Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Πώς αποφάσισε η Toyota να κατασκευάσει το GR Yaris;

Ελλάδα 11:02
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Πώς αποφάσισε η Toyota να κατασκευάσει το GR Yaris;

ΝΕΑ

Πώς αποφάσισε η Toyota να κατασκευάσει το GR Yaris;

ΝΕΑ

Το «τερατάκι» της Toyota, με άρωμα Gazoo Racing, δεν σταματά να γοητεύει τους φίλους της αυτοκίνησης. Που χρωστά, όμως, τη γέννησή του;

Advertisement
Advertisement

Μπορεί να μετρά μόλις λίγους μήνες παρουσίας στην αγορά, αλλά το GR Yaris έχει καταφέρει ήδη να εξελιχθεί σε διακαή πόθο δεκάδων χιλιάδων οδηγών ανά τον κόσμο.

Η μυώδης σιλουέτα του, ο fun-to-drive χαρακτήρας του, το πολυσύνθετο τεχνολογικό του υπόβαθρο και οι εξωφρενικές του επιδόσεις συνθέτουν ένα ελκυστικό αποτέλεσμα που αναμφίβολα γοητεύει.

Σύμφωνα, ωστόσο, με την ίδια την Toyota, τα παραπάνω χαρακτηριστικά είναι μόλις η… μισή αλήθεια. Διότι κύριο συστατικό της επιτυχίας του συνιστά το κοινό όραμα των ανθρώπων πίσω από τη δημιουργία του, το αστείρευτο πάθος τους και η ενθουσιώδης εμπλοκή της Toyota Gazoo Racing στο πρότζεκτ.

Advertisement
Advertisement

Η καθοριστική συμβολή του αγωνιστικού βραχίονα της ιαπωνικής φίρμας στην εξέλιξη του GR Yaris δεν έγινε βέβαια… άνευ ανταλλάγματος. Διότι η έκδοση παραγωγής του μικρού «θηρίου» θα χρησίμευε ως το σκαλοπάτι για τη δημιουργία της αγωνιστικής του έκδοσης, η οποία θα εκπροσωπούσε την Toyota Gazoo Racing στο WRC.

Με έναν αστερίσκο. Η συμμετοχή του αγωνιστικού GR Yaris στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι απαιτούσε τη λήψη της απαραίτητης homologation, κάτι που σήμαινε πως το αυτοκίνητο έπρεπε πρώτα να πουληθεί σε τουλάχιστον 25.000 κομμάτια.

Advertisement

Και «έσκασε» η πανδημία…
Οι οικονομικές προεκτάσεις της Covid-19, αποδιοργάνωσαν τα σχέδια της Toyota, με το αγωνιστικό GR Yaris να μένει στον πάγο. Όχι, όμως, και για την έκδοση παραγωγής, η οποία βιώνει στιγμές δόξας.

Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή. Όταν ανέκυψε η απόφαση της Toyota να χαρίσει στην Gazoo Racing ένα νέο όπλο, το «απλό», καθημερινό Yaris πωλούνταν αποκλειστικά σε με 5θυρο αμάξωμα, κάτι το οποίο προκάλεσε πονοκέφαλο στους διοικούντες του αγωνιστικού τμήματος.

Advertisement

Πίστευαν πως το αγωνιστικό τους έπρεπε να είναι 3θυρο, με χαμηλότερη γραμμή οροφής, πιο στιβαρό αμάξωμα και φαρδύτερα μετατρόχια. Προδιαγραφές που δεν τηρούσε το Yaris. Κατέστη, λοιπόν, αναγκαίο να δημιουργηθεί ένα ολοκαίνουριο όχημα. Σχεδόν από… λευκό χαρτί.

Εκτός από την ονομασία, το ζωηρό GR Yaris μοιράζεται ελάχιστα εξαρτήματα με το 5θυρο αδερφάκι του. Το μεταξόνιο μοιάζει παρόμοιο, αλλά η πλατφόρμα είναι τελείως διαφορετική, μιας και «παντρεύει» τον μπροστινό άξονα της συμβατικής έκδοσης με τον πίσω άξονα της αρχιτεκτονικής GA-C που χαρακτηρίζει τα CH-R και Corolla.

Advertisement

Παράλληλα, η πίσω ανάρτηση φέρει πολλαπλούς συνδέσμους, την ίδια ώρα που ο χώρος στην πίσω σειρά καθισμάτων είναι πολύ φτωχός, εξαιτίας και του κεντρικού τούνελ που δημιουργήθηκε για το σύστημα τετρακίνησης, το οποίο – επί τη ευκαιρία – λέγεται πως είναι ένα από τα ελαφρύτερα στην αγορά.

Εκ διαμέτρου αντίθετα, φυσικά, είναι και τα συστήματα πρόωσης. Με το βλέμμα στραμμένο στις επιδόσεις, το GR Yaris κινείται τον ισχυρότερο 3κύλινδρο κινητήρα στον πλανήτη, έναν turbo 1.600αρη απόδοσης 261 PS/ 360 Nm που επιτρέπει στο «τερατάκι» να επιταχύνει στα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 5,5 δλ., όταν η τελική φτάνει τα 230 χλμ./ώρα.

Μοναδική διαθέσιμη επιλογή για το κιβώτιο είναι ένα 6άρι μηχανικό που συνεργάζεται με το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης “GR Four”. Το τελευταίο στέλνει μέσω ενός κιβωτίου υποπολλαπλασιασμού την ισχύ στον εμπρός και πίσω άξονα σε αναλογία 60:40 (σε κανονικές συνθήκες), σε 30:70 στο Sport πρόγραμμα οδήγησης, και σε αναλογία 50:50 στο Track (για πίστα).

Ως στάνταρ ενσωματώνονται “ανοιχτά” διαφορικά, αλλά εφόσον επιλεχθεί το προαιρετικό πακέτο Circuit Pack, τότε το GR Yaris εξοπλίζεται με δύο διαφορικά περιορισμένης ολίσθησης τύπου Torsen. Παράλληλα, το set-up της ανάρτησης γίνεται ακόμα πιο σφιχτό, προστίθενται σφυρήλατες ζάντες 18 ιντσών με ελαστικά Michelin Pilot Sport 4S, αλλά και μεγαλύτερα φρένα.

Μεγάλες αλλαγές εντοπίζονται και στην καμπίνα, με το GR Yaris να δίνει περισσότερο έμφαση στην εργονομία, φιλοξενώντας ένα μικρής διαμέτρου δερμάτινο τιμόνι, έναν εξαιρετικής αίσθησης λεβιέ ταχυτήτων, αλουμινένια πεντάλ και σπορ καθίσματα που προσφέρουν εντυπωσιακή πλευρική στήριξη, χωρίς να υπονομεύουν την άνεση κατά τα μεγάλα ταξίδια.

Κάπως έτσι πήρε σάρκα και οστά τα ολοκαίνουριο GR Yaris, ένα αυτοκίνητο που έμελλε να αποτελέσει τη βάση για την εξέλιξη μιας αγωνιστικής εκδοχής που θα έπαιζε τα ρέστα της στο WRC.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Το νέο ηλεκτρικό Toyota δεν πάει πάνω από 25 χλμ./ώρα
Δείτε τι συμβαίνει μέσα σε έναν κινητήρα Toyota Prius με 500.000 χιλιόμετρα (+video)
Τεράστια επένδυση για μπαταρίες από την Toyota