Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Mobility 2021

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Οδηγούμε τα νέα Seat Ibiza και Arona στο Μπιλμπάο

  • Γιώργος Σκευοφύλαξ (gs@newsauto.gr)

Ανανέωση για τα δύο δημοφιλή μοντέλα της Seat, τα Ibiza και Arona που όπως δήλωσαν οι ιθύνοντες της εταιρίας ενίσχυσαν την ταυτότητά τους προβάλλοντάς την στο μέλλον. Επιπλέον θέλουν να φέρουν πιο κοντά το νεότερο κοινό στο group Volkswagen.

Τα Ibiza και Arona, αποκτούν πιο κομψό σχεδιασμό και έξυπνο τεχνολογικά εξοπλισμό.

Είδαμε από κοντά τα νέα Ibiza και Arona στους δρόμους της Χώρα των Βάσκων, σε εκπληκτικά τοπία στα οποία η φύση και τα δύο μοντέλα είχαν τους πρώτους ρόλους.

Η ανανέωση των μοντέλων περιλαμβάνει τόσο την εμφάνιση όσο και – πάνω από όλα – τον τεχνολογικό εξοπλισμό, από την ψυχαγωγία έως τη συνδεσιμότητα και τις τελευταίες ηλεκτρονικές εφαρμογές στα συστήματα ασφαλείας.

Εμφάνιση

Με βάση το σλόγκαν  «ο σχεδιασμός και το στυλ είναι τα πιο σημαντικά στοιχεία για τους πελάτες μας», οι λεπτομέρειες είναι αυτές που πρωταγωνιστούν. Δείτε για παράδειγμα στο πίσω μέρος το όνομα (και των δύο αυτοκινήτων) να ξεχωρίζει γραμμένο με πλάγιους χαρακτήρες, σαν χειρόγραφο.

Στο Ibiza oι εμπρός προφυλακτήρες και η πίσω αεροτομή έχουν σχεδιαστεί εκ νέου ώστε να δώσουν περισσότερο χαρακτήρα, ενώ οι πλήρως LED προβολείς αυξάνουν την ορατότητα και εξασφαλίζουν μια πιο δυναμική εμφάνιση εμπρός. Η γκάμα των τροχών – από 15 έως 18 ίντσες- έχει νέα σχέδια ενώ έχουν εμπλουτιστεί και τα χρώματα του αμαξώματος, με 9 συνολικά αποχρώσεις, δύο εκ των οποίων είναι καινούργιες.

Στο Arona επανασχεδιάστηκαν η μάσκα και οι προφυλακτήρες, ενώ μία από τις πιο σημαντικές αλλαγές είναι τα κυκλικά φώτα ομίχλης κάτω από τους κύριους προβολείς και τα ασημένια διακοσμητικά στο εμπρός και πίσω μέρος. Χαρακτηριστική είναι η έκδοση X-Perience, που έχει μια ακόμα πιο τονισμένη αισθητική εκτός δρόμου που δίνει μια πρόσθετη αίσθηση στιβαρότητας και κύρους στο αστικό SUV της Seat.

Εσωτερικό

Τα σπορ καθίσματα αλλά και η κεντρική οθόνη που έχει μεγαλώσει στις 8,25 ίντσες (προαιρετικά 9,2), ξεχωρίζουν στο εσωτερικό των δύο μοντέλων. Η αύξηση των διαστάσεων έγινε (σύμφωνα με την Seat) για καλύτερη χρήση όλων των υπηρεσιών ψυχαγωγίας και σύνδεσης, μεταξύ των οποίων ξεχωρίζει το Seat Connect, το οποίο ενεργοποιείται και φωνητικά με τον χαρακτηριστικό ισπανικό χαιρετισμό «Hola Hola» (πρφ Όλα). Το σύστημα παρέχει μια ολόκληρη σειρά πληροφοριών για την διαδρομή, που έχετε επιλέξει μέσω του συστήματος Sat/Nav όπως τα πλησιέστερα πρατήρια καυσίμων και επίσης τα μπαρ και εστιατόρια.

Όσο για την ασφάλεια τα ανανεωμένα Seat έχουν στο βασικό τους εξοπλισμό σύστημα προειδοποίησης κόπωσης (Tiredness Recognition), σύστημα συγκράτησης αυτοκινήτου στη λωρίδα κυκλοφορίας (Lane Assist) καθώς και Front Assist με προστασία πεζών.

Προαιρετικά παρέχονται τα Travel Assist (ημιαυτόνομη οδήγηση), Side Assist (παρακολούθηση τυφλών σημείων) και High Beam Assist, το Travel Assist, το Lane Assist, πλαϊνή υποβοήθηση, αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας και υποβοήθηση υψηλής δέσμης.

Στη βάση της γκάμας του Seat Ibiza βρίσκεται ο 1.000αρης ατμοσφαιρικός των 80 ίππων που συνδυάζεται αποκλειστικά με 5άρι μηχανικό κιβώτιο. Το τελευταίο αποτελεί τη μοναδική επιλογή και στον turbo 1.000αρη (TSI), απόδοσης 95 PS και 175 Nm.

Ο ίδιος κινητήρας προσφέρεται και σε έκδοση 110 PS (220 Nm) και συνδυάζεται είτε με 6άρι μηχανικό κιβώτιο, είτε με 7τάχυτο διπλού συμπλέκτη (DSG). Κορυφαία βενζινοκίνητη επιλογή είναι ο τετρακύλινδρος  TSI των 1.500 κυβικών , ο οποίος αποδίδει 150 PS και 250 Nm ροπής, συνδυαζόμενος αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο DSG.

Το «παρών» δίνει και μια έκδοση φυσικού αερίου (CNG), με τον 1.000αρη TGI των 90 PS (160 Nm), πλαισιωμένο από 6άρι μηχανικό κιβώτιο.

Η facelift εκδοχή του Seat Arona προσφέρεται με τα κινητήρια σύνολα του Ibiza, χωρίς το εισαγωγικό ατμοσφαιρικό μοτέρ των 80 PS. Αναλυτικότερα η γκάμα περιλαμβάνει τον τρικύλινδρο 1.000αρη turbo (TSI) των 95 PS και 175 Nm με 5άρι μηχανικό κιβώτιο, την έκδοσή του των 110 ίππων και των 200 Nm με 6άρι μηχανικό ή 7τάχυτο DSG, τον τετρακύλινδρο 1.5 EcoTSI με 150 PS/250 Nm πλαισιωμένο από 7τάχυτο DSG και τον 1.0 TGI των 90 PS/160 Nm με 6άρι μηχανικό κιβώτιο.

Στο δρόμο 

Ξεκινήσαμε, τη δοκιμή μας με το Ibiza. Με το πάτημα ενός κουμπιού, ο κινητήρας των 110 ίππων έρχεται σε λειτουργία. Στο εσωτερικό, οι αλλαγές είναι αισθητές, με την νέα κεντρική οθόνη αφής, να κλέβει την παράσταση και μάλιστα με πολύ διαισθητικό μενού όπως έχουμε δεί και στο Leon.

Πίσω από το τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών βλέπουμε το Digital Cockpit γνωστό από τα μεγαλύτερα μοντέλα της μάρκας, το οποίο επιτρέπει διαφορετικές διαρρυθμίσεις ανάλογα με το αν θέλουμε τον πλοηγό, τα δεδομένα ταξιδιού, τη μουσική ή το τηλέφωνο.

Μιλώντας για το τηλέφωνο, η διαδρομή ήταν περασμένη μέσω ενός iPhone, συνδεδεμένου με καλώδιο του οποίου τα γραφικά προβάλλονταν μέσω του Apple Car στην κεντρική οθόνη. Παρά το ότι το iPhone ήταν συνδεδεμένο, δεν είχαμε κανένα πρόβλημα να συνδέσουμε τα κινητά μας μέσω Bluetooth.

Οι πρώτες στροφές αποκαλύπτουν το σπορ set up της ανάρτησης του Ibiza, που δεν μου στερεί την άνεση. Στο πρώτο σκληρό φρενάρισμα, το μικρομεσαίο Seat ανταποκρίνεται τέλεια. Τον κινητήρα συμπληρώνει το αυτόματο (διπλού συμπλέκτη) DSG κιβώτιο και υποστηρίζει πολύ καλά τον κινητήρα, ενώ η ανάρτηση βοηθά στο να διατηρείτε μια υψηλή ταχύτητα και στο fun to drive. Κάναμε την ανάβαση της διαδρομής σε Sport mode, προσπαθώντας να φτάσουμε ένα συνάδελφο με 1500σάρι Arona. Όταν φτάσαμε στον προορισμό μας, ο υπολογιστής του οχήματος έδειξε 10,8 λίτρα μέσης κατανάλωσης.

Από το Sport στο ECO

Στο κατηφορικό κομμάτι αλλάξαμε ρύθμιση, επιλέξαμε τη λειτουργία ECO για να φτάσουμε στον επόμενο προορισμό. Οι αντιδράσεις του κινητήρα έγιναν πιο ομαλές και το κιβώτιο ταχυτήτων DSG πιο αργό, τα φρένα είχαν περισσότερη δουλειά αλλά μετά από 15 χιλιόμετρα στροφών δεν κουράστηκαν. Η κατανάλωση είχε μειωθεί στα 7,0 λίτρα και έτσι ο μέσος όρος ήταν 9,0 λίτρα. Η Seat δίνει επισημα για αυτήν την έκδοση μια μέση κατανάλωση 5,5 λίτρων κατά WLTP.  

Και το Arona;

Για το πιο μικρό SUV της Seat επιλέξαμε την έκδοση1.5 EcoTSI με τους 150 ίππους. Εδώ η ανάρτηση είναι πιο «σφιχτή» ανάρτηση σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις του, τονίζοντας τον fun-to-drive χαρακτήρα του μοντέλου. Το αυτοκίνητο γίνεται ένα από τα πιο σπορτιφ της compact κατηγορίας, παρέχοντας υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, αμεσότητα στις αντιδράσεις του –που δεν περιμένει κανείς από ένα SUV- αλλά και μειωμένες κλίσεις από το αμάξωμα στις στροφές.

Στις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, (σε επαρχιακό δρόμο στην Ισπανία) λόγω και της νέας ρύθμισης της ανάρτησης το Arona μειώνει ελαφρώς την άνεση, χωρίς όμως να ενοχλεί. Το τιμόνι είναι γρήγορο και έχει καλή αίσθηση, ενώ δεν είναι τόσο βαρύ ώστε να ενοχλεί κατά τους ελιγμούς.

Το ανανεωμένα Seat Ibiza και Arona είναι ήδη διαθέσιμα προς πώληση στην χώρα μας, με τις τιμές να ξεκινούν από τις 13.290 και 16.790 ευρώ αντίστοιχα μετά το προωθητικό πρόγραμμα λανσαρίσματος.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Τα νέα Seat Ibiza & Arona ήρθαν στην Ελλάδα (+τιμές)
Ανανεωμένο Seat Ibiza: Όσα άλλαξαν (video)
Τα highlights του ανανεωμένου Seat Arona (video)

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto