Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoCHOICE

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Hyundai Bayon 1.0Τ 100 PS MT6

  • Γιώργος Σαργιαννίδης (gsar@newsauto.gr), Φωτογραφίες: Γιώργος Σβολόπουλος

Είναι compact, ευρύχωρο, crossover και φορτωμένο με τεχνολογίες και εξοπλισμό που ξεπερνούν τον ανταγωνισμό. Αυτό είναι το νέο Hyundai Bayon.

Το νέο Hyundai Bayon ξεκιναέι την εμπορική του πορεία στην ελληνική αγορά με δελεαστική τιμή, προσφέροντας -παράλληλα- όλα τα θετικά στοιχεία ενός crossover και επιπλέον τεχνολογίες που άλλες εταιρείες θα… ζήλευαν να έχουν στα δικά τους αντίστοιχα μοντέλα.

Το όνομά του προέρχεται από την πρωτεύουσα της γαλλικής χώρας των Βάσκων και για να συνεχίσουμε θα πρέπει να μάθετε να το προφέρετε σωστά…

Είναι Μπέι-ον!

Τώρα ας συνεχίσουμε…

Το νέο Bayon ξεχωριζεί από τα ισχυρά αισθητικά χαρακτηριστικά, κάτι που η εταιρεία βαφτίζει “Sensuous Sportiness” και τα συναντάμε στα πιο πρόσφατα καινούργια μοντέλα της. Εξωτερικά έχει έντονες σχεδιαστικές γραμμές και λεπτομέρειες που ακολουθούν την τάση της εποχής. Στενά φωτιστικά σώματα και στρογγυλεμένες επιφάνειες. Ταυτόχρονα, λόγω του crossover χαρακτήρα εξοπλίζεται με ποδιές (εμπρός και πίσω) και τα μαύρα πλαϊνά προστατευτικά περιμετρικά του αυτοκινήτου. Αυτά θα φανούν ιδιαίτερα σημαντικά για την προστασία του αμαξώματος, μιας και η απόσταση των 16,5 εκ. επιτρέπει εκτός δρόμου διαδρομές. Σίγουρα όμως δεν είναι για υπερβολές, επειδή το Bayon έχει κυρίως αστικό χαρακτήρα και η κίνηση προέρχεται αποκλειστικά και μόνο από τον εμπρός άξονα.

Το “δικό” μας Hyundai Bayon πατάει επάνω σε 17 ιντσών ζάντες αλουμινίου, ωστόσο υπάρχουν διαθέσιμες ζάντες 15 (ατσάλινες) και 16 ιντσών. Ακόμα, η χρωματική παλέτα περιλαμβάνει εννέα αποχρώσεις αμαξώματος, ενώ μπορεί να συνδυαστεί προαιρετικά με τη δίχρωμη οροφή σε Phantom Black για ένα πιο μοντέρνο look.

Πρακτικό εσωτερικό και “φορτωμένο” με τεχνολογία
Μόλις περάσεις και καθίσεις στο εσωτερικό του νέου Hyundai Bayon αναρωτιέσαι σε τι κατηγορίας αυτοκίνητο βρίσκεσαι. Το μικρό crossover κάθε άλλο από μικρό μπορεί να λέγεται. Είναι ευρύχωρο -παρά τα 4,18 μέτρα μήκους- και εξοπλίζεται με προηγμένες τεχνολογίες. Η συνολική εικόνα και η ποιότητα των υλικών δεν διαφέρουν από τα υπόλοιπα μοντέλα της μάρκας, αλλά σίγουρα τόσο ο πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών, όσο και η ενσωματωμένη -στο ταμπλό- κεντρική οθόνη αφής 10,25 ιντσών (8,0 ιντσών στη βασική έκδοση) είναι στοιχεία που δεν μπορεί κανείς να βρει στον ανταγωνισμό.

Υπάρχει δυνατότητα φόρτισης 3 συσκευών, χάρη στις 3 υποδοχές USB και στον προαιρετικό κατάλογο υπάρχει το premium ηχοσύστημα BOSE, χαρίζοντας στους επιβάτες κρυστάλλινη ποιότητα ήχου. Επιπλέον, χαρακτηριστικά που αναβαθμίζουν τον διάκοσμο είναι ο κρυφός ατμοσφαιρικός φωτισμός, η ασύρματη φόρτιση smartphone και η χρήση των Apple CarPlay και Android Auto χωρίς καλώδιο.

Όπως αναφέραμε και παραπάνω, το νέο Bayon εντυπωσιάζει με τους χώρους που διαθέτει, καθώς οι πίσω επιβάτες μπορούν να “απλωθούν” και να ξεκουραστούν, ακόμα και σε ένα μακρινό ταξίδι. Ξεχάστε τις εποχές που ψάχνατε λιμουζίνα για να απολαύσετε τη διαδρομή;

Οι Κορεάτες κατάφεραν με μεταξόνιο 2,58 μέτρων και compact διαστάσεις να κατασκευάσουν ένα άνετο και πρακτικό crossover για όλες τις χρήσεις. Ο χώρος αποσκευών ξεκινάει από τα 411 λίτρα, αλλά στις εκδόσεις με 48V υβριδική τεχνολογία η τιμή αυτή ξεκινάει από τα 334 λίτρα. Άξιο αναφοράς είναι η “έξυπνη” εταζέρα, η οποία μπορεί να “γλιστρήσει” και να αποθηκευτεί πίσω από τις πλάτες των πίσω καθισμάτων, ώστε να φορτώσετε ακόμα περισσότερο το πορτμπαγκάζ.

Εξελιγμένα μηχανικά σύνολα
Από πλευράς κινητήρων, το νέο Bayon εφοδιάζεται είτε με 1.0 turbo είτε με ατμοσφαιρικό 1.2. Στην πρώτη περίπτωση, διατίθεται με την προσθήκη της 48V υβριδικής τεχνολογίας και αποδίδει 100 ίππους ή 120 ίππους. Κάτω από το καπό του αυτοκίνητου της δοκιμής μας υπάρχει  ο 1.0 T-GDI των 100 PS και 172 Nm, ο οποίος συνδυάζεται με το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.

Σύμφωνα με την εταιρεία, η μέση κατανάλωση ανέρχεται στα 5,2 με 5,5 λτ./100 χλμ. (αναλόγως ο εξοπλισμός), ενώ εμείς , που κυκλοφορήσαμε κυρίως εντός πόλης είδαμε μια μέση κατανάλωση 7,8 λτ./100 χλμ με σβέλτη οδήγηση. Σαφώς, δεν είναι αυτοκίνητο που θα ενθουσιάσει με τις επιδόσεις του και δεν έχει αυτός ο στόχος του άλλωστε, γι’αυτό και το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 10,7 δλ. Ακόμα είναι στο όριο να έχει μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, αλλά λόγω του πλούσιου εξοπλιστικού πακέτου, οι εκπομπές ρύπων CO2 φτάνουν τα 125 γρ./χλμ. για το αυτοκίνητο που δοκιμάζουμε.

Άνετο και ευχάριστο
Η οδήγηση του Hyundai Bayon είναι ευχάριστη και πολύ άνετη. Η ανάρτηση δείχνει να έχει ρυθμιστεί για τους δρόμους της… Ελλάδας, μιας και η απορρόφηση των κακοτεχνιών του οδοστρώματος γίνεται με τον καλύτερο τρόπο. Αν και αυτό συνεπάγεται και μεγάλες κλίσεις του αμαξώματος κατά τις στροφές, το crossover μάς διέψευσε και κέρδισε επιπλέον πόντους στην οδηγική συμπεριφορά. Από την άλλη, εάν υπερβάλεις τότε τα πολλά συστήματα ασφαλείας για την κατηγορία, σε κρατάει στον σωστό δρόμο.

Είναι ευέλικτο λόγω των διαστάσεων και της ακτίνας στροφής των 5,20 μέτρων, γεγονός που το κατατάσσει στα αυτοκίνητα ιδανικά για την πόλη, αλλά δεν θα πει όχι και για ταξίδι. Οι μηχανικοί έχουν δώσει ιδιαίτερη βαρύτητα στην ηχομόνωση, ωστόσο ο θόρυβος του κινητήρα γίνεται αισθητός μόνο στο ρελαντί. χωρίς όμως να ενοχλεί. Από τη θέση του οδηγού, το Bayon είναι ένα αυτοκίνητο που χαίρεσαι να το χρησιμοποιείς στην καθημερινότητά σου. Ο πλούσιος εξοπλισμός, από τη βασική έκδοση, και η ασφάλεια είναι κάτι που εκτιμάται και αυτό είναι που θα κερδίσει στο τέλος της ημέρας.

Γιατί B-SUV και όχι B-Segment;
Αδιαμφισβήτητα, βρισκόμαστε σε μια εποχή που τα πάντα… SUVποιούνται, αυτή είναι άλλωστε και η τάση. Σε μια σύγκριση ανάμεσα στο i20 και στο Bayon (με ίδιο εξοπλισμό), αντιλαμβανόμαστε ότι παρά το επιπλέον κόστος του μικρού crossover, ο υποψήφιος αγοραστής θα έχει περισσότερα οφέλη (ευρυχωρία, εξοπλισμός, χαρακτηριστικά crossover) επιλέγοντας το compact crossover έναντι ενός μικρού μοντέλου.

Στο ταμείο
Το νέο Hyundai Bayon ξεκινάει από τις 15.790 ευρώ με τον 1.2 κινητήρα των 84 ίππων και με το εξοπλιστικό πακέτο Exclusive. Εάν όμως προσθέσετε 1.400 ευρώ, τότε αποκτάτε το Bayon με τον 1.0 turbo κινητήρα των 100 ίππων.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Hyundai Bayon 1.0Τ 100 PS iMT6
Κινητήρας: 998 cc με 48V mild hybrid
Ισχύς: 100 PS
Ροπή: 172 Nm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων IMT
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10,7 sec
Τελική ταχύτητα: 183 km/h
Μεικτή κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 5,5 l/100 km / 7,6 l/100 km
Εκπομπές CO2: 125 gr/km
Βάρος: 1.230 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.180/ 1.775/ 1.500 mm
Μεταξόνιο: 2.580 mm|
Χώρος αποσκευών: 411 lt (334 lt για τις εκδόσεις με 48V mild hybrid σύστημα)
Τιμή: Από 15.790 €

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Οι τιμές του νέου Hyundai Bayon στην Ελλάδα
Οδηγούμε το Hyundai Ioniq 5 στη Βαλένθια (+video)
Δοκιμή: Hyundai Kona 1.6T 198 PS 2WD

 

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto