Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Δοκιμή: SEAT MO eScooter 125

Ελλάδα 22:53
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμή: SEAT MO eScooter 125

NEWSMOTO

Δοκιμή: SEAT MO eScooter 125

NEWSMOTO

Βάλε μπροστά να φύγουμε.

Advertisement
Advertisement

Τέτοιου είδους εκφράσεις σύντομα θα ξεχαστούν και θα μπουν στο χρονοντούλαπο της ιστορίας. Ο ηλεκτρισμός είναι εδώ και εξαπλώνεται ταχύτατα πρώτα στα αυτοκίνητα και μετά στα δίτροχα.

Η SEAT γνωρίζοντας πολύ καλά από ηλεκτροκίνηση αυτοκίνητων απλώνεται και στον κόσμο των δυο τροχών χαρίζοντας τεχνογνωσία και ευκολία σε ένα σκούτερ που ακόμα και μεγάλες βιομηχανίες μοτοσυκλετών δεν μας έχουν συνηθίσει να βλέπουμε.

Advertisement
Advertisement

Τι καλύτερο λοιπόν από ένα σκούτερ που δεν χρειάζεται συντήρηση, δεν θέλει μπουζί, αλλαγή ιμάνται και γενικά δεν θέλει τίποτα παρά μόνο ρεύμα, ακριβώς όπως ένα κινητό τηλέφωνο.

Advertisement

Συνήθως το μειονέκτημα για κάθε τι ηλεκτροκίνητο είναι η αυτονομία του και η τιμή του. Το δεύτερο ισχύει και για το ΜΟ, αφού τα 6.890€ που κοστίζει είναι κάπως αρκετά ακόμα και αν επιδοτείται με €800 μέσω του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά».

Από την άλλη πλευρά η Seat υποστηρίζει ότι είναι το μόνο ηλεκτρικό σκούτερ με αυτονομία και επιδόσεις αντίστοιχες ενός βενζινοκίνητου 125.

Advertisement

Από πλευράς αυτονομίας, το Μο δείχνει να έχει βρει μία πολύ πρακτική λύση με την μπαταρία να αποσπάται και να μεταφέρεται σε τροχήλατο τρέιλερ, ώστε να μπορεί κάποιος να την φορτίσει ακόμη και στη δουλειά του δίπλα από το γραφείο του χωρίς να ψάχνει για θέση φόρτισης ή μπαλαντέζες. Η αποσπωμένη μπαταρία είναι πάνω σε τροχούς και ζυγίζει 40 κιλά, δηλαδή έχει το 1/3 των 150 κιλών του συνολικού βάρους του σκούτερ.

Advertisement

Το καλό είναι πως βρίσκεται τοποθετημένη χαμηλά στο σκούτερ, συγκεντρώνοντας το κέντρο βάρους χαμηλά ενώ υπάρχει χώρος στο πάτωμα για να μεταφέρετε μια backpack ή τα ψώνια από το σούπερ μάρκετ.

Η αισθητική του είναι υποκειμενική, αλλά σίγουρα είναι ιδιαίτερη. Η σέλα είναι ευρύχωρη για δυο άτομα και ο χώρος από κάτω ικανός να φιλοξενήσει δυο κράνη και μικροαντικείμενα.

Ο πίνακα οργάνων έχει όλες τις απαραίτητες ενδείξεις που χρειάζεται ο αναβάτης ενός ηλεκτρικού σκούτερ.
Η τελική του ταχύτητα είναι 95 km/h, η αυτονομία του είναι 137 χιλιόμετρα και η απόδοση του ηλεκτροκινητήρα είναι 7kWh. Η φόρτιση της μπαταρίας διαρκεί 6 ώρες, όταν είναι εντελώς άδεια ενώ υπάρχει και φωτεινή ένδειξη για την πλήρη φόρτιση.

Στο δρόμο το νέο σκούτερ της Seat, αρχικά δεν ακούγεται, είναι ευέλικτο και η κίνηση μέσα στην πόλη γίνεται πραγματικά παιχνίδι.

Αυτό που πραγματικά με εντυπωσίασε είναι τα φρένα που ακινητοποιούν ακαριαία το ηλεκτρικό σκούτερ. Έχει τρία mode οδήγησης eco, city, sport, αλλα και όπισθεν!

Εννοείται ότι όσο πάμε προς το mode sport, το Μο είναι πραγματικά απόλαυση. Γίνεται τόσο γρήγορο που μπορεί πολύ εύκολα να τα βάλει σε φανάρι με 300αρια βενζινοκίνητα.

Μειονέκτημα βέβαια ότι η κατανάλωση στο Sport mode κατεβαίνει πάρα πολύ γρηγορά.

Αν είστε κοντά από πρίζα σε πρίζα όμως μπορείτε να μείνετε στη θέση sport και να απολαύσετε ένα πραγματικά γρήγορο, παιχνιδιάρικο, αθόρυβο σκούτερ που οδηγείται και με δίπλωμα αυτοκινήτου

Ένα σκούτερ που μοιάζει περισσότερο με τηλέφωνο δεν θα μπορούσε παρά να είναι έξυπνο. Υπάρχει δυνατότητας σύνδεσης με κινητό τηλέφωνο όπου ο αναβάτης μπορεί να δει πότε χρειάζεται service, το υπολειπόμενο της μπαταρίας, αλλά και μπορεί να ξεκινήσει το σκούτερ χωρίς κλειδί.

Τέλος πρέπει να αναφερθεί ότι η μπαταρία έχει 4 χρόνια εγγύηση και ότι μετά από 500 κύκλους φόρτισης διατηρεί το 97% της απόδοσής της.

Είναι η νέα τάξη πραγμάτων και ίσως είναι λίγο ακριβό, λίγο βαρύ. Αλλά όλα αυτά αλλάζουν σύντομα και πολύ συντομότερα από ότι πιστεύαμε πριν από μερικά χρόνια ο ηλεκτρισμός δείχνει να εξαπλώνεται σε όλα τα μέσα μετακίνησης.