Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoCHOICE

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Οδηγούμε το νέο Skoda Kodiaq στην Γαλλία

  • Κωνσταντίνος Μποϊδάνης (km@carmgz.gr)

Βρεθήκαμε στη Γαλλία για να πάρουμε την πρώτη γεύση από την ανανεωμένη έκδοση του μεγαλύτερου SUV της Skoda που θέλει να συνεχίσει με την ίδια δυναμική την εμπορική του πορεία.

Ανανεώνοντας το πρώτο μεγάλο SUV της μάρκας, η Skoda καταφέρνει να ραφινάρει το Kodiaq για να παραμείνει μια εξαιρετική πρόταση σε μια δύσκολη κατηγορία. Η ώρα της ανανέωσης για το μεγαλύτερο SUV της Skoda έφτασε. Το Kodiaq που παρουσιάστηκε το 2016 και κυκλοφόρησε στη χώρα μας τον επόμενο χρόνο, είχε μεταξύ των βασικών του συστατικών, το εξαιρετικό value for money, καθώς προσέφερε μέγεθος και χώρους παραπάνω από ικανοποιητικούς, με μια τιμή- πρόκληση.

Το Kodiaq έγινε εμπορική επιτυχία για τη Skoda, καθώς γνώρισε αυξημένη αποδοχή στις 60 χώρες που είναι διαθέσιμο. Από την εταιρεία, μαθαίνουμε πως μέχρι το τέλος του περασμένου Μαΐου, οι πωλήσεις είχαν ξεπεράσει τις 620.000. Λόγω της αυξημένης ζήτησης, το Kodiaq κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Skoda στο Kvasiny καθώς και στο Changsha στην Κίνα, το Aurangabad στην Ινδία και το Nizhny Novgorod στη Ρωσία.

Τώρα, σχεδόν 5 χρόνια μετά την πρώτη του εμφάνιση, έχοντας το «βαρύ φορτίο» να εκπροσωπεί τη Skoda στη μεγάλη κατηγορία των SUV, το Kodiaq παρουσιάζεται ακόμα πιο πλήρες σε όλους τους τομείς, κρατώντας ως βάση για τη συνέχεια της εμπορικής του πορείας, τα βασικά του χαρακτηριστικά. Ένα από αυτά είναι και οι χώροι που προσφέρει για τους επιβάτες και τις αποσκευές. Χάρη στην ευρυχωρία του, το Kodiaq καταφέρνει και γίνεται από τις πλέον δυνατές προτάσεις στην κατηγορία.

Στο πλαίσιο της ανανέωσης, η Skoda προχώρησε σε κάποιες αλλαγές στην εμφάνιση, που εκσυγχρονίζουν την εικόνα του και προδιαθέτουν για τη συνολική αναβάθμιση που έχει καταφέρει η εταιρεία του Ομίλου VW, σε όλους τους κρίσιμους τομείς. Κατ’ αρχήν και σε ότι έχει να κάνει με το στυλ, το Kodiaq προσφέρεται πλέον με το επανασχεδιασμένο μπροστινό μέρος, με νέα χαρακτηριστικά που αναβαθμίζουν τις εκτός δρόμου δυνατότητες και μια εξαγωνική μάσκα που το κάνει να φαίνεται πιο στιβαρό με την πρώτη ματιά.

Τα επίπεδα εξοπλισμού Active, Ambition και Style διαθέτουν κάποια τμήματα σε απόχρωση αλουμινίου στην μπροστινή και την πίσω ποδιά, ενώ με το νέο σχεδιασμό του εμπρόσθιου spoiler βελτιστοποιείται η αεροδυναμική του- κάτι που προσφέρει όφελος και στην κατανάλωση καυσίμου του μεγάλου SUV (Cd από 0,312). Οι πιο λεπτοί προβολείς LED διατίθενται προαιρετικά με τεχνολογία full-LED Matrix για πρώτη φορά στη γκάμα του μοντέλου, παρέχοντας μια εντυπωσιακή φωτεινή «υπογραφή» στο μοντέλο. Αντίστοιχα, στο ίδιο μήκος κύματος και οι νέες ζάντες αλουμινίου που φτάνουν ανάλογα την έκδοση σε διάμετρο έως και τις 20 ίντσες.

Στο εσωτερικό, οι επεμβάσεις για την ανανέωση του μοντέλου προκειμένου να γίνει πιο άνετο και πιο εργονομικό η Skoda έχει δώσει τη δυνατότητα σε όσους θέλουν να εξοπλίσουν το μεγάλο SUV της μάρκας με εργονομικά μπροστινά καθίσματα που διαθέτουν εξαερισμό και λειτουργία μασάζ, ενώ στα highlights της νέας έκδοσης, συγκαταλέγεται και η δυνατότητα επιλογής Eco καθισμάτων, που είναι κατασκευασμένα από υλικά φιλικά προς το περιβάλλον.

Φρέσκες αισθητικές πινελιές παρέχονται από νέες διακοσμητικές λωρίδες και εμφανείς ραφές, καθώς και στον φωτισμό με LED του περιβάλλοντος χώρου, με πολλαπλές επιλογές για τον κάτοχο. Φυσικά, στις επιλογές που δίνει το νέο Skoda Kodiaq, είναι και τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα, που μπορούν να είναι αεριζόμενα/θερμαινόμενα, ανεβάζοντας τον «δείκτη» της πολυτέλειας στην ποιοτική καμπίνα του μοντέλου. Τα Eco καθίσματα είναι προαιρετικά για τις εκδόσεις Ambition και Style και ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό της κορυφαίας έκδοσης L&K (Laurin & KLement).

Σε ότι έχει να κάνει με τα μηχανικά σύνολα με τα οποία είναι διαθέσιμη η νέα έκδοση του Kodiaq, οι επιλογές είναι πέντε. Ανάμεσά τους, ξεχωρίζει το δίλιτρο TSI σύνολο που για πρώτη φορά τοποθετείται στο μεγάλο SUV της Skoda, με απόδοση 245 ίππους στην έκδοση RS. Αξίζει να σημειωθεί πως για τις diesel επιλογές με τις οποίες είναι πλέον διαθέσιμο το μοντέλο, η εφαρμογή της τεχνολογίας με το διπλό ψεκασμό AdBlue, έχει ως αποτέλεσμα τις σημαντικά περιορισμένες εκπομπές οξειδίου του αζώτου(NOx).

Ο δίλιτρος TDI κινητήρας στο Skoda Kodiaq είναι διαθέσιμος σε δύο εκδόσεις απόδοσης, με 150 και 200 ίππους και συνδυάζονται με το προηγμένο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG με 7 σχέσεις. Τη γκάμα των κινητήρων συμπληρώνουν οι τρεις επιλογές TSI συνόλων με βασική επιλογή αυτή του 1,5 λίτρων TSI EVO που αποδίδει 150 ίππους και αφορά στη βασική έκδοση του αυτοκινήτου που είναι προσθιοκίνητη και συνδυάζεται είτε με 6άρι χειροκίνητο, είτε με 7άρι DSG. Ο πρώτος από τους 2.0 TSI της γκάμας αποδίδει 190 PS και o άλλος είναι αυτός της έκδοσης RS με τους 245 PS και το εμφανώς τονισμένο sport προφίλ. Αμφότεροι οι δίλιτροι TSI συνδυάζονται με τετρακίνηση και DSG, ενώ μεγάλη σημασία έχει το γεγονός πως όλοι οι κινητήρες πληρούν το πρότυπο εκπομπών ρύπων Euro 6d.

Κατά τη διάρκεια της δυναμικής παρουσίασης του μοντέλου στη Γαλλία, είχαμε τη δυνατότητα να πάρουμε μια γεύση από τα «δύο άκρα». Πρώτα βάλαμε στο χέρι την έκδοση με τον TSI των 1,5 λίτρων και των 150 ίππων, ο οποίος ξεχωρίζει από τα πρώτα μέτρα που κάναμε για την πολιτισμένη λειτουργία του και την εξαιρετική συνεργασία του με το 7άρι DSG (η βασική επιλογή είναι το 6άρι χειροκίνητο).

Στον ανοιχτό δρόμο η διατήρηση ταχύτητας ταξιδίου είναι εύκολη υπόθεση, ενώ καλοδεχούμενο είναι και το σύστημα ACT που όταν δεν χρειάζεται, όταν για παράδειγμα ο δρόμος είναι επίπεδος και η ταχύτητα κίνησης σταθερή, διακόπτει την τροφοδοσία στους δύο κυλίνδρους βοηθώντας στη διατήρηση του χαμηλού μέσου όρου στην κατανάλωση. Στο επαρχιακό κομμάτι της διαδρομής, το Kodiaq –όπως και το προκάτοχο- δεν κρύβει το μέγεθός του αλλά δίνει στον οδηγό του την αυτοπεποίθηση του χρειάζεται για να κινηθεί με το ρυθμό που επιθυμεί. Η ανάρτηση επιτρέπει την εμφάνιση αυξημένων κλίσεων, μια και τα περιθώρια πρόσφυσης είναι αρκετά υψηλά και το πλαίσιο πολύ άκαμπτο.

Συνολικά, η αίσθηση είναι πολύ ευχάριστη για αυτοκίνητο αυτού του μεγέθους (4,7 μέτρα σε μήκος, 2,9 σε πλάτος με τους καθρέπτες) που δεν θα δώσει πουθενά την αίσθηση του πλαδαρού. Το τιμόνι καταφέρνει και περνάει ικανοποιητική ποσότητα πληροφορίας στα χέρια, ενώ συνολικά η αίσθηση έχει γίνει ακόμα πιο premium, χάρη και στο πλήρες πακέτο ηλεκτρονικών βοηθημάτων για τον οδηγό, που φροντίζει για τα πάντα (προειδοποίηση αναχώρησης από τη λωρίδα, οπτική ειδοποίηση για εμπόδια στα «τυφλά» σημεία του καθρέπτη και αυτόματο φρενάρισμα- για να αναφερθούμε στα πιο βασικά από αυτά). Το ανανεωμένο Skoda Kodiaq προσφέρει βελτιωμένα συστήματα υποβοήθησης και εννέα αερόσακους για την προστασία των επιβατών.

Από την άλλη πλευρά, το Kodiaq RS είναι ένα ξεκάθαρα πιο sport αυτοκίνητο, με διάθεση να υποστηρίξει τις «ανησυχίες» του οδηγού του. Από τα τύπου bucket καθίσματα εμπρός με την ενιαία πλάτη- προσκέφαλο, έως την εμφάνιση που έχει πιο δυναμικές λεπτομέρειες και την ανάρτηση που είναι ξεκάθαρα πιο σφιχτή με στόχο τον καλύτερο έλεγχο της μάζας του αμαξώματος (1.794 κιλά είναι αυτά) το Kodiaq RS μπορεί να σε κάνει να ξεχάσεις πως οδηγείς ένα μεγάλο SUV. Το μεγάλο μεταξόνιο των 2,8 σχεδόν μέτρων, αποτελεί την ιδανική πλατφόρμα για την εκμετάλλευση των 245 ίππων και το Kodiaq μετατρέπεται σε μεγάλο GTI– τηρουμένων πάντα των αναλογιών.

Σύμφωνα με τη Skoda, το Kodiaq RS επιταχύνει από στάση έως τα 100 χιλιόμετρα ανά ώρα, σε 6,5 δευτερόλεπτα– χρόνος κατά 0,4 δευτερόλεπτα καλύτερος από αυτόν του προκατόχου και η τελική του ταχύτητα είναι 234 χλμ./ώρα. Φυσικά, όλα τα παραπάνω ως εξέλιξη σε μια χαρισματική πλατφόρμα, δεν θα μπορούσαν να έρθουν χωρίς κόστος. Έτσι, στην Ελλάδα η βασική έκδοση Ambition με τον κινητήρα των 1,5 λίτρων που αποδίδει 150 ίππους και το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων θα κοστίζει από 27.000 ευρώ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Skoda Kamiq G-TEC: Η απόλυτη λύση για το οικονομικότερο SUV
Δοκιμή: Skoda Enyaq iV 60
Ανανεωμένο Skoda Kodiaq RS: Ακόμα πιο καυτό (video)

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto