Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Hyundai Kona Hybrid

Ελλάδα 23:49
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Hyundai Kona Hybrid

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Hyundai Kona Hybrid

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η Hyundai έχει μπει με φόρα σε όλες τις mainstream κατηγορίες της αγοράς, παρουσιάζοντας προτάσεις που μπορούν να διεκδικήσουν πρωτιές και μια από αυτές είναι η υβριδική έκδοση του Kona, με την οποία συμπληρώνεται μια πληρέστατη γκάμα εκδόσεων για το δημοφιλές B SUV της Κορεάτικης εταιρείας.

Advertisement
Advertisement

Με την υβριδική εκδοχή του Kona, η γκάμα των εκδόσεων του μοντέλου της Hyundai γίνεται η πλέον πολυπρόσωπη στην κατηγορία.

Το ότι τα B SUV έχουν ιδιαίτερη πέραση στη σύγχρονη εποχή της ελληνικής αγοράς και όχι μόνο, είναι κάτι που όλες οι εταιρείες πρέπει να διαχειριστούν. Στην προκειμένη περίπτωση, με την επιτυχία από την πρώτη κιόλας περίοδο της διάθεσής του, στα τέλη του 2017, ο δρόμος ήταν στρωμένος για τη Hyundai που το μόνο που είχε να κάνει είναι να προσφέρει ποικιλία εκδόσεων για κάθε γούστο και βαλάντιο. Εδώ έχουμε μπροστά μας, την πλέον mainstream εκδοχή του μοντέλου, με το υβριδικό «πακέτο» κινητήρα και μάλιστα στην ανανεωμένη εκδοχή του Kona.

Advertisement
Advertisement

Το Kona έρχεται με κινητήρα diesel αλλά και ως αμιγώς ηλεκτρικό, έχοντας πάρει πολύ καλές κριτικές σε κάθε περίπτωση. Οι εκδόσεις βενζίνης (από την πλέον «ταπεινή» με τον τρικύλινδρο 1.000άρη και τους 120 ίππους, έως την πλέον δυναμική «Ν» με το 2λιτρο turbo σύνολο των 280 ίππων), έχουν πλέον και μια υβριδική να τις πλαισιώνει. Κάπως έτσι συμπληρώνεται μοναδικά η γκάμα των εκδόσεων του μοντέλου, που συγκεντρώνει πολλές πιθανότητες να «μην αφήσει» τον υποψήφιο αγοραστή να «κοιτάξει» αλλού. Η αισθητική του αμαξώματος μετά και την ανανέωση, είναι ένα σημείο που δεν αφήνει κανέναν ασυγκίνητο.

Αν και σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να θεωρηθεί υπερβολικό, αντικειμενικά το Kona έχει όλα εκείνα τα στοιχεία που το κατατάσσουν ανάμεσα στις πιο σύγχρονες αισθητικά προτάσεις της αγοράς, ανεξαρτήτως κατηγορίας. Η μάσκα εμπρός, έχει πλέον μεγαλύτερο πλάτος για τη σχάρα, στο κέντρο της οποίας δεσπόζει το σήμα της Κορεάτικης εταιρείας. Χωρίς να αλλάξει σημαντικά τα φωτιστικά σώματα του αυτοκινήτου, η όψη του έχει γίνει λιγότερο «ασιάτικη» ερχόμενη πιο κοντά σε αυτό που οι οπαδοί της Ευρωπαϊκής αισθητικής θεωρούν καλοσχεδιασμένο και αποδεκτό.

Advertisement

Αντίστοιχα και στο πίσω μέρος, οι αλλαγές έχουν περισσότερο να κάνουν με την εμφάνιση και λιγότερο –έως καθόλου- με τη λειτουργικότητα, η οποία ήταν έτσι και αλλιώς εξαιρετικού επιπέδου. Από το αυτοκίνητο δεν λείπει τίποτα, ενώ διατηρείται και η «περιπετειώδης» πινελιά της διχρωμίας με τα σκουρόχρωμα τόξα πάνω από τους τροχούς, τα προστατευτικά των μαρσπιέ και τα ανάλογα τμήματα στους προφυλακτήρες. Όλα τα παραπάνω, είναι στο πλαίσιο της ανανέωσης που υπέστη το μοντέλο, κατά το δεύτερο μισό του 2020, με μικρές μεν αλλά ορατές διαφορές από την πρότερη εικόνα του.

