Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: BMW X1 sDrive16d 116 PS Steptronic

Ελλάδα 19:29
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: BMW X1 sDrive16d 116 PS Steptronic

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: BMW X1 sDrive16d 116 PS Steptronic

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η BMW Χ1, στην βασική πετρελαιοκίνητη έκδοση, έχει όλα τα γνήσια SUV γονίδια της βαυαρικής φίρμας, αλλά και με… οικονομική καρδιά.

Advertisement
Advertisement

H BMW X1 ανανεώθηκε στις αρχές του χρόνου και παρόλο τη δύσκολη περίοδο που σημειώθηκε, μεγάλο μέρος του αγοραστικού κοινού προχώρησε στην απόκτηση του… άσου των SUV της φίρμας. Κατά τη διάρκεια της ίδιας περιόδου, η BMW αποκάλυψε -μεταξύ άλλων- την plug-in υβριδική έκδοση της Χ1, ολοκληρώνοντας ουσιαστικά την γκάμα της σειράς.

Η BMW X1 έχει σημειώσει πολλές πωλήσεις επί ελληνικού εδάφους, γεγονός που επιβεβαιώνεται από την ανάδειξή του ως best-seller της βαυαρικής μάρκας στη χώρα μας, ξεπερνώντας ακόμα και τη Σειρά 1. Πλέον είναι ξεκάθαρο. Το κοινό αναζητά ένα SUV, με premium χαρακτήρα και καλή συμπεριφορά στον δρόμο, ενώ εάν συνδυάζεται και με έναν οικονομικό κινητήρα (όπως αυτός της έκδοσης που δοκιμάζουμε), τότε η επιλογή είναι…. μονόδρομος.

Advertisement
Advertisement

Η BMW X1 είναι αρκετά οικεία στο μάτι, μιας και η ανανεωμένη εκδοχή της κυκλοφόρησε στις αρχές του 2020. Αισθητικά, φέρει ένα δυναμικό χαρακτήρα, χάρη στο νέο πρόσωπο της BMW, που θέλει τις γρίλιες να… ξεχωρίζουν. Σίγουρα, δεν ακολουθούν την υπερβολή, που συναντάμε σε άλλα μοντέλα της φίρμας, αλλά η μικρή αύξηση των διαστάσεων των νεφρών είναι αισθητή και δένουν αρμονικά με το υπόλοιπο εμπρός τμήμα. Πίσω, η ανανεωμένη BMW X1 έχει κρατήσει τη γνώριμη εμφάνιση με αλλαγές στον προφυλακτήρα και τα φωτιστικά σώματα. Οι διαστάσεις της BMW X1 είναι στα 4,45 μέτρα μήκος και 1,82 μέτρα πλάτος, καθιστώντας το εντός ορίων της C-SUV κατηγορίας. Αξίζει να σημειωθεί η απόσταση από το έδαφος, η οποία φτάνει τα 183 mm, κάτι που συνεπάγεται ασφαλέστερη αποφυγή κάποιου εμποδίου και άνετη διέλευση μη ασφαλτοστρωμένου δρόμου.

Μπαίνοντας στο εσωτερικό συναντάμε τον γνωστό διάκοσμο της BMW, με το παραδοσιακό τιμόνι και τον κλασικό-αναλογικό πίνακα οργάνων. Σχετικά με το τελευταίο, ο ψηφιακός πίνακας που έχουμε δει στη Σειρά 1 και σε άλλα αυτοκίνητα της μάρκας δεν είναι διαθέσιμος, αλλά σίγουρα δεν είναι κάτι που μας έλειψε. Ανέκαθεν, η Χ1 πρόσφερε μία από τις πιο ποιοτικές καμπίνες στην κατηγορία του και η premium αύρα είναι κάτι που αισθάνονται οι επιβάτες αμέσως. Ακόμα, η πρακτικότητα με τις θέσεις για μικροαντικείμενα και τα hi-tech συστήματα, είναι λόγοι που η ανανεωμένη Χ1 μπορεί να σε κρατήσει «αιχμάλωτο». Νιώθεις ευχάριστα και ασφαλής.

Advertisement

Στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας δεσπόζει η multimedia οθόνη των 10,25 ιντσών (στάνταρ 8,8 ιντσών), απ’ όπου μπορεί κανείς να χειρίζεται το σύστημα ψυχαγωγίας και να σας κρατάει ενημερωμένους με τον «έξω» κόσμο μέσω του BMW ConnectedDrive. Φυσικά, διατίθενται όλα τα σύχρονα συστήματα συνδεσιμότητα με smartphone και ευχάριστη έκπληξη αποτελεί το Apple CarPlay, που ενεργοποιείται ασύρματα με iOS συσκευή.

Advertisement

Χωροταξικά, η ανανεωμένη BMW X1 παίρνει άριστα, παρέχοντας τη δυνατότητα άνετης μεταφοράς έως και 5 ενήλικων. Όσον αφορά το πορτ-μπαγκάζ διαθέτει μεγάλη χωρητικότητα, η οποία ξεκινάει από τα 505 λίτρα, ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων φτάνει τα 1.550 λίτρα. Στη «δική» μας BMW X1 εξοπλίζεται και με την ηλεκτρική πόρτα, η οποία κοστίζει λίγο πάνω από 500 ευρώ, ωστόσο η ευκολία που παρέχει είναι αξιοσημείωτη.

