Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Η Volvo μειώνει το κόστος κατασκευής και το αποτύπωμα CO2 της

Ελλάδα 15:28
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Η Volvo μειώνει το κόστος κατασκευής και το αποτύπωμα CO2 της

ΝΕΑ

Η Volvo μειώνει το κόστος κατασκευής και το αποτύπωμα CO2 της

ΝΕΑ

Η Volvo Cars σχεδιάζει μείωση κατά 2,5 εκατομμύρια τόνους στις ετήσιες εκπομπές ρύπων άνθρακα επαναχρησιμοποιώντας και ανακατασκευάζοντας εξαρτήματα, που έχουν κοινή χρήση ανάμεσα στα μοντέλα της. Το φιλόδοξο αυτό σχέδιο θα μπορούσε επίσης να ανοίξει το δρόμο για μία δεύτερη ζωή για τις μπαταρίες των EV της Volvo.

Advertisement
Advertisement

Η διαδικασία, δεύτερης χρήσης ή και ανακατασκευής εξαρτημάτων, την οποία αποκαλεί «κυκλική επιχειρηματική αρχή», θα περιλαμβάνει την ανακύκλωση βασικών υλικών όπως χάλυβα και αλουμινίου, την ανακατασκευή σύνθετων εξαρτημάτων όπως κιβώτια ταχυτήτων και επισκευή μεμονωμένων ανταλλακτικών. Η Volvo ανακατασκεύασε περίπου 40.000 ανταλλακτικά πέρυσι, εξοικονομώντας 3000 τόνους CO2 και ανακύκλωσε το 95% των αποβλήτων παραγωγής της (συμπεριλαμβανομένων 176.000 τόνων χάλυβα) πετυχαίνοντας εξοικονόμηση 640.000 τόνων CO2.

Οι Σουηδοί  συνεργάζεται επίσης με την ειδικό στις μπαταρίες «Loop» η οποία δουλεύει, στο project επαναχρησιμοποίησης μπαταριών για να διερευνήσει τις δυνατότητες τους για μία δεύτερη ζωή. Η έρευνα αφορά στοιχεία μπαταριών υψηλής τάσης αλλά και υβριδικών οχημάτων, όλα με σκοπό να γίνει μια «πλήρως κυκλική χρήση» και να χρησιμοποιούνται πλήρως ανακυκλωμένα ανταλλακτικά – έως το 2040.

Advertisement
Advertisement

Τα μηχανικά ανταλλακτικά, που περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα επισκευής/ανακατασκευής της εταιρείας περιλαμβάνουν δαγκάνες φρένων, ηλεκτρικούς πίσω άξονες, συμπιεστές, γεννήτριες, εξαρτήματα ανάρτησης και πλαισίου και κινητήρες EV, μπλοκ κινητήρων και κυλινδροκεφαλές.

Ο Anders Kärrberg, επικεφαλής στρατηγικής και βιωσιμότητας της Volvo Cars, δήλωσε: «Υπάρχουν σημαντικά οφέλη αειφορίας από αυτό. Με την μέθοδο αυτή, εξοικονομείτε περίπου 85% του CO2. Υπάρχουν επίσης σημαντικά οφέλη όσον αφορά τη μείωση της κατανάλωσης πρωτογενών υλικών». Ο Kärrberg εξήγησε ότι εξαρτήματα όπως οι δαγκάνες των δισκοφρένων θα μπορούσαν να ανακατασκευαστούν τρεις ή τέσσερις φορές, παρατείνοντας τη ζωή τους κοντά στα 20 χρόνια πριν αντικατασταθούν.

Δίνοντας μια δεύτερη ζωή στις μπαταρίες υψηλής τάσης όταν η χωρητικότητά τους έχει μειωθεί για την ικανοποιητική τροφοδοσία ενός αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Επίσης θεωρείται μία καλή λύση για την μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων της παραγωγής μπαταριών.

Advertisement

Ο διευθυντής ανάπτυξης μπαταριών της Volvo, Ulrik Persson, πιστεύει ότι κάτι τέτοιο θα μπορούσε να επεκτείνει τη διάρκεια ζωής μιας μπαταρίας έως και δύο δεκαετίες ή και περισσότερο. Οι καθαρές μπαταρίες EV εργάζονται σκληρά μέσω της επιθετικής χρήσης που υφίστανται. Οι εφαρμογές στην δεύτερη ζωή της μπαταρίας μπορούν να είναι λιγότερο… επίπονες, με πολύ πιο ήπιες απαιτήσεις όπως: Η εξισορρόπηση δικτύου, ή η  αποθήκευση ενέργειας.

Η χρήση παλιών μπαταριών από οχήματα είναι μια πολύτιμη προσθήκη στην αειφόρο παραγωγή ενέργειας και η χρήση τους μπορεί να γίνει σε ανεμογεννήτριες και ηλιακούς συλλέκτες.

Advertisement

«Η διάρκεια ζωής των συστημάτων μπαταρίας μας είναι 15 χρόνια. Νομίζω ότι η διάρκεια ζωής της μπαταρίας θα μπορούσε να παραταθεί για επιπλέον πέντε ή ίσως 10 χρόνια εάν η μπαταρία χρησιμοποιηθεί με τον σωστό τρόπο. Ο χρόνος θα πει και άλλοι παράγοντες θα παίξουν ρόλο. Η μπαταρία υποβαθμίζεται όχι μόνο από την χρήση αλλά και από τη γήρανση και τη θερμοκρασία.» είπε ο διευθυντής ανάπτυξης μπαταριών της Volvo, Ulrik Persson

Μόλις οι μπαταρίες φτάσουν στο τέλος της ζωής τους, ο στόχος είναι η ανάκτηση και η ανακύκλωση όσο το δυνατόν περισσότερων υλικών.

 

Advertisement

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Volvo S60 Recharge Plug-in: Ισχυρό και φιλικό προς το περιβάλλον
Volvo XC60 Recharge Plug-In: Φινέτσα και δυναμισμός
Volvo XC40 Recharge: Σε ρόλο πρωταγωνιστή με plug-in hybrid και αμιγώς ηλεκτρική έκδοση