Live Κίνηση
Περισσότερα
RENAULT-DACIA-LPG

Renault και Dacia με LPG: Γιατί το υγραέριο είναι η απόλυτη λύση

Ελλάδα 1:18
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Renault και Dacia με LPG: Γιατί το υγραέριο είναι η απόλυτη λύση

RENAULT-DACIA-LPG

Renault και Dacia με LPG: Γιατί το υγραέριο είναι η απόλυτη λύση

RENAULT-DACIA-LPG

Με τις τιμές των υγρών καυσίμων να έχουν φθάσει σε ιστορικά υψηλά, το Renault Group προσφέρει στον καταναλωτή μία ιδιαίτερα έξυπνη και αποδοτική λύση: Τα μοντέλα με διπλό καύσιμο βενζίνη και υγραέριο, τα οποία αποτελούν μία πολύ συμφέρουσα πρόταση με χαμηλό κόστος και τεράστια αυτονομία.

Advertisement
Advertisement

Η κατάσταση με τις τιμές των καυσίμων αποτελεί πλέον τον πιο σοβαρό πονοκέφαλο για τον μέσο οικογενειακό προϋπολογισμό, με τους διεθνείς αναλυτές να υποστηρίζουν ότι οι τιμές μάλλον θα αργήσουν να επανέλθουν σε πιο λογικά επίπεδα. Αυτό καθιστά απόλυτη ανάγκη για τον μέσο καταναλωτή να βρει άμεσα μία εναλλακτική λύση για οικονομία στην καθημερινή χρήση.

Και η Renault με την προσφορά μοντέλων με χρήση διπλού καυσίμου, βενζίνης και LPG, αποτελεί μονόδρομο για χαμηλότερο κόστος χρήσης αλλά και τεράστια αυτονομία.

Είναι ενδεικτικό ότι η τιμή του υγραερίου είναι χαμηλότερη κατά 60% από την βενζίνη και μέχρι 50% από το πετρέλαιο κίνησης, καθιστώντας αυτό το καύσιμο ιδιαίτερα ελκυστικό για τον μέσο οδηγό.

Advertisement
Advertisement

Το Renault Group έχει επενδύσει εδώ και πάνω από μία δεκαετία σε αυτή την τεχνολογία, και είναι πλέον η πρωτοπόρος εταιρία σε αυτή την ειδική κατηγορία οχημάτων. Για το γαλλικό γκρουπ το υγραέριο είναι ένα σοβαρό εναλλακτικό καύσιμο, με στόχο όχι μόνο την μεγαλύτερη οικονομία αλλά και τον περιορισμό των εκπεμπόμενων ρύπων.

Στην Ελλάδα, το Renault Group είναι αυτή την στιγμή ο ξεκάθαρος πρωταγωνιστής στους κινητήρες διπλού καυσίμου, διαθέτοντας μία μεγάλη και πλήρη γκάμα μοντέλων με κινητήρα βενζίνης/υγραερίου, τα οποία προσφέρουν μοναδική οικονομία και ασυναγώνιστη αυτονομία.

Advertisement

Όλα τα μοντέλα που διατίθενται στην ελληνική αγορά, από το best seller Renault Clio και το απόλυτο crossover Renault Captur, μέχρι το δημοφιλές SUV Dacia Duster και τα Dacia Sandero Streetway & Sandero Stepway, εφοδιάζονται με τον σύγχρονο και ιδιαίτερα αποδοτικό κινητήρα βενζίνης 1.0 TCE που χάρη στην χρήση turbo και τις απαραίτητες τροποποιήσεις αποδίδει 100 ίππους με την χρήση του LPG.


To σημαντικό στην περίπτωση των Renault και Dacia που διατίθενται στην ελληνική αγορά είναι ότι η εγκατάσταση του συστήματος υγραεριοκίνησης γίνεται κατευθείαν στην γραμμή παραγωγής του οχήματος και όχι σε δεύτερο στάδιο.

Advertisement

Αυτό εξασφαλίζει ότι ο πελάτης έχει στην διάθεσή του ένα εργοστασιακό προϊόν, με ότι αυτό σημαίνει στην ποιότητα της εγκατάστασης, την ασφάλεια που προσφέρει, και την μεγάλη αξιοπιστία σε βάθος χρόνου, στοιχεία που ακολουθούν τα υψηλά στάνταρ της γαλλικής εταιρίας και στην υπόλοιπη παραγωγή του εκάστοτε αυτοκινήτου.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι η δεξαμενή του LPG είναι κατασκευασμένη από ατσάλι υψηλής αντοχής και βρίσκεται τοποθετημένη στον χώρο που στις απλές εκδόσεις υπάρχει η ρεζέρβα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην επηρεάζεται ο χώρος αποσκευών, ο οποίος παραμένει αμετάβλητος σε σχέση με τις εκδόσεις που χρησιμοποιούν μόνο ένα καύσιμο.

Advertisement

Το υγραέριο είναι ένα πολύ αποδοτικό καύσιμο με μερικά πολύ ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά. Αποτελεί ένα μίγμα προπανίου και βουτανίου, με την καύση του να δημιουργεί λιγότερο μονοξείδιο του άνθρακα, λιγότερα οξείδια του αζώτου και λιγότερους υδρογονάνθρακες από την βενζίνη.

Ενδεικτικά σημειώνεται ότι εκπέμπει τουλάχιστον 10% λιγότερους ρύπους από ότι ένας αντίστοιχος κινητήρας βενζίνης, τονίζοντας έτσι εκτός από την οικονομία του και το οικολογικό του προφίλ.

Το πολύ ελκυστικό χαρακτηριστικό του LPG είναι ότι μπορεί να λειτουργήσει με την ήδη υπάρχουσα τεχνολογία των κινητήρων βενζίνης, χωρίς ο οδηγός να αντιλαμβάνεται κάποια διαφορά στην απόδοση. Μάλιστα τόσο ο κινητήρας όσο και άλλα συστήματα (όπως ο καταλύτης) έχουν λιγότερες φθορές λόγω της πιο καθαρής καύσης του LPG που δεν αφήνει υπολείμματα.

Η χαμηλότερη τιμή του σε σχέση με την βενζίνη ή το πετρέλαιο το καθιστά ιδιαίτερα οικονομικό στην καθημερινή χρήση, με το γέμισμα να κοστίζει αρκετά λιγότερα χρήματα, και να υπάρχει και σημαντικό όφελος στο κόστος ανά χιλιόμετρο.

Σημαντικό είναι επίσης να αναφέρουμε ότι τα αυτοκίνητα της RenaultDacia, χάρη στην ύπαρξη δύο καυσίμων και αντίστοιχα δύο ρεζερβουάρ εξασφαλίζουν απίστευτες αυτονομίες που σε κάποιες περιπτώσεις ξεπερνούν και τα 1.000 χιλιόμετρα.

Τέλος θα πρέπει να σημειώσουμε ότι το δίκτυο των πρατηρίων τα οποία διαθέτουν LPG είναι πλέον ιδιαίτερα πυκνό και στην Ελλάδα, κάτι που εξασφαλίζει απρόσκοπτο ανεφοδιασμό σε υγραέριο και την σταθερή χρήση του με το δεύτερο καύσιμο, την βενζίνη, να χρησιμεύει ως δικλίδα ασφαλείας σε ειδικές συνθήκες και για περιορισμένη χρήση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Renault Captur Plug-in Hybrid
Δοκιμή: Dacia Sandero Streetway 1.0 TCe 100 PS LPG
Δοκιμή: Dacia Duster 1.5 dCi 115 PS 4×4