Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoChoice: PHEV

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Renault Captur Plug-in Hybrid

  • Νίκος Μαρινόπουλος (nm@newsauto.gr), Φωτογραφίες Γιώργος Σβολόπουλος

Μπορεί να ανήκει στα μικρά SUV, αλλά το Captur διαθέτει μια από τις πληρέστερες γκάμες κινητήρων. Δοκιμάζουμε την κορυφαία, plug-in υβριδική έκδοσή του.

To Captur το γνωρίζουμε ήδη πολύ καλά. Σίγουρα το ξέρουν ακόμα καλύτερα όσοι το έχουν ήδη επιλέξει και δεν είναι λίγοι, καθώς μιλάμε για ένα από τα δημοφιλέστερα μοντέλα της ευρωπαϊκής αγοράς.

Πέρα από τις mainstream εκδόσεις βενζίνης (diesel, γιοκ), τις απλές TCe αλλά και τις υγραερίου LPG, ξεχωριστό ενδιαφέρον έχουν και οι υβριδικές. Και όταν λέω «ξεχωριστό», το εννοώ με όλη την σημασία της λέξεως αφού το φουλ υβριδικό Captur E-Tech ξεκινά από τις 29.460 ευρώ και το plug-in της δοκιμής μας από τις 38.210 ευρώ.

Προφανώς, το φουλ υβριδικό θα το επιλέξουν όσοι κινούνται κυρίως στην πόλη και αναζητούν το μίνιμουμ της κατανάλωσης καυσίμου. Ακόμη καλύτερα το καταφέρνει το PHEV της δοκιμής μας, αφού με μία φόρτιση (υπολογίστε περίπου 3 ώρες στα 3,7 kW, περίπου 5 ώρες σε οικιακή πρίζα 2,3 kW) προσφέρει στην πράξη περίπου 40 ηλεκτρικά χιλιόμετρα (θεωρητικά 50).

Προφανώς, το plug-in υβριδικό θα το επιλέξουν κυρίως εταιρικά στελέχη με στόχο την μικρότερη φορολογική επιβάρυνση. Και όπως και να το κάνουμε, αυτό το Captur δεν είναι μόνο το ακριβότερο, αλλά και το καλύτερο της γκάμας. Και δεν είναι μόνο το τεχνολογικό υπόβαθρό του αλλά το γενικότερο feeling που αποκομίζεις μέσα από την ποιοτικότερη κύλιση και το overall σεταρίσμα του σασί.

Τεχνολογικά λοιπόν το υβριδικό σύστημα του Captur PHEV είναι όπως και το E-Tech του Clio. Με τη διαφορά πως υπάρχει μία μεγαλύτερη επαναφορτιζόμενη μπαταρία χωρητικότητας 9,8 kWh (ωφέλιμες οι 7,5). Από εκεί και πέρα υπάρχει ένας ατμοσφαιρικός, αλουμινένιος βενζινοκινητήρας (με ψεκασμό πολλαπλών σημείων, όχι άμεσου) στα 1.600 κ.εκ. με ισχύ 92 ίππων που συνδυάζεται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ 49 kW (υπάρχει και δεύτερο που λειτουργεί κυρίως ως start/stop και «συγχρονιζέ» για το κιβώτιο).

Η μεικτή ισχύς είναι στους 160 ίππους, ενώ αξιοσημείωτο είναι πως το κιβώτιο δεν έχει μήτε μετατροπέα ροπής, μήτε συμπλέκτη για την μετάδοση της ισχύος την οποία αναλαμβάνει η συναρμογή με τα μοτεράκια. Πρακτικά υπάρχουν 4 διαβαθμίσεις σχέσεων.

Επίσης, υπάρχουν τρία προφίλ κίνησης. Στο Pure και εφόσον υπάρχει ενέργεια στην μπαταρία η κίνηση είναι καθαρά ηλεκτρική με ταχύτητες έως τα 135 χλμ./ώρα. Υπάρχουν ακόμη δύο προγράμματα, το mysense και το sport (εδώ και τα τρία μοτέρ λειτουργούν υπέρ της μέγιστης ισχύος), με κάποιες ρυθμίσεις παραμετροποίησης. Και στα δύο υπάρχει η επιλογή διατήρησης του αποθέματος της μπαταρίας (τουλάχιστον στο 40%) και φόρτισης της από το κινητήρα. Κάτι που παρατήρησα είναι πως ακόμη και αν απενεργοποιήσεις την επιλογή «E-Save», αυτή θα εκτελεστεί εφόσον αλλάξεις προφίλ.

Στον δρόμο το Captur που μπαίνει… και στην πρίζα κινείται όπως ένα φουλ υβριδικό. Ειδικότερα στην πόλη το μεγαλύτερο μέρος της καθημερινότητας μπορεί να γίνεται μόνο ηλεκτρικά και με ελάχιστη κατανάλωση καυσίμου (εξού και η εργοστασιακή τιμή των 1,4 λτ./100 χλμ.). Ακόμη και αν η μπαταρία αδειάσει η κατανάλωση κυμαίνεται περίπου στα 5,0 λίτρα/100 χλμ. και γενικότερα το συγκεκριμένο γαλλικό SUV είναι εντυπωσιακά ευκολοδήγητο.

Όταν βυθίσεις το γκάζι λίγο περισσότερο ο βενζινοκινητήρας κάνει αισθητή την παρουσία του και ακούγεται αρκετά. Και αυτό επειδή η γενικότερή αίσθηση από τη μετάδοση είναι ανάλογη ενός CVT, αλλά με πολύ καλύτερη διαχείριση και λιγότερο έντονο το φαινόμενο του πατιναρίσματος. Θα έλεγα πως το Captur E-Tech επιταχύνει, επιβραδύνει και κινείται πολύ γλυκά όπως ένα αυτοκίνητο με κανονικό, καλό αυτόματο κιβώτιο. Εννοείται πως στο Sport ο κινητήρας βενζίνης πρωταγωνιστεί. Υπάρχει και η θέση Β στον επιλογέα του κιβωτίου η οποία αυξάνει την ανάκτηση ενέργειας όταν αφήνετε το πεντάλ με την απροβλημάτιστη αίσθηση.

Στο ταξίδι η κατανάλωση κυμαίνεται στα 6,0 με 7,0 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, αλλά όλες αυτές οι τιμές εξαρτώνται από το οδηγικό στιλ και φυσικά από το αν η μπαταρία είναι άδεια ή φορτισμένη. Οι επιδόσεις ικανοποιούν με το παραπάνω, αν και περισσότερο θα επιδιώξει κανείς το μέγιστο όφελος για την κατανάλωση, παρά το να οδηγήσει σβέλτα. Όσο για την συνολική αυτονομία υπολογίστε κάπου στα 600 χιλιόμετρα συν αυτά της μπαταρίας. Από εκεί και πέρα το Captur στρίβει με ασφάλεια και δίχως να επηρεάζεται από το έξτρα βάρος του υβριδικού συστήματος. Μία λεπτομέρεια: πίσω δεν υπάρχουν ταμπούρα αλλά δίσκοι.

Σχεδιαστικά το plug-in υβριδικό Captur δεν διαφέρει από τις υπόλοιπες εκδόσεις με εξαίρεση κάποιες στιλιστικές λεπτομέρειες, τα σχετικά λογότυπα και φυσικά το δεύτερο καπάκι πίσω δεξιά για την υποδοχή φόρτισης. Το εσωτερικό είναι επίσης πανομοιότυπο με τη διαφορά πως το μενού τόσο του πίνακα οργάνων των 10,2” όσο και της κάθετης οθόνης αφής των 9,3” είναι εμπλουτισμένα με τις σχετικές πληροφορίες για το υβριδικό σύστημα. Σημειώστε όμως πως η μπαταρία μειώνει το χώρο αποσκευών από τα 422 έως 536 λίτρα (ανάλογα με την θέση της πίσω συρόμενης σειράς καθισμάτων) των απλών Captur στα 265 με 379 λίτρα.

Συμπερασματικά, το Captur της δοκιμής μας είναι ένα από τα πιο high-tech και ολοκληρωμένα SUV της κατηγορίας του. Βασικά, είναι το μοναδικό PHEV στο είδος του. Ναι, είναι πολύ ακριβό. Αλλά όποιος έχει τη δυνατότητα να το αποκτήσει κάθε φορά που θα βρίσκεται πίσω από το βολάν θα χαμογελά χάρη στο ιδιαίτερα χαμηλό κόστος χρήσης. Ειδικότερα αν μπορεί να το φορτίζει καθημερινά…

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Renault Captur Plug-In Hybrid
Συνδυασμένη υβριδική ισχύς: 160 PS
Κινητήρας: 1.598 cc
Ροπή: 144 Nm
Ηλεκτροκινητήρες: 2 (49 kW/ 205 Nm, 25 kW/ 50 Nm)
Μπαταρία, φόρτιση: 9,8 kWh (net: 7,5), 5 ώρες (2,3 kW) – 5 ώρες (2,3 kW)
Μετάδοση: Στους μπροστινούς τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10,1 sec
Τελική ταχύτητα: 173 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή – δοκιμής: 1,4 l/100 km – 5,5 l/100 km
Εκπομπές CO2: 33 gr/km
Βάρος: 1.564 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.227 x 1.797 x 1.576 mm
Χώρος αποσκευών: 265-379 lt
Τιμή: Από 38.210€

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Οδηγούμε το νέο Renault Megane E-Tech Electric στην Ισπανία
Δοκιμή: Renault Clio 1.0 TCe LPG
Δοκιμή: Renault Arkana 1.3 TCe 140 PS EDC7 (+video)

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto