Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Tεχνική ανάλυση: Porsche 911/964 Singer DLS

Ελλάδα 0:45
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Tεχνική ανάλυση: Porsche 911/964 Singer DLS

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Tεχνική ανάλυση: Porsche 911/964 Singer DLS

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Ο υδρόψυκτος κινητήρας της 911 GT3 RS έχει 520 PS και στροφάρει στις 9.000 rpm. Πώς θα μπορούσε ένας παλιός αερόψυκτος boxer να πετύχει κάτι αντίστοιχο; Μόνο με κάποιο μαγικό τέχνασμα. (Δημοσιεύτηκε στο τεύχος 12 της ελληνικής έκδοσης του Car Magazine-*Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη) Όταν η Porsche αποφάσισε να κάνει υδρόψυκτο τον flat-six της 911, ξεκινώντας από την 996, μάλλον ήταν πεπεισμένη ότι ο αερόψυκτος κινητήρας δεν είχε άλλα περιθώρια εξέλιξης. Oμως οι θρυλικοί κινητήρες δεν είναι ξεγραμμένοι.

Advertisement
Advertisement

Στα χέρια του καλιφορνέζικου οίκου ανακατασκευών Singer Vehicle Design ο αερόψυκτος κινητήρας της 911 έκανε ένα ασύλληπτο τεχνολογικό άλμα – ο Singer είναι γνωστός για την εμμονή του στη λεπτομέρεια και τα περισσότερα από 100 ανακατασκευασμένα αυτοκίνητα που φέρουν την υπογραφή του έχουν κερδίσει μια ξεχωριστή θέση στους κύκλους των φανατικών οπαδών της Porsche. Αλλά η συγκεκριμένη 964/911 που προέκυψε από τη μελέτη με την ονομασία Dynamic Lightweight Study (DLS) εκτοξεύει το όνομα Singer σε άλλο επίπεδο.

Ο μουσικός, λάτρης των Porsche και ιδρυτής του οίκου, Rob Dickinson, αποκαλύπτει ότι το project DLS προέκυψε από μία απλή ερώτηση: πώς θα ήταν μια παλιά 911 αν είχε εξελιχθεί από μια ομάδα της F1; Η ομάδα που επέλεξε η Singer ήταν η Williams – και πιο συγκεκριμένα το τμήμα της Advanced Engineering. Ο στόχος που τέθηκε ήταν η εξέλιξη του πιο προηγμένου αερόψυκτου κινητήρα που υπήρξε ποτέ. «Θέλαμε να φτάσουμε τους 500 PS από τα 4.0 lt», μας φανερώνει ο Dickinson. «Ισως να ακούγεται λίγο τρελό, αλλά πιστεύαμε ότι αν καταφέρναμε κάτι μοναδικό τότε, ακόμα και αν το κόστος ήταν υπερβολικό, ο κόσμος θα έδειχνε ενδιαφέρον».

Advertisement
Advertisement

Πνευματικός πατέρας του κινητήρα είναι ο John Magee, της Williams Advanced Engineering. «Το μπλοκ προέρχεται από την 964. Ο flat-six είναι κατασκευαστικά ένας εξαιρετικά ανθεκτικός κινητήρας, γεγονός που τον καθιστά ιδανικό για τέτοιου είδους βελτιώσεις», μας λέει ο Magee. «Σχεδιάσαμε μια κυλινδροκεφαλή αποκλειστικά για τον συγκεκριμένο κινητήρα. Χρησιμοποιήσαμε υλικά και τεχνολογίες που συναντώνται σε αγωνιστικούς κινητήρες.

Τα κινούμενα μέρη έχουν υποστεί ειδική επεξεργασία και έχουν επίστρωση για μείωση των τριβών, οι βαλβίδες και οι μπιέλες είναι κατασκευασμένες από τιτάνιο, ενώ έχει γίνει εξ ολοκλήρου ανασχεδιασμός του κυκλώματος λίπανσης και ψύξης». Η ικανοποίηση του Dickinson για το αποτέλεσμα είναι έκδηλη. «Είμαστε εξαιρετικά υπερήφανοι για τον κινητήρα, για την απόδοση, αλλά και για τον ήχο του. Ακούγεται σχεδόν σαν κινητήρας της F1». Κάτι καθόλου περίεργο αν αναλογιστούμε ποιος τον έχει φτιάξει._BEn MiLLER.

Advertisement

(ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ: Κάθε κύλινδρος έχει διπλούς εγχυτήρες καυσίμου και ένα έξυπνο σύστημα μεταβλητής εισαγωγής με ξεχωριστό κύκλωμα για κάθε πλευρά κυλίνδρων ώστε να βελτιστοποιείται η ροή αέρα ανάλογα με τις στροφές του κινητήρα)

(ΨΥΞΗ ΜΕ ΣΤΥΛ: Περισσότερη δύναμη σημαίνει και περισσότερη θερμότητα. Η ψύξη του αερόψυκτου κινητήρα ήταν μια πραγματική πρόκληση. Η λύση δόθηκε από τον ανασχεδιασμό του κυκλώματος λίπανσης και ψύξης χρησιμοποιώντας τεχνικές μοντελοποίησης από την F1).

Advertisement