Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση newsautoEXECUTIVE | newsautoCHOICE

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Αποκάλυψη της νέας Mercedes C-Class

  • newsautoteam

Αποκαλύφθηκε η νέα Mercedes C-Class σε έκδοση Saloon (W206) και Estate (S206) επίσημα μέσω ψηφιακής παρουσίασης, υιοθετώντας προηγμένες τεχνολογίες από την S-Class και εφοδιάζοντας με νέας γενιάς 48V σύστημα.

Μετά από αρκετές κατασκοπευτικές φωτογραφίες και διαρροές, η νέα C-Class αποκαλύφθηκε πλήρως και είναι σαφώς πιο μοντέρνα και εξελιγμένη, ενώ φέρει νέους υβριδικούς κινητήρες για να πληροί τα αυστηρά όρια της Ευρωπαϊκής Ένωσης περί ρύπων.

Από το 2014, η Mercedes πούλησε 2,5 εκατομμύρια μονάδες C-Class σε σεντάν και στέισον βάγκον αμάξωμα.

Η νέα Mercedes-Benz βασίζεται στη πλατφόρμα που πατάει και η νέα S-Class, ενώ η σχεδίασή της δείχνει ακόμα πιο δυναμική, χάρη στον μικρό εμπρός πρόβολο και το μεγαλύτερο μεταξόνιο. Η γερμανική μάρκα κράτησε την ταυτότητα της μεσαίου premium μοντέλου, αλλά πρόσθεσε μια επιπλέον σπορ πινελιά.

Το προφίλ της C-Class εκπέμπει περισσότερη κομψότητα, χωρίς όμως να χάσει τη δυναμικότητά της. Στο πίσω τμήμα, τα φωτιστικά σώματα έχουν γίνει λίγο πιο στενά, ενώ πρώτη φορά βλέπουμε σε C-Class τον “διαχωρισμό” του φαναριού σε δύο τμήματα. Οι υποψήφιοι αγοραστές θα μπορούν να επιλέξουν σε μια πλούσια παλέτα χρωμάτων, αλλά η Mercedes πρόσθεσε το νέο μπλε χρωματισμό, καθώς και το high-tech silver και το opalite white.

Στο εσωτερικό, η νέα C-Class έγινε πιο ευρύχωρη και υιοθέτησε αρκετά στοιxεία από την S-Class, όπως είναι η δεύτερη γενιά MBUX. Πρόκειται για ένα εντυπωσιακό infotainment, όπου συναντάμε τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 9,5 ιντσών στην στάνταρ έκδοση και 11,9 ιντσών προαιρετικά πίσω από το τιμόνι. Αυτό που κλέβει την παράσταση είναι φυσικά η κεντρική οθόνη, η οποία βρίσκεται σε πολύ καλή απόσταση από τον οδηγό (και τον συνοδηγό), ώστε να χειρίζονται άνετα τις πολλές λειτουργίες του συστήματος πολυμέσων.

Πιο συγκεκριμένα, υπάρχουν 3 διαφορετικά στυλ και 3 επιλογές οδήγησης με την φίρμα να τα ονομάζει Discreet, Sport και Classic. καθώς και Navigation, Assistance και Service αντίστοιχα . Για παράδειγμα, στην επιλογή Sport, ο πίνακας οργάνων διαφοροποιείται έχοντας ως πρώτο πλάνο τις στροφές του κινητήρα και άλλες σημαντικές πληροφορίες που χρειάζεται να έχει ο οδηγός όταν πρόκειται να κινηθεί σβέλτα. Παράλληλα, ο ατμοσφαιρικός χρωματισμός γίνεται κόκκινος. Από την άλλη, στην νέα επιλογή Assistance, χρησιμοποιείται συνήθως όταν το αυτοκίνητο κινείται στην κίνηση και η οθόνη απεικονίζει τα υπόλοιπα αυτοκίνητα στον δρόμο σε πραγματικό χρόνο.

Η οθόνη βρίσκεται σε κάθετη διάταξη και διαχωρίζεται από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, ενώ οι υποψήφιοι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα από την οθόνη με διαγώνιο 10,25 ιντσών και αυτή των 12,3 ιντσών. Σύμφωνα με την εταιρεία, η ποιότητα των υλικών έχει αναβαθμιστεί και η αισθητική εμπειρία στην καμπίνα προσαρμόζεται ανάλογα με τα προφίλ οδήγησης, αλλά και με το προσωπικό γούστο του χρήστη.

Φυσικά δεν λείπει και η ψηφιακή βοηθός που ακούει στο “Hey Mercedes” και μπορεί να εκπληρώσει αρκετές επιθυμίες του οδηγού, χωρίς να χρειαστεί να πλοηγηθεί στο μενού του infotainment. Πληροφορίες για το τι καιρό θα κάνει αύριο ή να πραγματοποιήσει κάποια κλήση είναι μια απλή φωνητική εντολή με το MBUX να αναγνωρίζει τη φωνή του χρήστη άμεσα. Όλες οι αναβαθμίσεις του λογισμικού γίνονται OTA (Over The Air), κάτι που συνεπάγεται ότι δεν χρειάζεται η επίσκεψη σε ένα εξουσιοδοτημένο συνεργείο της Mercedes.

Άλλα πρωτοποριακά χαρακτηριστικά
Προαιρετικά διατίθεται η λειτουργία Augmented Video. Μια κάμερα καταγράφει το περιβάλλον μπροστά από το όχημα και οι εικόνες που καταγράφονται εν κινήσει προβάλλονται στην κεντρική οθόνη. Επιπλέον, εικονικά αντικείμενα, πληροφορίες και δείκτες προβάλλονται πάνω στην εικόνα βίντεο. Μεταξύ αυτών, σήματα κυκλοφορίας, βέλη κατεύθυνσης, συστάσεις αλλαγής λωρίδας και αριθμοί οδών. Έτσι, διευκολύνεται σημαντικά η πλοήγηση, ειδικά σε αστικές περιοχές.

Μια έγχρωμη οθόνη Head-up display διατίθεται ως προαιρετικός εξοπλισμός. Ο οδηγός βλέπει μια εικονική οθόνη 9 x 3 ιντσών (περ. 23 x 8 cm) να αιωρείται πάνω από το καπό του κινητήρα σε απόσταση περίπου 4,5 μέτρων.

Σε εργονομική θέση κάτω από την κεντρική οθόνη βρίσκεται ένας σαρωτής δακτυλικού αποτυπώματος. Με αυτόν ο χρήστης μπορεί να συνδέεται στο MBUX γρήγορα, άνετα και με ασφάλεια, προστατεύοντας προσωπικές ρυθμίσεις και δεδομένα όπως τα «αγαπημένα», οι πρόσφατοι προορισμοί, οι προβλέψεις βάσει συμπεριφοράς, οι καταχωρίσεις του επαγγελματικού ημερολογίου ή τα ηλεκτρονικά μηνύματα ενώ μόνο οι εξουσιοδοτημένοι χρήστες μπορούν να πραγματοποιούν πληρωμές μέσω της εφαρμογής Mercedes me.

Από πλευράς κινητήρων, η νέα Mercedes C-Class εφοδιάζεται με μια πλήρη γκάμα μηχανικών συνόλων με 1.5 και 2λιτρα μοτέρ. Ωστόσο, η σημαντικότερη αλλαγή έρχεται με τους 2lt. κινητήρες να διαθέτουν ένα νέας γενιάς ήπιο υβριδικό σύστημα, που βοηθούν ακόμα περισσότερο το μοντέλο να προσφέρει χαμηλότερες καταναλώσεις και ρύπους. Το 48V σύστημα χαρίζει 15 kW και 200 Nm ροπής επιπλέον (σε boost) με αποτέλεσμα η νέα C-Class να είναι πιο αποδοτική και πιο γρήγορη σε σχέση με την απερχόμενη γενιά.

Αναλυτικότερα, η βασική C180 εφοδιάζεται με τον 1.5 των 170 ίππων και 250 Nm ροπής, ενώ η μέση κατανάλωση βρίσκεται στα 6,2 lt./100 km. Ο ίδιος κινητήρας φτάνει έως και τους 204 ίππους στην έκδοση C200 και στην C300 συναντάμε τον 2λιτρο κινητήρα με τους 258 ίππους και τα 400 Nm ροπής. Ο τελευταίος, χάρη στο νέο 48V σύστημα η μέση κατανάλωση στα 6,6 lt./100 km. Ακόμα, στο στρατόπεδο των πετρελαιοκινητήρων -για πρώτη φορά συναντάμε το 48V σύστημα- υπάρχει ο 2lt. των 200 PS και 265 PS με 440 και 550 Nm ροπής αντίστοιχα. Η μέση κατανάλωση για τους πετρελαιοκινητήρες ξεκινάει από τα μόλις 4,9 lt./100 km.

Σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα
Η νέα C-Class είναι ιδιαίτερα ευέλικτη και σταθερή, χάρη στο προαιρετικό σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα και την πιο άμεση σχέση μετάδοσης του συστήματος διεύθυνσης στον μπροστινό άξονα. Η γωνία διεύθυνσης στον πίσω άξονα είναι 2,5 μοίρες. Ως αποτέλεσμα, ο κύκλος στροφής μειώνεται κατά 43 εκατοστά στα 10,64 μέτρα.

Επιπλέον, απαιτούνται λιγότερες στροφές του τιμονιού από τέρμα σε τέρμα. Με το σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα και ανάλογα με το σύστημα κίνησης, απαιτούνται 2,1 αντί για 2,35 περιστροφές (σύστημα κίνησης στους πίσω τροχούς με σύστημα διεύθυνσης ανέσεων) ή 2,3 περιστροφές (εκδόσεις 4MATIC με σύστημα διεύθυνσης ανέσεων).

Σε ταχύτητες κάτω από 60 km/h, οι πίσω τροχοί στρέφονται προς την αντίθετη κατεύθυνση από τους μπροστινούς τροχούς και έως και 2,5° αντίθετα προς τη γωνία μπροστινού άξονα κατά τη στάθμευση. Έτσι, ανάλογα με την περίπτωση, το μεταξόνιο ουσιαστικά μικραίνει και το αυτοκίνητο γίνεται πιο ευκίνητο και ευέλικτο. Σε ταχύτητες πάνω από 60 km/h, οι πίσω τροχοί στρέφονται έως και 2,5° προς την ίδια κατεύθυνση με τους μπροστινούς τροχούς. Η ουσιαστική αύξηση του μεταξονίου προσφέρει αισθητά πλεονεκτήματα, όπως η βελτιωμένη ευστάθεια και ασφάλεια σε υψηλές ταχύτητες, κατά τη γρήγορη αλλαγή λωρίδας ή σε περίπτωση αιφνίδιου ελιγμού αποφυγής.

Επιπλέον, απαιτούνται πολύ λιγότερες κινήσεις του τιμονιού στη διάρκεια δυναμικών ελιγμών, π.χ. κατά την οδήγηση σε επαρχιακούς δρόμους ενώ το αυτοκίνητο αποκρίνεται με πιο σπορτίφ τρόπο στους χειρισμούς διεύθυνσης. Αυτό υποστηρίζεται από την ενσωματωμένη λειτουργία δυναμικού ελέγχου του ESP.

DIGITAL LIGHT
Η νέα C-Class διαθέτει προβολείς LED High Performance στον βασικό της εξοπλισμό. Προαιρετικά στους στάνταρ προβολείς LED High Performance, διατίθεται το σύστημα DIGITAL LIGHT , το οποίο είναι γνωστό από τη νέα S-Class. Το σύστημα κάνει ασφαλέστερη την οδήγηση, προβάλλοντας βοηθητικές γραμμές, σύμβολα και κινούμενες εικόνες πάνω στο οδόστρωμα, μπροστά από το αυτοκίνητο. Για παράδειγμα, εάν το αυτοκίνητο συναντήσει οδικά έργα, το DIGITAL LIGHT προβάλλει δύο βοηθητικές γραμμές που οριοθετούν κατά προσέγγιση το πλάτος του οχήματος. Έτσι, καθοδηγεί τον οδηγό ακόμη καλύτερα στον στενεμένο δρόμο.

Αργότερα αναμένεται και η έκδοση plug-in hybrid, η οποία φέρει νέας τεχνολογίας σύστημα. Εκεί, ο 2λιτρος κινητήρας συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 129 ίππων. Η μπαταρία των 25,4 kWh υπόσχεται ηλεκτρική αυτονομία έως και 100 χιλιόμετρα και θα μπορεί να ταξιδέψει με 140 km/h μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα. Η ροπή των 440 Nm θα είναι διαθέσιμη από τις 0 rpm, γεγονός που μαρτυρά την εντυπωσιακή επιτάχυνση της νέας C-Class.

Οι παραγγελίες για τις Mercedes C-Class θα ξεκινήσουν από τις 30 Μαρτίου και οι πρώτες παραδόσεις αναμένονται μέσα στο καλοκαίρι 2021.

Διαβάστε επίσης:
Ετοιμάζεται η πιο δυνατή Mercedes-AMG
Στο σφυρί μια σπάνια ελληνική Mercedes-AMG SL73
Νέες επιλογές για την ηλεκτρική Mercedes EQC

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto