Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsAUTOChoice

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Hyundai Tucson 1.6Τ Full Hybrid

  • Νίκος Μαρινόπουλος (nm@newsauto.gr), Φωτογραφίες Γιώργος Σβολόπουλος

Δοκιμάζουμε την φουλ υβριδική έκδοση του Tucson που συνδυάζει εντυπωσιακές επιδόσεις με την κατανάλωση ενός ντίζελ.

Συστάσεις το Tucson δεν χρειάζονται. Όπως δεν χρειάζεται να προβληματιστεί κανείς για το ποια έκδοση θα επιλέξει, άπαξ και αποφασίσει να αποκτήσει το SUV της Hyundai. Ή μήπως ισχύει το αντίθετο;

Εξαρτάται πως το βλέπει κανείς. Πάντως, σε όσους αρέσκονται στις πολλές επιλογές, τότε το Tucson είναι από τα SUV που προσφέρουν πάρα πολλούς συνδυασμούς. Με κινητήρες βενζίνης ή ντίζελ, με χειροκίνητα κιβώτια ή αυτόματα, με κίνηση μπροστά ή στους τέσσερις τροχούς. Όλοι τους με ήπια υβριδικό σύστημα 48V, με εξαίρεση την κορυφαία plug-in υβριδική έκδοση και αμέσως από κάτω την φουλ υβριδική.

Ποια είναι η διαφορά; Στις απλές 48βολτες εκδόσεις υπάρχει μία μίζα/ γεννήτρια που περιστασιακά ξεκουράζει τον κινητήρα με ένα πολύ μικρό όφελος στην κατανάλωση που συχνά περνά απαρατήρητο. Στα πλήρως υβριδικά η συμμετοχή ενός ηλεκτρικού μοτέρ είναι πολύ μεγαλύτερη εξοικονομώντας περισσότερο καύσιμο και υποβαστάζοντας σε μεγαλύτερο βαθμό τον βενζινοκινητήρα.

Τεχνικά, τo πλήρως υβριδικό σύστημα του Tucson συνδυάζει το γνωστό turbo 1.600άρη τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα (με CVVD συνεχώς μεταβαλλόμενο χρονισμό των βαλβίδων) με ένα ηλεκτρικό μοτέρ 44,2 kW και μια μικρή επαναφορτιζόμενη μπαταρία 1,49 kWh. Η συνδυασμένη ισχύς είναι στους 230 ίππους με την ροπή των 265 Nm να είναι διαθέσιμη από τις 1.500 έως τις 4.500 σ.α.λ.

Αυτό δεν είναι το πρώτο πλήρες φουλ υβριδικό μοντέλο της Hyundai (το Kona έχει μια τέτοιας διάταξης έκδοση), αλλά είναι το πρώτο με turbo κινητήρα. Βασικά, αυτό είναι το στοιχείο που ξεχωρίζει το υβριδικό Tucson, αφού στην αγορά υπάρχουν ελάχιστα με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα και να είναι full hybrid.

Πως μεταφράζονται όλα αυτά στο δρόμο;
Σε ένα SUV με εξαιρετικές επιδόσεις. Και στην περίπτωση του Tucson αναδεικνύουν την εν λόγω έκδοση ως την ταχύτερη (0-100 χλμ./ώρα: 8,0 δλ.). Πράγματι, το φουλ υβριδικό SUV ικανοποιεί με το παραπάνω όποιον αναζητά τουρμπάτες επιδόσεις και να κινείται ταχύτατα με ένα καλοστημένο και πάνω απ’ όλα ήσυχο SUV.

Τόσο χάρη στην εξαιρετική ηχομόνωση της καμπίνας όσο και της καλορρυθμισμένης ανάρτησης (η πίσω με πολλαπλούς συνδέσμους) που διασφαλίζει πολύ καλά επίπεδα άνεσης και κορυφαία ποιότητα κύλισης. Ειδικότερα στο μοντέλο της δοκιμής μας με την προαιρετική ηλεκτρονικά ελεγχόμενα ανάρτηση.

Ταυτόχρονα, η κατανάλωση κυμαίνεται σε ντίζελ επίπεδα. Συγκεκριμένα, με νορμάλ οδήγηση στην πόλη κατέγραψα μία τιμή περίπου στα 7,5-8,0 λίτρα/100 χλμ. και στον ανοιχτό δρόμο περίπου στα 6,5-7,0 λίτρα. Και αν τα παραπάνω νούμερα σας φαίνονται κάπως, τότε απλά θυμηθείτε πως μιλάμε για ένα SUV με 230 άλογα! Τα οποία γίνονται ακόμη πιο αντιληπτά όταν από τον διακόπτη στην κονσόλα επιλέξεις το πρόγραμμα Sport (το άλλο είναι το Eco) με το γκάζι να γίνεται πιο άμεσο, το τιμόνι να βαραίνει και το αυτόματο κιβώτιο (με μετατροπέα ροπής, το τιμόνι έχει και paddles) να αλλάζει πιο σβέλτα τις 6 σχέσεις του.

Εδώ θα ήθελα να επισημάνω την χρηστικότητα των μπουτόν που αντικαθιστούν τον επιλογέα κίνησης, αλλά απαιτείται και μια σιγουριά στο πάτημα τους. Για παράδειγμα, κατά το παρκάρισμα και όταν έχει μπει η όπισθεν R, όταν θέλετε να κινηθείτε προς τα εμπρός πιέζοντας το D, βεβαιωθείτε πως το έχει “πάρει” (για αυτό φωτίζεται) για να μην πάτε απότομα… προς τα πίσω. Τα φρένα είναι δυνατά και ίσως αυτό που να χρειάζεται λίγο χρόνο εξοικείωσης είναι η κάπως σφιχτή αίσθηση του πεντάλ. Κάτι αναμενόμενο λόγω της ανάκτησης ενέργειας και που σε καμία περίπτωση δεν επηρεάζει την αποτελεσματικότητα του φρεναρίσματος.

Εσκεμμένα δεν στάθηκα στα χωροταξικά μιας και έχουμε αναφερθεί εκτενέστερα -μέσα από τις δοκιμές άλλων εκδόσεων του Tucsonτόσο στους πολύ καλούς χώρους για τους επιβάτες, όσο και στην εξαιρετική ποιότητα κατασκευής. Η βασική διαφορά από τις άλλες εκδόσεις αφορά στον εμπλουτισμό του μενού του πίνακα οργάνων και της κεντρικής οθόνης με τις έξτρα πληροφορίες για την λειτουργία και την απόδοση του υβριδικού συστήματος.

Αξιοσημείωτο είναι πως η απόσταση από το έδαφος διατηρείται όπως σε όλα τα Tucson στα 17 εκατοστά και πως ο χώρος αποσκευών είναι ο μεγαλύτερος όλων των Tucson αφού η μπαταρία βρίσκεται έξυπνα τοποθετημένη κάτω από τα καθίσματα (και όχι στο πορτμπαγκάζ).

Στο ταμείο
Αν τα 36.990€ που ζητά το Tucson Full Hybrid δεν αποτελούν εμπόδιο, θα έλεγα πως αυτή είναι μια καλή επιλογή στην γκάμα του μοντέλου. Ωστόσο, με λίγα περισσότερα χρήματα (στα 39.490€) υπάρχει μία ακόμη καλύτερη. Η τετρακίνητη 4WD έκδοση την οποία βρίσκω πιο σφαιρική ως επιλογή και πιο ταιριαστή στο χαρακτήρα ενός πλήρως υβριδικού και πλήρως ολοκληρωμένου SUV.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.598 cc
Συνδυασμένη απόδοση: 230 PS/ 350 Nm
Ισχύς βενζινοκινητήρα (+ηλεκτροκινητήρα): 180 PS (+60 PS)
Ροπή βενζινοκινητήρα (+ηλεκτροκινητήρα): 265 Nm/ 1.500-4.500 rpm (+264 Nm)
Μετάδοση: Στους μπροστινούς τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων (με μετατροπέα ροπής)
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,0 sec
Τελική ταχύτητα: 193 km/h
Μέση κατανάλωση κατασκευαστή/ δοκιμής (lt./100 km): 5,7 / 7,2
Εκπομπές CO2: 130 gr/km (WLTP)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.500×1.865 x1.650mm
Μεταξόνιο: 2.680mm
Βάρος: 1.564 kg
Χώρος αποσκευών: 616 lt
Τιμή: Από 36.990 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: VW Golf GTE
Δοκιμή: Mercedes-Benz C 180
Δοκιμή: Toyota Yaris Cross 1.5

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto