Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Dacia Duster 1.5 dCi 115 PS 4×4

Ελλάδα 5:56
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Dacia Duster 1.5 dCi 115 PS 4×4

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Dacia Duster 1.5 dCi 115 PS 4×4

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η ανανέωση του Dacia Duster δεν έχει αλλάξει κάτι επί της ουσίας του μοντέλου. Kαι αυτό είναι το καλύτερο νέο που θα διαβάσετε για το αξιόμαχο τετρακίνητο SUV που τυγχάνει να είναι και ένα από τα δύο φθηνότερα της αγοράς.

Advertisement
Advertisement

Το Duster αποτελεί εδώ και καιρό την «front line» για τη Dacia, αποτελώντας μια από τις πλέον αξιόλογες προτάσεις που έχει στη φαρέτρα της η Γαλλική εταιρεία.

Το μοντέρνο στυλ των εμπρός φώτων με τη χαρακτηριστική φωτεινή υπογραφή σε σχήμα «Υ» τονίζει ακόμα περισσότερο τις «3D» σχεδιαστικές πινελιές της μάσκας και ενισχύει την εικόνα στιβαρότητας του Dacia Duster στη νέα του γενιά. Στο πίσω μέρος, τα φωτιστικά σώματα με την τεχνολογία LED, φρεσκάρουν την εικόνα του αυτοκινήτου, ενώ κάνουν πιο ευδιάκριτη την παρουσία του στο δρόμο για όσους ακολουθούν.

Για τη νέα γενιά του «βαρέως πυροβολικού» της, η Dacia έχει στη λίστα του εξοπλισμού, νέες ζάντες αλουμινίου τόσο στις 16, όσο και στις 17 ίντσες, με τις τελευταίες να είναι αυτές που «φορούσε» το «δικό μας». Νέα είναι και η πίσω αεροτομή αλλά για να καταλάβει κανείς τη διαφορά, πρέπει να την δει δίπλα- δίπλα με αυτή της παλιότερης έκδοσης του μοντέλου. Είναι διακριτική και «ενσωματώνεται» ιδανικά στο αμάξωμα, χωρίς να προκαλεί σαν «ξένο σώμα», συμπληρώνοντας όμως πολύ καλά την πίσω όψη.

Advertisement
Advertisement

Περνώντας στην καμπίνα, οι αλλαγές περιορίζονται σε λειτουργικές λεπτομέρειες, που περισσότερο δείχνουν την αξία τους στην καθημερινότητα, παρά στην αλλαγή της εικόνας του αυτοκινήτου που έχουν πετύχει. Η κεντρική κονσόλα επεκτείνεται έως το συρόμενο υποβραχιόνιο ανάμεσα στα καθίσματα, που «κρύβει» από κάτω του έναν από τους πολλούς αποθηκευτικούς χώρους της καμπίνας.

Η νέα οθόνη αφής 8 ιντσών για τον έλεγχο του συστήματος infotainment, είναι ίσως το πιο σημαντικό νέα για την καμπίνα και τη συνολικά αναβαθμισμένη εικόνα του αυτοκινήτου «εκ των έσω». Είναι γρήγορη στις αντιδράσεις της και κομψή σε σχεδίαση, κάνει mirroring στο smartphone και προβάλλει πληροφορίες για τη λειτουργία της τετρακίνησης, δίνοντας ένα σημαντικό boost στο τεχνολογικό προφίλ του μοντέλου.

Advertisement

Η ύπαρξη δύο θυρών USB για τους εμπρός και άλλες τόσες για τους πίσω, κάνουν την παραμονή των επιβατών στην ευρύχωρη καμπίνα, ακόμα πιο ευχάριστη καθώς έχουν τη δυνατότητα να φορτίζουν τις φορητές τους συσκευές ταξιδεύοντας. Τα μπροστινά καθίσματα είναι επανασχεδιασμένα, πατούν στις ίδιες βάσεις με αυτά της προηγούμενης γενιάς του μοντέλου και προσφέρουν ακόμα καλύτερη στήριξη στα σώματα.

Κάτω από το εμπρός καπό του Duster που είχαμε στη διάθεσή μας, βρίσκεται ο 1.500άρης diesel κινητήρας που για άλλη μια φορά μας κέρδισε με την προθυμία, την ευστροφία αλλά και τη δυνατότητά του να αναδειχτεί σε πρωταθλητής της οικονομίας. Δεν είναι και λίγο για ένα αυτοκίνητο με τετρακίνηση και βάρος που ακουμπά τον 1,5 τόνο χωρίς τους επιβάτες, να «μένει» σε απαιτήσεις καυσίμου στα πέριξ της ένδειξης των 6 λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα- χωρίς ιδιαίτερη «προσοχή» από τη μεριά του οδηγού.

Advertisement

Συμπαραστάτης του, είναι το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων που έχει κάπως «περίεργη» κλιμάκωση για νορμάλ χρήση, μια και η πρώτη είναι τόσο κοντή που σε επίπεδο αλλά και ελαφρώς ανηφορικό τερέν, μπορεί να παραλειφθεί και ο οδηγός να ξεκινά με δευτέρα χωρίς το παραμικρό πρόβλημα. Κυρίως για το λόγο αυτό, το αυτόματο κιβώτιο θα πήγαινε περισσότερο στη νέα γενιά του μοντέλου και συγκεκριμένα ως συνδυασμός με το diesel μοτέρ.

Στο δρόμο, όλα τα παραπάνω παρουσιάζονται ως ιδανικό συμπλήρωμα της εικόνας του αυτοκινήτου που φροντίζει για την άνεση των επιβατών, χάρη στη μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης. Χωρίς να επηρεάζουν οι αυξημένες κλίσεις την κατευθυντικότητα του αυτοκινήτου, το Duster ανεξαρτήτως της κατάστασης του τερέν στο οποίο κινείται, μπορεί να κρατήσει «στα πούπουλα» τους επιβάτες του με τρόπο που συναντάμε μόνο σε πολύ ακριβότερα μοντέλα.

Advertisement

Αυτό είναι μάλλον και το δυνατότερο σημείο του Duster, το οποίο πρακτικά έχει μείνει αναλλοίωτο σε σχέση με την προηγούμενη γενιά του μοντέλου. Το SUV της Dacia, ταξιδεύει άνετα και πολύ εύκολα «αφήνει» την άσφαλτο όταν του ζητηθεί, φτάνοντας εκεί που η τόλμη του οδηγού του το κατευθύνει– πριν «στομώσουν» τα ελαστικά του τα οποία δεν είναι τελείως ασφάλτινα, όταν για παράδειγμα η επιφάνεια του εδάφους είναι καλυμμένη με λάσπη.

Πέρα από την αυτόματη λειτουργία Auto και την κατανομή της ροπής ανάμεσα στους δύο άξονες (υπάρχει και η προσθιοκίνητη επιλογή 2WD), η «εμπλοκή και το κλείδωμα» της τετρακίνησης γίνεται με την περιστροφή του διακόπτη στην κονσόλα, πίσω από τον επιλογέα και δίπλα στο χειρόφρενο, που εύλογα δεν είναι ηλεκτρικό. Στην εκτός δρόμου κίνηση, η ανάρτηση δίνει την απαραίτητη σιγουριά στον οδηγό του, μια και η άρθρωσή της επιτρέπει το πέρασμα από μεγάλες ανωμαλίες και μόνο σε ακραίες καταστάσεις δεν θα ακουμπούν και οι τέσσερις τροχοί στο έδαφος. Σε ένα περιβάλλον με δύσκολα περάσματα, μπορεί να φανεί και η πραγματική χρησιμότητα της πολύ κοντής πρώτης, μια και θα δώσει το αναγκαίο «πάτημα» για να περάσει το αυτοκίνητο από κάθε δυσκολία.

Κάπως έτσι συμπληρώνεται η πολύ καλή εικόνα του μοντέλου που για την Dacia δεν ήθελε και πολλά για να φρεσκαριστεί και να συνεχίσει την πολύ καλή εμπορική του πορεία. Το νέο Duster, έχει νέα «πνοή» σε τεχνολογικό επίπεδο, φροντίζει την ασφάλεια και την άνεση των επιβατών του με τρόπο αποτελεσματικό, μια και ο εξοπλισμός του είναι πλήρης σε κάθε επίπεδο. Η καλή τιμολογιακή τοποθέτηση του αυτοκινήτου, είναι ένα μέρος της επιτυχημένης «συνταγής» που δεν άλλαξε ιδιαίτερα και συνεχίζει να δίνει λύση για όποιον θέλει τις ικανότητες ενός τετρακίνητου μοντέλου με καλές εκτός δρόμου δυνατότητες και όλα τα παραπάνω, με λογικό κόστος.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας: 1.461 cc
Ισχύς: 115 PS/3.750 rpm, 260 Nm/1.750-2.750 rpm,
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100km/h: 10,2 sec
Τελική ταχύτητα: 175 km/h
Μέση κατανάλωση (εργοστασίου – δοκιμής): 5,3 lt./100 km. – 6,1 lt./100 km.
Εκπομπές CO2: 140 gr/km
Διαστάσεις ΜxΠxΥ: 4.341 x 1.804 x 1.682 mm
Βάρος: 1.488 kg
Χώρος αποσκευών: 411 lt
Τιμή: Από 22.510 ευρώ (έκδοση Αmbiance)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Dacia Duster: Το sucess story των σύγχρονων SUV
Aπόδραση με Dacia Duster 1.5 dCI 4×4 στο Φενεό και τη Ζήρεια
Το Dacia Duster είναι… γεννημένο για ακραίες περιπέτειες (video)