H έκδοση sDrive16d είναι η βασική προσθιοκίνητη επιλογή της Χ1 από πλευράς diesel, χωρίς όμως να «ζηλεύει» τίποτα από τις μεγαλύτερες εκδόσεις. Ο 3κύλινδρος 1.500άρης turbo-diesel κινητήρας αποδίδει 116 ίππους και 270 Nm ροπής από τις 1.750 rpm. Αυτός ο πετρελαιοκινητήρας συνδυάζεται προαιρετικά με το αυτόματο κιβώτιο Steptronic 7 σχέσεων, αυτό που είχαμε και στη διάθεσή μας. Η γρήγορη απόκριση του Steptronic βοηθά τη Χ1 να ολοκληρώσει τη διαδικασία 0-100 χλμ./ώρα σε 11,5 sec. Μπορεί στα «χαρτιά» να δείχνει αργό, πρακτικά όμως η καλή λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου κρατάει τον δοκιμασμένο diesel κινητήρα στο ωφέλιμο εύρος στροφών του, έχοντας διαθέσιμο πάντα το «τράβηγμα» που αναζητά ο οδηγός.

Advertisement

Σε υψηλότερες στροφές, το σύνολο «κουράζεται», γι’αυτό και δεν έχεις λόγο για περεταίρω πίεση. Άλλωστε, η συγκεκριμένη έκδοση της Χ1 έχει σκοπό να σας πάει άνετα και οικονομικά. Πιο συγκεκριμένα, η μέση κατανάλωση που ανακοινώνει το εργοστάσιο είναι στα 5.1 lt./100 km (WLTP), αλλά στον δρόμο κινηθήκαμε «καίγοντας» περίπου 6 lt./100 km πετρέλαιο. Οι εκπομπές ρύπων είναι 133 γρ./χλμ. CO2.

Το σύστημα “Driving Experience Control” επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει ανάμεσα από τρία διαφορετικά προφίλ οδήγησης: Eco Pro, Comfort και Sport, προσαρμόζοντας αναλόγως και την απόκριση στο γκάζι και το βάρος του τιμονιού.

Πίσω από το τιμόνι της Χ1, ο οδηγός νιώθει άνετος και ασφαλής. Η εξαιρετική ποιότητα κύλισης είναι άξια αναφοράς, καθώς και ο τρικύλινδρος 1500άρης που έχει πολύ καλή/ήσυχη λειτουργία. Πέρα από τις επιδόσεις, η προσθιοκίνητη και μικρότερη έκδοση της Χ1 έχει τα sportive γονίδια BMW με το στιβαρό πλαίσιο, το γρήγορο και ακριβές τιμόνι. Η οδική συμπεριφορά είναι προβλέψιμη και ικανοποιεί τις μεταφορικές ανάγκες μιας οικογένειας, δεν θα επιλέξεις όμως να «πιέσεις» παραπάνω.

Η ανάρτηση φροντίζει για την άνεση, ακόμα και όταν βγείτε έξω από το ασφαλτοστρωμένο οδικό δίκτυο σε βατό χωματόδρομο. Στην περίπτωσή μας, η εμπρός κίνηση έθετε όρια στις εκτός δρόμου βόλτες. Το αίσθημα ασφάλειας ενισχύουν τα πολύ καλά φρένα, που είναι ακούραστα. Στην καθημερινή οδήγηση, η αυτόματη πετρελαιοκίνητη X1 είναι ευκολοδήγητη, με πολύ καλή περιμετρική ορατότητα και ευχρηστία που εκτιμάται ιδιαίτερα από το χρήστη της.

Στην ουσία η ανανεωμένη Χ1 δεν αλλάζει τίποτα από το πολύ καλό και ολοκληρωμένο σύνολο. Τα σχεδόν 3.500 ευρώ παραπάνω για το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη είναι κάτι που θα κληθεί ο υποψήφιος αγοραστής να καταθέσει εφόσον επιθυμεί την απόλυτη άνεση, φτάνοντας δηλαδή συνολικά την τιμή των 38.291 ευρώ για τη βασική έκδοση.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA

Κινητήρας: 1.496 cc
Ισχύς: 116 PS/4.000 rpm
Ροπή: 270 Nm/1.750-2.250 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 11,5 sec
Τελική ταχύτητα: 190 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 5.1 l/100 km (εργοστασιακή τιμή/WLTP)
Εκπομπές CO2: 133 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 85,12 €
Βάρος: 1.575 kg (με οδηγό)
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.447/1.821/1.598 mm
Μεταξόνιο: 2.670 mm
Χώρος αποσκευών: 505 lt
Τιμή: από 34.791€ (από 38.291€ με αυτόματο κιβώτιο)

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto  

Διαβάστε επίσης:

Δοκιμή: BMW 116d Auto

BMW M5 CS: Αποκάλυψη για το ισχυρότερο μοντέλο των Βαυαρών

Νέα BMW i4: Με εντυπωσιακή επιτάχυνση και ακρίβεια ελέγχου