Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Cyan Racing Volvo P1800

Ελλάδα 17:29
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Cyan Racing Volvo P1800

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Cyan Racing Volvo P1800

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δεν έχουν μείνει και πολλά στοιχεία από το αυθεντικό Volvo P1800 της δεκαετίας του ’60, όμως το αποτέλεσμα που κατάφερε η Cyan Racing είναι φανταστικό.

Advertisement
Advertisement

Οι λάτρεις της αυθεντικότητας έχουν πολλούς λόγους να ζηλεύουν. Σε αυτό το P1800 της Cyan Racing θα βρείτε ελάχιστα αυθεντικά στοιχεία από το διάσημο 2+2 κουπέ της Volvo, όμως η αλήθεια είναι ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που χαίρεσαι να κοιτάς και να οδηγείς. Η Cyan Racing έχει στην κατοχή της πολλούς τίτλους στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Τουρισμού και διατηρεί μια μακροχρόνια συνεργασία με τη Volvo τόσο στους αγώνες όσο και στην εξέλιξη μοντέλων παραγωγής υψηλών επιδόσεων.

Εμπνευσμένη από τις 911 της Singer και τις Giulia της Alfaholics, η Cyan αποφάσισε να συνδυάσει τη γοητευτική σιλουέτα του Volvo P1800 με τη δύναμη και την εκρηκτικότητα ενός αγωνιστικού WTCR. Το βάρος είναι μόλις 990 kg, ενώ η ισχύς αγγίζει τους 420 PS, χωρίς όμως να υπάρχει ABS ή οποιοδήποτε σύστημα ελέγχου πρόσφυσης και ευστάθειας. Τη στιγμή που θα δεθείς με τις ζώνες τεσσάρων σημείων στο μπάκετ που είναι τοποθετημένο σχεδόν απευθείας στο πάτωμα νιώθεις ήδη κομμάτι του αυτοκινήτου.

Ο συμπλέκτης και το τιμόνι έχουν μια ανάλαφρη αίσθηση, χωρίς όμως να στερούνται μηχανολογικής αυθεντικότητας, ο επιλογέας έχει μεγάλες διαδρομές αλλά και ένα θαυμάσιο μεταλλικό κούμπωμα, ενώ η ανάρτηση σε γεμίζει εμπιστοσύνη με την ακρίβεια που προσφέρει ακόμα και σε κατσαρό οδόστρωμα.

Advertisement
Advertisement

Η απουσία ABS είναι κάτι που σε απασχολεί περισσότερο ψυχολογικά αφού ακόμα και στο βρεγμένο οδόστρωμα τα φαρδιά Pirelli στους τροχούς 18’’ καταφέρνουν να βρουν μπόλικη πρόσφυση, ενώ το πεντάλ του φρένου έχει σφιχτή αίσθηση και απόλυτη γραμμικότητα μεταξύ της πίεσης που ασκείς και της μεταβολής που προκύπτει στην ταχύτητα. Το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι δεν έχει επαναφορά, όμως οι τεχνικοί της Cyan μας εξηγούν πως οι ρυθμίσεις της κρεμαγιέρας δεν έχουν ακόμα ολοκληρωθεί.

Από εκεί και πέρα είναι αυτονόητο ότι το ηλικίας 60 ετών αμάξωμα του αυθεντικού P1800 έχει τη στρεπτική ακαμψία πλαστικού παιχνιδιού, οπότε ήταν απαραίτητη η ενίσχυση με νέα πάνελ στο πάτωμα και με επιπλέον δεσίματα στις συγκολλήσεις. Αντίστοιχα η αρχική ανάρτηση (πίσω υπήρχε άκαμπτος άξονας) έχει αντικατασταθεί με διπλά ψαλίδια σε όλα τα άκρα, τα αμορτισέρ είναι πλήρως ρυθμιζόμενα, ενώ τα φρένα έχουν την υπογραφή της AP Racing με δίσκους που γεμίζουν τους 18άρηδες τροχούς και τετραπίστονες δαγκάνες.

Advertisement

Το αμάξωμα είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα. Παρά το γεγονός, λοιπόν, πως η εικόνα φέρνει αμέσως στο μυαλό το αυθεντικό μοντέλο, η αλήθεια είναι ότι σχεδόν τίποτα δεν έχει μεταφερθεί από αυτό, καθώς ακόμα και τα παρμπρίζ έχουν αλλαχτεί. Η ουσία είναι ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που είναι αντίστοιχα όμορφο στο μάτι όσο και φροντισμένο σε κάθε τεχνική λεπτομέρεια.

Advertisement

Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας είναι ο δίλιτρος 4κύλινδρος της Volvo που φορούσε το αγωνιστικό S60 TC1 και όχι κάποιος 1.600άρης όπως αυτοί των αγωνιστικών Lync&Co 03 WTCR που προετοιμάζει η Cyan Racing. Εχει συνδυαστεί με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο της Holinger που περνά τη δύναμη στους πίσω τροχούς μέσω μπλοκέ διαφορικού της Wavetrac.

Οι τεχνικοί της Cyan έχουν φροντίσει ώστε η χαρτογράφηση του κινητήρα να τον κάνει τόσο φιλικό όσο χρειάζεται για ένα ελαφρύ πισωκίνητο αυτοκίνητο χωρίς το παραμικρό ίχνος ηλεκτρονικού βοηθήματος. Η δύναμη απελευθερώνεται γραμμικά όπως σε ατμοσφαιρικό κινητήρα και κορυφώνεται στους 420 PS κοντά στις 7.000 rpm (το όριο περιστροφής είναι στις 7.700 rpm), ενώ τα 46,4 kgm είναι διαθέσιμα στις 6.000 rpm. Ο τρόπος που ο κινητήρας συνεργάζεται με το εξαιρετικά ζυγισμένο πλαίσιο είναι σε πολύ μεγάλο βαθμό αποτέλεσμα της εμπειρίας της ομάδας στον αγωνιστικό στίβο.

Advertisement

Βυθίζοντας στο πάτωμα το απίθανα άμεσο γκάζι με κουμπωμένη την αρκετά μακριά και εύχρηστη 1η (το κιβώτιο έχει αγωνιστική διάταξη με την 1η κάτω αριστερά) νιώθεις την ώθηση που σε κολλά στο κάθισμα να φουντώνει όπως η πίεση σ’ έναν βραστήρα που κοχλάζει και την ίδια στιγμή το στρίγκλισμα των πίσω τροχών που σπινάρουν μανιασμένα μοιάζει σαν παρακαλετό για να κουμπώσεις τη 2η και να συνεχίσεις.

Το ίδιο ξέφρενο σκηνικό συνεχίζεται κι εκεί που τελειώνει η ευθεία, όπου το όριο μεταξύ πρόσφυσης και γλιστρήματος έχει μια τόσο ξεκάθαρη αποτύπωση και η μετάβαση είναι τόσο προοδευτική ώστε η υπερστροφή να γίνεται μια απολαυστική και εθιστική διαδικασία.

Αρκούν λίγα μόλις χιλιόμετρα στο τιμόνι του Cyan P1800 για να νιώσεις μια ακαταμάχητη λαχτάρα να το αποκτήσεις. Υπάρχουν βέβαια δύο σημαντικά εμπόδια: η Cyan αναφέρει πως χρειάζεται περίπου 12-15 μήνες για την κατασκευή κάθε αυτοκινήτου και το κόστος του ξεπερνά τις 400.000 ευρώ. Ομως να είστε σίγουροι πως και χρόνος αναμονής αλλά και τα χρήματα που απαιτούνται αξίζουν με το παραπάνω.

KEYTECH
Μαζί με την ενίσχυση της δομικής ακαμψίας του πλαισίου η ριζική αλλαγή της ανάρτησης είναι μια από τις πιο σημαντικές επεμβάσεις στο P1800. Υιοθετήθηκε η λύση των διπλών ψαλιδιών τόσο στον εμπρός όσο και στον πίσω άξονα, ενώ παράλληλα με την αύξηση των μετατροχίων υπήρξε και μια μετακίνηση όλων των τροχών λίγα χιλιοστά πιο εμπρός σε σχέση με τη θέση που είχαν στο αυθεντικό μοντέλο. Η αναβάθμιση της ανάρτησης ολοκληρώθηκε με την τοποθέτηση αμορτισέρ με ρυθμιζόμενα χαρακτηριστικά βύθισης και αποσυμπίεσης, ενώ υπάρχει δυνατότητα μεταβολής όλων των χαρακτηριστικών της γεωμετρίας.

TECH
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.969 cc, i4, TURBO, 420 PS @ 7.000 rpm, 46,4 kgm @ 6.000 rpm
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ, 5 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΠΙΣΩ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΔΙΠΛΑ ΨΑΛΙΔΙΑ (E/Π)
0-100 KM/H:  –
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ:  –
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.203/1.748/1.220 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.446 mm
ΒΑΡΟΣ: 990 kg
ΤΙΜΗ: ΠΕΡΙΠΟΥ 400.000 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Παιχνίδι στο χιόνι με το Cyan Racing P1800 (VIDEO)
Πανελλήνια Παρουσίαση: Volvo XC40 Recharge
Δοκιμή: Νέο Volvo S60 T8 TwinEngine