Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Volvo S60 T8 Recharge

Ελλάδα 17:15
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμή: Volvo S60 T8 Recharge

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Volvo S60 T8 Recharge

ΔΟΚΙΜΕΣ

Προικισμένο με το ισχυρότερο plug-in υβριδικό σύστημα της Volvo, το νέο S60 T8 είναι ένα μεσαίο σεντάν που προσφέρει ισόποσα υψηλή άνεση και γρήγορες επιδόσεις.

Advertisement
Advertisement

Πρόκειται για την 3η γενιά του S60, η οποία έχει «χτιστεί» πάνω στην πλατφόρμα SPA της Volvo (XC60 και XC90), ενώ κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Τσάρλεστον της Βόρειας Καρολίνα των Η.Π.Α., όντας το πρώτο Volvo που ξεκίνησε την παραγωγή του σε αμερικάνικο έδαφος.

Η έκδοση T8 στην οποία προσφέρεται αποκλειστικά το S60 στη χώρα μας, είναι και η κορυφαία στη γκάμα, η οποία χρησιμοποιεί για την κίνησή της ένα πανίσχυρο plug-in υβριδικό σύστημα 392 ίππων που του χαρίζει «καυτές» επιδόσεις, ενώ παράλληλα φροντίζει ώστε να του μειώνει τις απαιτήσεις του σε καύσιμο.

Κομψό σεντάν
Σχεδιαστικά το νέο S60, όπως και τα νεότερα δημιουργήματα της Volvo, καταφέρνει να αναδειχθεί ως ένα από τα πιο κομψά μοντέλα των διαστάσεών του. Ωφελημένο από την αισθητική φιλοσοφία της εταιρείας, το αυτοκίνητο διαθέτει μια ρέουσα παρουσία, που μειώνει τις γωνίες και τις ακμές, έναντι της απλοποίησης και της υιοθέτησης πιο γλυπτών σχημάτων.

Advertisement
Advertisement

Φυσικά, δεν λείπουν και τα χαρακτηριστικά εκείνα στοιχεία που του δίνουν και έναν διακριτικό δυναμισμό, όπως είναι τα εμπρόσθια φώτα με τη χαρακτηριστική LED, «σφυρί του Θορ» λωρίδα, οι τονισμένες άκρες του εμπρόσθιου προφυλακτήρα, καθώς και τα γεωμετρικά πίσω φώτα πληθωρικών διαστάσεων. Στοιχείο επίσης που ξεχωρίζει είναι το α λα 4πορτου κουπέ τελείωμα του πίσω τμήματος, με το ανασηκωμένο άκρο του πορτ-μπαγκάζ (λειτουργεί και ως μια διακριτική αεροτομή), αλλά και τις κολώνες της οροφής που πέφτουν λιγότερο κάθετα πάνω του.

Πολυτελές εσωτερικό με άνετους χώρους για 4 επιβάτες
Στο εσωτερικό του S60 συναντούμε τα περισσότερα από τα χαρακτηριστικά που έχουμε δει στα νεότερα μοντέλα που έχει κατασκευάσει η Volvo. Έτσι, ξεχωρίζουμε αρχικά την πληθώρα παρουσίας μαλακών στην αφή υλικών στο ταμπλό και το εσωτερικό των θυρών, καθώς επίσης και τα δέρματα με ραφές στα καθίσματα, που τονίζουν την προσφερόμενη πολυτέλεια. Η ποιότητα κατασκευής, το φινίρισμα και η συναρμογή βρίσκονται σε πολύ καλά επίπεδα, χωρίς όμως να είναι και τα κορυφαία της κατηγορίας -ας όψονται οι επίσης premium Γερμανοί.

Advertisement

Τεχνολογικά, η Volvo προσφέρει στον οδηγό μια hi-tech καμπίνα όπως αυτή εκφράζεται μέσω του πλήρους ψηφιακού πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, αλλά και της επίσης μεγάλης κάθετης οθόνης αφής 9 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων στο κέντρο της κονσόλας.

Advertisement

Το μενού είναι υπέρ-πλήρες, αν και απαιτεί κάποιο χρόνο εξοικείωσης από τον οδηγό για να μάθει όλες τις παρεχόμενες λειτουργίες, ενώ δεν λείπει και ο γνωστός περιστροφικός διακόπτης για τα προγράμματα οδήγησης στο υπερυψωμένο τούνελ της κονσόλας.

Στο πεδίο των χώρων, το S60 μπορεί να μεταφέρει με άνεση 4 ενήλικες στο εσωτερικό του. Ένας μεσαίος καθήμενος δεν θα βολευτεί λόγω του υψηλού τούνελ της μετάδοσης. Το πορτμπαγκάζ διαθέτει χωρητικότητα 391 λίτρων, είναι βαθύ αλλά ρηχό σε ύψος και επαρκεί για τις ανάγκες των επιβατών.

Advertisement

Ισχυρό plug-in βενζίνης που «πάει» και ηλεκτρικά
Η υιοθέτηση plug-in υβριδικών συστημάτων κίνησης από τα περισσότερα μοντέλα των διαστάσεων του S60 δεν γίνεται αποκλειστικά και μόνο για τη μείωση των ρύπων τους, αλλά και σε πολλές περιπτώσεις, για την προσφορά ακόμη πιο υψηλής απόδοσης και γρήγορων επιδόσεων.

Τρανό παράδειγμα το Volvo S60 T8, το plug-in υβριδικό σύστημα του οποίου (συνδυάζει έναν κινητήρα βενζίνης 2.0 turbo 303 ίππων που κινεί τους εμπρός τροχούς, με έναν ηλεκτροκινητήρα 88 ίππων που κινεί τους πίσω) είναι σε θέση να προσφέρει συνδυαστικά 392 ίππους ισχύος και 640 Nm ροπή, κινώντας πολύ γρήγορα το σουηδικό σεντάν.

Ιδίως το 0-100 km/h των 4.6 sec βάζει το T8 στη σφαίρα των μεσαίων σεντάν υψηλών επιδόσεων, αν και ο περιορισμός της τελικής ταχύτητας στα 180 km/h που έχει επιβάλει για λόγους ασφαλείας η Volvo σε όλα ανεξαιρέτως τα μοντέλα της, θα κόψει τη… φόρα του οδηγού του.

Φυσικά και στο πνεύμα της εποχής, το S60 T8 διαθέτει μια πληθώρα οδηγικών προγραμμάτων (Pure, Constant AWD, Hybrid, Polestar Engineered και Individual), που δίνουν τη δυνατότητα επέμβασης μεταξύ άλλων στα χαρακτηριστικά απόκρισης του κινητήρα και του κιβωτίου. Στο «Pure» το S60 T8 κινείται αμιγώς ηλεκτρικά –για αποστάσεις έως και 40 km όπως καταγράψαμε στη δοκιμή μας, ενώ στο Polestar Engineered προσφέρεται η πιο δυναμική λειτουργία του κινητήρα-κιβωτίου.

Η μπαταρία διαθέτει χωρητικότητα 11,6 kWh και μπορεί να φορτίσει από εξωτερικό φορτιστή σε χρόνο από 3,0 έως 8,0 ώρες. Σε ό,τι αφορά στη μέση κατανάλωση, όταν η μπαταρία έχει ρεύμα, τότε αυτή κυμαίνεται ανάμεσα στα 0 με 2,5 lt/100 km, ανάλογα πάντα με τις συνθήκες.

Εμείς, σε διαδρομή 200 km και με το ρεύμα να τελειώνει στα περίπου 40 km, καταγράψαμε μια μέση τιμή 8,3 lt./km χωρίς να ξαναφορτίσουμε. Το νούμερο αυτό είναι πολύ καλό καθώς δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ουσιαστικά το σύστημα δεν αφήνει ποτέ την μπαταρία να αδειάσει εντελώς (φορτίζεται συνεχώς από το σύστημα ανάκτησης ενέργειας σε πέδηση/επιβράδυνση), ώστε ο πίσω ηλεκτροκινητήρας να είναι άμεσα διαθέσιμος για να εμπλακεί όποτε χρειαστεί.

Υψηλή πρόσφυση, πολύ καλή άνεση
Στο δρόμο το S60 T8 καταφέρνει να συνδυάσει τον οδικό δυναμισμό με την καθημερινή άνεση. Η ανάρτηση, παρά το αυξημένο αναρτώμενο βάρος (συνολικά το αυτοκίνητο ξεπερνά τους 2 τόνους) καταφέρνει να «γλυκαίνει» αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και να μην τις μεταφέρει στο εσωτερικό, ενώ θόρυβος από την κύλιση δεν γίνεται αισθητός. Μαζί με την εξαιρετική ηχομόνωση, συνολικά στο εσωτερικό του S60 T8 οι εξωτερικοί θόρυβοι (και οι αεροδυναμικοί) που θα περάσουν είναι πολύ περιορισμένοι, συμβάλλοντας στην απόλαυση κατά το ταξίδι.

Σε ένα δρόμο με στροφές το ισχυρό υβριδικό σύστημα του T8 παρέχει συνεχώς άφθονη δύναμη και ροπή, την οποία το στιβαρό πλαίσιο και η τετρακίνηση διαχειρίζονται αποτελεσματικά για να προσφέρουν στο S60 υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, με λογικές κλίσεις και μια ουδετερότητα που μπορεί να εξελιχθεί σε πλήρως ελεγχόμενη υπερστροφή, μόνο όταν ο οδηγός το προκαλέσει.

Βέβαια, το αυξημένο βάρος θέτει περιορισμούς όμως και πάλι η δύναμη και η όλη διαχείριση της ροπής τους βάζει στην άκρη, επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να στρίψει γρήγορα σε μια απαιτητική διαδρομή. Κάποια μικρό-παράπονα μόνο θα κάνουμε για την αίσθηση που προσφέρει το τιμόνι με τη μικρή σε διάμετρο στεφάνη (επιτέλους σε Volvo!), αλλά και επίσης για τα φρένα, που δεν είναι τόσο άμεσα απαιτώντας βαθύ πάτημα του σχετικού πεντάλ, ελέω και της εμπλοκής του συστήματος ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση.

Συμπέρασμα
Σε μια κατηγορία όπου τα μοντέλα των Audi, BMW και Mercedes κυριαρχούν, το S60 T8 δείχνει ότι μπορεί να αποτελέσει μια τουλάχιστον αξιόλογη εναλλακτική επιλογή. Προσφέρει απτή οικονομία κίνησης και παράλληλα, πολύ γρήγορες επιδόσεις, διαθέτοντας επιπλέον μια κομψή εικόνα, τονισμένη εσωτερική πολυτέλεια και άφθονη τεχνολογία.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.995 cc
Ισχύς: 303 PS/6.000 rpm
Ροπή: 400 Nm/2.200-4.800 rpm
Ισχύς: 88 PS/7.000 rpm
Ροπή: 240 Nm/3.000 rpm
Συνδυαστική ισχύς: 392 PS
Συνδυαστική ροπή: 640 Nm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 4.6 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μεικτή εργοστασιακή κατανάλωση: από 1.7 l/100 km
Εκπομπές CO2: από 37 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0 €
Βάρος: 2.048 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.761/1.850/1.431 mm
Μεταξόνιο: 2.872 mm
Χώρος αποσκευών: 391 lt
Τιμή: από 61.832 €

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Oδηγούμε το Volvo C40 Recharge Twin στο Βέλγιο
Δοκιμή: Cyan Racing Volvo P1800
Αυτό είναι το νέο λογότυπο της Volvo