Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: BMW 116d Auto

Ελλάδα 17:23
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: BMW 116d Auto

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: BMW 116d Auto

ΔΟΚΙΜΕΣ

Με super hot εμφάνιση και πετρελαιοκινητήρα που δεν θέλει να “καίει”, η νέα BMW Σειρά 1 θα σας κάνει να ξεχάσετε ότι ήταν κάποτε πισωκίνητη και να εκτιμήσετε τη νέα αρχιτεκτονική της γερμανικής εταιρείας.

Advertisement
Advertisement

Εδώ και αρκετό καιρό, η φιλοσοφία της BMW -για κάποια μοντέλα- έχει αλλάξει ρότα και αυτό είναι κάτι που πλέον δεν μας φαίνεται καθόλου παράξενο. Ποια είναι αυτή η μεγάλη αλλαγή; Λόγος γίνεται για τη νέα προσθιοκίνητη πλατφόρμα με τη γερμανική φίρμα να κάνει την αρχή με τη Σειρά 2 Active Tourer, ενώ συνέχισε με τη νέα Χ2 και την τελευταία γενιά Χ1. Το χαρτάκι της προτεραιότητας πήρε και ο γνώριμος “Άσσος”, ο οποίος απαρνήθηκε την κίνηση στους πίσω τροχούς για τα… μάτια μιας νέας αρχιτεκτονικής. Αναμφίβολα, αυτή η αλλαγή έκανε πολλούς… ρομαντικούς να δυσαρεστηθούν, αλλά το μόνο σίγουρο είναι ότι η BMW προχώρησε σε αυτή την κίνηση για να διορθώσει κάποια “προβλήματα” της προηγούμενης γενιάς. Το αποτέλεσμα είναι η νέα Σειρά 1 να διαθέτει περισσότερους χώρους ( “αγκάθι” των απερχόμενων γενιών), ενώ το κερασάκι στην τούρτα είναι η εξαιρετική οδηγική συμπεριφορά, η οποία έμεινε ανέπαφη. Ας τα πάρουμε όμως από την αρχή…

Η BMW σημείωσε πάνω από 1,3 εκατομμύρια πωλήσεις της Σειράς 1, τόσο για την πρώτη όσο και για τη δεύτερη γενιά. Η τρίτη γενιά έφτασε για να αποδείξει ότι μπορεί να συνεχίσει την καλή εμπορική πορεία των προκατώχων της, ξεκινώντας από τη μοντέρνα εξωτερική εμφάνιση. Το νέο πρόσωπο της BMW ενσωματώνεται και στη “μικρή” Γερμανίδα με το πιο έντονο χαρακτηριστικό να κλέβει τις περισσότερες ματιές, που δεν είναι άλλο από τη μάσκα. Αυτή έγινε πιο επιβλητική χάρη στα μεγαλύτερων διαστάσεων “νεφρά”, κάτι που υιοθετεί πλέον η φίρμα στα νέα της μοντέλα και θα το εφαρμόσει στα μελλοντικά της αυτοκίνητα. Το επιθετικό look ολοκληρώνουν τα νέα φωτιστικά σώματα (προαιρετικά με full-LED τεχνολογία) εμπρός και πίσω. Αναφορικά με τις διαστάσεις, αν περίμενε κανείς ότι η νέα Σειρά 1 θα είναι μεγαλύτερη, τότε θα έπεφτε “έξω”. Για την ακρίβεια, εξωτερικά, έχει μικρύνει το μήκος και το μεταξόνιο κατά 5 mm και 20 mm αντίστοιχα, φτάνοντας δηλαδή τα 4.319 mm και 2.670 mm. Αυτό όμως δεν επηρέασε αρνητικά την καμίνα του “Άσσου”. Αντίθετα, οι πέντε ενήλικες στο εσωτερικό θα βρούνε τον αέρα για να καθίσουν άνετα, χωρίς παράπονα. Τα προβλήματα ίσως παρουσιαστούν εάν ένας από τους επιβάτες ξεπερνάει το ύψος του 1,85 m και πρέπει να καθίσει στην δεύτερη σειρά καθισμάτων. Παράλληλα, ο χώρος αποσκευών μεγάλωσε κατά 20 λίτρα, αγγίζοντας συνολικά τα 380 λίτρα. Εξετάζοντας το πλάτος και το ύψος του αυτοκινήτου, σημειώθηκε μια μικρή αύξηση της τάξεως των 34 mm (1.799 mm) και 13 mm (1.434 mm) αντίστοιχα, χωρίς αυτές οι τιμές να επηρεάζουν καθόλου την ευελιξία του μοντέλου μέσα στην πόλη. Το αυτοκίνητο δοκιμής εξοπλίζεται με 18 ιντσών ζάντες αλουμινίου, λόγω του σπορ πακέτου που διαθέτει η BMW. Ωστόσο, υπάρχουν πολλές επιλογές τροχών από 16 έως και 19 ιντσών.

Advertisement
Advertisement

Στο εσωτερικό υπάρχει η γνώριμη premium αύρα της γερμανικής εταιρείας και χρησιμοποιήθηκαν ποιοτικά υλικά σε ολόκληρη την καμπίνα. Μάλιστα, η συναρμογή και το φινίρισμα των πλαστικών δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα από τα μεγαλύτερα μοντέλα της φίρμας, όπως είναι η 3άρα και η 5άρα. Η εργονομία είναι καλή, αλλά μετά από πολλά χρόνια πίσω από το τιμόνι, το χέρι μας συνεχίζει να ψάχνει τη “μίζα” πίσω από το τιμόνι. Το κουμπί εκκίνησης βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα, δίπλα από τον λεβιέ ταχυτήτων. Φυσικά, το cockpit έρχεται με συστήματα τεχνολογίας του σήμερα. Συγκεκριμένα, ο πίνακας οργάνων αποτελείται από μία οθόνη 10,25 ιντσών, η οποία μαγνητίζει αμέσως το βλέμμα, ενώ το σύστημα πολυμέσων φέρει οθόνη αφής ίδιων διαστάσεων. Να σημειώσουμε ότι στη βασική έκδοση, το infotainment προσφέρεται με οθόνη 8,8 ιντσών. Το λογισμικό του infotainment BMW Operating System 7.0 είναι γρήγορο και εύχρηστο, ενώ προαιρετικά συνοδεύεται από τα Gesture Controls (εντολές μέσω χειρονομιών) και τα συστήματα Apple CarPlay και Android Auto. Επίσης, το smartphone μπορεί να φορτιστεί μέσω του συστήματος ασύρματης φόρτισης, που περιλαμβάνει μια ειδική θήκη για να παραμένει το κινητό σταθερό και χωρίς να ενοχλεί. Θετική εντύπωση μας έκανε το BMW Head-up display των 9,2 ιντσών, το οποίο απεικονίζει σημαντικές πληροφορίες επάνω στο παρμπρίζ για να μην διασπάται η προσοχή του οδηγού από τον δρόμο.

Advertisement

Κάτω από το καπό της 116d βρίσκεται ο 1.500άρης diesel κινητήρας απόδοσης 116 ίππων και 270 Nm ροπής. Το εν λόγω μοτέρ δεν είναι για να βάζει φωτιές στην άσφαλτο και σίγουρα δεν συνάδει με την εμφάνιση του αυτοκινήτου δοκιμής, μιας και εξοπλίζεται με το πακέτο M Sport και με αρκετά ακόμα γνήσια αξεσουάρ της BMW. Αφήνοντας όμως αυτό στην άκρη προς το παρόν, η 116d προσφέρει ικανότατο “τράβηγμα” για καθημερινή χρήση με την εμφάνιση της ροπής να γίνεται λίγο κάτω από τις 2.000 rpm. Η σχεδόν 1.400 κιλών Σειρά 1 με τον βασικό πετρελαιοκινητήρα μπορεί να επιταχύνει από στάση και να φτάσει τα 100 km/h σε μόλις 10,1 sec, ενώ η τελική ταχύτητα που αναφέρει το εργοστάσιο είναι 200 χλμ./ώρα. Ο 1.5 diesel συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, το οποίο λειτουργεί υποδειγματικά αλλάζοντας σε σωστούς χρόνους την σχέση. Δεν πρόκειται να ξεμείνεις από… δύναμη, αλλά αυτό που θα σε αποζημειώσει είναι η χαμηλή κατανάλωση. Σίγουρα η τιμή που αναφέρει η BMW είναι πολύ δύσκολη για να επιτευχθεί (3,8 lt./100 km), αλλά στο πρόγραμμα ECO Pro και με όχι ιδιαίτερη προσοχή στα βυθίσματα του δεξιού πεντάλ, το trip computer μάς ενημέρωνε ότι καταναλώνουμε 6,7 λίτρα πετρέλαιο για κάθε 100 χιλιόμετρα. Ακόμα, οι εκπομπές ρύπων ξεκινούν από τα 100 CO2 g/km με τα τέλη κυκλοφορίας να ανέρχοντα στα 90 ευρώ, σύμφωνα με τα σημερινά καθεστώτα. Από την άλλη, στο πρόγραμμα Sport, γίνεται αισθητό το ελαφρύ “κλώτσημα” σε κάθε αλλαγή της ταχύτητας, γεγονός που μαρτυρά ότι το σύνολο προσπαθεί για το καλύτερο δυνατό χρόνο. Να ξεκαθαρίσουμε όμως ότι ο τομέας του είναι η χαμηλή κατανάλωση. Εικάζουμε ότι με λιγότερα έξτρα και με μικρότερες διαστάσεις τροχών, η παραπάνω τιμή να είναι πιο χαμηλή, παρέχοντας ταυτόχρονα καλύτερες επιδόσεις.

Advertisement

Όταν έφτασε η στιγμή για να καθίσουμε στην αναπαυτική και χαμηλή θέση του οδηγού της Σειράς 1 αντιληφθήκαμε την αξιοσημείωτη ηχομόνωση της καμπίνα. Απομονώνεται κάθε θόρυβος που πηγάζει από το εξωτερικό περιβάλλον, ακόμα και από το μηχανοστάσιο, γεγονός που μας κάνει να αναρωτιόμαστε για το αν όντως είναι 3κύλινδρη η “καρδιά” του βασικού πετρελαιοκινητήρα. Στην περίπτωση όμως που το ταχύμετρο ανέβει σε υψηλές τιμές, τότε γίνεται αισθητός θόρυβος, κάτι που οφείλεται κυρίως στους τροχούς και στο σπορ σύστημα ανάρτησης. Όπως αναφέραμε και παραπάνω, η οδηγική συμπεριφορά δεν άλλαξε, μιας και παρέμεινε σπορ. Στην προκειμένη περίπτωση, ο σπορ χαρακτήρας ενισχύεται από τους 18 ιντσών τροχούς με ελαστικό 225/40 και την ανάρτηση της Μ Sport. η οποία χαμηλώνει το αμάξωμα κατά 10 mm σε σχέση με την απλή έκδοση. Η άνεση όμως παραμένει σε υψηλό επίπεδο, η κύλιση για… σεμινάριο και οι κλίσεις του αυτοκινήτου είναι πολύ περιορισμένες. Για πρώτη φορά το σύστημα ARB στο μικρομεσαίο της μοντέλο, το οποίο έκανε ντεμπούτο στο i3s και στόχος του είναι να περιορίζει την ολίσθηση των εμπρός τροχών. Πιο συγκεκριμένα, το ARB χρησιμοποιεί έναν ελεγκτή ολίσθησης στη μονάδα ελέγχου του κινητήρα, αντί στη μονάδα ελέγχου του συστήματος DSC (Dynamic Stability Control). Καθώς περιορίζονται οι μεγάλες διαδρομές μετάδοσης σήματος, οι πληροφορίες μεταδίδονται με τριπλάσια ταχύτητα, ενώ ο οδηγός έχει την αίσθηση ότι ο έλεγχος ολίσθησης εκτελείται δέκα φορές ταχύτερα. Το ARB λειτουργεί σε συνεργασία με το DSC για να επιτυγχάνεται καθαρή μείωση της υποστροφής που συνήθως δημιουργείται στα εμπροσθιοκίνητα οχήματα, ενώ υποστηρίζεται και από τη λειτουργία BMW Performance Control (κατανομή ροπής εκτροπής). Έτσι καταλήγουμε στο αποτέλεσμα ότι η απώλεια της πίσω κίνησης δεν αφαίρεσε τον χαρακτήρα και τη σπορ οδηγική συμπεριφορά του Άσσου.

Στο τέλος της ημέρας… η συγκεκριμένη BMW Σειρά 1 με το M Sport πακέτο είναι ικανή να σου πάρει τα μυαλά. Ο λόγος δεν είναι μόνο για την premium καμπίνα, το εντυπωσιακό design και το τεχνολογικό υπόβαθρo, αλλά και την άνεση που προσφέρει σε κάθε λεπτό της οδήγησής μας. Με σιγουριά αναφέρουμε ότι η πίσω κίνηση δεν είναι κάτι που μας έλειψε και σίγουρα δεν μας ενδιέφερε πολύ, που δεν είχε επιδόσεις ενός μικρομεσαίου hot hatch. Σε αυτή την περίπτωση μπορείτε να στρέψετε το βλέμμα σας προς την εκρηκτική M135i

Advertisement

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.496 cc
Ισχύς: 116 PS / 2.250 rpm
Ροπή: 270 Nm / 1.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10.1 sec
Τελική ταχύτητα: 200 km/h
Μεικτή εργοστασιακή κατανάλωση: από 4.2 l/100 km
Εκπομπές CO2: από 100 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 90 €
Βάρος: 1.385 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.319/1.799/1.434 mm
Μεταξόνιο: 2.670mm
Χώρος αποσκευών: 380 lt
Τιμή: από 30.115 €