Menu
LIVE η κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Πρώτη δοκιμή: Νέα BMW X1 sDrive18i Steptronic

  • Σπύρος Χώτος (sh@newsauto.gr), Φωτογραφίες: Γιώργος Σβολόπουλος

Με την X1 η BMW γράφει τη δική της, άκρως επιτυχημένη ιστορία στην SUV κατηγορία και πλέον, η άφιξη της ανανεωμένης 2ης γενιάς έρχεται για να τη συνεχίσει εν όψει των νέων εξελίξεων της εποχής.

Η 2η γενιά της BMW X1 έχει καταφέρει τα τελευταία χρόνια να αναδειχθεί ως το best-seller μοντέλο της βαυαρικής μάρκας στη χώρα μας, ξεπερνώντας ακόμη και τη Σειρά 1, η οποία κρατούσε τα σκήπτρα των πωλήσεων τα προηγούμενα χρόνια. Πλέον, η παρουσία στη γκάμα της BMW της ανανεωμένης γενιάς του μοντέλου έρχεται για να δώσει μια έξτρα ώθηση σε αυτή την επιτυχία της X1, ενισχύοντας στα σημεία συγκεκριμένους τομείς της υπόστασής της. Παράλληλα, σημαντικό στοιχείο του νέου μοντέλου αποτελεί το γεγονός ότι διατηρεί τις τιμές της ακριβώς στο ίδιο επίπεδο με αυτές της προ-ανανεωμένης έκδοσης, ορίζοντάς τες από τα 31.645 ευρώ για την έκδοση sDrive18i της δοκιμής μας.

Τονίζει το δυναμισμό της

Οι αισθητικές αλλαγές στο αμάξωμα της ανανεωμένης BMW X1 είναι μεν μικρές, όμως καταφέρνουν να της προσδώσουν έναν πιο δυναμικό παρουσιαστικό, κυρίως σε ό,τι αφορά στο εμπρόσθιό της τμήμα. Εκεί λοιπόν, συναντούμε έναν νέο προφυλακτήρα, με μεγαλύτερα πλαϊνά πλαίσια, μέσα στα οποία έχουν μεταφερθεί οι νέοι LED προβολείς ομίχλης, που αντικαθιστούν τους προηγούμενους στρογγυλούς που βρίσκονταν κάτω από τα φώτα. Μεγαλύτερη από πριν και ακολουθώντας τη νέα τάση των μοντέλων της BMW, είναι και η γρίλια της μάσκας. Στο πίσω μέρος έχει αλλάξει η σχεδίαση του προφυλακτήρα, ο οποίος βάφεται σε περισσότερο τμήμα του πλέον στο χρώμα του αμαξώματος, ενώ στο ίδιο μοτίβο, ο υποψήφιος ιδιοκτήτης μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε 3 νέα μεταλλικά χρώματα. Τελευταία νέα προσθήκη αποτελεί η εικόνα «Χ1» που προβάλλεται στο έδαφος στα πλαϊνά του αυτοκινήτου όταν ο οδηγός ανοίξει την πόρτα του, η οποία σύμφωνα με τη BMW έχει και πρακτικό αντίκτυπο αφού διευκολύνει την είσοδο-έξοδο σε συνθήκες μειωμένου φωτισμού.

Εσωτερικό με πολύ καλή ποιότητα και πρακτικότητα

Στο εσωτερικό της η ανανεωμένη BMW X1 συνεχίζει να προσφέρει μια από τις πιο ποιοτικές καμπίνες της κατηγορίας, η οποία επιπλέον ξεχωρίζει για την πρακτικότητά της, αλλά και για τα hi-tech συστήματα που προσφέρει. Αλλαγές δεν υπάρχουν σε σχέση με το προ-ανανέωσης μοντέλο και έτσι, θα ξεχωρίσουμε για μια ακόμη φορά τα κορυφαίας ποιότητας υλικά σε ταμπλό, εσωτερικό θυρών και τούνελ της κονσόλας, αλλά και την άκρως ευκρινή οθόνη αφής 10.25 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων ψηλά στην κονσόλα. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, πλήρους ρυθμίσεων όπως και το τιμόνι, ενώ χωρίς προβλήματα είναι και η περιμετρική ορατότητα.

Στο πεδίο των χώρων, για μια ακόμη φορά στο εσωτερικό της η BMW X1 κερδίζει τις εντυπώσεις, παρέχοντας τη δυνατότητα άνετης μεταφοράς έως και 5 ενηλίκων. Παράλληλα, αρκετές είναι και οι θήκες για μικροαντικείμενα που υπάρχουν διάσπαρτες στην καμπίνα, βολεύοντας στην καθημερινή χρήση. Το πορτ-μπαγκάζ από την πλευρά του, διαθέτει μεγάλη χωρητικότητα 505 λίτρων και αντίστοιχα, έχει άνοιγμα που βολεύει στη φόρτωση. Η έξτρα ηλεκτρική πόρτα του μοντέλου της δοκιμής (κόστος 529 ευρώ), είναι επίσης μια επιλογή ευχρηστίας.

Αυτόματο πλεονέκτημα

Η έκδοση sDrive18i της δοκιμής μας είναι η αρχική βενζινοκίνητη στη γκάμα της BMW. Διαθέτει τον πρόσφατα αναβαθμισμένο, 3κύλινδρο 1.500άρη κινητήρα της βαυαρικής μάρκας, με ισχύ 140 ίππων και ροπή 22,4 kgm διαθέσιμη από τις 1.480 στροφές. Το μοτέρ αυτό ξεχωρίζει για την άκρως πολιτισμένη του λειτουργία, αλλά και τη δυνατότητά του να κινήσει χωρίς πολλά προβλήματα την X1. Το αυτόματο κιβώτιο Steptronic των 7 σχέσεων με το οποίο συνδυάζεται (προαιρετική επιλογή) διαθέτει πολύ καλή λειτουργία και με τη γρήγορη απόκρισή τους στις εντολές του οδηγού βοηθά τις επιδόσεις (π.χ. 0-100 km/h σε 9.7 sec), χωρίς να επιβαρύνει την κατανάλωση. Φυσικά, σε συνθήκες κίνησης προκρίνει και τον άνετο χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Η BMW προσφέρει και πάλι σύστημα παραμετροποίησης της απόκρισης του μοτέρ και του κιβωτίου με προεπιλεγμένα set-up (Eco Pro, Comfort, Sport) που ορίζουν αντίστοιχα τη λειτουργία τους. Στο πεδίο της κατανάλωσης, με χρήση μόνο του Comfort καταγράψαμε μια μέση τιμή 8,3 lt../100 km κινούμενοι σε πόλη και εθνική. Σημειώνουμε ότι το αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε είχε μόλις 240 χλμ. στο κοντέρ του, ήταν δηλαδή ουσιαστικά «άστρωτο».

Με δυναμικά οδικά και οδηγικά χαρακτηριστικά

Στο δρόμο η BMW X1 ξεχωρίζει για τη σταθερότητα που επιδεικνύει, τη στιβαρότητα του πλαισίου και τον γενικότερο δυναμικό της χαρακτήρα που την κάνει ακόμη και στην αρχική της βενζινοκίνητη έκδοση να διακρίνεται έναντι του ανταγωνισμού στην κατηγορία. Η ανάρτηση με τη σχετικά σφιχτή ρύθμιση φροντίζει ώστε να κρατά το αυτοκίνητο εντός των ορίων του δρόμου και να μεγιστοποιεί την παρεχόμενη πρόσφυση, ενώ παράλληλα μειώνει τις κλίσεις από το αμάξωμα στις στροφές. Η παρεχόμενη άνεση διατηρείται σε καλά επίπεδα και η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή, ωστόσο κατά το πέρασμα από εγκάρσιες ανωμαλίες δεν λείπουν κάποιες κάπως «ξερές» αντιδράσεις λόγω και των τροχών με run-flat ελαστικά 225/50 και 18άρες ζάντες. Πολύ καλές εντυπώσεις μας άφησε για μια ακόμη φορά η αίσθηση και αμεσότητα του τιμονιού, ενώ υπεράνω κριτικής είναι και τα φρένα που ακινητοποιούν άκρως αποτελεσματικά το αυτοκίνητο. Στην καθημερινή οδήγηση τέλος, η αυτόματη βενζινοκίνητη X1 είναι ευκολοδήγητη, με πολύ καλή περιμετρική ορατότητα και ευχρηστία που εκτιμάται ιδιαίτερα από το χρήστη της.

Συμπέρασμα

Η ανανέωση της X1 δεν αλλάζει τα πολύ καλά χαρακτηριστικά του επιτυχημένου SUV της BMW, το οποίο παραμένει πρακτικό, ποιοτικό, ασφαλές και με πολύ καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας στην αρχική βενζινοκίνητη έκδοσή του. Η επιλογή του αυτόματου κιβωτίου Steptronic αξίζει και με τα παραπάνω τα +2.400 ευρώ που θα κληθεί να καταβάλει ο υποψήφιος αγοραστής.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA

Κινητήρας: 1.499 cc
Ισχύς: 140 PS/4.600-6.500 rpm
Ροπή: 22.4 kgm/1.480-4.200 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9.7 sec
Τελική ταχύτητα: 203 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 5.4 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 122 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 112,7 €
Βάρος: 1.505 kg (με οδηγό)
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.447/1.821/1.598 mm
Μεταξόνιο: 2.670 mm
Χώρος αποσκευών: 505 lt
Τιμή: από 31.645€ (από 34.083€ με αυτόματο κιβώτιο)

Δημοφιλή στο Protothema.gr