τον κόκκινο δεν αφορά σε κάποιας μορφής boost, αλλά στην λειτουργία rev-match που συγχρονίζει/ανεβάζει τις σ.α.λ. στα κατεβάσματα ταχυτήτων του κιβωτίου. Υπερπλήρης είναι η πληροφόρηση από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 10,25’’ με στοιχεία για τη ροπή, την ισχύ, την πίεση turbo, το φορτίο g,το γυρολόγιο κ.α. Εντυπωσιακά δεδομένα, αλλά η αλήθεια είναι πως όταν κινείσαι γρήγορα, το νου σου τον έχεις στον δρόμο και όχι στο Performance Driving Data System.

Advertisement

Flat-power.
Έτσι χαρακτηρίζουν την λειτουργία του μοτέρ οι Κορεάτες. Πράγματι, ο turbo 1.600άρης είναι ένας κινητήρας που δουλεύει έτσι όπως θα έπρεπε να λειτουργούν όλοι. Δεν αναφέρομαι στην ισχύ του, αλλά στην απόλυτα γραμμική λειτουργία του με τέτοια ροπή που μπορείς να κινείσαι σε μικρές ανηφόρες της πόλης με πολύ μεγαλύτερη σχέση από ότι θα περίμενες. Φυσικά, όπως σε κάθε κινητήρα καύσης, έτσι και αυτός φορτσάρει ψηλότερα, όχι και τόσο αφού ξεκινάς να έχεις μία γεμάτη επιτάχυνση από τις μεσαίες σ.α.λ..

Advertisement

Το καταπληκτικό από κάθε άποψη τετρακύλινδρο μοτέρ αποτελεί απόρροια των αναβαθμίσεων που έχουν γίνει, όπως μεταξύ άλλων ο μεγαλύτερος στροβιλοσυμπιεστής, το ενισχυμένο ψυγείο/ intercooler, η υψηλότερη πίεση ψεκασμού 350 bar, ο φουλ μεταβλητός χρονισμός CVVD κ.α.. Όσον αφορά στα νούμερα η ισχύς είναι στους 204 ίππους (από τις 5.500 σ.α.λ.), η ροπή στα 275 Nm (από τις 1.750 σ.α.λ., με overboost στα 304 Nm), το 0-100 χλμ./ώρα στα 6,2” και η τελική στα 230 χλμ./ώρα.

Σας αρέσει το ποπ κορν; Άλλο πράγμα να το απολαμβάνεις καθήμενος στο κάθισμα μιας κινηματογραφικής αίθουσας και άλλο στο σπορ του i30 N. Αναφέρω το τελευταίο επειδή τα σκασίματα από τις διπλές του απολήξεις δεν θα τα ακούσεις από τη μονή του i20 N. Στοιχείο διαφοροποίησης; Ίσως και να ισχύει αυτό αφού το Fiesta ST έχει ένα πιο ηχηρό ταπεραμέντο.

Advertisement

Το i20 N παράγει ένα πιο στρωτό racing ήχο που μεταβάλλεται ανάλογα με τα οδηγικά προφίλ N-Grin και στο πιο hot απολαμβάνεις το γουργουρητό (όχι σκασίματα) όπως αρμόζει σε μια μικρή βολίδα. Κάτι που θα αρέσει στους gadget-άκηδες είναι τα LED προειδοποίησης στο «κόκκινο» ή σε όποια τιμή επιθυμεί ο οδηγός να θέσει. Όπως είπαμε υπάρχει πλήρης παραμετροποίηση σε πολλές λειτουργίες από την επιλογή Custom για την απόκριση του μοτέρ, την μεταβλητή ενεργή εξαγωγή, την παρεμβατικότητα του ESC, το Rev-Match, την κρεμαγιέρα κ.α.

Το i20 N είναι αυτό που φαίνεται.
Ένα καυτό hot-hatch που κινείται ταχύτατα στην ευθεία και διασχίζει τις ανοιχτές καμπές σα βέλος. Στο ταξίδι το θετικό είναι πως δεν σου παίρνει… τα αυτιά, αλλά μην περιμένετε και την άνεση ενός κανονικού i20. Κάτι που ισχύει και για την απόσβεση της ανάρτησης, με το νέο πιο σφιχτό συνδυασμό ελατηρίων/ αμορτισέρ και τα 10 χιλιοστά πιο κοντά στην άσφαλτο.

Οι Κορεάτες λένε πως είναι ένα every day αυτοκίνητο. Δεν θα διαφωνήσω, αν το προηγούμενο σου αυτοκίνητο ήταν κάποιο σπορ, αλλά μην περιμένετε την άνεση ενός GTI. Ειδικότερα με το Performance Pack, με τις 18άρες ζάντες και τα Pirelli P Zero νούμερο 245/40.

Και επειδή τα χρόνια δεν μας πήραν ακόμη… θα λέγαμε πως η ανάρτηση (ενισχυμένη με πίσω «διπλό» κοίλο ημιάκαμπτο και μεγαλύτερης διατομής αντιστρεπτικές) πάει γάντι στο σύνολο του i20 N. Είναι σφιχτή; Ναι, όσο πρέπει ώστε το αυτοκίνητο να σου δίνει την εντύπωση πως στρίβει πάνω σε ράγες και δίχως στις φουρκέτες να βγάζει μούτρα.

Ακόμη και αν τσιμπήσεις φρένο μέσα στην στροφή (για αυτό υπάρχει μέχρι και βαθμονόμηση για πάτημα με το αριστερό πόδι!). Γενικότερα το i20 N μοιάζει να αγνοεί προκλητικά τον ορισμό της υποστροφής χάρη στο μηχανικό μπλοκέ. Με τα ηλεκτρονικά στην θέση sport θα γλιστρήσεις λίγο παραπάνω, αλλά αν θες να παίξεις θα πρέπει να τα απενεργοποιήσεις πλήρως.

Ακόμη και έτσι, ακόμη και αν επιδιώξεις με τιμονιά/μεταφορά βάρους την υπερστροφή η ουρά θα ανοίξει την τροχιά της μέχρι ένα ορισμένο σημείο. Για να το θέσω αλλιώς: με την ίδια ταχύτητα, στην ίδια στροφή θα γλιστρήσει λιγότερο από του Fiesta ST επιβεβαιώνοντας πως το i20 N έχει λίγο πιο απόλυτο στήσιμο. Και για να μην παρεξηγηθώ.

Το καθένα έχει την χάρη του με το i20 N απλά να σημαδεύεις την κορυφή της στροφής και να βγαίνεις ταχύτατα από αυτή. Ίσως και ταχύτερα. Για αυτό ότι «ταρζανιά» θες να κάνεις, θα την κάνεις με περισσότερα χλμ./ώρα. Όσο για τις κλίσεις στις στροφές… ποιες κλίσεις;

Μία τόσο καλοκουρδισμένη μηχανή οδηγικής απόλαυσης με διάφορες ενισχύσεις στο σασί, φυσικά και έχει ως σύμμαχο ένα εξαιρετικό κιβώτιο, τόσο σε κλιμάκωση όσο και στην σβελτάδα του επιλογέα. Πολύ ορθό σε timing το rev-match, υπάρχει και το launch-control για τους «κοντράκηδες».

Το ηλεκτρομηχανικό τιμόνι έχει μια πιο «κοντή» κρεμαγιέρα (με λόγο από 15,0 στο 12,0) για σούπερ πληροφόρηση και σωστό -ίσως και υπερβολικό στην top ρύθμιση- βάρος. Όσο για τα φρένα (με μπροστινούς δίσκους 320 χλστ., +40 από το απλό i20), τους βγάζεις το καπέλο αφού ακόμη και σε ένα γρήγορο ανέβα/κατέβα στο βουνό της Πεντέλης δεν μάσησαν (ή καλύτερα δεν ζεστάθηκαν, δυνατός και ο συμπλέκτης) σχεδόν καθόλου.

Με την κατανάλωση τι γίνεται; Ευχάριστα είναι τα πράγματα αφού το i20 N «καίει» όσο το πατήσεις. Επιλέγοντας τα Eco/ Normal η κατανάλωση μπορεί να συγκρατηθεί εύκολα κάτω από τα 8,0 λίτρα/100 χλμ., ενώ σε νορμάλ συνθήκες θα κυμανθεί μέχρι τα 9,ο. Τώρα, αν το πιέσετε παραπάνω θα ξεπεράσει το 11άρακι, ενώ σε ρυθμούς… ανάβασης έχεις το 13+ στο τσεπάκι.

Στο δια ταύτα.
Κρίμα.
Κρίμα που η Hyundai δεν μπήκε πολύ νωρίτερα στα γρήγορα «μικρά». Αλλά ας μην είμαστε αχάριστοι. Σε μια περίοδο που όλοι την βλέπουν «ηλεκτρικά» οι Κορεάτες τολμούν και διευρύνουν την N γκάμα που ξεκίνησε με το i30 N, με το Kona N και φυσικά το μοντέλο της δοκιμής μας. Και επειδή είμαι από τους τύπους που δεν αφήνουν αναπάντητα τα ερωτήματα, αυτό που έχω να πω είναι πως το Ford Fiesta ST παραμένει ο Βασιλιάς.

Μόνο που αυτή τη φορά θα πρέπει να κάνει χώρο για να θρονιαστεί δίπλα του και το Hyundai i20 N.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Hyundai i20 N
Κινητήρας: Τετρακύλινδρος turbo βενζίνης 1.591 κ.εκ.
Ισχύς: 204 PS στις 5.500-6.000 rpm
Ροπή: 275 Nm στις 1.750-4.500 rpm (overboost: 304 Nm στις 2.000-4.000 σ.α.λ.)
Μετάδοση: Στους μπροστινούς τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 6,2 sec
Τελική ταχύτητα: 230 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 6,9 / 8,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 158 gr/km (WLTP)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.075 x 1.775 x 1.440 mm
Μεταξόνιο: 2.580 mm
Βάρος: 1.265 kg
Χώρος αποσκευών: 352 – 1.165 lt
Τιμή: Από 26.790 €

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Hyundai Kona Hybrid
Δοκιμή: Hyundai Tucson 1.6Τ Full Hybrid
Συγκριτική δοκιμή: Hyundai Bayon 1.0 100 PS vs Seat Arona 1.0 TGI