Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Όλες οι συμμαχίες στην αυτοκίνηση

Ελλάδα 11:12
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Όλες οι συμμαχίες στην αυτοκίνηση

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Όλες οι συμμαχίες στην αυτοκίνηση

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολλά άλλαξαν το τελευταίο διάστημα στον αυτοκινητικό χάρτη, μετά την εξαγορά της Opel από την PSA, την προσθήκη της Mitsubishi στο Renault-Nissan Group και την ανεξαρτητοποίηση της Ferrari από τη Fiat. Δείτε αναλυτικά το τι ακριβώς συμβαίνει σήμερα στην αυτοκίνηση και ποιες μάρκες έχουν συνασπιστεί κάνοντας πράξη το ρητό… «η ισχύς εν τη ενώσει»! ΣΠΥΡΟΣ ΧΩΤΟΣ (sh@newsauto.gr)

Advertisement
Advertisement

Renault-Nissan-Mitsubishi: Πρόκειται και επίσημα για τον μεγαλύτερο σε πωλήσεις αυτοκινητικό Όμιλο, αφού μετά την πρόσφατη απόκτηση της Mitsubishi, η Renault-Nissan-Mitsubishi όπως ονομάζεται πλέον το Γαλλο-Ιαπωνικό Group, έκλεισε το 2017 στην πρώτη θέση των πωλήσεων παγκοσμίως. Εκτός των Renault, Nissan και Mitsubishi, στον Όμιλο ανήκουν και οι Dacia, Alpine, Infiniti, Samsung Motors, η κινέζικη Venucia και η AvtoVAZ, ιδιοκτήτρια της Lada. Στην Κίνα, ο Όμιλος έχει δημιουργήσει κοινοπραξία με την Dongfeng.

VW Group: Ο Όμιλος VW είναι από τους μεγαλύτερους στην αυτοκίνηση (2ος σε πωλήσεις παγκοσμίως το 2017). Στο πορτφόλιό του περιλαμβάνονται οι μάρκες Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, SEAT (μαζί με την πρόσφατη υπό-μάρκα CUPRA), Skoda και VW. Επίσης, στο Group ανήκουν οι μάρκες επαγγελματικών οχημάτων MAN, Skoda και VW επαγγελματικά, όπως και η μοτοσικλετική Ducati. O Όμιλος VW έχει και δύο κοινοπραξίες στην Κίνα, μια με την FAW (FAW Volskwagen) και μια με την SAIC (SAIC Volkswagen).

Volkswagen_Group 640

Advertisement
Advertisement

Toyota Group: Το Group Toyota είναι ένας από τους παραδοσιακούς πρωτοπόρους στις πωλήσεις αυτοκινήτων παγκοσμίως. Το 2017 οι πωλήσεις των 10,386 εκατ. οχημάτων το έφεραν στην 3η θέση της σχετικής κατάταξης. Εκτός της Toyota, που είναι η πιο σημαντική μάρκα του Ομίλου, συμπεριλαμβάνει επίσης την Daihatsu, την Lexus και την Hino που κατασκευάζει επαγγελματικά οχήματα. Επιπλέον αυτών η Toyota κατέχει το 16,5% της Subaru, το 5,9% της Isuzu και το 3,6% της Yamaha. Από τον Αύγουστο του 2016 η Scion που είχε δημιουργηθεί από την Toyota το 2003 αποκλειστικά για την αγορά της Βορείου Αμερικής, σταμάτησε τις πωλήσεις της.

GM: Αποδυναμωμένη τα τελευταία χρόνια μετά τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετώπισε, η αμερικάνικη GM συνεχίζει μη διαθέτοντας πλέον Ευρωπαϊκή μάρκα (Opel και Vauxhall) στο πορτφόλιό της. «Ναυαρχίδα» του Group παραμένει η Chevrolet και μαζί της στον Όμιλο βρίσκονται οι Buick, Cadillac και GMC, η αυστραλιανή Holden, οι κινέζικες Wuling, Baojun (μαζί με την SAIC) και Jie Fang (μαζί με την FAW), καθώς και η Ravon, που δραστηριοποιείται σε χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης. 

Hyundai Kia Group: Το Group Hyundai Kia δημιουργήθηκε το 1998 όταν η Hyundai εξαγόρασε το 51% της Kia. Εκτός των δύο αυτών εταιρειών, συμπεριλαμβάνει και τη Genesis (πολυτελής μάρκα της Hyundai), η οποία ιδρύθηκε επίσημα τον Νοέμβριο του 2015.

Advertisement

Όμιλος Ford: Όπως και η GM, έτσι και η Ford ως Όμιλος έχει αποδυναμωθεί τα τελευταία χρόνια μετά την πώληση της Jaguar Land Rover στην Tata το 2008, την αποδέσμευση της Aston Martin το 2007 και της Volvo το 2010, το τέλος της ιστορικής Mercury το 2011 και το σταμάτημα της FPV στην Αυστραλία το 2014. Παρόλα αυτά, εκτός της Ford ο Όμιλος συνεχίζει να διαθέτει τη Lincoln και τη βραζιλιάνικη μάρκα κατασκευής 4Χ4, Troller. Παράλληλα, η Ford έχει στα χέρια της το 8% της Aston Martin, το 49% της κινέζικης Jiangling και έχει δημιουργήσει κοινοπραξία με την Changan στην Κίνα (Changan Ford).

FCA (Fiat Chrysler Automobiles): Η Fiat Chrysler Automobiles δημιουργήθηκε στα τέλη του 2014 με την συγχώνευση του Fiat Group και της Chrysler. Υπό τη σκέπη της βρίσκονται οι Fiat (και Fiat Professional), Alfa Romeo, Abarth, Lancia (μόνο στην Ιταλία), Maserati, Chrysler, Dodge, Jeep και Ram. Από το 2016 η Ferrari έχει ανεξαρτητοποιηθεί του Ομίλου.

Advertisement

FCA Group 640

PSA Group: Το γαλλικό Group βρίσκεται σε μια γενικότερη φάση ανάπτυξης το τελευταίο διάστημα, εξ ου και πριν από περίπου ένα χρόνο η PSA εξαγόρασε την Opel. Έτσι λοιπόν ο Όμιλος εκτός των Peugeot, Citroen και DS, διαθέτει πλέον στους κόλπους του και την Opel μαζί με τη Vauxhall. Στην Κίνα, η PSA έχει συνασπιστεί με την Dongfeng και μέσω της Dongfeng Peugeot Citroen κατασκευάζει μοντέλα για την τοπική αγορά.

Daimler: Η γερμανική Daimler με ναυαρχίδα την πρώτη σε πωλήσεις premium εταιρεία παγκοσμίως, τη Mercedes, κατέχει επίσης τη smart, τις αμερικάνικες εταιρείες κατασκευής βαρέων φορτηγών Freightliner και Western Star, την Setra και την Thomas Built που κατασκευάζουν λεωφορεία, την ιαπωνική Mitsubishi Fuso (επαγγελματικά οχήματα), καθώς και την ινδική BaratBhenz (βαρέα οχήματα). Στην Daimler ανήκει επίσης η εταιρεία κατασκευής μοτοσικλετών MV Agusta, ενώ κατέχει μετοχές στη ρώσικη KAMAZ και την κινέζικη BAIC. Στην Κίνα επίσης η Daimler και η BYD έχουν δημιουργήσει την κοινοπραξία Denza.

Advertisement

BMW Group: Στο BMW Group, εκτός από τη BMW (περιλαμβάνονται και οι υπό-μάρκες BMW M και BMW i), συμπεριλαμβάνονται επίσης η MINI (από το 2000) και η Rolls-Royce (από το 1998). Στον Όμιλο ανήκει και το τμήμα μοτοσικλετών BMW Motorrad. Στην Κίνα η BMW μαζί με την Brilliance έχουν δημιουργήσει την κοινοπραξία BMW Brilliance.

BMW Group 640

Geely: Η κινέζικη αυτοκινητοβιομηχανία Geely (Zhejiang Geely Holding Group Co. το πλήρες όνομά της), έχει γίνει ιδιαιτέρως γνωστή τα τελευταία χρόνια μετά την απόκτηση της Volvo το 2010. Παράλληλα, στην κατοχή της περιλαμβάνονται και η Lotus, η μαλαισιανή Proton, η εταιρεία που κατασκευάζει τα ταξί του Λονδίνου, ενώ πρόσφατη δημιουργία της αποτελεί η μάρκα Lynk.

Tata Group: Η ινδική Tata είναι ένας πραγματικός επιχειρηματικός κολοσσός, που δραστηριοποιείται σε πολλούς και διάφορους τομείς (Ενέργεια, Χημικά, Αεροπορία, Επικοινωνίες, Τουρισμό και πολλά άλλα). Το τμήμα του αυτοκινήτου εκτός της ομώνυμης μάρκας, περιλαμβάνει από το 2004 το Τμήμα επαγγελματικών οχημάτων της Κορεάτικης Daewoo (Tata Daewoo), καθώς και από το 2008 τη Jaguar και τη Land Rover (Jaguar Land Rover)

Tata Group 

Mahindra Group: Όπως και η Tata, έτσι και η Mahindra είναι ένα Group εταιρειών που δραστηριοποιείται σε ένα μεγάλο φάσμα υπηρεσιών, προϊόντων κ.ο.κ. Στο αυτοκινητικό κομμάτι, εκτός της ομώνυμης μάρκας κατασκευής αυτοκινήτων και το τμήμα βαρέων οχημάτων, η Mahindra κατέχει επίσης την κορεάτικη SsangYong και τον Pininfarina.

Εταιρείες που δεν ανήκουν σε όμιλο: Η Honda είναι μια παγκόσμια μάρκα, η οποία ήταν η πρώτη ιαπωνική εταιρεία που αποφάσισε το 1986 να δημιουργήσει ένα premium παρακλάδι, την Acura. Εκτός του τμήματος μοτοσικλετών της Honda, η εταιρεία διαθέτει τμήματα ρομποτικής, αεροναυπηγικής, μηχανές σκαφών κ.α. Στην Κίνα έχει δημιουργήσει κοινοπραξίες με την GAC και την Dongfeng.

Η Suzuki (τμήμα αυτοκινήτων-μοτοσικλετών) είναι και αυτή αυτόνομη. Διαθέτει θυγατρικές σε διάφορα σημεία του πλανήτη, με πιο σημαντική την Maruti-Suzuki στην Ινδία, η οποία σημειώνει μεγάλη επιτυχία στη χώρα.

Η Subaru, εκτός από τον τομέα αυτοκινήτων, δραστηριοποιείται στην Ιαπωνία και σε αυτόν της κατασκευής αεροσκαφών και ελικοπτέρων, ενώ διαθέτει και άλλες εταιρείες σε διάφορους τομείς και υπηρεσίες.

Τέλος, η Mazda μετά το τέλος της συνεργασίας της με τη Ford (κατείχε το 33,4% της ιαπωνικής εταιρείας) συνεχίζει αυτόνομα την πορεία της στην παραγωγή αυτοκινήτων.