Advertisement

Σε ότι έχει να κάνει με το εσωτερικό, οι αλλαγές έχουν περιοριστεί σε ότι έχει να κάνει με την πρακτικότητα, με τη Hyundai να κάνει λόγο για λίγο περισσότερο χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών, στοιχείο που «συνδέεται» με τη διαμόρφωση της πλάτης των εμπρός καθισμάτων. Από εκεί και πέρα, το Kona είναι ακριβώς όπως το ξέραμε- όχι ότι είχε ανάγκη ανανέωσης. Αρκούντως προσεγμένο σε επίπεδο εργονομίας, πλήρως εξοπλισμένο τόσο με στοιχεία παθητικής ασφάλειας, όσο και με εκείνα που αφορούν στην υποβοήθηση της οδήγησης αλλά και την άνεση των επιβατών, το Kona παραμένει στην κορυφή της κατηγορίας στον τομέα.

Η ανανέωση του λογισμικού υποστήριξης του συστήματος ψυχαγωγίας, είναι μια ευπρόσδεκτη αλλαγή που όμως λίγοι θα δουν και ακόμα λιγότεροι θα εκτιμήσουν, μια και λειτουργικά είναι και πάλι παραπάνω από επαρκές (απλά έχει κατακτήσει υψηλότερες τεχνολογικές κορυφές και τις προσφέρει στους επιβάτες του). Οι διαστάσεις του αυτοκινήτου παραμένουν όπως ήταν, με μικρή διαφορά στο ύψος. Συγκεκριμένα, το μήκος είναι 4.165 χιλιοστά και το πλάτος 1.800 χιλ. ενώ το ύψος είναι 1.650 (ήταν 1.550) και το μεταξόνιο 2.600 χιλιοστά.

Advertisement

Τούτων λεχθέντων, οι εσωτερικές διαστάσεις του μοντέλου παραμένουν ικανοποιητικές, με επάρκεια διαθέσιμου ύψους για μεγάλα αναστήματα ακόμα και στο πίσω κάθισμα. Αυτό που φαίνεται να είναι «μικρό» είναι η ονομαστική χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ, όπου τα 361 λίτρα μοιάζουν να είναι «λίγα» για τα δεδομένα της κατηγορίας. Φυσικά και δεν είναι μικρός ο χώρος με αντικειμενικά κριτήρια, ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε και την ευελιξία που προσφέρει η αφαιρούμενη εταζέρα, η οποία αυξάνει σημαντικά τη χωρητικότητα και επιτρέπει τη φόρτωση ογκωδών αντικειμένων.

Στον πίνακα των οργάνων, δεν παρατηρείται κάποια αλλαγή σε σχέση με την αντίστοιχη έκδοση του μοντέλου στην προ-facelift εκδοχή του. Η κεντρική οθόνη στο ταμπλό με τη διαγώνιο των 10,25 ιντσών, δίνει πρόσβαση σε όλες τις απαραίτητες λειτουργίες, με τρόπο εύκολο και συγκριτικά με το παρελθόν, πιο γρήγορο. Όπως μπορεί να περιμένει κανείς, το σύστημα υποστηρίζει Apple CarPlay και Android Auto, ενώ επιπρόσθετα, στην οθόνη του infotainment μπορεί να γίνει mirroring η οθόνη του smartphone.

Συνολικά πάντως η αίσθηση της ποιοτικής κατασκευής, είναι αυτή που υπερτερεί έναντι την αίσθησης που αφήνουν τα σκληρά πλαστικά της καμπίνας, που όπως και να το κάνουμε απέχουν από τη συνολικά εξαιρετική εικόνα -στα όρια του premium– της καμπίνας. Για να έρθουμε τώρα σε αυτά που απασχολούν τον οδηγό, το Kona δίνει μια επάρκεια σε όλες τις παραμέτρους που είναι πολύ ευχάριστη. Ο κινητήρας είναι πολιτισμένος και αποδοτικός, με τη βοήθεια της ηλεκτρικής «υποβοήθησης» να συμβάλλει στην οικονομική μετακίνηση, ανεξαρτήτως ύφους.

Προφανώς και δεν είναι η έκδοση που… ψάχνει κανείς όταν πολύ ψηλά στις προτεραιότητές του έχει τις επιδόσεις και τη δυναμική οδική συμπεριφορά. Το Kona Hybrid προσφέρει ένα πολύ καλό πακέτο που θα υποστηρίξει ως ένα βαθμό κάποιες «ανησυχίες» αλλά η καρδιά του χτυπάει δυνατά στις ήρεμες διαδρομές και τα ταξίδια. Η επιλογή της Hyundai να εφοδιάσει τον ατμοσφαιρικό κινητήρα των 1,6 λίτρων της σειράς Kappa, με κύκλο λειτουργίας Atkinson και σύστημα άμεσου ψεκασμού, δικαιώνεται καθώς το σύνολο είναι αρμονικό.

Η συνδυαστική απόδοση του υβριδικού συνόλου είναι 141 ίπποι και 265 Nm ροπής, που είναι παραπάνω από επαρκής για τις ανάγκες ενός οικογενειακού αυτοκινήτου και έρχεται πολιτισμένα. Την εκμεταλλεύεται όπως πρέπει το αυτόματο 6άρι διπλού συμπλέκτη κιβώτιο ταχυτήτων, με την ποιοτική του λειτουργία. Η συμβολή του ηλεκτροκινητήρα είναι σημαντική περισσότερο στην αμεσότητα των αντιδράσεων του κινητήριου συνόλου και στην οικονομία των διαδρομών.

Αξίζει να σημειώσουμε πως στο πρόγραμμα λειτουργίας Sport, γίνεται λίγο πιο «επιθετικό» στις αλλαγές των ταχυτήτων, «μένοντας» λίγο παραπάνω σε κάθε μια από αυτές, ενώ δείχνει να είναι και πιο ευαίσθητο στα κατεβάσματα κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος. Οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές παραμένουν περιορισμένες, όσο άτσαλα και αν στρίψει το τιμόνι ο οδηγός, μέσω του οποίου δεν θα πάρει όμως «καύσιμο» για την όποια σπορ διάθεση μπορεί να του προκύψει σε μια διαδρομή επαρχιακού δρόμου. Τα φρένα από την άλλη, είναι πάντα στο ύψος των περιστάσεων αρκεί να ξεπεράσει ο οδηγός τη μέτρια αίσθηση που έχουν στην αρχή του φρεναρίσματος.

Είναι πολύ σημαντικό για τα αυτοκίνητα του είδους, που θα κληθούν ουκ ολίγες φορές να κινηθούν σε μεγάλες αποστάσεις με φορτίο κοντά στο μέγιστο ωφέλιμο, τα φρένα να δείχνουν αντοχή στην παρατεταμένη χρήση και σε αυτόν τον τομέα το Kona Hybrid τα πάει πολύ καλά. Επίσης πολύ καλά τα πηγαίνει και σε ότι έχει να κάνει με την κατανάλωση καυσίμου. Κατά τη διάρκεια των χιλιομέτρων που γράψαμε μαζί του στο πλαίσιο της δοκιμής, το Kona Hybrid έδειξε πως «μένει» με ευκολία σε τιμές κάτω από τα 6,0 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, που για το μέγεθός του είναι πολύ καλή επίδοση.

Κάπως έτσι, φαίνεται και το αντικειμενικά μικρό σε χωρητικότητα ρεζερβουάρ του καυσίμου, παραπάνω από επαρκές μια και τα 38 λίτρα του δίνουν αρκετά μεγάλη αυτονομία μεταξύ ανεφοδιασμών. Εν κατακλείδι, το Kona Hybrid έρχεται με τη φόρα της Hyundai που μοιάζει να είναι εύστοχη όσο ποτέ με τις προτάσεις της στην αγορά και τοποθετείται με αξιώσεις σε ένα δύσκολο στίβο. Σημαντική συμβολή στη διαμόρφωση της εξαιρετικής συνολικά εικόνας, παίζει και η τιμολογιακή τοποθέτηση του μοντέλου που εκκινεί την περίοδο αυτή, από τα 23.540 ευρώ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.580 cc
Ισχύς: 105 PS/5.700 rpm
Ροπή: 147 Nm/4.000 rpm
Ηλεκτροκινητήρας: 43,5 PS
Ροπή EV: 170 Nm
Συνδυαστική απόδοση: 141 PS
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 11,2 sec
Τελική ταχύτητα: 160 km/h
Μικτή κατανάλωση: 4.3 l/100 km (Εργοστασιακή)
Μικτή κατανάλωση: 5,4 l/100 km (Δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 90 gr/km
Βάρος: 1.376 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.165/1.800/1.650 mm
Μεταξόνιο: 2.600 mm
Χώρος αποσκευών: 361 lt
Τιμή: Από 25.340€

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Συγκριτική δοκιμή: Hyundai Bayon 1.0T 100 PS vs VW T-Cross 1.0 TSI 110 PS
Δοκιμή: Hyundai Kona Electric 64 kWh
Δοκιμή: Ηyundai Kona N