Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το κινεζικό Zeekr X στη Σουηδία

Ελλάδα 18:03
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε το κινεζικό Zeekr X στη Σουηδία

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το κινεζικό Zeekr X στη Σουηδία

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το Zeekr X και διαπιστώνουμε για άλλη μια φορά ότι όποιος δεν παίρνει στα σοβαρά τους Κινέζους κάνει μεγάλο σφάλμα. Ακόμα και στα ευρωπαϊκά χωράφια, τις κατηγορίες πολυτελείας.

Advertisement
Advertisement

Για όποιον παρακολουθεί τα πράγματα της αυτοκίνησης, είναι ξεκάθαρο ότι τον τελευταίο καιρό συντελείται μία πραγματική κοσμογονία. Η επέλαση των Κινέζων και στην Ευρώπη είναι πλέον γεγονός, και μάλιστα όπως όλα δείχνουν, δεν υπάρχουν και πολλά περιθώρια αντίδρασης.

Οι λόγοι είναι πολλοί. Και τους συναντήσαμε όλους στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση μίας ακόμα “άγνωστης” μάρκας, της Zeekr, και ενός ηλεκτρικού SUV που θέλει να μπει σφήνα στις αντίστοιχες πολυτελείς ευρωπαϊκές προτάσεις.

Το μυστικό των Κινέζων όπως μας εξηγεί ο CEO της Zeekr στην Ευρώπη, ο Έλληνας Σπύρος Φωτεινός, είναι η ταχύτητα με την οποία αντιδρούν στις απαιτήσεις των νέων δεδομένων της ηλεκτροκίνησης. Μία ταχύτητα που κάνει αυτή την εταιρία να έχει εξελιχθεί μέσα σε ελάχιστον χρονικό διάστημα, μόλις δύο χρόνια μετά την ίδρυσή της, και ούτε εννέα μήνες από την έναρξη των δραστηριοτήτων της στην Ευρώπη.

Advertisement
Advertisement

Σε χρόνους ασύλληπτους για τα ευρωπαϊκά δεδομένα, η Zeekr ξεκινά δυναμικά στις πιο ώριμες Σκανδιναβικές αγορές, και από εκεί κάνει τα πλάνα της για την επόμενη ημέρα. Και μάλιστα με δύο μοντέλα. Το 001 που είναι μία Taycan με τα μισά λεφτά, και το νέο SUV, το Χ, με το οποίο θέλει να μπει στην πιο σημαντική ευρωπαϊκή κατηγορία, αυτή των premium SUV, όπου το prestige αλλά και τα χρήματα είναι πολλά.

Η Zeekr είναι το τμήμα ηλεκτρικών πολυτελείας του γκρουπ Geely, η οποία έρχεται να προστεθεί δίπλα στην Volvo και την Polestar, στοχεύοντας όμως σε ένα διαφορετικό κοινό, με έμφαση περισσότερο στις τεχνολογίες διασύνδεσης.

Advertisement

Αξιοποιεί στο μέγιστο το κέντρο σχεδίασης και εξέλιξης που έχει εδώ και πάρα πολλά χρόνια στο Γκέτενμποργκ της Σουηδίας, το οποίο αποτελεί το κέντρο των δραστηριοτήτων της εταιρίας, και την βάση για την εξέλιξη μοντέλων με ευρωπαϊκά χαρακτηριστικά τόσο στην σχεδίασή όσο και στην οδηγική προσέγγιση.

Advertisement

Το νέο Zeekr X είναι ένα μοντέρνο SUV στην κατηγορία C, το οποίο χρησιμοποιεί και αυτό (όπως και το άλλο μοντέλο της εταιρίας, το μεγαλύτερο 001) την πλατφορμα SEA που ήδη υπάρχει και στο νέο Volvo EX30.

Το μήκος του φθάνει τα 4,32 μέτρα και το μεταξόνιο σα 2,75 μέτρα, κάτι που του εξασφαλίζει πρωτόγνωρους χώρους για τα δεδομένα του μεγέθους του (αν και αν το πορτ-μπαγκάζ στα 362 λίτρα είναι μάλλον στο κάτω όριο).

Το αμάξωμα είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακό, ισορροπημένο και χωρίς σχεδιαστικές ακρότητες. Τα πιο χαρακτηριστικά του στοιχεία είναι τα λεπτά εμπρός φωτιστικά σώματα, η δυναμική μάσκα και η φαρδιά τρίτη κολόνα, η οποία οδηγεί σε ένα εντυπωσιακό πίσω μέρος.

Advertisement

Κάποια ενδιαφέροντα στοιχεία όπως οι πόρτες χωρίς πλαίσια, οι λεπτοί καθρέπτες και οι ενσωματωμένες χειρολαβές, το κάνουν και ιδιαίτερα αεροδυναμικό με Cd 0,28.

Το σαλόνι ακολουθεί και αυτό την λογική της μίνιμαλ αισθητικής και των καθαρών γραμμών, ακολουθώντας γενικά και τη σχολή της Tesla με ελάχιστους φυσικούς διακόπτες. Τα υλικά να δείχνουν premium και τη συναρμολόγηση βρίσκεται σε πολύ υψηλά επίπεδα ακόμα και για τα δεδομένα των ευρωπαϊκών κατασκευών.

Πολλά από τα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι βιώσιμα ενώ οι πινελιές πολυτέλειας στον εξοπλισμό είναι παντού εμφανείς, από τα καθίσματα με μασάζ έως το ηχοσύστημα της Yamaha με τα 13 ηχεία.

Κάτω από αυτή την πολύ ενδιαφέρουσα αισθητική προσέγγιση του σαλονιού, κρύβεται ένα πολύ ισχυρό υπολογιστικό υπόβαθρο, με επίκεντρο έναν δυνατό επεξεργαστή, τον 815 της Qualcomm.

Η ZEEKR επενδύει πολλά στο ψηφιακό πακέτο και τις δυνατότητες διασύνδεσης των αυτοκινήτων της, και το Χ δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση, προσφέροντας κορυφαίες 5G δυνατότητες με over the air ενημερώσεις.

Το ψηφιακό πακέτο είναι πλούσιο, με πίνακα οργάνων υψηλής ανάλυσης 8,8 ιντσών, κεντρική οθόνη 14,6 ιντσών και ένα εντυπωσιακό head-up display 24,3 ιντσών με τεχνολογία εικονικής πραγματικότητας.

Υπάρχει επίσης ένα εξελιγμένο σύστημα φωνητικών εντολών με τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης και μαζί διάφορες έξυπνες λειτουργίες, όπως η ειδοποίηση για το αν έχει ξεχαστεί κάποιος στο πίσω κάθισμα ή η το Pet Mode έτσι ώστε να διατηρείται η θερμοκρασία σε σωστά επίπεδα αν αφήσετε το κατοικίδιό σας μέσα στο όχημα.

Το Zeekr X χρησιμοποιεί ηλεκτρικά μοτέρ της εταιρίας ενώ η μπαταρία των 69 kWh είναι τεχνολογίας NMC και προέρχεται από την CATL.

Υπάρχει στάνταρ αντλία θερμότητας για καλύτερη διαχείριση της ενέργειας της μπαταρίας, ενώ σημαντικό είναι το γεγονός ότι ο on-board φορτιστής είναι των 22 kW, κάτι που σημαίνει ταχύτατη φόρτιση σε DC ταχυφορτιστές. Χάρη στην δυνατότητα φόρτισης έως τα 150 kW σε DC, η μπαταρία μπορεί να φορτίσει από το 0-80% σε λιγότερο από 3 λεπτά.

Σε ό,τι έχει να κάνει με τις επιλογές σε κινητήριες μονάδες, υπάρχουν δύο εκδόσεις. Η Long Range με έναν ηλεκτροκινητήρα και απόδοση 272 ίππων, με το 0-100 χλμ./ώρα να γίνεται σε 5,6 δευτερόλεπτα.

Και μία τετρακίνητη έκδοση Privilege, με δύο κινητήρες συνδυαστικής ισχύος 428 ίππων με το 0-100 χλμ/ώρα να επιτυγχάνεται σε 3,8 δευτερόλεπτα. Η αυτονομία στην πρώτη περίπτωση φθάνει τα 445 χιλιόμετρα και στην δεύτερη τα 425 χιλιόμετρα με βάση το πρότυπο WLTP.

Καθώς το SUV της Zeekr χρησιμοποιεί το δάπεδο που βλέπουμε και στις ευρωπαϊκές μάρκες της Geely έχει δοθεί αρκετή φροντίδα και στα υπόλοιπα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου.

Η διάταξη των αναρτήσεων είναι αρκετά προσεγμένη, με γόνατα εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, μεγάλους τροχούς (19 και 20 ιντσών αντίστοιχα για κάθε έκδοση) και μεγάλα δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς, που διαθέτουν και σύστημα ανάκτησης της ενέργειας.

Το Zeekr X διαθέτει επίσης όλα τα σύγχρονα συστήματα παθητικής ασφάλειας, μεταξύ των οποίων και επτά αερόσακους (με τους δύο εμπρός να έχουν μία ούτε λίγο ούτε πολύ, 19 διαφορετικά συστήματα για την υποβοήθηση του οδηγού που του παρέχουν ικανότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2.

Στην σχετικά σύντομη επαφή μας που είχαμε με το X στην περιοχή γύρω από την Στοκχόλμη, και με δεδομένο ότι η οδήγηση στην Σουηδία είναι ένα παιχνίδι χαμηλών ταχυτήτων και αποφυγής των ραντάρ, το Zeekr Χ, έδειξε ξεκάθαρα ότι οι Κινέζοι ήρθαν για να μείνουν. Πέρα από το αβανταδόρικο “πακετάρισμα” της τεχνολογίας τους, αυτό που σε ξαφνιάζει είναι ότι καταφέρνουν να φτιάχνουν και καλά στον δρόμο αυτοκίνητα.

Αυτοκίνητα δηλαδή που έχουν τις βασικές αρχές του ευρωπαϊκού DNA σε στήσιμο πλαισίου και αναρτήσεων. Κάτι αναμενόμενο για την Geely αν σκεφτούμε ότι τα μηχανικά μέρη έχουν περάσει μία επαναρύθμιση για να έρθουν στην Ευρώπη, κάτι που φαίνεται άμεσα από τα πρώτα χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του Χ.

Το πρώτο που αντιλαμβάνεσαι είναι το στιβαρό πλαίσιο, κάτι αναμενόμενο καθώς αποτελεί τη βάση για όλα τα premium μοντέλα της Geely, και στο οποίο βάζει την υπογραφή της και η Volvo. To δέσιμο και η ακαμψία του πλαισίου θυμίζει γερμανικό SUV αυτής της κατηγορίας, ενώ η ψαγμένη ανάρτηση, καταφέρνει να συνδυάζει ιδανικά την άνεση και τον πλήρη έλεγχο των κλίσεων του αμαξώματος.

Τιμόνι και φρένα βρίσκονται και αυτά στα πλαίσια που περιμένει κανείς από ένα σύγχρονο ηλεκτρικό αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας, με την σπορ ρύθμιση στο set-up να κάνει τα πράγματα ακόμα πιο ενδιαφέροντα.

Στην οδηγική μας επαφή είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το Χ με το μεγάλο πακέτο, με τους δύο κινητήρες και τα 428 άλογα, με την δύναμη να είναι καθηλωτική (αλλά όχι εκρηκτική) και τον κίνδυνο να γίνουμε ήρωες στο πανάκριβο φωτορομάντζο της σουηδικής τροχαίας να καραδοκεί κάθε στιγμή και να μας στερεί την χαρά.

Σε κάθε περίπτωση, και αν σου κλείσουν τα μάτια, και σε αφήσουν να χαλαρώσεις στην ζεν ατμόσφαιρα του Zeekr X, δύσκολα θα αντιληφθείς ότι βρίσκεσαι σε κάτι που δεν έχει φτιαχτεί από κάποιον καταξιωμένο Ευρωπαίο κατασκευαστή. Και αυτό πιστώνεται στην Zeekr και τη “μαμά” Geely, και στους ανθρώπους της που -πολύ σωστά- έχουν επενδύσει στο ευρωπαϊκό τμήμα εξέλιξης, με τα αποτελέσματα να είναι ορατά και αδιαμφισβήτητα.

Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, η Zeekr ακολουθεί μία ιδιαίτερα επιθετική πολιτική στην προώθηση των αυτοκινήτων της, με ειδικές ενέργειες σε ότι αφορά την χρηματοδότηση και την υποστήριξη. Παράλληλα προσφέρει εντυπωσιακές εγγυήσεις, που φθάνουν τα 5+5 χρόνια ή 200.000 χιλιόμετρα για τα μηχανικά μέρη και 8 χρόνια ή 200.000 χιλιόμετρα για την μπαταρία.

Σε ό,τι αφορά την τιμή του, προς το παρόν υπάρχει μία ανακοίνωση από τους υπεύθυνους για 44.990 ευρώ στην αγορά της Ολλανδίας που θα κυκλοφορήσει αρχικά, η οποία δείχνει αρκετά ανταγωνιστική με δεδομένη την ποιότητα και την τεχνολογία που κουβαλά αυτό το πολύ ιδιαίτερο SUV.

Όσο για το συμπέρασμα; Οι Κινέζοι είναι πλέον εδώ για τα καλά. Και έχουν πάρει το παιχνίδι στα σοβαρά. Τόσο σοβαρά που δεν εστιάζουν πλέον στην διαφορά τιμής. Αλλά φτιάχνουν και πραγματικά καλά αυτοκίνητα. Αυτοκίνητα δηλαδή που ανταγωνίζονται τα μεγάλα ευρωπαϊκά “τζάκια” της αυτοκίνησης και μέσα στην έδρα τους. Και το Zeekr X είναι ένα από τα καλύτερα παραδείγματα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η «ελληνική» Zeekr αποβιβάζεται στην Ευρώπη (+τιμές)
Ποιος πιάνει τους Κινέζους: Ιδού το Zeekr 001 FR με 1.266 άλογα!
Το νέο ηλεκτρικό της Zeekr, κοστίζει όσο μια Porsche