Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Ηλεκτρικά

ΔΟΚΙΜΕΣ

Συγκριτική δοκιμή: Hyundai Bayon 1.0 100 PS vs Seat Arona 1.0 TGI

  • Γιώργος Σκευοφύλαξ (gs@newsauto.gr), Φωτογραφίες Γιώργος Σβολόπουλος

Κόμπακτ crossover, ευρύχωρα, φορτωμένα με τις τελευταίες εφαρμογές της τεχνολογίας, εξοπλισμό και μοντέρνα εμφάνιση. Τα κινούν μοτέρ τρικύλινδρα 1.000 κ.εκ. με παρόμοια απόδοση και μηχανικά κιβώτια 6 ταχυτήτων. Η διαφορά τους είναι (για το Seat) το διπλό καύσιμο (βενζίνη/CNG). Ποιο είναι το καλύτερο;

Ευρωπαϊκή ή Κορεάτικη σχολή σχεδίασης; Οικονομία με βενζίνη ή διπλό καύσιμο; (βενζίνη/CNG φυσικό αέριο). Τι θα διαλέξετε;

Τόσο το Hyundai Bayon όσο και το Seat Arona είναι από εκείνα τα αυτοκίνητα που δίνουν χρώμα στην καθημερινότητα. Το Hyundai Bayon έχει το όνομα γαλλικής πόλης και το Arona, ισπανικής. Για το Bayon η πρεμιέρα έγινε στις αρχές του 2021, ενώ η Seat ανανέωσε το Arona την ίδια χρονιά.

Εμφάνιση: Έντονο ή διακριτικό;

Το «κλειδί» στην εμφάνιση του Bayon είναι δύο λέξεις: «Sensuous Sportiness». Έντονες σχεδιαστικές γραμμές και λεπτομέρειες που ακολουθούν την τάση της εποχής. Στενά φωτιστικά σώματα και στρογγυλεμένες επιφάνειες, εμπρός. Πίσω το B-SUV της Hyundai είναι πολύ δραματικό με ακμές και χαρακτηριστικά φωτιστικά σώματα στις γωνίες του αμαξώματος, που τις τονίζουν.

Από το Bayon δεν λείπουν τα χαρακτηριστικά crossover όπως: ποδιές (εμπρός και πίσω) και μαύρα πλαϊνά προστατευτικά. Τα τελευταία θα σας φανούν χρήσιμα για την προστασία του αμαξώματος, αν εκμεταλλευτείτε την απόσταση των 16,5 εκ. για εκτός δρόμου διαδρομές. Βέβαια μην ξεχνάτε πως το Bayon έχει κυρίως αστικό χαρακτήρα και η κίνηση είναι στους εμπρός τροχούς.

Το Αrona υπήρξε μία πολύ καλή στιγμή της Seat στα SUV με νεανικό χαρακτήρα. Αυτό σκέφτηκαν οι Ισπανοί και αποφάσισαν πως δεν υπήρχε λόγος να αλλάξει σε μεγάλο βαθμό στο πρόσφατο facelift. Έτσι οι σχεδιαστές προτίμησαν να κάνουν κάποιες μικρές επεμβάσεις με στόχο να του δώσουν έναν πιο off road χαρακτηριστικό στην εμφάνισή του, όπως:

Η ανασχεδιασμένη πιο πλατιά μάσκα (έδωσε ένταση και μυώδη εμφάνιση) και νέοι προφυλακτήρες με διαφορετικού χρώματος «εισαγωγές» αέρα. Τα LED φωτιστικά σώματα, είναι ένα ακόμα χαρακτηριστικό του μοντέλου μαζί με τους στρογγυλούς προβολείς ομίχλης που έχουν τοποθετηθεί σχετικά ψηλά στον προφυλακτήρα και τονίζουν ακόμα περισσότερο τον SUV χαρακτήρα που θέλει να του δώσει η Seat.

Στο πίσω μέρος έχει τοποθετηθεί ένας νέος διαχύτης (μοιάζει και με ποδιά) και διαφορετική αεροτομή, ενώ ένα ακόμα χαρακτηριστικό είναι το όνομα του μοντέλου με νέα γραμματοσειρά, που δίνει τη εντύπωση, πως είναι «χειρόγραφη».

Μην περιμένετε νικητή εδώ. Η εμφάνιση είναι κάτι το υποκειμενικό, με το Hyundai να είναι περισσότερο έντονο και το Seat διακριτικό.

Εσωτερικό με αναλογική ή ψηφιακή εμφάνιση; Έχουμε και τα δύο.

Το εσωτερικό του Hyundai Bayon έχει κάτι από μεγαλύτερα μοντέλα σε αίσθηση. Είναι ευρύχωρο (παρά τα 4,18 μέτρα μήκους) κάτι που σημαίνει πως οι Κορεάτες, δούλεψαν την εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων και «μέσα» στο μεταξόνιο 2,58 μέτρων, δημιούργησαν ένα άνετο και πρακτικό crossover. Εκτός από άνετο είναι εξοπλισμένο με πολλά τεχνολογικά gadget.

Αυτά θα κερδίσουν την προσοχή σας. Ο πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών, η ενσωματωμένη -στο ταμπλό- κεντρική οθόνη αφής 10,25 ιντσών είναι τα στοιχεία που κάνουν τη διαφορά. Ευτυχώς, για τους λιγότερο εξοικειωμένους με την τεχνολογία, υπάρχουν και κλασικά κουμπιά για την ρύθμιση του κλιματισμού και του ραδιοφώνου.

Η συνολική εικόνα και η ποιότητα των υλικών δεν διαφέρουν από τα υπόλοιπα μοντέλα της μάρκας. Αυτό που θα σας εντυπωσιάσει είναι οι χώροι που διαθέτει. Οι πίσω επιβάτες μπορούν ταξιδεύσουν άνετα και δεν χάνουν κάτι από την άνεση τους παρά τον εξοπλισμό της υβριδικής τεχνολογίας που βρίσκεται κάτω από το κάθισμά τους. Όμως… ο χώρος αποσκευών, έχασε 77 λίτρα και είναι στα 334 λίτρα (από 411 λίτρα).

Όπως και στην εμφάνιση, έτσι και στο εσωτερικό οι Ισπανοί σχεδιαστές της Seat κράτησαν χαμηλό προφίλ, δίνοντας περισσότερη προσοχή στα υλικά, παρά την σχεδίαση. Τα μαλακά πλαστικά (στο επάνω μέρος του ταμπλό) ενισχύουν την ποιότητα. Παράλληλα, η νέα ελεύθερη οθόνη των 8,25″ (9,2″ προαιρετικά) έγινε ευκολότερη στην χρήση και τώρα βρίσκεται στην ευθεία του οπτικού πεδίου του οδηγού. Οι σχεδιαστές ευτυχώς κράτησαν την χρήση κάποιων βασικών λειτουργιών με κουμπιά και έτσι δεν περνούν όλα από την οθόνη.

Η αίσθηση στο Seat Arona παραμένει σπορτίβ, με νέες επενδύσεις, καθίσματα και αεραγωγούς με χρωματική ένθεση να συμπληρώνουν την εικόνα. Η επιλογή του αναλογικού πίνακα οργάνων ελέγχου σε κάποιους «πέρασε» ως νοσταλγικό χαρακτηριστικό και σε άλλους ως μειονέκτημα.

Αλλαγές στους χώρους του εσωτερικού δεν υπάρχουν. Οδηγός και συνοδηγός απολαμβάνουν άνεση αλλά οι πίσω επιβάτες έχουν περιορισμένο χώρο για τα κεφάλια τους. Η έκδοση CNG έχει τις δεξαμενές καυσίμου, (μία) στα πόδια των πίσω επιβατών και κάτω από το χώρο αποσκευών (δύο). Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να έχει μικρύνει όγκος του πορτμπαγκάζ στα 282 λίτρα (από τα 400).

Το Bayon είναι νικητής εδώ. Είναι περισσότερο άνετο για τους επιβάτες του πίσω καθίσματος και έχει μεγαλύτερο χώρο αποσκευών. Είναι πιο μοντέρνο σε εμφάνιση (αν είχε και υλικά καλύτερης ποιότητας θα ήταν κορυφαίο).

Σε κίνηση

Τρικύλινδρος κινητήρας με ήπιο υβριδικό σύστημα; Ή Διπλό καύσιμο; Στόχος εδώ η οικονομία και για τα δύο μοντέλα.

Το Bayon έχει τρικύλινδρο κινητήρα ενός λίτρου με 120 ίππους και ήπιο υβριδικό σύστημα 48 volt. Δεν ενισχύει την δύναμη αλλά την οικονομία καθώς φροντίζει να κρατά σε λειτουργεία τα περιφερειακά στοιχεία του αυτοκινήτου (φρένα, υδραυλικά) με τον κινητήρα σβηστό σε κίνηση coasting (σαν να επιλέγετε τη νεκρά ταχύτητα).

Το σύστημα περνά απαρατήρητο στην καθημερινή κίνηση και μόνο αν θέλετε να οδηγήσετε γρήγορα θα παρατηρήσετε μια μικρή καθυστέρηση κατά την λειτουργεία/ παύση του. Δεν ξεχνάμε και τον ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη (clutch-by-wire) για το  χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Το σύστημα είναι εύχρηστο (θα το διαπιστώσετε στην πόλη) και δεν κουράζει. Αν θελήσετε να κάνετε γρήγορες αλλαγές θα νοιώσετε μία αντίδραση και μία περίεργη αίσθηση.  

Ο κινητήρας ξεκινά ομαλά, ακούγεται λίγο τραχύς, όπως είναι χαρακτηριστικό των τριών κυλίνδρων, αλλά ανεβάζει στροφές εύκολα. Στην κίνηση δεν μεταδίδονται δονήσεις ο ήχος μειώνεται και μένει εκτός σε ταχύτητες ως τα 120 χλμ./ώρα και επιστρέφει μετά τα 130 χλμ./ώρα. Υπάρχει η επιλογή «Sport» στο πρόγραμμα οδήγησης, η οποία αλλάζει το χρώμα στον πίνακα ελέγχου κάνει πιο άμεση την απόκριση στο γκάζι και γίνεται πιο σκληρό το τιμόνι. Αυτό έχει καλή αίσθηση λειτουργεί ομαλά και είναι άμεσο.

Η Hyundai έχει δώσει προτεραιότητα στην άνεση για το μικρό της SUV, με μαλακό set up στις αναρτήσεις για να φιλτράρει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Όσο για την οικονομία το Bayon (σύμφωνα με την Hyundai καταναλώνει 5,5 λιτ./100 χλμ) «χρειάστηκε» 7,6 λιτ./100 χλμ (ένδειξη του οργάνου μέτρησης) στην δοκιμή μας.

Διπλό καύσιμο = Οικονομία

Στο Seat υπάρχει ένας τρικύλινδρος 1.000άρης κάτω από το καπό, ο οποίος «καίει» CNG και βενζίνη. Είναι και αυτός εύστροφος αποδίδει 90 ίππους και έχει την βοήθεια από ένα κιβώτιο έξι σχέσεων. Το μοτέρ αργεί λίγο να… ξυπνήσει ακούγεται λίγο πιο τραχύ ιδιαίτερα όταν πιέζετε για να επιταχύνει. Για να το πετύχετε αυτό πρέπει να χρησιμοποιήσετε πολύ το κιβώτιο ταχυτήτων. Ο συμπλέκτης του δεν κουράζει ενώ ο μοχλός επιλογής είναι λιγότερο ακριβής από αυτόν του Hyundai.

Το Seat είναι πιο σπορτίβ από το Hyundai, στην οδική συμπεριφορά του. Το τιμόνι του Arona είναι άμεσο, πιο σκληρό (χωρίς να κουράζει) και δίνει περισσότερες πληροφορίες στον οδηγό. Το μικρομεσαίο SUV της Seat έχει πιο σκληρό set up κάτι που ίσως δεν χρειάζεται σε ένα SUV/ Crossover.

Η οικονομία καυσίμου είναι το μεγαλύτερο ατού του Arona. Η χωρητικότητα για το CNG (φυσικό αέριο υπό πίεση) είναι 14,3 κιλά. Σε θεωρητικό επίπεδο και σύμφωνα με τις τιμές κατανάλωσης που ανακοινώνει η Seat, η αυτονομία του CNG αγγίζει τα 400 χλμ. Προσθέστε και περίπου 100 χλμ με τη βενζίνη (σε ρόλο ρεζέρβας).

Σε πραγματικές συνθήκες οδηγώντας εντός και εκτός πόλης με γρήγορες διαδρομές και commuting στην πόλη, καταφέραμε να διανύσουμε κοντά στα 300 χλμ. με το φυσικό αέριο πριν γίνει το πέρασμα σε βενζίνη. Το Arona «γεμίζει» CNG με 15,7 ευρώ, κατανάλωσε (σύμφωνα με το όργανο μέτρησης) 5,5 κιλά/100 χλμ., που μας δίνει ένα κόστος χρήσης περίπου 6 €/100 χλμ. (με 1,1 ευρώ μέση τιμή για το φυσικό αέριο).

Συμπέρασμα

Νικητής το Hyundai Bayon 1.0 T-GDI, για εμάς ξεχώρισε η τολμηρή σχεδίαση του οι χώροι και ο ζωντανός κινητήρας. Η χαλαρή οδική συμπεριφορά και η άνεση προσθέτουν πλεονεκτήματα στο σύνολο.

Το Seat Arona 1.0 TGI ακολουθεί κοντά με κορυφαίο ατού το διπλό καύσιμο. Έχει τους χώρους, την τεχνολογία και το στυλ, όμως το CNG κυριαρχεί. Μπορεί το φυσικό αέριο να έχει πάρει αύξηση όμως παραμένει η φτηνότερη λύση σε καύσιμο κίνησης. Με το γέμισμα λίγο πάνω από τα 15 ευρώ και 6 ευρώ στα 100 χλμ. είναι ακόμα το φθηνότερο καύσιμο.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Hyundai Bayon 1.0Τ 100 PS iMT6
Κινητήρας: 998 cc με 48V mild hybrid
Ισχύς: 100 PS
Ροπή: 172 Nm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων IMT
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10,7 sec
Τελική ταχύτητα: 183 km/h
Μεικτή κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 5,5 l/100 km / 7,6 l/100 km
Εκπομπές CO2: 125 gr/km
Βάρος: 1.230 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.180/ 1.775/ 1.500 mm
Μεταξόνιο: 2.580 mm|
Χώρος αποσκευών: 334 lt για τις εκδόσεις με 48V mild hybrid σύστημα
Τιμή: Από 19.990 €

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Seat Arona 1.0 TGI 90 PS MT6
Κινητήρας: 999 cc με διπλό καύσιμο Βενζίνη/CNG
Ισχύς: 90 PS
Ροπή: 160 Nm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 13,2 sec
Τελική ταχύτητα: 178 km/h
Μεικτή κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 3,3 l/100 km / 5,5 l/100 km
Εκπομπές CO2: 103 gr/km
Βάρος: 1.311 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.153/1.780/1.552 mm
Μεταξόνιο: 2566 mm
Χώρος αποσκευών: 282 lt
Τιμή: Από 19.790€

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Συγκριτική δοκιμή: Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech 110 PS vs Hyundai Bayon 1.0 100 PS 7DCT0
Συγκριτική δοκιμή: Hyundai Bayon 1.0T 100 PS vs VW T-Cross 1.0 TSI 110 PS
Οικογενειακά SUV που δεν απαιτούν μια περιουσία

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto