Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση newsmotoCHOICE | newsautoCHOICE

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Seat Leon 1.4 204 PS FR e-Hybrid

  • Νίκος Μαρινόπουλος (nm@newsauto.gr), Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης

Αναζητάτε κάτι που να ικανοποιεί την σπορ διάθεση σας και ταυτόχρονα τις τεχνολογικές σας πεποιθήσεις; Μάλλον το βρήκατε…

 Το τι εστί Leon, το γνωρίζουμε εδώ και χρόνια για ένα hatch που μετρά από το 1999 τέσσερις γενιές και που έχει πλέον καθιερωθεί στη συνείδηση κάθε ψαγμένου οδηγού ως μια ολοκληρωμένη επιλογή με προτεραιότητα στην οδηγική τέρψη. Ωστόσο, είναι η πρώτη φορά που το ισπανικό μικρομεσαίο της Seat αποκτά ένα τόσο μεγάλο τεχνολογικά βάθος, χάρη στην plug-in υβριδική διάταξη που την συναντάμε και σε διάφορα άλλα μοντέλα του ομίλου VW.

Πρόκειται για αυτή που συνδυάζει έναν κινητήρα βενζίνης 1.4 TSI (turbo με άμεσο ψεκασμό) που αποδίδει 150 ίππους και υποβαστάζεται από έναν ηλεκτροκινητήρα 115 ίππων. Ο οποίος είναι «φυτευτός» στην μετάδοση με το εξάρι αυτόματο διπλόδισκο κιβώτιο με  την συνολική ισχύ να διαμορφώνεται στους 204 ίππους και την ροπή στα 350 Nm.

Η υβριδική λειτουργία του eLeon βασίζεται και σε μια μπαταρία λιθίου-ιόντων χωρητικότητας 13 kWh προσφέροντας θεωρητικά αυτονομία έως 64 χιλιόμετρα (σε κύκλο WLTP). Αρκεί η μέγιστη ταχύτητα να μην ξεπερνά τα 140 χλμ./ώρα. Σημειώστε πως δεν υπάρχουν τέλη κυκλοφορίας με εκπομπή CO2 στα 25-30 g/km, ενώ γνωστά είναι και τα οφέλη της εταιρικής χρήσης με τις δεδομένες φοροαπαλλαγές…

Στο δρόμο

Και αφού τελειώσαμε με τα «βασικά θεωρητικά», ας δούμε πως «πατάει» το eLeon στον δρόμο. Καταρχήν, αυτό που διαπιστώνεις είναι ό,τι σε έχει προϊδεάσει από πιο πριν το look της έκδοσης FR της δοκιμής μας που συνοδεύεται από ένα πιο σφιχτό συνδυασμό της ανάρτησης. Ακόμη και με τις 18άρες ζάντες και τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά η καλορυθμισμένη ανάρτηση δεν αφήνει περιθώρια για παράπονα (μην ξεχνάτε πως μιλάμε για μία σπορ επιλογή), παρά μόνο σε πολύ κακής ποιότητας δρόμους. Γκρίνιες θα ακουστούν μόνο από όσους θα ήθελαν ένα πιο πράο Leon με λιγότερα άλογα…

Στον ανοιχτό δρόμο ταξιδεύεις με άνεση και σχετική ησυχία, ενώ στις στροφές το βάρος των 1.658+ κιλών δεν επηρεάζει τον σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου με την πολύ καλή πληροφόρηση του τιμονιού. Ο τετρακύλινδρος συνδυάζεται άψογα με το υπόλοιπο υβριδικό σύστημα και προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις. Μάλιστα, ο οδηγός έχει στην διάθεσή του συνολικά τρία προφίλ κίνησης που τα επιλέγει από την touch-screen. Τα οποία δεν υπάρχουν απλά για… ομορφιά, αφού η μετάβαση από το ένα πρόγραμμα στο άλλο γίνεται ανάλογα αισθητή μεταβάλλοντας την ανταπόκριση του τρίπτυχου κινητήρα/ κιβωτίου/ τιμονιού.

Εις τα ενδότερα

Και μιας και πιαστήκαμε με κάτι από το εσωτερικό, θα ήταν ίσως επανάληψη να μιλήσω για την πρακτικότητα, τους καλούς χώρους (έστω και με ψαλιδισμένο το πορτμπαγκάζ στα 270 λίτρα λόγω της μπαταρίας) και την πολύ καλή θέση οδήγησης που προσφέρει το νέο Leon (όπως και κάθε προηγούμενο). Έτσι, έχουν τα πράγματα για κάθε Leon που κάνει τον οδηγό του (αλλά και τους επιβάτες του) να νιώθει ευχάριστα και high-tech με τις δύο οθόνες (10,25’’ ο πίνακας οργάνων, 10,0’’ η οθόνη αφής) στο ταμπλό.

Γενικότερα, ο διάκοσμος είναι ο γνωστός «Leon» με την σπορ FR αύρα που ενισχύουν και τα πολύ καλά σε στήριξη καθίσματα και δίχως να υπάρχει κάτι που να σε προβληματίζει σοβαρά. Ωστόσο, θα προτιμούσα κάποιους βασικούς φυσικούς διακόπτες για το infotainment με πιο απλουστευμένο μενού. Κάτι που φυσικά δεν αφορά μόνο το Leon, αλλά όλα τα νέας γενιάς μοντέλα του VW Group.

Υβριδικές plug-in επιδόσεις

Το καλύτερο (και ίσως σημαντικότερο) για το eLeon σας το άφησα για το τέλος. Με 204 άλογα οι επιδόσεις είναι αυτές που περιμένεις. Τίποτε λιγότερο. Τι γίνεται όμως με την κατανάλωση; Όπως σε κάθε plug-in υβριδικό έτσι και το eLeon τα πράγματα είναι λιγάκι σύνθετα, αφού πάντοτε εξαρτάται από το αν η μπαταρία είναι φορτισμένη και την απόσταση που διανύει κανείς.

Πάντως, ξεχάστε τα 1,3 λίτρα που δίνει ο κατασκευαστής και που αφορούν τα πρώτα 100 χλμ. με φουλ την μπαταρία. Η οποία χρειάζεται 3 ώρες και 40 λεπτά με τον φορτιστή 3,6 kW ή κάτι λιγότερο από 6 ώρες σε οικιακή πρίζα 2,3 kW. Επί του πρακτέος: Αν η μπαταρία φορτίζει κάθε μέρα τότε για τα πρώτα 40-50 χιλιόμετρα μπορείς  να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο πως δεν θα κάψεις στάλα βενζίνη. Αρκεί να κινείσαι νορμάλ και με το σωστό πρόγραμμα.

Από εκεί και πέρα μπορείς να έχεις και πάλι το κεφάλι σου ήσυχο, καθώς όταν αδειάσει η μπαταρία τότε το eLeon (και κάθε άλλο PHEV) μπορεί να λειτουργεί σαν κανονικό υβριδικό. Τα… άσχημα νέα είναι πως τότε υπάρχει κατανάλωση βενζίνης. Για να μην σας μπερδέψω περισσότερο χονδρικά υπολογίστε πως με μια τακτική φόρτιση της μπαταρίας (3-4 φορές την εβδομάδα) και για μια μέση χρήση θα μπορούσε να υπάρχει μια μέση κατανάλωση περίπου 3,0- 4,ο λίτρων/ 100 χλμ.

Σε βάζει στην πρίζα

Όπως είπαμε αυτή η κατανάλωση εξαρτάται από το αν η μπαταρία είναι φορτισμένη και αν υποθέσουμε πως δεν μπαίνετε σε αυτή την διαδικασία τότε θα πρέπει να υπολογίσετε από 5,0 έως 6,0 λίτρα/ 100 χιλιόμετρα. Ακόμη και έτσι το Leon eHybrid είναι μια επιλογή που απευθύνεται σε όσους θέλουν να κινούνται σβέλτα και με… υβριδική κατανάλωση. Και αναμφίβολα είναι ένα από τα hatches που σε βάζουν στην πρίζα. Μεταφορικά και κυριολεκτικά… αφού πρόκειται για μία από τις πιο συμφέρουσες PHEV επιλογές  που διατίθενται με υπέρπλήρη FR ή Xcellence εξοπλισμό και περίπου ένα “δεκάρικο” χαμηλότερα π.χ. από την αντίστοιχη έκδοση του VW Golf.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Seat Leon 1.4 204 PS FR e-Hybrid
Συνδυασμένη ισχύς/ ροπή: 204 PS/ 350 Nm
Κινητήρας: 1395 cc
Ισχύς: 150 PS
Ροπή: 250 Nm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100km/h: 7,5 sec
Τελική ταχύτητα: 220 km/h
Μέση κατανάλωση (/100 km): 5,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 25-30 gr/km (WLTP)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4368 x 1799 x 1460 mm
Μεταξόνιο: 2682 mm
Βάρος: 1658 kg
Χώρος αποσκευών: 270 lt
Τιμή: Από 30.990 ευρώ

Διαβάστε επίσης:
SEAT Arona Facelift: Έρχεται σύντομα
Αυτό είναι το πιο προσιτό μικρομεσαίο plug-in υβριδικό
Δοκιμή: SEAT Ibiza 1.5 TSI 150PS FR DSG

 

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto  

Δημοφιλή στο Protothema.gr