Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Ανανεωμένο Seat Ibiza 1.0 TGI 90 PS

Ελλάδα 23:04
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμή: Ανανεωμένο Seat Ibiza 1.0 TGI 90 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Ανανεωμένο Seat Ibiza 1.0 TGI 90 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το ανανεωμένο Seat Ibiza κυκλοφορεί στους ελληνικούς δρόμους, πλήρως αναβαθμισμένο σε κάθε επίπεδο, αλλά σημαντική βαρύτητα δόθηκε στον τεχνολογικό τομέα.

Advertisement
Advertisement

Το Seat Ibiza είναι ο βασικός πυλώνας της επιτυχίας της μάρκας, ωστόσο αποτελεί και έναν σημαντικό σταθμό για αυτόν που πληκτρολογεί αυτή τη στιγμή. Ήταν το πρώτο αυτοκίνητο, το οποίο “υπέφερε” στα χέρια μου και άντεξε όλα τα λάθη των νιάτων μου χωρίς να… παραπονεθεί! Μετά από αυτή την πρώτη γενιά του Ibiza φτάσαμε στο σήμερα, 37 χρόνια αργότερα, με την ανανεωμένη 5η γενιά και 6 εκατομμύρια πωλήσεις στο ενεργητικό του.

Η ανανεωμένη 5η γενιά του Seat Ibiza δεν έχει σκοπό να αναδείξει έναν άλλον εαυτό, αλλά να ενισχύσει τα προτερήματα και να βελτιώσει οποιεσδήποτε αδυναμίες υπήρχαν. Κάτι που πέτυχε, προσθέτοντας τεχνολογία και ποιότητα στο εσωτερικό του, καθώς και μια διακριτική αισθητική αλλαγή στην εξωτερική του εμφάνιση.

Ποιες όμως είναι οι αλλαγές που έκανε η Seat στο ανανεωμένο Ibiza;

Advertisement
Advertisement

Ξεκινώντας, εξωτερικά η SEAT προχώρησε σε μικρές αλλά ουσιαστικές αισθητικές αλλαγές, όπως είναι να τοποθετήσει την τεχνολογία LED στα φωτιστικά σώματα από τον βασικό εξοπλισμό και μάλιστα Eco LED με δυνατότητα αναβάθμισης σε Full LED για ακόμα καλύτερη ορατότητα και ταυτόχρονα με ελάχιστη κατανάλωση ενέργειας. Οι διαστάσεις του αμαξώματος έχουν παραμείνει ακριβώς ίδιες με την απερχόμενη γενιά (μήκος 4.059 χλστ.), ενώ προστίθενται τρία νέα σχέδια για τις ζάντες αλουμινίου 17 και 18 ιντσών (ξεκινούν από 15 ιντσών).

Στο πίσω τμήμα και συγκεκριμένα πάνω στην 5η πόρτα, συναντάμε το χρωμιωμένο λογότυπο με καλλιγραφικούς -πλέον- χαρακτήρες, γεγονός που αφενός υποδεικνύει ποιο μοντέλο της SEAT αντικρίζουμε αφετέρου ακολουθεί την ίδια φιλοσοφία με τα υπόλοιπα νέα μοντέλα της φίρμας, όπως για παράδειγμα το νέο Leon. Ακόμα, η παλέτα χρωμάτων εμπλουτίστηκε με δύο νέες αποχρώσεις του μπλε: Sapphire Blue και Asphalt Blue.

Advertisement

Έντονες αλλαγές διακρίνουμε άμεσα εντός της καμπίνας. Μόλις καθίσετε στη θέση του οδηγού, το νέο εργονομικό τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών είναι η μία από τις μοντέρνες πινελιές του ανανεωμένου Ibiza. Πίσω από αυτό και στη δική μας περίπτωση βρίσκεται ο παραδοσιακός πίνακας οργάνων, προερχόμενος από την προηγούμενη γενιά, ωστόσο η ισπανική φίρμα προσφέρει στον προαιρετικό κατάλογο τον εντυπωσιακό ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών, εκτοξεύοντας την εικόνα του cockpit σε άλλο επίπεδο.

Advertisement

Ένα από τα σημαντικότερα highlights του Ibiza facelift είναι και η νέα αιωρούμενη κεντρική οθόνη του συστήματος infotainment, η οποία ακολουθεί τη νέα σχεδιαστική προσέγγιση του μικρού μοντέλου. Η οθόνη έχει μεγαλώσει κατά μέσο όρο πάνω από 20% από την προηγούμενη 8,25” η standard οθόνη του βασικού εξοπλισμού και 9,2” η προαιρετική. Επιπλέον η υψηλότερη θέση της στη καμπίνα, την τοποθετεί στο οπτικό πεδίο του οδηγού, βελτιώνοντας την εργονομία και καθιστώντας την ασφαλέστερη και πιο πρακτική.

Το ανανεωμένο Ibiza είναι πλήρως συνδεδεμένο, περιλαμβάνει Wireless Full Link που φέρνει το Android Auto και Apple CarPlay στην καμπίνα. Η συνδεσιμότητα εκτός αυτοκινήτου ενισχύεται με το SEAT CONNECT. Με την ενσωμάτωση του ασύρματου συστήματος Full Link, μπορεί κανείς να έχει πρόσβαση στην ψηφιακή του ζωή ανεξάρτητα από τη συσκευή που χρησιμοποιεί, είτε πρόκειται για Apple CarPlay είτε για Android Auto.

Επιπλέον αλλαγές συναντάμε στο ταμπλό, όπου υπάρχουν επανασχεδιασμένοι αεραγωγοί, καθώς και το μαλακό πλαστικό που καλύπτει μόνο το επάνω τμήμα. Σαφώς και το τελευταίο αναβαθμίζει την ποιότητα του μοντέλου, ενώ τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν σε όλα τα υπόλοιπα σημεία και η συναρμογή παραμένουν όπως ακριβώς και στο απερχόμενο μοντέλο. Δεν έχει αλλάξει τίποτα από χωροταξικής πλευράς. Είναι άνετο για 4 ενήλικες και ο χώρος αποσκευών των 355 λίτρων είναι εξαιρετικός για την κατηγορία του. Η τιμή αυτή όμως αφορά την “κανονική” έκδοση, μιας και η έκδοση με το φυσικό αέριο η τιμή χωρητικότητας του πορτμπαγκάζ μειώνεται φτάνοντας τα 262 λίτρα.

Advertisement

Κάτω από το καπό η Seat παρέχει μια πλήρη μηχανική γκάμα. Συγκεκριμένα, υπάρχουν έξι κινητήρες εκ των οποίων ο ένας είναι διπλού καυσίμου και είναι αυτός που δοκιμάζουμε. Η έκδοση TGI περιλαμβάνει τον γνώριμο 3κύλινδρο 1.0 turbo κινητήρα του ομίλου, ο οποίος καταναλώνει βενζίνη και φυσικό αέριο (CNG). Αυτό συνεπάγεται και την απόλυτη οικονομία στις μετακινήσεις σας.

Το μηχανικό σύνολο αποδίδει 90 ίππους και 160 Nm ροπής, ενώ συνδυάζεται με το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. H εργοστασιακή τιμή της μέσης πιστοποιημένης κατανάλωσης καυσίμου σε λειτουργία CNG ορίζεται από τα 3,5 kg αλλά ακόμα και στα 5,2 kg της δοκιμής μας, το κόστος χρήσης περιορίζεται σχεδόν στα 4 ευρώ για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Σε ότι αφορά στην αυτονομία, αυτό μεταφράζεται σε 265 χιλιόμετρα μόνο με CNG που χρησιμοποιείται ως κύριο καύσιμο (εκτός αν η θερμοκρασία του αντιψυκτικού πέσει κάτω από τους 10°C, όπου ο κινητήρας αρχίζει με χρήση βενζίνης και ξεκινά μια διαδικασία θέρμανσης των βαλβίδων έγχυσης αερίου, πριν από την αυτόματη ενεργοποίηση του κυκλώματος CNG) και όταν αυτή αδειάσει, αυτόματα γίνεται αλλαγή και χρησιμοποιείται ως καύσιμο η βενζίνη, με το ρεζερβουάρ 9 λίτρων να αξιοποιείται λίγο πολύ ως μαξιλαράκι ασφαλείας.

Μία αλλαγή που πράγματι, δεν αντιλαμβάνεται καν ο οδηγός. Επομένως, το λειτουργικό κόστος ανά χιλιόμετρο είναι ιδιαίτερα χαμηλό, επειδή το φυσικό αέριο είναι πιο αποδοτικό από τα άλλα καύσιμα καθώς απαιτεί μικρότερη ποσότητα καυσίμου για την παραγωγή της ίδιας ενέργειας και επιπλέον το γέμισμα της δεξαμενής 13,8 κιλών, κοστίζει περίπου 12 ευρώ.

Σίγουρα, το “δικό” μας SEAT Ibiza δεν έχει τους 150 ίππους του FR, γι’αυτό και μην περιμένετε να βάλετε φωτιά στην άσφαλτο. Πιο συγκεκριμένα, τα 12,1 δευτερόλεπτα που χρειάζεται για να φτάσει τα 100 χλμ./ώρα από στάση δείχνει ότι… παίρνει τον χρόνο του.

Από την άλλη, αναμφίβολα, σας χρυσώνει το χάπι, ξεπληρώνοντας το με την εντυπωσιακή οικονομία που έχει στο καύσιμο. Έχει πολύ καλή ποιότητα κύλισης, με τις ρυθμίσεις της ανάρτησης (εμπρός ανεξάρτητη McPherson και πίσω ημιάκαμπτος άξονας) να είναι προσανατολισμένες προς την άνεση, χωρίς όμως να στερούν το σταθερό πάτημα.

Τελικά, το δημοφιλές μικρό μοντέλο της εταιρείας αναβαθμίστηκε στα σημεία και φέρει νέες τεχνολογίες και μοντέρνα (και ποιοτικότερη) εμφάνιση. Όλα τα παραπάνω σε συνδυασμό με την “αστεία” κατανάλωση καυσίμου και την τιμή κτήσης να είναι περίπου στα 16.000 ευρώ, τότε αυτή η πρόταση δεν θα αφήσει κανέναν… ασυγκίνητο. Σημαντικός παράγοντας είναι φυσικά να βρίσκεστε κοντά σε πρατήριο ανεφοδιασμού φυσικού αερίου.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 999 cc
Ισχύς: 90 PS
Ροπή: 160 Nm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100km/h: 12.1 sec
Τελική ταχύτητα: 181 km/h
Μέση κατανάλωση (εργοστασιακή): 3,5 kg/100 km
Μέση κατανάλωση (δοκιμής): 5,2 kg/100 km
Εκπομπές CO2: 102 gr/km
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.059/1.780/1.444 mm
Βάρος: 1257 kg
Χώρος αποσκευών: 355 lt
Τιμή: Από 16.390 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Οδηγούμε τα νέα Seat Ibiza και Arona στο Μπιλμπάο
Δοκιμή: SEAT Mo, το ηλεκτρικό scooter της Αστυπάλαιας
Δοκιμή: Seat Leon 1.4 204 PS FR e-Hybrid