Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Ηλεκτρικά

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Επίσημο: Αυτό είναι το νέο Toyota Aygo X

  • Αναστάσης Γαλάνης (ag@newsauto.gr)

Ξεχάστε όσα ξέρατε για το Aygo και υποδεχτείτε το Aygo X, ένα crossover πόλης με μυώδη και νεανική εμφάνιση, άφθονους χώρους και μοντέρνες τεχνολογίες.

Μετά τα εγκωμιαστικά σχόλια που απέσπασε για το πρωτότυπο Aygo X Prologue, η Toyota παρουσίασε και την έκδοση παραγωγής της νέας γενιάς του λαοφιλούς city car της.

Αυτό μας επανασυστήνεται ως “Aygo X”, υποδηλώνοντας πως πλέον εγκαταλείπει τον ρόλο του… ταπεινού αυτοκινήτου πόλης, εξελισσόμενο σε ένα μικρό crossover με ακόμα πλουσιότερη φαρέτρα όπλων.

Με μεγαλύτερες διαστάσεις, επικαιροποιημένη εμφάνιση, αυξημένη απόσταση από το έδαφος και νέες σύγχρονες τεχνολογίες, το Aygo X διεκδικεί με μεγαλύτερες αξιώσεις την προσοχή του νεανικού αγοραστικού κοινού που επιζητά την πρακτικότητα, χωρίς να εγκαταλείπει τις εκδρομικές του ανησυχίες.

Ραχοκοκαλιά του είναι η πλατφόρμα “GA-B” των Yaris και Yaris Cross, με τo μήκος του μοντέλου πλέον να εκτοξεύεται στα 3.700 χλστ. (+235 χλστ.) το πλάτος  στα 1.740 χλστ. (+125 χλστ.), το ύψος τσα 1.525 χλστ, και το μεταξόνιο τα 2.430 χλστ. (+90 χλστ.).

Η αύξηση του πλάτους σηματοδότησε και την ενίσχυση της ευρυχωρίας της καμπίνας , με την απόσταση των καθισμάτων του συνοδηγού και του οδηγού μεγαλώνει κατά 20 χλστ. αυξάνοντας τον χώρο για τους αγκώνες τους κατά 45 χλστ. Εκ των κορυφαίων στην κατηγορία (A-Segment) είναι και ο χώρος αποσκευών που αυξήθηκε κατά 60 λίτρα, φτάνοντας πλέον τα 231 λτ.

Ο κύκλος στροφής είναι μόλις 4,7 μέτρα διευκολύνοντας την κυκλοφορία εντός των πόλεων, η απόσταση από το έδαφος έχει αυξηθεί κατά 11 χλστ., για την απρόσκοπτη εγκατάλειψη της σιγουριάς της ασφάλτου και η θέση οδήγησης έχει ψηλώσει κατά 55 χλστ. για καλύτερη εποπτική ορατότητα.

Το Aygo X θα προσφέρεται και έκδοση με ηλεκτρικά αναδιπλούμενη υφασμάτινη οροφή, με μεγαλύτερο άνοιγμα (+40 χλστ.) την ίδια ώρα που για την κατασκευή του αμαξώματος έχει γίνει εκτενής χρήση ηχομονωτικών υλικών.

Ακόμα πιο μοντέρνο
Εμφανισιακά, το μικρό crossover φέρει πιο μυώδη εμφάνιση, με τοξωτή οροφή να ενισχύει περαιτέρω τον σπορτίφ χαρακτήρα του. Στο μπροστινό μέρος το βλέμμα μαγνητίζουν τα αιχμηρά LED φώτα σχήματος “C”, αλλά και η επιβλητική, χαμηλά τοποθετημένη μάσκα που ενσωματώνει τα φώτα ομίχλης και ενώνεται αρμονικά με τον προφυλακτήρα. Ξεχωριστό χαρακτήρα φέρει και το πίσω μέρος, με τη διακριτική αεροτομή, τα σχήματος “S” φώτα, αλλά και την ονομασία “Aygo X”.

Με έμφαση στην εξατομίκευση, το ιαπωνικό μοντέλο προσφέρεται με μια μοντέρνα παλέτα χρωματικών επιλογών (Cardamom, Chilli, Ginger και Juniper) που συνδυάζονται με μαύρη οροφή. Ομόχρωμο είναι και το πίσω τμήμα του αυτοκινήτου, μια πρωτοβουλία που φανερώνει τη νεανική διάθεση του μοντέλου.

Σύγχρονο και ψηφιοποιημένο εσωτερικό
Τα ίδια χρώματα μπορούν να εφαρμοστούν και στο εσωτερικό, όπου είναι διάχυτη η αύρα ψηφιοποίησης χάρη στην HD οθόνη αφής 9,0” για το σύστημα πολυμέσων Toyota Smart Connect, με σύστημα in-cloud πλοήγησης και δυνατότητα over-the-air αναβαθμίσεων.

Το «παρών» δίνει και η δέσμη συστημάτων ασφαλείας Toyota Safety Sense, που απαρτίζεται από αισθητήρες καμερών και Σύστημα αποφυγής σύγκρουσης (Pre-Collision System) με εντοπισμό οχημάτων ακόμα και σε μεγάλες ταχύτητες.

Ντεμπούτο, επίσης, στο Aygo X κάνει το σύστημα ανίχνευσης πεζών (μέρα/νύχτα) και ποδηλατών (μέρα), όπως και οι τεχνολογίες Collision Mitigation Support, Ενεργό Cruise Control, και το σύστημα διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας.

Βελτιωμένη είναι και η παθητική ασφάλεια, μέσω σημαντικών δομικών ενισχύσεων για τον μετριασμό των επιπτώσεων σε περίπτωση ατυχήματος.

Κινητήρας
Κάτω από το καπό του μικρού crossover βρίσκεται ο γνωστός 1.000αρης 3κύλινδρος των 72 PS/ 93 Nm που συνδυάζεται είτε με 5άρι μηχανικό, είτε με CVT κιβώτιο. Στην πρώτη περίπτωση η τελική ταχύτητα φτάνει τα 158 χλμ./ώρα, όταν στην αυτόματη έκδοση περιορίζεται στα 151 χλμ./ώρα.

Παράλληλα, το μοτέρ φέρει σημαντικές αναβαθμίσεις, με την Toyota να ανακοινώνει τον περιορισμό της κατανάλωσης καυσίμου στα 4,7 λτ./100 χλμ. (βάσει WLTP), και τις εκπομπές CO2 στα 107 γρμ./χλμ. (εξαιρείται από Τέλη Κυκλοφορίας).

Η Toyota, επίσης, επιδοκιμάζει τη λειτουργία του κιβωτίου (S-CVT), αναφέροντας πως προσφέρει άμεση απόκριση κατά την εκκίνηση, γραμμική λειτουργία και άρτια ισορροπία μεταξύ κατανάλωσης και επιδόσεων.

Το ολοκαίνουριο Toyota Aygo X θα λανσαριστεί εντός του επόμενου έτους, και για διάστημα μόλις 6 μηνών θα προσφέρεται επίσης στην ειδική έκδοση Cardamom με πορτοκαλί ματ λεπτομέρειες και 18άρες ζάντες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πώς αποφάσισε η Toyota να κατασκευάσει το GR Yaris;
Επίσημο: Αυτό είναι το νέο ηλεκτρικό Toyota bZ4X
Μουσείο της Toyota με έκθεμα μοντέλο της… Honda

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto